Ухвала
від 18.07.2016 по справі 760/12430/16-к
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №1-кс/760/9811/16

760/12430/16-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2016 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання сторони кримінального провадження прокурора Київської місцевої прокуратури №9 м. Києва ОСОБА_3 про проведення обшуку в рамках досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42014100000001268 від 28.10.2014 за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч.2 ст.366, ч.2 ст.364, ч.1 ст.191 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшло зазначене клопотання, підтримуючи яке прокурор зазначив, що слідчим відділом Солом`янського УП ГУ Національної поліції в м. Києві розслідується кримінальне провадження за №42014100000001268 від 28.10.2014 за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч.2 ст.366, ч.2 ст.364, ч.1 ст.191 КК України.

В обґрунтування поданого клопотання слідчий зазначав, Так, відповідно до ст. 71 Кримінального процесуального кодексу України, місцевою прокуратурою залучено спеціалістів з обліку та аудиту, якими встановлено, що основними завданнями, згідно Положення про Департамент виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі Департамент соціальної політики КМДА), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.02.2013 №17 є забезпечення реалізації державної соціальної політики у місті Києві у сфері соціального захисту населення, що включає: визначення пріоритетів соціального розвитку; здійснення аналізу рівня життя населення та підготовку пропозицій до проектів державних цільових, галузевих, регіональних та місцевих програм; реалізацію заходів у сфері соціального захисту населення; забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці, соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та тих, які підлягають звільненню із Збройних Сил України та інших військових формувань; забезпечення реалізації державної політики у сфері соціальної підтримки населення, у тому числі сімей з дітьми, малозабезпечених сімей, ветеранів, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що мають право на пільги згідно із законодавством України тощо.

Аудиторським дослідженням встановлено, що Рішенням Київської міської ради від 17 лютого 2011 року № 19/5406 затверджено міську цільову програму «Турбота. Назустріч Киянам» на 2011-2015 роки (далі Програма «Турбота»).

Одним з напрямків Програми «Турбота» є забезпечення реалізації права на освіту, шляхом компенсації з бюджету м. Києва витрат на навчання, студентів з числа інвалідів, сиріт та дітей з малозабезпечених родин у Відкритому міжнародному університеті розвитку людини «Україна» (надалі Університет «Україна») в періоді, що підлягає дослідженню.

Щороку до зазначеної програми Рішеннями Київської міської ради від 25.05.2011 № 198/5585 (на 2011 рік), Рішення Київської міської ради від 16.02.2012 № 106/7443 (на 2012 рік), Рішення Київської міської ради від 21.02.2013 № 23/9080 (на 2013 рік), Рішення Київської міської ради 04.09.2014 № 46/46 (на 2014 рік) вносились зміни та доповнення.

Виконавцем по забезпеченню компенсації за навчання студентів з числа пільгових категорій в Університеті «Україна» за програмою «Турбота» визначено Департамент соціальної політики КМДА.

Функцію контролю відбору на навчання студентів, які бажають отримати вищу освіту з числа визначених категорій, згідно п. 2.2.3 Положення про відділ у справах інвалідів, ветеранів війни, праці та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Управління у справах інвалідів та людей похилого віку, затвердженого колишнім директором Департамент соціальної політики КМДА, ОСОБА_4 , 17.11.2010 та 02.01.2013, покладено на даний відділ.

Разом з тим, в посадових інструкціях працівників зазначеного відділу не передбачено виконання вказаних обов`язків.

Згідно п. 3.29 «Положення про відділ у справах інвалідів, ветеранів війни, праці та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Управління у справах інвалідів та людей похилого віку», затвердженого наказом Департамент соціальної політики КМДА від 01.10.2014 № 377, до функцій відділу віднесено питання щодо забезпечення співпраці з Вищим навчальним закладом «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» (код ЄДРПОУ 30373644) (далі Університет «Україна») в межах своїх повноважень, зокрема в частині здійснення компенсації вартості навчання студентів з числі інвалідів, сиріт та дітей з малозабезпечених родин.

В ході аудиту, досліджено оригінали казначейських виписок за 2012-2014 роки, згідно яких, Департамент соціальної політики КМДА на рахунок Університету «Україна» перераховано коштів на загальну суму 8 721, 60 тис. гривень.

Так, станом на 01.01.2012, кредиторська заборгованість Департамента соціальної політики КМДА перед Університетом «Україна» складала 6 350,00 тис. грн., в тому числі: за 2009 рік 4 601,13 тис. грн. та за 2011 рік 1 748,86 тис. грн., і відображена в меморіальному ордері №6 «Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами» та визначена Департамент соціальної політики КМДА в розрахунках обсягів коштів, які пропонуються залучити з бюджету м. Києва у 2012 році на виконання Програми «Турбота».

Крім того, сума кредиторської заборгованості у сумі 6 350,00 тис. грн. зареєстрована в Головному управлінні Державного казначейства України у м. Києві (реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 02.02.2012 №14) та підтверджена в ході допиту начальником управління бухгалтерського обліку та фінансів Департаменту соціальної політики КМДА головним бухгалтером ОСОБА_5 .

Кредиторська заборгованість, яка рахувалася по бухгалтерському обліку Департаменту соціальної політики КМДА станом на 01.01.2012 у сумі 6 350,00 тис. грн., повністю погашена в березні 2012 року.

Крім того, в ході дослідження встановлено, що у подальшому в 2012 році по меморіальному ордеру №6 «Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами», бухгалтерією Департаменту соціальної політики КМДА на облік поставлено витрати за навчання в Університеті «Україна» на загальну суму 3 315,48 тис. грн. (у тому числі: в липні 871, 62 тис. грн., в серпні 1 545, 68 тис. грн. та в грудні 898,18 тис. грн.). При цьому фактичні витрати за навчання у 2012 році склали 2 443,86 тис. грн., що менше суми, яка обліковується, на 871, 62 тис. грн.

Первинні документи, які підтверджують наявну кредиторську заборгованість на суму 871, 62 тис. грн., до аудиту не надані.

З вищевикладеного можна зробити висновок, що Департаментом соціальної політики КМДА завищені фактичні витрати за 2012 рік на 871, 61 тис. гривень.

В ході допиту заступника головного бухгалтера Департаменту соцзахисту ОСОБА_6 відповідальною за ведення меморіального ордеру №6 «Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими кредиторами», нею було надано покази, що кредиторську заборгованість на суму 871, 62 тис. грн. було поставлено на облік без підтверджуючих документів за вказівкою головного бухгалтера ОСОБА_5 .

Крім того, в ході аудиту на досліджено наявні в Департаменті соцзахисту помісячні розрахунки фактичних фінансових витрат за навчання молоді в рамках програми «Турбота» в Університеті «Україна», які надавались Університетом «Україна» в якості актів виконаних робіт для оплати. Дані розрахунки підписані колишнім начальником Головного управління соціального захисту населення КМДА (зараз Департамент соціальної політики КМДА) ОСОБА_4 , головним бухгалтером Головного управління соціального захисту населення КМДА (зараз Департамент соціальної політики КМДА) ОСОБА_5 та президентом Університету «Україна» ОСОБА_7 і головним бухгалтером Університету «Україна» ОСОБА_8 . Слід зазначити, що зазначені розрахунки містять загальну кількість осіб по пільгових категоріях студентів (малозабезпечені, сироти і т.д.) у розрізі спеціальностей за якими навчаються і загальну вартість по кожній спеціальності. Поіменні списки студентів, які б підтверджували ці зведені дані відсутні.

Проведеними у 2014 році перевірками Державної фінансової інспекції в м. Києві та аудитом відповідності, здійсненим Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту КМДА, доведено необхідність надання поіменного списку студентів, як первинного документу, у підтвердження до існуючих актів виконаних робіт. Без наявності таких списків перевірка достовірності виставлених Університетом «Україна» рахунків на оплату навчання студентів неможлива.

Звіркою помісячних розрахунків фактичних фінансових витрат за навчання молоді в рамках програми «Турбота» в Університеті «Україна» (актів виконаних робіт) із списками студентів встановлено значні розбіжності.

Сума фінансових витрат за надані послуги з навчання студентів пільгових категорій населення в Розрахунках, наданих Університетом «Україна» для оплати Департаментом соціальної політики КМДА, за 2012 та 2013 роки більше на 925,341 тис. грн. ніж зазначена у поіменних списках студентів, а саме: за 2012 рік на 711,10 тис. грн. (по помісячному розрахунку - 2 443,86 тис. грн., по помісячному списку студентів - 1 732,76 тис. грн.; за 2013 рік на 214,24 тис. грн. (по помісячному розрахунку 1 182,65 тис. грн., по помісячному списку студентів 968,41 тис. грн.; за 2014 рік розрахунків не надано, зобов`язання перед Університетом «Україна» не реєструвались в органах Державної казначейської служби.

Отже, враховуючи, що в ході аудиту встановлено безпідставне завищення Департаментом соціальної політики КМДА у липні 2012 року кредиторської заборгованості за навчання студентів на суму 871,6 тис. грн. та завищення вартості навчання в актах виконаних робіт, наданих Університетом «Україна», за період 2012 -2013 років на загальну суму 925,34 тис. грн., що фактично є збитками бюджету міста, до Університету «Україна» направлено запит щодо надання інформації про навчання студентів згідно затвердженої міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2011-2015 роки», однак відповідь була надана інформативного характеру, без підтверджувальних документів а саме, керівництвом Університету не надані основні запитувані матеріали, а саме: відсутня інформація щодо правових підстав навчання, зазначених у списках студентів (договори), акти взаємозвірок між Департаментом соціального захисту населення КМДА та Університетом «Україна» та акти виконаних робіт (наданих послуг), не вказано порядок набору та формування списків даної категорії студентів, не надано документів, які відображають розрахунки між вказаними установами та інше за період з 01.09.2011 по 31.12.2015 роки.

Згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою: м. Київ, вул. Львівська, 23 власниками об`єкту нежилих будівель загальною площею 4743.8 кв.м є ТОВ «Інститут Розвитку Людини» (код ЄДРПОУ 30023273) розмір частки 19/100, та Вищий навчальний заклад «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» (код ЄДРПОУ 30373644) часткою 81/100, та нежилих будівель загальною площею 994,5 кв.м власником являється ТОВ «Керівник проекту «Інститут Сучасного житла» (код ЄДРПОУ 39984990).

Таким чином, слідством здобуто достатньо підстав вважати, щодо вчинення вказаного злочину можуть бути причетні президент Університету «Україна» ОСОБА_7 і головний бухгалтер Університету «Україна» ОСОБА_8 , а також за адресою: м. Київ, вул. Львівська, 23, можуть знаходяться документи щодо виконання міської цільової програми «Турбота. Назустріч Киянам» на 2011-2015 роки, в тому числі щодо навчання, студентів з числа інвалідів, сиріт та дітей з малозабезпечених родин у Відкритому міжнародному університеті розвитку людини «Україна» та речі, які мають значення для встановлення всіх обставин по справі.

Також зазначив, що обшук необхідно провести з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, знаряддя кримінального правопорушення, або майна, яке було здобуте в результаті його вчинення.

Слідчий просив постановити ухвалу про надання дозволу на проведення обшуку без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.

Слідчій суддя відповідно до ч.2 ст.163 КПК України визнав за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику представників особи за наведених слідчим підстав.

Відповідно до ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів не здійснювалось.

Згідно ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, приходжу до висновку, що клопотання про проведення обшуку підлягає задоволенню, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 233-236, 309, 369-372 КПК України, суд,

У Х В А Л И В:

Клопотання - задовольнити.

Надати прокурору Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_3 , прокурору Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_9 та/або слідчому Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції в м. Києві ОСОБА_10 , та/або слідчому Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції в м. Києві ОСОБА_11 , за дорученням, в порядку ст.36 КПК України Головному Управлінню служби безпеки України у місті Києві та Київській області, дозвіл на проведення обшуку приміщень Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна», що розташований за адресою: м. Київ, вул. Львівська, 23, власниками об`єктів нежилих будівель загальною площею 4743.8 кв.м є ТОВ «Інститут Розвитку Людини» (код ЄДРПОУ 30023273) розмір частки 19/100, Вищий навчальний заклад «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» (код ЄДРПОУ 30373644) часткою 81/100, нежилих будівель загальною площею 994,5 кв.м власником являється ТОВ «Керівник проекту «Інститут Сучасного житла» (код ЄДРПОУ 39984990), що у фактичному володінні «Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна», з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знарядь кримінального правопорушення, а також речей, предметів і документів, знарядь кримінального правопорушення або майна (речі, цінності, гроші), які здобуті у результаті його вчинення (злочинним шляхом), магнітні й оптичні носії інформації, які мають значення для встановлення істини у даному кримінальному провадженні та які можуть бути доказами в ньому та під час судового розгляду, що мають суттєве та важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а саме:статут Університету із змінами та доповненнями з 2009 року та станом на 01.01.2016 року;накази на встановлення вартості навчання по роках за період з 01.09.2011 по 01.01.2016 років;інформації щодо фактичного терміну навчання в Університеті та отримання диплому спеціаліста та/ або магістра у розрізі спеціальностей з 01.09.2011 по 01.01.2016 роки; всі договори за період з 01.09.2011 по 01.01.2016 роки, що стосуються виконання міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2011-2015 роки», в тому числі договори укладені між Головним управлінням соціального захисту КМДА (Департаментом соціального захисту КМДА) та Відкритим міжнародним університетом розвитку людини «Україна», а також укладених між студентами та Відкритим міжнародним університетом розвитку людини «Україна»;бухгалтерські документи за період з 01.09.2011 по 01.01.2016 роки щодо надходження від Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) оплати за навчання пільгових категорій студентів; акти виконаних робіт (наданих послуг) за період з 01.09.2011 по 01.01.2016 роки, що направлялись до Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та супровідні листи до них;особові справи пільгових категорій студентів згідно списків, наданих Університетом за період з 01.09.2011 по 01.01.2016 роки; журнали відвідування занять студентами денної та заочної форм навчання за період з 01.09.2011 по 01.01.2016 років; комп`ютерне обладнання, дискети, диски, флеш-картки та інші магнітні й оптичні носії інформації, на яких може міститься інформація стосовно вчиненого кримінального правопорушення; документи щодо фінансово-господарської діяльності за період з 01.09.2011 по 01.01.2016 роки Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» та Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), інше майно (речі, цінності, гроші), пов`язані із вчиненням кримінального правопорушення.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.07.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу59040828
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —760/12430/16-к

Ухвала від 22.07.2016

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Макуха А. А.

Ухвала від 22.07.2016

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Макуха А. А.

Ухвала від 18.07.2016

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Макуха А. А.

Ухвала від 18.07.2016

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Макуха А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні