Ухвала
від 07.05.2010 по справі 2а-2880/08/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

доповідач 1 інстанції - ОСОБА_1

суддя-доповідач - ОСОБА_2

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 травня 2010 року справа №2а-2880/08/0570

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючий: Сіваченко І.В.

судді: при секретарі судового засідання: за участю представників сторін: від позивача від відповідача ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7, ОСОБА_8 розглянувши апеляційну скаргуАртемівська об`єднана державна податкова інспекція на постановуДонецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2009 р. по адміністративній справі№2а-2880/08/0570 (суддя Христофоров А.Б. ) за позовомТовариство з обмеженою відповідальністю "Форте Україна" до треті особи Артемівська об`єднана державна податкова інспекція провизнання недійсним податкового повідомлення-рішення по податку на додану вартість

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2009 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Форте Україна» до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень Артемівської ОДПІ № 0000792342/1 від 28.09.07р. по податку на додану вартість в сумі 13 909,50 гривень, № 00007772342/1 від 28.09.07р. по податку на додану вартість у сумі 23 666,00 гривень, № 0000762342/1 від 28.09.07 року по податку на прибуток підприємств у сумі 32 550,00 гривень, рішення про застосування штрафних фінансових санкцій № 0000882343/0 від 20.07.2007 року про порушення норм регулювання обігу готівкових грошових коштів у сумі 14 095,25 гривень та № 0000872343/0 від 20.07.07р. за розрахунки через реєстратори розрахункових операцій у сумі 39 304,05 гривень, стягнення з відповідача 121, 40 грн. задоволений частково. Податкові повідомлення-рішення № 0000772342/1, № 0000762342/1 від 28.09.2007 року та № 0000882343/0, № 0000872343/0 від 20.07.07 року визнані повністю недійсними. Визнано недійсним частково податкове повідомлення-рішення № 0000792342/1 від 28.09.2007 року в частині завищення бюджетного відшкодування по ПДВ на суму 5434,00 гривень та в частині застосування штрафних санкцій за завищення бюджетного відшкодування по ПДВ на суму 2732,00 гривень. Стягнуто з державного бюджету України судовий збір у розмірі 2,30 грн. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Відповідач з даною постановою не погодився та подав апеляційну скаргу в якій просив постанову суду першої інстанції скасувати, та в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, перевіривши матеріалами справи за апеляційною скаргою, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а постанова суду першої інстанції має бути залишена без змін.

До такого висновку колегія прийшла з огляду на наступне:

Судом першої інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю „Форте Україна" (далі - ТОВ «Форте Україна») згідно свідоцтва про державну реєстрацію зареєстровано виконавчим комітетом Артемівської міської ради Донецької області у якості юридичної особи 05 липня 2001 року, ідентифікаційний код юридичної особи 31279561, 19 жовтня 2006 року згідно довідки відділу статистики у м. Артемівську № 02-20-286 внесено дані щодо суб'єкта ТОВ „Форте Україна" до ЄДРПОУ.

ТОВ „Форте Україна" здійснює свою діяльність згідно статуту, у новій редакції, затвердженого зборами засновників (протокол № 45 від 08.02.08) та зареєстрованого 13.02.08р.

Згідно свідоцтва № 05946708, виданого 17.07.01р. Артемівською ОДШ, ТОВ „Форте Україна" є платником податку на додану вартість.

Співробітниками Артемівської ОДШ в період з 11.06.07 по 02.07.2007 року було проведено виїзну планову перевірку ТОВ „Форте Україна" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.05р. по 31.03.07р.

За результатами проведеної перевірки 09.07.07р. було складено акт № 1615/23-31279561/ДСК згідно якого встановлені порушення передбачені наступними нормами діючого законодавства: п.п. 7.3.5 п. 7.3 ст.7 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997р. № 283/97-ВР; п.п.7.2.1 „є" п. 7.2 п.п. 7.2.6 п. 7.2 п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість"; п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7, п.п. 7.2.1 „є" п. 7.2 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість"; п.п.4.2.15 п.4.2 ст.4, п. 3.4 ст.3, п.п. 7.1 ст. 7 п.п.8.1.1 п. 8.1 ст.8, п.9.10.а,б п. 9.10. ст. 9, та п.п. 19.2а ст. 19 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб"; ст.1 Закону України від 23.09.1994 №185/94-ВР „Про порядок здійснення розрахунків у іноземній валюті"; порушення п 2.6, 2.11, 2.12 „Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні"; п.1, п.2 ст.3 р. II Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг" - проведення розрахункових операцій у сфері торгівлі без застосування реєстратора розрахункових операцій та невидача особам, які отримали товар, розрахункових документів встановленої форми; п.9 ст.3 р. II Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» - нероздрукування на реєстраторі розрахункових операцій щоденного фіскального звітного чеку за 19.12.06 року; п.10.13 „Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього середовища і стягнення цього збору ", п. 3, п.п. 6.2 п.6, п.п.7,2, п.п. 7,3 п.7 „Інструкції про порядок обчислення і сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища".

20.07.07 року Артемівською ОДПІ, за порушення п.п. 7.3.5 п.7.3 ст.7 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" № 283/97-ВР від 21.05.97 зі змінами та доповненнями, на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000762342/0 згідно якого ТОВ „Форте Україна" визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на суму 32 550,00 гривень у т.ч. за основним платежем 21 700,00 гривень, штрафні санкції 10 850,00 гривень (т.1 а.с.44).

20.07.07 року Артемівською ОДПІ, за порушення п.п. 7.2.1 „є" п.п. 7.2.6 п. 7.2 п.п. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість" від 03.04.97р. № 168/97-ВР зі змінами та доповненнями, на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000772342/0, згідно якого ТОВ „Форте Україна" визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 23 666,00 гривень, у т.ч. за основним платежем 15 777,00 гривень, штрафні санкції 7 889,00 гривень (т.1 а.с.46).

20.07.07 року Артемівською ОДПІ, за порушення п.п.7.2.1 „є", п.7.2, п.п.7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість" від 03.04.97р. № 168/97-ВР зі змінами та доповненнями, на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000792342/0 згідно якого ТОВ „Форте Україна" зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 4 636,5 гривень та визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 13 909,50 гривень (т.1 а.с.48).

20.07.07 року Артемівською ОДПІ, за порушення п.1,2,9 ст.3, р. II Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВРв редакції Закону України від 01.06.2000 р. № 1776-ІІІ „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято рішення про застосування штрафних фінансових санкцій № 0000872343/0 від 20.07.09 згідно якого до ТОВ „Форте Україна" застосовано штрафні санкції на суму 39 304,05 гривень (т.1 а.с.49).

20.07.07 року Артемівською ОДПІ, за порушення п.2.6,п. 2.11 „Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637 на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято рішення про застосування штрафних фінансових санкцій № 0000882343/0, згідно якого до ТОВ „Форте Україна" застосовано штрафні санкції на суму 14 095,25 гривень (т.1 а.с.50).

ТОВ „Форте Україна", не погодившись із прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, 03.08.07р. листом № 1828 оскаржило їх до Артемівської ОДПІ.

Артемівська ОДПІ 07.08.07 р., розглянувши вказану скаргу, направила на адресу ТОВ „Форте Україна" лист № 27033/10/25-013, згідно якого повідомила, що рішення № 0000882343/0 не підлягає розгляду в Артемівській ОДПІ.

Артемівська ОДПІ, розглянувши вказану скаргу 17.08.07р., прийняла рішення № 28273/10/25-012-2 про продовження строку розгляду первинної скарги до 01 жовтня 2007р. (т.1 а.с.53).

Артемівська ОДПІ, розглянувши первинну скаргу 28.09.07р., прийняла рішення № 32925/10/25-012-2 про результати розгляду первинної скарги, згідно якого залишила без змін податкові повідомлення-рішення 20.07.07р. №№ 0000762342/0, 0000772342/0, 0000792342/0, а скаргу без задоволення.

28.09.07р. Артемівською ОДПІ, за порушення п.п. 7.3.5 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/97-ВР від 1999 року зі змінами та доповненнями, на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000762342/1, згідно якого ТОВ „Форте Україна" визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств на суму 32 550,00 гривень, у т.ч. 21 700,00 гривень за основним платежем, 10 850,00 гривень штрафні санкції.

28.09.07р. Артемівською ОДПІ, за порушення п.п. 7.2.1 „є", п.п. 7.2.6 п. 7.2 п.п. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість" від 03.04.97р. № 168/97-ВР зі змінами та доповненнями, на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000772342/1, згідно якого ТОВ „Форте Україна" визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 23 666,00 гривень, у т.ч. за основним платежем 15 777,00 гривень, штрафні санкції 7 889,00 гривень.

28.09.07 року Артемівською ОДПІ, за порушення п.п.7.2.1 „є", п.7.2, п.п.7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість" від 03.04.97р. № 168/97-ВР зі змінами та доповненнями, на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000792342/1 згідно якого ТОВ „Форте Україна" зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 4 636,5 гривень та визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 13 909,50 гривень, у тому числі 9 273,00 гривень за основним платежем, штрафні санкції у розмірі 4 636,50 гривень.

19.10.07р. позивач на адресу Державної податкової адміністрації в Донецькій області направив скаргу № 2332 про перегляд податкових повідомлень-рішень №№ 0000762342/1, 0000772342/1, 0000792342/1 (т.1 а.с.56-57).

Державна податкова адміністрація в Донецькій області, розглянувши скаргу № 2332 про перегляд податкових повідомлень-рішень №№ 0000762342/1, 0000772342/1, 0000792342/1, 31.10.07р. прийняла рішення № 17575/10/25-013-5 про залишення повторної скарги без розгляду у зв'язку із порушенням законодавчо встановленого 10 денного строку подання скарги на податкові повідомлення-рішення (т.1 а.с.58).

На підставі висновку судово-економічної експертизи судом першої інстанції встановлено, що експертиза проводилась на підставі первинних документів бухгалтерського обліку, а також реєстрів бухгалтерського та податкового обліку та звітності. При дослідженні наданих документів експертом застосовані методи документальної перевірки та зіставлення.

Згідно заключної частини вказаного висновку по першому питанню не підтверджується документальна обґрунтованість висновків акту перевірки № 1615/23-31279 561/ДОК від 09.07.07 про порушення підприємством ТОВ „Форте Україна" п.п.7.3.5 п.7.3 ст.7 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств", яке призвело до заниження податку на прибуток в 2005р. на 21 700,00 гривень (в тому числі 4 квартал 2005 року 21 700,00 гривень).

По другому питанню в результаті дослідження первинних бухгалтерських документів, реєстрів бухгалтерського та податкового обліку частково підтверджується обґрунтованість висновків акту перевірки № 1615/23-31279561 /ДОК від 09.07.07р. про порушення підприємством п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» на суму 3809,41 грн., яке призвело до завищення суми податкового кредиту, відображеного у податкової звітності в жовтні 2005р.

В результаті дослідження первинних бухгалтерських документів, реєстрів бухгалтерського та податкового обліку не підтверджується обґрунтованість висновків акту перевірки № №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. про порушення підприємством порушення п.п.7.2.1 «є» п.7.2, п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»:

- яке призвело до завищення суми податкового кредиту, відображеного у податкової звітності в жовтні 2005р., на суму 1655,57 грн.;

- яке призвело до заниження ПДВ до сплати за підсумками поточного звітного періоду на суму 1666,67 грн. в лютому 2006р., на суму 833,34 грн. в серпні 2006р., на суму 1203,67 грн. в жовтні 2006р., на суму 8333,33 грн. в листопаді 2006р., на суму 3739,93 грн. в грудні 2006р.

Враховуючи попередні висновки цього дослідження щодо часткового підтвердження висновків акту перевірки №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. про порушення підприємством п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 та не підтвердження висновків акту перевірки №1615/23-31279561/ДСК від 09.07.07р. про порушення підприємством п.п.7.2.1 «є» п.7.2, п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті дослідження облікових реєстрів та податкової звітності ТОВ «Форте Україна»:

- не підтверджуються обґрунтованість висновків акту перевірки №1615/23-31279561/ДСК від 09.07.07р. про заниження податкових зобов'язань з ПДВ на суму 15777 грн. (в т.ч. в лютому 2006р. на суму 1666,67 грн., в серпні 2006р. на суму 833,34 грн., в жовтні 2006р. на суму 1203,67 грн., в листопаді 2006р. на суму 8333,33 грн., в грудні 2006р. на суму 3739,93 грн.);

- частково підтверджуються обґрунтованість висновків акту перевірки №1615/23-31279561/ДСК від 09.07.07р. про завищення бюджетного відшкодування в листопаді 2005р. на суму 3809 грн.;

- не підтверджуються обґрунтованість висновків акту перевірки №1615/23-

31279561/ДСК від 09.07.07р. про завищення бюджетного відшкодування в січні 2006р. на суму 728 грн.

По третьому питанню в результаті дослідження послідовності господарчих операцій по спірному питанню з урахуванням норм Положення «Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» №637 від 15.12.2004р., Закону України «Про застосування регістраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/35-ВР від 06.07.1995р. та «Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги)» №614 від 01.12.2000р. випливає, що підприємством ТОВ «Форте Україна» припущено порушення п. 4.8 «Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги)» від 01.12.2000р. №614, оскільки здійснено повернення грошових коштів згідно з актом про видачу грошових коштів, що не містить посилання на номер, дату та час видачі розрахункового документу, підтверджуючого купівлю товару (отримання послуги).

В результаті дослідження первинних бухгалтерських документів та облікових регістрів не підтверджується обґрунтованість висновків акту перевірки № 1615/23-31279561/ДСК від 09.07.07р. про порушення норм п.2.6 Положення «Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого Правлінням НБУ №637 від 15.12.2004р., в сумі 2816,55 грн.

По четвертому питанню зв'язку з не підтвердженням документальної обґрунтованості висновків акту перевірки ОДПІ №1615/23-31279561/ДСК від 09.07.07р. про заниження податкового зобов'язання з податку на прибуток внаслідок зазначеного актом порушення норм п.п.7.3.5 п.7.3 ст.7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», не підтверджується документальна обґрунтованість штрафних санкцій, застосованих до позивача відповідно до податкового повідомлення - рішення № 0000762342/1 від 28.09.07р. в сумі 10850,0 грн.

На підставі результатів дослідження по другому питанню, поставленому ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06.03.2008р., сума завищення бюджетного відшкодування по ПДВ ТОВ «Форте Україна» в листопаді 2005р. склала 3809,00 грн., відповідно сума штрафних санкцій за завищення бюджетного відшкодування по ПДВ згідно Закону України від 21.12.2000р. № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» склала 1904,50 грн.

В зв'язку з не підтвердженням документальної обґрунтованості висновків акту перевірки ОДПІ №1615/23-31279561/ДСК від 09.07.07р. про порушення норм обігу готівкових коштів внаслідок зазначеного актом порушення норм п.2.6, п.2.11 Положення «Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» №637 від 15.12.2004р. не підтверджується документальна обґрунтованість штрафних санкцій, застосованих до позивача відповідно до Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000882343/0 від 28.09.07р. в сумі 14 095,25 грн.

Відповідно до ч.5 ст. 82 КАС України висновок експерта для суду не є обов'язковим, однак незгода з ним повинна бути вмотивована в постанові або ухвалі.

Згідно ч.2 ст. 85 КАС України якщо висновок експерта буде визнано необґрунтованим або таким, що суперечить іншим матеріалам справи або викликає сумніви у його правильності, судом може бути призначена повторна експертиза, яка доручається іншому експертові (експертам).

Експерт, який склав висновок в цій справі, давав пояснення суду першої інстанції.

Колегія суддів вважає, що висновок експерта не суперечить іншим матеріалам справи та не викликає сумніви у його правильності, а відповідачем іншого не доведено і не обґрунтовано необхідність призначення повторної експертизи, в зв'язку з чим у призначенні повторної експертизи апеляційним судом ухвалою, постановленою на місці, було відмовлено.

З огляду на виклепане, колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновком судово-економічної експертизи і тому вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Суд приходить до висновку, що спірне податкове повідомлення-рішення № 0000792342/1 від 28.09.07р. необхідно визнати частково недійсним в частині завищення бюджетного відшкодування по ПДВ на суму 5464,00 гривень та в частині застосування штрафних фінансових санкцій за завищення бюджетного відшкодування по ПДВ на суму 2 732,00 гривень.

Суд приходить до висновку, що спірні податкові повідомлення-рішення №0000772342/1 від 28.09.07р., № 0000762342/1 від 28.09.07р. необхідно визнати недійсними повністю.

Суд приходить до висновку, що спірне рішення про застосування штрафних фінансових санкцій № 0000882343/0 від 20.07.07р. необхідно визнати недійсним повністю з огляду на наступне.

Як вбачається із пояснень свідка, під час перевірки було встановлено порушення позивачем п.2.6 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» - не оприбуткування в повній сумі готівкових коштів за реалізацію меблів у касі підприємства у сумі 2 816,55 гривень.

Під час перевірки у книзі обліку розрахункових операцій виявлено відсутність запису про повернення товару.

Посадовими особами ТОВ „Форте Україна" не було надано акту від 27 січня 2006 року про повернення з каси підприємства приватному підприємцю ОСОБА_9 надлишково сплаченої суми у розмірі 2 816,55 гривень, також перевіряючим не надавалося з цього приводу жодних пояснень.

Разом з тим, представником позивача у судовому засіданні надано оригінал акту про видачу грошових коштів.

Вказаний акт не містить посилання на номер, дату та час видачі розрахункового документу, підтверджуючого купівлю товару (отримання послуги) (а.с.81), що є порушенням п. 4.8 «Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги)» від 01.12.2000р. №614, згідно якого якщо суми грошових коштів, виданих при поверненні товару або рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу грошових коштів. В акті необхідно зазначити:

- дані документу, що установлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги);

- відомості про товар (послугу);

- суму виданих грошових коштів;

- номер, дату та час видачі розрахункового документу, підтверджуючого купівлю товару (отримання послуги)».

Пунктом 4.7 «Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги)» від 01.12.2000р. №614 визначено, що реєстрація видачі грошових коштів у випадках повернення товару (відмова від послуги, прийом цінностей під заклад, виплати виграшем в державній лотереї і в інших випадках) або відміни помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від'ємної суми тільки в випадку забезпечення алгоритму роботи РРО окремого накопичення в фіскальній пам'яті від'ємних сум розрахунків. Якщо РРО не забезпечує такого накопичення, то дозволяється реєструвати видачу грошових коштів (відміну помилкової суми) за допомогою операції «службова видача». Не дозволяється реєструвати через РРО від'ємні суми із застосуванням операції «сторно».

Згідно з п.2.6 Положення «Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», що регулюють ведення касових операцій вся готівка, яка надходить в каси, повинна своєчасно (в день отримання готівкових грошових коштів) і в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами та веденням касової книги відповідно з вимогами глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень в касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. При проведенні готівкових розрахунків із застосуванням РРО та використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених грошових коштів в повній сумі їх фактичних надходжень в книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Таким чином, на підставі викладених норм права вбачається, що при проведенні готівкових розрахунків із застосуванням регістраторів розрахункових операцій (РРО) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку цих коштів в повній сумі фактичних надходжень в книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків. Реєстрація видачі грошових коштів у випадках повернення товару (відмова від послуги) або відміни помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від'ємної суми в випадку забезпечення алгоритму роботи РРО окремого накопичення в фіскальній пам'яті від'ємних сум розрахунків або якщо РРО не забезпечує такого накопичення за допомогою операції «службова видача». Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами та веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень в касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оскільки об'єктом дослідження судово-економічної експертизи не були висновки акту перевірки, на підставі яких прийнято спірне рішення про застосування штрафних фінансових санкцій № 0000872343/0 від 20.07.07р., суд першої інстанції правильно вважав за необхідне визнати його недійсним з огляду на наступне.

Як вбачається з акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р. порушенням визначені п. 1,2,9 ст. 3, р. II Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР в редакції Закону України від 01.06.2000 р. № 1776-ІІІ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Судом встановлено, що порушення вищевказаних приписів мали місце у листопаді 2005 року, тоді як перевірка відповідачем почалась 11.06.07 року.

Згідно зі статтею 1 Господарського кодексу України, цей кодекс визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.

Відповідно до ст. 2 ГК України, учасниками відносин у сфері господарювання є суб'єкти господарювання, споживачі, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією, а також громадяни, громадські та інші організації, які виступають засновниками суб'єктів господарювання чи здійснюють щодо них організаційно-господарські повноваження на основі відносин власності.

Під організаційно-господарськими відносинами у Господарському кодексі розуміються відносини, які складаються між суб'єктами господарювання та суб'єктами організаційно-господарських повноважень в процесі управління господарською діяльністю. Відмінністю цих відносин є те, що це відносини між нерівноправними суб'єктами, один з яких (суб'єкт організаційно-господарських повноважень) наділений владними повноваженнями по відношенню до другого суб'єкта (суб'єкта господарювання). Ці відношення виникають при здійсненні компетентним державним органом функцій контролю за діяльністю суб'єкта господарювання.

Відповідно до ст. 19 Господарського кодексу України держава здійснює контроль та нагляд за господарською діяльністю суб'єкта господарювання у сфері фінансових, кредитних відносин, валютного регулювання та податкових відносин - за додержанням суб'єктами господарювання кредитних зобов'язань та розрахункової дисципліни, додержанням вимог валютного законодавства, податкової дисципліни. Частиною четвертою цієї статті передбачено, що органи державної влади і посадові особи, уповноважені здійснювати державний контроль і державний нагляд за господарською діяльністю, їх статус та загальні умови і порядок здійснення контролю і нагляду визначаються законами.

Відповідно до ст. 15 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.

У відповідності до ст. 17 цього ж Закону за порушення вимог цього Закону суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.

Відповідно до ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Статтею 217 Господарського кодексу України передбачено, що до суб'єктів господарювання, окрім інших господарських санкцій за порушення ними правил здійснення господарської діяльності можуть застосовуватися адміністративно-господарські санкції. Господарські санкції застосовуються у встановленому законом порядку за ініціативою учасників господарських відносин, а адміністративно-господарські санкції - уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідації його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Відповідно до статті 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Як вбачається з наявних в матеріалах справи документів, Відповідачем були застосовані штрафні санкції до Позивача за порушення положень п.1,2,9 ст.3, р. II Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР в редакції Закону України від 01.06.2000 р. № 1776-III „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", із порушенням річного терміну застосування адміністративно-господарських санкцій, встановленого ст. 250 Господарського Кодексу.

При цьому адміністративно-господарська санкція вважається застосованою до суб'єкта господарювання з моменту прийняття рішення про застосування штрафних (фінансових)санкцій.

Загальна сума штрафних санкцій, застосованих Відповідачем із порушенням положень ст. 250 Господарського кодексу України складає 39 304,05 гривень.

За таких обставин, враховуючи наведені норми законів, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції винесена законно та обґрунтовано та апеляційна скарга відповідача не ґрунтується на законі та не підлягає задоволенню, а постанова суду першої інстанції має бути залишена без змін.

В повному обсязі ухвала виготовлена 12.05.2010 року.

Керуючись ст.ст. 195, п.1 ч.1 ст. 198, 200, 206 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2009 року в справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Форте Україна» до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції «про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень - залишити без змін.

Ухвала набуває законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення в повному обсязі.

Головуючий: І.В.Сіваченко

Судді: С.П.Дяченко

ОСОБА_4

Дата ухвалення рішення07.05.2010
Оприлюднено21.07.2016
Номер документу59008751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2880/08/0570

Ухвала від 29.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шаптала Н.К.

Ухвала від 29.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шаптала Н.К.

Ухвала від 07.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні