Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 листопада 2009 р. справа № 2а-2880/08/0570
час прийняття постанови :
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Христоф орова А.Б.
при секретарі Аржанові А.С.
за участю
представника позивача - Пигіда Є.С.,
представника відповідача - Краснова О.О., Стрибань З.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом тов ариства з обмеженою відповід альністю «Форте Україна» до Артемівської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї про визнання недійсними по даткових повідомлень - рішен ь Артемівської ОДПІ № 0000792342/1 від 28.09.07р. по податку на додану варт ість в сумі 13 909,50 гривень, № 00007772342/1 від 28.09.07р. по податку на додану вартість у сумі 23 666,00 гривень, № 0000762342/1 від 28.09.07 року по податку на прибуток підприємств у сумі 32 550,00 гривень, рішення про засто сування штрафних фінансових санкцій № 0000882343/0 від 20.07.2007 року про порушення норм регулювання обігу готівкових грошових ко штів у сумі 14 095,25 гривень та № 0000872 343/0 від 20.07.07р. за розрахунки через реєстратори розрахункових о перацій у сумі 39 304,05 гривень, ст ягнення з відповідача Артемі вської ОДПІ на користь позив ача держмито у розмірі 3,40 грив ень та витрати на інформацій но-технічне забезпечення у р озмірі 118,00 гривень, а всього 121,4 гривень.,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Форте Україн а» звернулось до суду з позов ом до Артемівської об' єднан ої державної податкової інсп екції про визнання недійсним и податкових повідомлень - рішень № 0000792342/1 від 28.09.07 р. з податк у на додану вартість в сумі 13 90 9, 50 грн., № 0000772342/1 від 28.09.07 року з пода тку на додану вартість в сумі 23 666, 00 грн., № 0000762342/1 від 28.09.07 року в сум і 32 550,00 грн., № 0000882343/0 від 20.07.07 року за п орушення норм регулювання об ігу готівкових грошових кошт ів в сумі 14 095,25 грн., № 0000872343/0 від 20.07.07 р оку за розрахунки через реєс тратори розрахункових опер ацій в сумі 39 304, 05 грн.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач вказав, що на підставі акту невиїзної п ланової перевірки Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Форте Україна» з питань в ідповідності вимогам податк ового, валютного та іншого за конодавства за період з 01.07.2005 ро ку по 31.03.2007 року № 1615/23-31279561/ДСК від 09.07. 07р. Артемівською ОДПІ були при йняті спірні податкові повід омлення рішення. Позивач із п рийнятими податковими повід омленнями рішеннями не згоде н з наступних підстав.
Податковим повідомленням рішенням від 20.07.07 року № 0000762342/0 бул а застосована сума податкови х зобов' язань у тому числі п о податку на прибуток підпри ємств на суму 32 550,00 гривень.
Однак як зазначає позивач п орушень у відображенні суми валового доходу у річній дек ларації за 2005 рік немає, оскіль ки були проведені відповідні уточнення, а формою декларац ії про прибуток непередбачен о відображення уточнень, що п роводяться у поточному звітн ому періоді, тобто на протязі фінансового року. В декларац ії на прибуток підприємства за 2005 рік вказана загальна сум а доходів позивача, можливіс ть перевірки фактичних даних вказаних у декларації про пр ибуток була надана спеціаліс там Артемівської ОДПІ.
Податковим повідомленням рішенням № 0000772342/0 від 20.07.07 року виз начена сума податкового зобо в' язання у розмірі 15 777,00 гриве нь і штрафних санкцій по пода тку на додану вартість у розм ірі 7 889,00 гривень, загалом на сум у 23 666,00 гривень.
Позивач вважає неправомір ним в даному випадку посилан ня відповідача на порушення позивачем п.п. 7.2.1 „е” п.п. 7.2.6 п. 7.2, п .п7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України „Пр о податок на додану вартість ”. В обґрунтування посилаєть ся на рекомендації ВГСУ від 09. 12.2004 року № 04-5/3358 (п. 1.8) згідно яких не доліки у формі податкової на кладної, як неповнота або не з азначення реквізитів , перер ахованих у п. п. 7..1 Закону Украї ни „Про податок на додану вар тість” можуть бути підставою для визнання недійсною тако ї податкової накладної лише у тому випадку, якщо уточненн я реквізитів не могло бути пр оведено під час розгляду спо ру.
Крім того посилається на п останову ВГСУ від 03.08.2005 року у с праві № 41/132а, де вказано, що поми лкові податкові накладні мож ливо без втрати податкового кредиту замінити під час пер евірки на правильні. При цьом у порушення підприємством по рядку, встановленого п.п. 7.2.6 За кону України „Про податок на додану вартість” відносно п одання скарги на постачальни ка, що видав податкову наклад ну з тими чи іншими порушення ми, не є підставою для прийнят тя рішення про неправомірніс ть віднесення сплачених (нар ахованих) підприємством сум ПДВ у складі податкового кре диту.
Не погоджується із податко вим повідомленням-рішенням № 0000792342/0 від 20.07.07 року з огляду на на ступне.
Спеціалістами Артемівсько ї ОДПІ встановлено зменшення позивачем податку на додану вартість, що підлягає бюджет ному відшкодуванню на суму 10 001,00 гривень, у тому числі по дек ларації за листопад 2005 року у р озмірі 9 273 гривень та по деклар ації за січень 2006 року у розмір і 728 гривень.
Вказана сума порушення спе ціалістами Артемівської ОДП І складається з двох податко вих накладних: № 106938 від 18.07.05, отри мана підприємством від ТОВ „ Бюро-М” під № 886 від 24.10.05р. на зага льну суму 9 933,42 гривень, у тому ч ислі ПДВ -1 655,57 гривень із зазнач енням, що вона не містить опис у (номенклатури) товарів (робі т, послуг) та їх кількість.
Зазначає, що даний факт не в ідповідає дійсності, оскільк и всі обов' язкові реквізити вказаної податкової накладн ої були надані спеціалістам Артемівської ОДПІ.
До податкового кредиту вер есня 2005 року була включена под аткова накладна№ ПДТ-19774 від 30.09. 2005 року від ТОВ „Кроно-Україна ” на загальну суму 45 704,04 гривень , у тому числі ПДВ- 7 617,34 гривень.
До податкового кредиту жов тня 2005 року була включена пода ткова накладна № ПДТ-19774 від 30.09.200 5р. від ТОВ „Кроно-Україна” на загальну суму 68 551,52 гривень, у т .ч. ПДВ 11 425,25 гривень.
Оскільки вказані податков і накладні від постачальника ТОВ „Кроно-Україна” були під одним номером № ПДТ-19774, але на р ізні суми і були отримані у ве ресні та жовтні 2005 року, подвій не віднесення податкової нак ладної було виявлено лише у л истопаді 2005 року у зв' язку з ч им у цей період була проведен е уточнення податкового кред иту на суму 7 617,34 гривень та зроб лена зменшуюча податковий кр едит відмітка до книги придб ання під № 213 від 29.11.05 року. Реєстр податкових накладних за лис топад 2005 року спеціалістам Ар темівської ОДПІ також був на даний.
Також позивач не погоджуєт ься із податковим повідомлен ням рішенням № 0000882343/0 від 20.07.07р. з огляду на наступне.
Спеціалістами Артемівсько ї ОДПІ встановлено не оприбу ткування у повному розмірі с уми готівкових коштів за реа лізацію меблів у касі підпри ємства у сумі 2 816,55 гривень.
З цього приводу спеціаліст ам Артемівської ОДПІ в періо д перевірки були надані пояс нення, та документи про те, що 29 січня 2006 року покупцю була ви писана видаткова накладна на придбання товару на суму 2 816,55 г ривень, у нього також була деб іторська заборгованість по н акладній № ФУ-0003123 від 26.12.2005 року н а суму 3 300,00 гривень. Покупець вн іс до каси 6 116,55 гривень, потім з мінив рішення і відмовився в ід придбання меблів по новій накладній та оплатив тільки дебіторську заборгованість в сумі 3 300,00 гривень. Економісто м відділу збуту грошові кошт и у сумі 6 116,55 гривень були прове дені через РРО, потім було зро блене повернення надмірно сп лачених коштів клієнту у роз мірі 2 816,55 гривень. До каси підпр иємства була здана фактична виручка від клієнта у сумі 3 300, 00 гривень і додана пояснюваль на економіста про причини ро збіжностей „Z” звіту з зданою виручкою.
Причинами не погодження з р ішенням про застосування фін ансових (штрафних санкцій) № 00 00872343 від 20.07.07 р. зазначає наступне .
Спеціалістами Артемівсько ї ОДПІ встановлено проведенн я розрахункових операцій у с фері торгівлі без застосуван ня реєстратора розрахункови х операцій та не надання особ ам, що отримали товар, розраху нкових документів встановле ної форми у сумі 7 792,81 гривень.
Вказане порушення було у жо втні та листопаді 2005 року. Відп овідно період застосування д о підприємства адміністрати вно-господарських санкцій за кінчився у листопаді 2006 року.
Позивач не погодившись із с пірними податковими повідом леннями рішеннями оскаржив ї х до Артемівської ОДПІ.
Артемівська ОДПІ розгляну вши вказану скаргу своїм ріш енням від 28.09.07р. залишила її без задоволення.
09.10.07 р. позивачу були пред' яв лені податкові повідомлення -рішення № 0000772342/1 від 2 8.09.07р. з податку на додану варті сть на суму 23 666,00 гривень, № 0000792342/1 від 28.09.07р. з податку на дода ну вартість на суму 13 909,50 гривен ь та № 0000762342/1 від 28.09.07 по податку на прибуток підприємств на с уму 32 550,00 гривень.
Позивач, не погодившись із в исновками викладеними у ріше нні відповідача від 28.09.07р. напр авив скаргу до Державної под аткової адміністрації в Доне цькій області.
02.11.07р. на адресу позивача наді йшло рішення Державної подат кової адміністрації в Донець кій області за результатами розгляду скарги позивача, зг ідно якого повторна скарга п озивача залишена без розгляд у у зв' язку із порушенням за конодавчо встановленого 10 де нного строку подання скарги на податкові повідомлення-рі шення Артемівської ОДПІ.
Позивач не погоджується із вказаним рішенням Державної податкової адміністрації в Донецькій області, оскільки податкові повідомлення ріше ння № 0000772342/1 від 28.09.07р. з податку на додану вартість на суму 23 666,00 г ривень, № 0000792342/1 від 28.09.07р. з податк у на додану вартість на суму 13 909,50 гривень та № 0000762342/1 від 28.09.07 по п одатку на прибуток підприємс тв на суму 32 550,00 гривень були от римані позивачем 09.10.07 року.
Таким чином законодавчо вс тановлений 10 денний строк под ання карги спливав 19.10.07р. і поз ивач в свою чергу у встановле ний строк направив на адресу відповідача і Державної под аткової адміністрації в Доне цькій області.
З огляду на вищевказане про сить задовольнити позовні ви моги.
Представник позивача нада в суду клопотання про уточне ння позовних вимог, згідно як ого просить визнати недійсни ми податкові повідомлення - р ішення Артемівської ОДПІ № 0000792342/1 від 28.09.07р. по податку на до дану вартість в сумі 13 909,50 гриве нь, № 0000772342/1 від 28.09.07р. по подат ку на додану вартість у сумі 23 666,00 гривень, № 0000762342/1 від 28.09.07 р оку по податку на прибуток пі дприємств у сумі 32 550,00 гривень, рішення про застосування штр афних фінансових санкцій № 0000 882343/0 від 20.07.2007 року про порушення норм регулювання обігу готів кових грошових коштів у сумі 14 095,25 гривень та № 0000872343/0 від 20.07.07р. за розрахунки через реєстратор и розрахункових операцій у с умі 39 304,05 гривень, стягнення з в ідповідача Артемівської ОДП І на користь позивача держми то у розмірі 3,40 гривень та витр ати на інформаційно-технічне забезпечення у розмірі 118,00 гр ивень, а всього 121,4 гривень (а.с.15 1, том 1).
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив їх задов ольнити.
Представники відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнали, надали су ду заперечення згідно до яки х зазначили, що вважають спір ні повідомлення - рішення та кими, що прийняті правомірно , тому просили відмовити у зад оволенні позовних вимог.
Представники відповідач а надали суду також додатков і заперечення відповідно до яких зазначили, що строки зас тосування до суб' єктів госп одарювання адміністративно -господарських санкцій, пере дбачені ст. 250 Господарського кодексу України в даному спі рному випадку не поширюються на фінансові санкції, які зас тосовуються органами держав ної податкової служби до пор ушників Законів України „Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів”, „Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг” в обґрунтування чог о посилаються на ст. 3 Закону У країни „Про державну податко ву службу в Україні” відпові дно до якого органи державно ї податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, закон ами України, іншими норматив но-правовими актами органів державної влади, а також ріше ннями Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим і Ради мі ністрів Автономної Республі ки Крим, органів місцевого са моврядування з питань оподат кування, виданими у межах їх п овноважень.
До того ж зазначає, що у відп овідності до п.6 ст.10 цього ж Зак ону забезпечують застосуван ня та своєчасне стягнення су м фінансових санкцій.
Звертає увагу суду, що вказа ні права також закріплені за податковою службою у Закона х України „Про державне регу лювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів”, „П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг”.
Та посилається на ст.4 Госпо дарського кодексу України зг ідно якого не є предметом рег улювання цього Кодексу: фіна нсові відносини за участі су б'єктів господарювання, що ви никають у процесі формування та контролю виконання бюдже тів усіх рівнів;
адміністративні та інші ві дносини управління за участі суб'єктів господарювання, в я ких орган державної влади аб о місцевого самоврядування н е є суб'єктом, наділеним госпо дарською компетенцією, і без посередньо не здійснює орган ізаційно-господарських повн оважень щодо суб'єкта господ арювання.
Ухвалою суду від 26 березня 200 8 року у справі призначено суд ово-економічну експертизу.
Перед судовим експертом бу ли поставлені наступні питан ня:
1. Чи арифметично правильно, нараховані відповідачем фін ансові
санкції відповідно до діюч ого законодавства?
2. На підставі первинних док ументів бухгалтерського обл іку, а також реєстрів бухгалт ерського та податкового облі ку та звітності визначити до кументальну обгрунтованніс ть висновків акту перевірки № 1615/23 - 31279561/ДОК від 09.07.07 року про п орушення підприємством п.п. 7.3 .5 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про о податкування прибутку підпр иємств» № 283/97 - ВР від 1999 року з з мінами та доповненнями, в час тині заниження податку на пр ибуток в 2005 році на 21700 грн., в т. ч. 4 квартал 2005 року на 21700 грн.,
3. На підставі первинни х документів бухгалтерськог о обліку, а також
реєстрів бухгалтерського та податкового обліку та зві тності визначити документал ьну обгрунтованність виснов ків акту перевірки щодо пору шення п.п. 7.2.1 «е» п. 7.2 п.п. 7.2.6 п. 7.2 п.п.7. 4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про п одаток на додаткову вартіст ь» івд 03.04.1997 року № 168/97 - ВР, що при звели у перевіряємому період і до заниження податкових зо бов' язань на суму 15 777 грн, а та кож завищення бюджетного від шкодування ПДВ на суму 9 273 грн. ,
4. На підставі первинни х документів бухгалтерськог о обліку, а також
реєстрів бухгалтерського та податкового обліку та зві тності визначити документал ьну обгрунтованність виснов ків акту перевірки щодо пору шення підприємством «Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті У країни», затвердженого Правл інням НБУ № 637 від 15.12.2004 року, у рез ультаті якого до підприємств а застосовані штрафні санкці ї у розмірі 14095, 25 грн.
5. З урахуванням резуль татів дослідження питань 1 - 3 визначити
документальну обгрунтован ість сум штрафних (фінансови х) санкцій, які застосовані до позивача відповідно до пода ткових повідомлень - рішень № 0000762342/1 від 28 вересня 2007 ро ку; № 0000772342/1 від 28 вересня 2007 року; № 0000872343/0 від 20 липня 2007 року.
Представники відповідача надали до суду заперечення н а висновок експерта, згідно я кого вказав, що вважають безп ідставним не підтвердження е кспертом:
-порушення позивачем вимог п.п. 7.3.5 п.7.3 ст.7 Закону України ві д 28.12.1994р.
№ 334/94-ВР „Про оподаткування п рибутку підприємств” оскіль ки при проведенні перевірки відповідачем були встановле ні факти заниження валових в итрат та валового доходу;
-порушення вимог п.п.7.2.1 „е”, п. п. 7.2, п.п. 7.2.6 п.7.2, п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону
України „Про податок на дод ану вартість”, оскільки при п роведенні перевірки відпові дачем були встановлені факти включення до складу податко вого кредиту сум ПДВ по подат ковим накладним виписаним з порушенням порядку заповнен ня податкової накладної;
-порушення вимог п.2.6 „Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні”, оскільки при прове денні перевірки відповідаче м були встановлені факти не п роведення розрахункової опе рації у сумі 2 816,55 гривень. До то го ж вважають, що оскільки по зивач під час перевірки не на дав акту про повернення грош ових коштів у сумі 2 816,55 гривень та перевіряючи мали можливі сть ознайомитись з ним , то дан ий факт найшов би відображен ня в порушення вимог іншого з акону, а саме п.1 п.2 ст.3 р ІІ Закон у України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування і посл уг” - не проведення розрахунк ової операції у сумі 2 816,55 гриве нь через зареєстрований у вс тановленому порядку реєстра тор розрахункових операцій, так як згідно наданих до пере вірки видаткових не фіскальн их чеків за 27.01.06р. сума 2 186,55 не вид авалась, і відповідно фінанс ова санкція відповідно до ч.1 с т. 17 цього ж Закону склала б 14 082,75 гривень.
Судом допитано свідка ОС ОБА_3 який пояснив, що він раз ом з іншими податковими реві зорами інспекторами, у періо д з 11.06.07р. по 02.07.07р. проводив виїзн у планову перевірку ТОВ „Фор те Україна” з питань дотрима ння вимог податкового валютн ого та іншого законодавства за період з 01.07.05р. по 31.03.07р., за резу льтатами вказаної перевірки складено акт № 1615/23-31279561/ДСК на під ставі якого і прийняті спірн і податкові повідомлення-ріш ення та рішення про застосув ання штрафних фінансових сан кцій. Також свідок пояснив, що під час перевірки було встан овлено порушення п.2.6 „Положен ня про ведення касових опера цій у національній валюті в У країні” - не оприбуткування в повній сумі готівкових кош тів за реалізацію меблів у ка сі підприємства у сумі 2 816,55 гри вень.
Під час перевірки у книзі об ліку розрахункових операцій виявлено відсутність запису про повернення товару.
Зазначив, що під час проведе ння перевірки посадовими осо бами ТОВ „Форте Україна” не б уло надано акту від 27 січня 2006р . про повернення з каси підпри ємства приватному підприємц ю ОСОБА_1 надлишково сплач еної суми у розмірі 2 816,55 гривен ь, також перевіряючим не нада валося з цього приводу жодни х пояснень.
У судовому засіданні експе ртом ОСОБА_2. було надані п исьмові пояснення до висновк у № 215/24 від 31.08.09р. судово-економіч ної експертизи, згідно до яки х зазначив, що в результаті до слідження послідовності гос подарчих операцій по спірном у питанню з урахуванням норм Положення „Про ведення касо вих операцій у національній валюті в Україні” № 637 від 15.12.04р., Закону України „Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій в сфері торгів лі, громадського харчування та послуг” № 265/35-ВР від 06.07.1995р. та „ Порядку реєстрації опломбув ання та застосування реєстра торів розрахункових операці й за товари (послуги)” № 614 від 1.12 .2000р. випливає, що підприємство м ТОВ „Форте Україна” припущ ено порушення п.4.8 „Порядку ре єстрації, опломбування та за стосування реєстраторів роз рахункових операцій за товар и (послуги)” від 01.12.2000р. № 614, оскіль ки здійснено повернення грош ових коштів згідно з актом пр о видачу грошових коштів, що н е містить посилання на номер , дату та час видачі розрахун кового документу, підтверджу ючого купівлю товару (отрима ння послуги).
В результаті дослідження п ервинних бухгалтерських док ументів та облікових регістр ів не підтверджується обґрун тованість висновків акту пер евірки № 1615/23-31279561/ДСК від 09.07.07р. про порушення норм п. 2.6 Положення „Про ведення касових операц ій у національній валюті в Ук раїні”, затвердженого Правлі нням НБУ № 637 від 15.12.04р. в сумі 2 816,55 г ривень.
Також експерт пояснив суду , що при проведенні досліджен ня ним перевіряється повнота та правильність заповнення реквізитів досліджуваних об ' єктів, наявність дати, підп исів осіб, відповідність бух галтерської документації пі дприємства законодавчим акт ам і нормативній базі, зістав ляються дані наданої бухгалт ерської документації, звіряє ться відповідність даних обл ікових регістрів даним перви нних документів, з метою пере вірки правильності розрахун ків в наданій документації п роводиться арифметичний під рахунок.
Таким чином, зазначив експе рт, при проведенні досліджен ня документів ним правомірно взято до уваги акт про поверн ення з каси підприємства при ватному підприємцю ОСОБА_1 надлишково сплаченої суми у розмірі 2 816,55 гривень, водноча с Артемівською ОДПІ не надан о рішень суду, або інших докум ентів про визнання вказаного документу недійсним, а госпо дарської операції з повернен ня грошових коштів такою, що н е була здійснена.
Суд, заслухавши представни ків сторін, свідка, експерта, д ослідивши висновок експерти зи, перевіривши матеріали сп рави і обговоривши доводи ад міністративного позову та за перечень проти нього, встано вив наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю „Форте Україн а” згідно свідоцтва про держ авну реєстрацію зареєстрова но виконавчим комітетом Арте мівської міської ради Донець кої області у якості юридичн ої особи 05.07.2001 року, ідентифікац ійний код юридичної особи 31279561 (а.с.96), 19.10.2006 року згідно довідки в ідділу статистики у м. Ар темівську № 02-20-286 внесено дані щ одо суб' єкта ТОВ „Форте Укр аїна” до ЄДРПОУ (а.с.97).
ТОВ „Форте Україна” здійсн ює свою діяльність згідно ст атуту, у новій редакції, затве рдженого зборами засновникі в (протокол № 45 від 08.02.08) та зареєс трованого 13.02.08р.
Згідно свідоцтва № 05946708, видан ого 17.07.01р. Артемівською ОДПІ, ТО В „Форте Україна” є платнико м податку на додану вартість (а.с.98).
Співробітниками Артемівсь кої ОДПІ в період з 11.06.07 по 02.07.2007 ро ку було проведено виїзну пла нову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю „Форте Україна” з питань дот римання вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства за період з 01.07.05р. по 31.03.07р.
За результатами проведено ї перевірки 09.07.07р. було складен о акт № 1615/23-31279561/ДСК (а.с.10-42).
Згідно висновку акту перев ірки встановлені порушення:
- п.п. 7.3.5 п. 7.3 ст.7 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” від 22.05.1997р. № 283/97-ВР, в результаті чого занижено п одаток на прибуток за 2005 рік на суму 21 700,00 гривень, в т.ч. 4 кварта л 2005р. на 21 700,00 гривень;
- п.п.7.2.1 „е” п. 7.2 п.п. 7.2.6 п. 7.2 п.п. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України „Про пода ток на додану вартість” в рез ультаті чого занижено подато к на додану вартість на суму 15 777,00 гривень, в т.ч. : за лютий 2006 на 1 667,00, за серпень 2006р. на 833,00 гривен ь, за жовтень 2006 року на 1204 гриве нь, за листопад 2006р. на 8 333,00 гриве нь, за грудень 2006р. на 3 740,00 гривен ь;
- п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7, п.п. 7.2.1 „е” п. 7.2 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, в резуль таті чого зменшено податок н а додану вартість, що підляга є бюджетному відшкодуванню н а суму 10 001,00 гривень, в т.ч. по дек ларації за листопад 2005 року у р озмірі 9 273,00 гривень та деклара ції за січень 2006 року у розмірі 728,00 гривень;
- п.п.4.2.15 п.4.2 ст.4, п. 3.4 ст.3, п.п. 7.1 ст. 7 п. п.8.1.1 п. 8.1 ст.8, п.9.10.а,б п. 9.10. ст. 9, та п.п. 19 .2а ст. 19-Закону України „Про под аток з доходів фізичних осіб ”, в результаті чого встановл ено порушення вимог податков ого законодавства під час пе ревірки питань щодо утриманн я та своєчасності перерахува ння податку з доходів фізичн их осіб до бюджету за 2006 рік на суму 234,25 гривень;
- ст.1 Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР „Про порядок здійсненн я розрахунків у іноземній ва люті” в результаті чого вста новлено порушення термінів р озрахунків у сфері ЗЕД у груд ні 2006 року, та лютому березні 2007 року;
- порушення п 2.6 „Положення п ро ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні” - не оприбуткування в п овній сумі готівкових коштів за реалізацію меблів у касі п ідприємства у сумі 2 816,55 гривен ь;
- п. 2.11 „Положення про ведення касових операцій у націонал ьній валюті в Україні” в резу льтаті чого порушені терміни використання виданої під зв іт готівки на суму 50,00 гривень;
-п.2.12 „Положення про ведення касових операцій у національ ній валюті в Україні” - пров едення готівкових розрахунк ів без надання підзвітною ос обою платіжного документа, щ о підтверджує сплату покупце м готівкових грошових коштів в сумі 1517,69 гривень;
-п.1, п.2 ст.3 р. ІІ Закону України „Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування і послуг” - про ведення розрахункових опера цій у сфері торгівлі без заст осування реєстратора розрах ункових операцій та невидача особам, які отримали товар, ро зрахункових документів вста новленої форми у сумі 7 792,81 грив ень;
-п.9 ст.3 р. ІІ Закону України „П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування і послуг”- нерозд рукування на реєстраторі роз рахункових операцій щоденно го фіскального звітного чеку за 19.12.06 року;
-10,13 „Порядку встановлення но рмативів збору за забрудненн я навколишнього середовища і стягнення цього збору ”, п.3, п.п . 6.2 п.6, п.п.7,2,п.п 7,3 п.7 „Інструкції пр о порядок обчислення і сплат и збору за забруднення навко лишнього природного середов ища”, встановлено заниження збору за забруднення навколи шнього природного середовищ а на суму 238,86 гривень, у тому чис лі в 3 кв. 2005 року на суму 22,14 в 4 кв. 200 5 року на суму 29,45 гривень, в 1 кв. 20 06 року на суму 32,30 гривень, в 2 кв. 2 006 року на суму 31,13 гривень, в 3 кв. 2006 року на суму 42,87 гривень, в 4 кв. 2006 року на суму 41,7 гривень, в 1 кв . 2007 року на суму 39,27 гривень.
20.07.07 року Артемівською ОДПІ, з а порушення п.п. 7.3.5 п.7.3 ст.7 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” № 283/97-ВР від 21.05.97 зі змінами та доповнен нями, на підставі акту переві рки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було пр ийнято податкове повідомлен ня-рішення № 0000762342/0 згідно якого ТОВ „Форте Україна” визначе но податкове зобов' язання з податку на прибуток приватн их підприємств на суму 32 550,00 гри вень у т.ч. за основним платеже м 21 700,00 гривень, штрафні санкції 10 850,00 гривень (а.с.44).
20.07.07 року Артемівською ОДПІ, з а порушення п.п. 7.2.1 „е” п.п. 7.2.6 п. 7.2 п .п. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України „Пр о податок на додану вартість ” від 03.04.97р. № 168/97-ВР
зі змінами та доповненнями , на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийня то податкове повідомлення-рі шення № 0000772342/0, згідно якого ТОВ „Форте Україна” визначено п одаткове зобов' язання з под атку на додану вартість на су му 23 666,00 гривень, у т.ч. за основни м платежем 15 777,00 гривень, штрафн і санкції 7 889,00 гривень (а.с.46).
20.07.07 року Артемівською ОДПІ, з а порушення п.п.7.2.1 „е”, п.7.2, п.п.7.4.5 п . 7.4 ст. 7 Закону України „Про под аток на додану вартість” від 03.04.97р. № 168/97-ВР зі змінами та допов неннями, на підставі акту пер евірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., бул о прийнято податкове повідом лення-рішення № 0000792342/0 згідно як ого ТОВ „Форте Україна” змен шено суму бюджетного відшкод ування (у тому числі заявлено го в рахунок зменшення подат кових зобов' язань наступни х періодів) з податку на додан у вартість у розмірі 4 636,5 гриве нь та визначено податкове зо бов' язання з податку на дод ану вартість на суму 13 909,50 грив ень (а.с.48).
20.07.07 року Артемівською ОДПІ, з а порушення п.1,2,9 ст.3 , р. ІІ Закон у України від 06.07.1995 року № 265/95-ВРв редакції Закону України від 01.06.2000 р. № 1776-ІІІ „Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг”, на підставі акту перев ірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було п рийнято рішення про застосув ання штрафних фінансових сан кцій № 0000872343/0 від 20.07.09 згідно якого до ТОВ „Форте Україна” засто совано штрафні санкції на су му 39 304,05 гривень (а.с.49).
20.07.07 року Артемівською ОДПІ, з а порушення п.2.6,п. 2.11 „Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні” затвердженого постано вою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637 на підставі акту перевірк и № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прий нято рішення про застосуванн я штрафних фінансових санкці й № 0000882343/0, згідно якого до ТОВ „Ф орте Україна” застосовано шт рафні санкції на суму 14 095,25 грив ень (а.с.50).
ТОВ „Форте Україна” не пого дившись із прийнятими податк овими повідомленнями рішенн ями 03.08.07р. листом № 1828 оскаржив їх до Артемівської ОДПІ (а.с.51-52).
Артемівська ОДПІ 07.08.07 р. розгл янувши вказану скаргу направ ила на адресу ТОВ „Форте Укра їна” лист № 27033/10/25-013 згідно якого повідомила, що рішення № 0000882343/0 н е підлягає розгляду в Артемі вській ОДПІ (а.с.52а).
Артемівська ОДПІ розгляну вши вказану скаргу 17.08.07р. прийн яла рішення № 28273/10/25-012-2 пр о продовження строку розгляд у первинної скарги до 01 жовтня 2007р. (а.с.53).
Артемівська ОДПІ розгляну вши первинну скаргу 28.09.07р. прий няла рішення № 32925/10/25-012-2 п ро результати розгляду перви нної скарги, згідно якого зал ишила без змін податкові пов ідомлення-рішення 20.07.07р. №№ 0000762342/ 0, 0000772342/0, 0000792342/0, а скаргу без задовол ення (а.с. 54-55).
28.09.07р. Артемівською ОДПІ, за п орушення п.п. 7.3.5 п. 7.3 ст. 7 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств» № 283/97 - ВР від 1999 року зі змінами та допов неннями, на підставі акту пер евірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., бул о прийнято податкове повідом лення-рішення № 0000762342/1 згідно я кого ТОВ „Форте Україна” виз начено суму податкового зоб ов' язання з податку на приб уток підприємств на суму 32 550,00 г ривень, у т.ч. 21 700,00 гривень за осн овним платежем, 10 850,00 гривень шт рафні санкції (а.с.43).
28.09.07р. Артемівською ОДПІ, за п орушення п.п. 7.2.1 „е” п.п. 7.2.6 п. 7.2 п.п. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України „Про п одаток на додану вартість” в ід 03.04.97р. № 168/97-ВР зі змінами та доповненнями, на підставі акту перевірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000772342/1, з гідно якого ТОВ „Форте Украї на” визначено податкове зобо в' язання з податку на додан у вартість на суму 23 666,00 гривень , у т.ч. за основним платежем 15 777 ,00 гривень, штрафні санкції 7 889,0 0 гривень (а.с.45).
28.09.07 року Артемівською ОДПІ, з а порушення п.п.7.2.1 „е”, п.7.2, п.п.7.4.5 п . 7.4 ст. 7 Закону України „Про под аток на додану вартість” від 03.04.97р. № 168/97-ВР зі змінами та допов неннями, на підставі акту пер евірки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р., бул о прийнято податкове повідом лення-рішення № 0000792342/1 згідно як ого ТОВ „Форте Україна” змен шено суму бюджетного відшкод ування (у тому числі заявлено го в рахунок зменшення подат кових зобов' язань наступни х періодів) з податку на додан у вартість у розмірі 4 636,5 гриве нь та визначено податкове зо бов' язання з податку на дод ану вартість на суму 13 909,50 грив ень, у тому числі 9 273,00 гривень з а основним платежем, штрафні санкції у розмірі 4 636,50 гривень (а.с.47).
19.10.07р. позивач на адресу Держа вної податкової адміністрац ії в Донецькій області напра вив скаргу № 2332 про перегляд по даткових повідомлень-рішень №№ 0000762342/1, 0000772342/1, 0000792342/1 (а.с.56-57).
Державна податкова адміні страція в Донецькій області розглянувши скаргу № 2332 про пе регляд податкових повідомле нь-рішень №№ 0000762342/1, 0000772342/1, 0000792342/1, 31.10.07р. п рийняла рішення № 17575/10/25-013-5, про за лишення повторної скарги без розгляду у зв' язку із поруш енням законодавчо встановле ного 10 денного строку подання скарги на податкові повідом лення-рішення (а.с.58).
Відповідно до ч.1 ст. 69 КАС Укр аїни доказами в адміністрати вному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі як их суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і запе речення осіб, які беруть учас ть у справі, та інші обставини , що мають значення для правил ьного вирішення справи. Ці да ні встановлюються судом на п ідставі пояснень сторін, тре тіх осіб та їхніх представни ків, показань свідків, письмо вих і речових доказів, виснов ків експертів.
03.09.09 на адресу Донецького окр ужного адміністративного су ду надійшов висновок судово- економічної експертизи.
Судом встановлено, що експе ртиза проводилась на підста ві первинних документів бухг алтерського обліку, а також р еєстрів бухгалтерського та п одаткового обліку та звітно сті. При дослідженні наданих документів експертом застос овані методи документальної перевірки та зіставлення:
- при документальній п еревірці перевірялася повно та та правильність заповненн я реквізитів досліджуваних о б'єктів (наявність дати, підпи сів осіб);
- відповідність бухга лтерської документації підп риємства законодавчим актам і нормативній базі;
- зіставлялися дані на даної бухгалтерської докуме нтації;
- звірялися відповідність д аних облікових регістрів дан им первинних документів;
- з метою перевірки пра вильності розрахунків в нада ній документації проводився арифметичний підрахунок.
Згідно заключної частини в казаного висновку по першому питанню не підтверджується документальна обґрунтовані сть висновків акту перевірки № 1615/23-31279 561/ДОК від 09.07.07 про порушен ня підприємством ТОВ „Форте Україна” п.п.7.3.5 п.7.3 ст.7 Закону Ук раїни „Про оподаткування при бутку підприємств”, яке приз вело до заниження податку на прибуток в 2005р. на 21 700,00 гривень (в тому числі 4 квартал 2005 року 21 700, 00 гривень).
По другому питанню в резуль таті дослідження первинних б ухгалтерських документів, ре єстрів бухгалтерського та по даткового обліку частково підтверджується обґрунтова ність висновків акту перевір ки № 1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. про пору шення підприємством п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про подат ок на додану вартість» на су му 3809,41грн., яке призвело до зави щення суми податкового креди ту, відображеного у податков ої звітності в жовтні 2005р.
В результаті дослідження п ервинних бухгалтерських док ументів, реєстрів бухгалтерс ького та податкового обліку не підтверджується обґрунт ованість висновків акту пере вірки № №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. про порушення підприємством по рушення п.п.7.2.1 «е» п.7.2, п.7.2.6 п.7.2 ст.7 З акону України «Про податок н а додану вартість»:
- яке призвело до завищення суми податкового кредиту, ві дображеного у податкової зві тності в жовтні 2005р., на суму 1655,57г рн.;
- яке призвело до заниження ПДВ до сплати за підсумками п оточного звітного періоду на суму 1666,67грн. в лютому 2006р., на сум у 833,34грн. в серпні 2006р., на суму 1203,6 7грн. в жовтні 2006р., на суму 8333,33гр н. в листопаді 2006р., на суму 3739,93гр н. в грудні 2006р.
Враховуючи попередні висн овки цього дослідження щодо часткового підтвердження ви сновків акту перевірки №1615/23-31279 561/ДОК від 09.07.07р. про порушення п ідприємством п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 та н е підтвердження висновків ак ту перевірки №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.0 7р. про порушення підприємств ом п.п.7.2.1 «е» п.7.2, п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість», в результаті д ослідження облікових реєстр ів та податкової звітності Т ОВ «Форте Україна»:
- не підтверджуються обґр унтованість висновків акту п еревірки №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. пр о заниження податкових зобов ' язань з ПДВ на суму 15777рн. (в т.ч . в лютому 2006р. на суму 1666,67грн., в се рпні 2006р. на суму 833,34грн., в жовтн і 2006р. на суму 1203,67грн., в листопад і 2006р. на суму 8333,33грн., в грудні 200 6р. на суму 3739,93грн.);
- частково підтверджуються обґрунтованість висновків акту перевірки №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. про завищення бюджетног о відшкодування в листопаді 2005р. на суму 3809грн.;
- не підтверджуються обґр унтованість висновків акту п еревірки №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. пр о завищення бюджетного відшк одування в січні 2006р. на суму 728 грн.
По третьому питанню в резул ьтаті дослідження послідовн ості господарчих операцій п о спірному питанню з урахува нням норм Положення «Про вед ення касових операцій у наці ональній валюті в Україні» № 637 від 15.12.2004р., Закону України «Пр о застосування регістраторі в розрахункових операцій в с фері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/35-ВР в ід 06.07.1995р. та «Порядку реєстрац ії, опломбування та застосув ання реєстраторів розрахун кових операцій за товари (пос луги)» №614 від 01.12.2000р. випливає, що підприємством ТОВ «Форте Ук раїна» припущено порушення п. 4.8 «Порядку реєстрації, опло мбування та застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій за товари (послуги)» в ід 01.12.2000р. №614, оскільки здійснен о повернення грошових коштів згідно з актом про видачу гр ошових коштів, що не містить посилання на номер, дату та ч ас видачі розрахункового до кументу, підтверджуючого куп івлю товару (отримання послу ги).
В результаті дослідження п ервинних бухгалтерських док ументів та облікових регістр ів не підтверджується обгрун тованість висновків акту пер евірки № 1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. про порушення норм п.2.6 Положення «Про ведення касових операц ій у національній валюті в Ук раїні», затвердженого Правлі нням НБУ №637 від 15.12.2004р., в сумі 2816,55г рн.
По четвертому питанню зв' язку з не підтвердженням док ументальної обґрунтованост і висновків акту перевірки О ДПІ №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. про зан иження податкового зобов' язання з податку на прибуток внаслідок зазначеного актом порушення норм п.п.7.3.5 п.7.3 ст.7 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств», не підтверджується документал ьна обґрунтованість штрафни х санкцій, застосованих до по зивача відповідно до податко вого повідомлення - рішення № 0000762342/1 від 28.09.07р. в сумі 10850,0грн.
На підставі результатів до слідження по другому питанню , поставленому ухвалою Донец ького окружного адміністра тивного суду від 06.03.2008р., сума за вищення бюджетного відшкоду вання по ПДВ ТОВ «Форте Украї на» в листопаді 2005р. склала 3809,00г рн., відповідно сума штрафни х санкцій за завищення бюдже тного відшкодування по ПДВ з гідно Закону України від 21.12.2000р . № 2181-III «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» склал а 1904,50грн.
В зв' язку з не підтверджен ням документальної обґрунто ваності висновків акту перев ірки ОДПІ №1615/23-31279561/ДОК від 09.07.07р. п ро порушення норм обігу готі вкових коштів внаслідок зазн аченого актом порушення норм п.2.6, п.2.11 Положення «Про веденн я касових операцій у націона льній валюті в Україні» №637 ві д 15.12.2004р. не підтверджується до кументальна обґрунтованіст ь штрафних санкцій, застосов аних до позивача відповідно до Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й № 0000882343/0 від 28.09.07р. в сумі 14 095,25грн.
Суд погоджується із виснов ком судово - економічної експ ертизи і тому вважає, що позов ні вимоги підлягають частков ому задоволенню.
Суд приходить до висновку, щ о спірне податкове повідомле ння - рішення № 0000792 342/1 від 28.09.07р. необхідно визнати частково недійсним в частин і завищення бюджетного відшк одування по ПДВ на суму 5464,00 гр ивень та в частині застосува ння штрафних фінансових санк цій за завищення бюджетного відшкодування по ПДВ на суму 2 732,00 гривень.
Суд приходить до висновку, щ о спірні податкові повідомле ння - рішення № 000077234 2/1 від 28.09.07р., № 0000762342/1 від 28.09.07р. необхі дно визнати недійсними повн істю.
Суд приходить до висновку, щ о спірне рішення про застосу вання штрафних фінансових са нкцій № 0000882343/0 від 20.07.07р. необхідно визнати недійсним повністю з огляду на наступне.
Як вбачається із пояснень с відка, під час перевірки було встановлено порушення позив ачем п.2.6 „Положення про веден ня касових операцій у націон альній валюті в Україні” - н е оприбуткування в повній су мі готівкових коштів за реал ізацію меблів у касі підприє мства у сумі 2 816,55 гривень.
Під час перевірки у книзі об ліку розрахункових операцій виявлено відсутність запису про повернення товару.
Посадовими особами ТОВ „Фо рте Україна” не було надано а кту від 27 січня 2006р. про поверне ння з каси підприємства прив атному підприємцю ОСОБА_1 надлишково сплаченої суми у розмірі 2 816,55 гривень, також пер евіряючим не надавалося з ць ого приводу жодних пояснень.
Разом з тим представником п озивача у судовому засіданні надано оригінал акту про вид ачу грошових коштів.
Вказаний акт не містить пос илання на номер, дату та час в идачі розрахункового докуме нту, підтверджуючого купівлю товару (отримання послуги) (а. с.81), що є порушенням п. 4.8 «Порядк у реєстрації, опломбування т а застосування реєстраторі в розрахункових операцій за товари (послуги)» від 01.12.2000р. №614, згідно якого якщо суми грошо вих коштів, виданих при повер ненні товару або рекомпенсац ії раніше оплаченої послуги , перевищує 100 гривен неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян, то матеріально від повідальна особа господарсь кої одиниці або особа, яка без посередньо здійснює розрах унки, повинна скласти акт про видачу грошових коштів. В акт і необхідно зазначити:
- дані документу, що уст ановлює особу покупця, який п овертає товар (відмовляється від послуги);
- відомості про товар (послугу);
- суму виданих грошових ко штів;
- номер, дату та час видачі розрахункового документу, п ідтверджуючого купівлю това ру (отримання послуги)».
Пунктом 4.7 «Порядку реєстра ції, опломбування та застосу вання реєстраторів розраху нкових операцій за товари (по слуги)» від 01.12.2000р. №614: визначено , що реєстрація видачи грошов их коштів у випадках поверне ння товару (відмова від послу ги, прийом цінностей під закл ад, виплати виграшем в держав ній лотереї і в інших випадка х) або відміни помилково пров еденої через РРО суми розрах унку здійснюється шляхом реє страції від' ємної суми тіл ьки в випадку забезпечення а лгоритму роботи РРО окремог о накопичення в фіскальній п ам' яті від' ємних сум розра хунків. Якщо РРО не забезпечу є такого накопичення, то дозв оляється реєструвати видач у грошових коштів (відміну по милкової суми) за допомогою о перації «службова видача». Н е дозволяється реєструвати ч ерез РРО від' ємні суми із за стосуванням операції «сторн о».
Згідно з п.2.6 Положення «Про ведення касових операцій у н аціональній валюті в Україні », що регулюють ведення касов их операцій вся готівка, яка н адходить в каси, повинна своє часно (в день отримання готів кових грошових коштів) і в пов ній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в ка сах підприємств, які здійсню ють готівкові розрахунки з о формленням їх касовими ордер ами та веденням касової книг и відповідно з вимогами глав и 4 цього Положення, є здійснен ня обліку готівки в повній су мі її фактичних надходжень в касовій книзі на підставі пр ибуткових касових ордерів. П ри проведенні готівкових роз рахунків із застосуванням РР О та використанням РК оприбу ткуванням готівки є здійснен ня обліку зазначених грошови х коштів в повній сумі їх факт ичних надходжень в книзі обл іку розрахункових операцій н а підставі фіскальних звітни х чеків РРО (даних РК).
Таким чином, на підставі вик ладених норм права вбачаєтьс я, що при проведенні готівков их розрахунків із застосува нням регістраторів розрахун кових операцій (РРО) оприбутк уванням готівки є здійснення обліку цих коштів в повній сумі фактичних надходжень в книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків. Реєстрац ія видачи грошових коштів у в ипадках повернення товару (в ідмова від послуги) або відмі ни помилково проведеної чере з РРО суми розрахунку здійсн юється шляхом реєстрації ві д' ємної суми в випадку забе зпечення алгоритму роботи РР О окремого накопичення в фіс кальній пам' яті від' ємних сум розрахунків або якщо РРО не забезпечує такого накопи чення за допомогою операції «службова видача». Оприбутк уванням готівки в касах підп риємств, які здійснюють готі вкові розрахунки з оформленн ям їх касовими ордерами та ве денням касової книги, є здійс нення обліку готівки в повні й сумі її фактичних надходже нь в касовій книзі на підстав і прибуткових касових ордері в.
Оскільки об' єктом дослід ження судово економічної екс пертизи не були висновки акт у перевірки на підставі яких прийнято спірне рішення про застосування штрафних фінан сових санкцій № 0000872343/0 від 20.07.07р., с уд вважає за необхідне визна ти його недійсним з огляду на наступне.
Як вбачається з акту переві рки № 1615/23/31279561/ДСК від 09.07.07р. порушен ня п.1,2,9 ст.3 , р. ІІ Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР в редакції Закону України від 01.06.2000 р. № 1776-ІІ І „Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг”.
Судом встановлено, що поруш ення вищевказаних прписів ма ли місце у листопаді 2005 року, то ді як перевірка відповідачем почалась 11.06.07 року.
Згідно зі статтею 1 Господар ського кодексу України, цей к одекс визначає основні засад и господарювання в Україні і регулює господарські віднос ини, що виникають у процесі ор ганізації та здійснення госп одарської діяльності між суб ' єктами господарювання, а т акож між цими суб' єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.
Відповідно до ст. 2 ГК Україн и, учасниками відносин у сфер і господарювання є суб'єкти г осподарювання, споживачі, ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , наділені господарською ком петенцією, а також громадяни , громадські та інші організа ції, які виступають засновни ками суб'єктів господарюванн я чи здійснюють щодо них орга нізаційно-господарські повн оваження на основі відносин власності.
Під організаційно-господа рськими відносинами у Господ арському кодексі розуміютьс я відносини, які складаються між суб' єктами господарюва ння та суб' єктами організац ійно-господарських повноваж ень в процесі управління гос подарською діяльністю. Відмі нністю цих відносин є те, що це відносини між нерівноправни ми суб' єктами, один з яких (су б' єкт організаційно-господ арських повноважень) наділен ий владними повноваженнями п о відношенню до другого суб' єкта (суб' єкта господарюван ня). Ці відношення виникають п ри здійсненні компетентним д ержавним органом функцій кон тролю за діяльністю суб' єкт а господарювання.
Відповідно до ст. 19 Господар ського кодексу України держа ва здійснює контроль та нагл яд за господарською діяльніс тю суб'єкта господарювання у сфері фінансових, кредитних відносин, валютного регулюв ання та податкових відносин - за додержанням суб'єктами господарювання кредитних зо бов'язань та розрахункової д исципліни, додержанням вимог валютного законодавства, по даткової дисципліни. Частино ю четвертою цієї статті пере дбачено, що органи державної влади і посадові особи, уповн оважені здійснювати державн ий контроль і державний нагл яд за господарською діяльніс тю, їх статус та загальні умов и і порядок здійснення контр олю і нагляду визначаються з аконами.
Відповідно до ст.15 Закону Ук раїни „Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” контроль за додержанням суб 'єктами підприємницької діял ьності порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), інших вимог цього Закону зді йснюють органи державної под аткової служби України шляхо м проведення планових або по запланових перевірок згідно із законодавством України.
У відповідності до ст. 17 цьог о ж Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів під приємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції.
Відповідно до ст. 216 Господар ського кодексу України учасн ики господарських відносин н есуть господарсько-правову в ідповідальність за правопор ушення у сфері господарюванн я шляхом застосування до пра вопорушників господарських санкцій на підставах і в поря дку, передбачених цим Кодекс ом, іншими законами та догово ром.
Статтею 217 Господарського к одексу України передбачено, що до суб'єктів господарюван ня, окрім інших господарськи х санкцій за порушення ними п равил здійснення господарсь кої діяльності можуть застос овуватися адміністративно-г осподарські санкції. Господ арські санкції застосовують ся у встановленому законом п орядку за ініціативою учасни ків господарських відносин, а адміністративно-господарс ькі санкції - уповноваженими органами державної влади аб о органами місцевого самовря дування.
Відповідно до ст.238 Господар ського кодексу України за по рушення встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті до суб' єктів господарюва ння можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб ' єкта господарювання та лік відації його наслідків. Види адміністративно-господарсь ких санкцій, умови та порядок їх застосування визначаютьс я цим Кодексом, іншими законо давчими актами. Адміністрати вно-господарські санкції мож уть бути встановлені виключн о законами.
Відповідно до статті 250 Госп одарського кодексу України адміністративно-господарсь кі санкції можуть бути засто совані до суб'єкта господарю вання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, ал е не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності, крім в ипадків, передбачених законо м.
Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів В ідповідачем були застосован і штрафні санкції до Позивач а за порушення положень п.1,2,9 ст .3 , р. ІІ Закону України від 06.07.1995 р оку № 265/95-ВР в редакції Закону У країни від 01.06.2000 р. № 1776-ІІІ „Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг”, із порушенн ям річного терміну застосува ння адміністративно-господа рських санкцій, встановленог о ст. 250 Господарського Кодекс у.
При цьому адміністративно -господарська санкція вважає ться застосованою до суб'єкт а господарювання з моменту п рийняття рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій.
Загальна сума штрафних сан кцій, застосованих Відповіда чем із порушенням положень с т. 250 Господарського кодексу У країни складає 39 304,05 гривень.
Згідно до приписів статті 86 КАС України суд оцінює доказ и, які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньом у всебічному, повному та об'єк тивному дослідженні. Ніякі д окази не мають для суду напер ед встановленої сили. Суд оці нює належність, допустимість достовірність кожного доказ у окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у ї х сукупності.
Відповідно до пункту 1 статт і 2 цього Кодексу завданням ад міністративною судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень
Згідно до статті 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення. В адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на Відповідача якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Таким чином, підсумовуючи в ищевикладене, суд приходить до висновку про часткове зад оволення позовних вимог і вв ажає за необхідне:
визнати частково недійсни м податкове повідомлення - рі шення № 0000792342/1 від 28.09.07р. в частині завищення бюджетного відшко дування по ПДВ на суму 5464,00 грив ень та в частині застосуванн я штрафних фінансових санкці й за завищення бюджетного ві дшкодування по ПДВ на суму 2 732, 00 гривень;
визнати недійсними повніс тю податкові повідомлення - рішення № 0000772342/1 від 28.09.07р., № 0000762342/1 ві д 28.09.07р.;
визнати недійсними повніс тю рішення про застосування штрафних фінансових санкцій № 0000882343/0 від 20.07.07р., № 0000872343/0 від 20.07.07р.
Що стосується позовних вим ог в частині стягнення витра ти на інформаційно-технічне забезпечення у розмірі 118,00 гр ивень, суд приходить до висно вку, що в даній частині позовн і вимоги задоволенню не підл ягають з огляду на наступне.
Відповідно до ч.3 ст. 106 КАС Укр аїни до позовної заяви додаю ться її копії та копії всіх до кументів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів, документ про с плату судового збору, крім ви падків, коли його не належить сплачувати.
КАС України взагалі не пере дбачена сплата за інформацій но-технічне забезпечення.
Водночас суд вважає за необ хідне роз' яснити позивачу , що згідно з ч. 2 ст. 89 КАС Україн и судовий збір, сплачений у бі льшому розмірі, ніж встановл ено законом, повертається ух валою суду за клопотанням ос оби, яка його сплатила.
Відповідно до ст. 94 КАСУ суд присуджує з Державного бюдж ету України на користь позив ача витрати зі сплати судово го збору у розмірі 2,30 грн.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 2, 9, 24, 71, 94, 160, 167, 184, 1 95, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Товариства з обмежен ою відповідальністю «Форте У країна» до Артемівської об' єднаної державної податково ї інспекції про визнання нед ійсними податкових повідомл ень - рішень Артемівської ОДП І № 0000792342/1 від 28.09.07р. по податку на д одану вартість в сумі 13 909,50 грив ень, № 00007772342/1 від 28.09.07р. по податку на додану вартість у сумі 23 666,00 гривень, № 0000762342/1 від 28.09.07 року по п одатку на прибуток підприємс тв у сумі 32 550,00 гривень, рішення про застосування штрафних ф інансових санкцій № 0000882343/0 від 20. 07.2007 року про порушення норм ре гулювання обігу готівкових г рошових коштів у сумі 14 095,25 грив ень та № 0000872343/0 від 20.07.07р. за розрах унки через реєстратори розра хункових операцій у сумі 39 304,05 г ривень, стягнення з відповід ача Артемівської ОДПІ на кор исть позивача держмито у роз мірі 3,40 гривень та витрати на і нформаційно-технічне забезп ечення у розмірі 118,00 гривень, а всього 121,4 гривень, - задовольн ити частково.
Визнати частково недійсни м податкове повідомлення - рі шення № 0000792342/1 від 28.09.07р. в частині завищення бюджетного відшко дування по ПДВ на суму 5464,00 грив ень та в частині застосуванн я штрафних фінансових санкці й за завищення бюджетного ві дшкодування по ПДВ на суму 2 732, 00 гривень.
Визнати недійсними повніс тю податкові повідомлення - рішення № 0000772342/1 від 28.09.07р., № 0000762342/1 ві д 28.09.07р.
Визнати недійсними повніс тю рішення про застосування штрафних фінансових санкцій № 0000882343/0 від 20.07.07р., № 0000872343/0 від 20.07.07р.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Форте Україна» судо ві витрати зі сплати судовог о збору у розмірі 2,30 грн. (дві гр ивні тридцять копійок).
В іншій частині позовних ви мог відмовити.
Постанову ухвалено у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини у судовому засіданні 16 ли стопада 2009 року.
Повний текст постанови скл адений 21 листопада 2009 року.
Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.
Суддя Христофоров А.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2009 |
Оприлюднено | 08.06.2010 |
Номер документу | 7039674 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні