Постанова
від 14.07.2016 по справі 464/4334/16-а
СИХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 464/4334/16

пр.№ 2-а/464/202/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.07.2016 Сихівський районний суд міста Львова

у складі: головуючого судді Горбань О.Ю.

при секретарі судових засідань ОСОБА_1

за участю позивача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити дії, -

встановив:

позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправними дії виконавчого комітету Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області щодо відмови надати йому копії рішень, прийнятих сільською радою у період з 01.01.2014 по 24.11.2015 про надання безоплатно у власність громадянам земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд. Крім того, просить зобов’язати виконавчий комітет Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області надати йому копії рішень, прийнятих сільською радою у період з 01.01.2014 по 24.11.2015 про надання безоплатно у власність громадянам земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що 24.11.2015 надіслав виконавчому комітету Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області запит на отримання публічної інформації. 11.03.2016 отримав лист за підписом голови с.Пасіки-Зубрицькі від 01.03.2016 № 79, яким йому було відмовлено у наданні запитуваних копій рішень, прийнятих Пасіки-Зубрицькою сільською радою у зв’язку з тим, що запитувані ним документи містять відомості, які відносяться до інформації з обмеженим доступом, а саме конфіденційну інформацію. Вважає надану йому відповідь відмовою у запитуваній інформації, що суперечить вимогам чинного законодавства України, а саме Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про місцеве самоврядування».

В судовому засіданні позивач адміністративний позов підтримав з аналогічних підстав, зазначених у позові, просить задовольнити. Вказав, що не заперечує понести витрати на копіювання документів.

Представник відповідача в судове засідання не прибув. Згідно заперечень, які надійшли на адресу суду, просить відмовити в задоволенні позовних вимог, покликаючись на те, що Виконавчий комітет Пасіки-Зубрицької сільської ради не вправі надавати копії рішень сесій Пасіки-Зубрицької сільської ради, що були прийняті у період з 01 січня 2014 року по 24 листопада 2015 року про надання безоплатно у власність громадянам земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд, оскільки в рішеннях сесій Пасіки-Зубрицької сільської ради міститься прізвище, ім’я, по-батькові особи та інформація про перебування у власності земельних ділянок у фізичних чи юридичних осіб (майновий стан), місце проживання (реєстрація), тому вважає, що після прийняття рішень радою така інформація є конфіденційною інформацією про осіб, яким вказані земельні ділянки були виділені. Наполагає, що така інформація не належить до публічної інформації, оскільки рішення сільської ради про надання земельних ділянок фізичним чи юридичним особам у власність є актами індивідуальної дії. Вважає, що позивачу необхідно звертатись із запитом на отримання відповідної інформації у відділ Держземагенства у Пустомитівському районі Львівської області.

Додатково відпоідною заявою від 14.07.2016 просять врахувати, що не отримували жодної згоди від осіб щодо яких приймалось рішення сільської ради на обробку та розповсюдження їх персональних даних. Просить розглянути справу у відсутності їх представника та врахувати великий обсяг, понесення витрат на копіюваннячи знеособлення персональних даних.

Заслухавши пояснення позивача , дослідивши докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 24.11.2015 позивач звернувся до відповідача із запитом про надання публічної інформації про усі земельні ділянки у межах с.Пасіки-Зубрицькі, що не надані у користування та можуть бути безоплатно отримані у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, а також надати йому копії рішень про земельні ділянки комунальної власності, які у період з 1 січня 2014 року до 24 листопада 2015 року були надані безоплатно у власність іншим громадянам для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.

Відповідач на запит позивача у відповіді №79 від 01 березня 2016 року вказав, що у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування» та ст.ст.6, 7,10 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про інформацію» та Закону України «Про захист персональних даних» виконавчий комітет Пасіки-Зубрицької сільської ради не вправі надавати копії рішень прийнятих сільською радою у період з 01.01.2014 по 24.11.2015 про надання безоплатно у власність інших громадян земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, оскільки такі рішення містять відомості, які відносяться до інформації з обмеженим доступом, а саме конфіденційну інформацію. Зазначили, що для отримання запитуваної інормації необхідно звернутись із запитом у відділ Держземагенства у Пустомитівському районі Львівської області.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Законом України «Про доступ до публічної інформації» регламентований порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Статтею 3 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначені гарантії забезпечення права на доступ до публічної інформації, відповідно до якої право на доступ до публічної інформації гарантується: обов’язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

Згідно зі статтею 4 цього ж Закону доступ до публічної інформації здійснюється на принципах: прозорості та відкритості діяльності суб’єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема, надання інформації за запитами на інформацію.

Частиною 7 статті 6 цього ж Закону встановлено, що обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про захист персональних даних» об'єктами захисту є персональні дані. Персональні дані можуть бути віднесені до конфіденційної інформації про особу законом або відповідною особою. Відповідно до ч. 3 ст. 5 цього Закону допускається можливість заборони законом віднесення персональних даних певних категорій громадян чи їх (персональних даних) вичерпного переліку до інформації з обмеженим доступом.

Таким законом є, зокрема, Закон України «Про доступ до публічної інформації», частиною 5 статті 6 якого визначено перелік персональних даних фізичних осіб, які заборонено відносити до інформації з обмеженим доступом, зокрема не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Згідно з частиною 5 статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» спеціально уповноважені органи з питань містобудування та архітектури і центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його територіальні органи забезпечують відкритість, доступність та повноту інформації про наявність на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці земель державної та комунальної власності, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову, про наявність обмежень і обтяжень земельних ділянок, містобудівні умови та обмеження в містобудівному і державному земельному кадастрах.

До моменту внесення відповідної інформації до містобудівного та державного земельного кадастрів виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації або відповідний місцевий орган виконавчої влади зобов'язані надавати за запитами фізичних та юридичних осіб письмову інформацію про наявність земельних ділянок, що можуть бути використані під забудову.

З огляду на вказані вимоги чинного законодавства, відповідач є розпорядником запитуваної інформації, яка за своїм правовим статусом є публічною. Відповідач як орган місцевого самоврядування представляє певну територіальну громаду і відповідно, приймаючи рішення про надання земельної ділянки, розпоряджається таким чином власністю цієї громади. Оскільки всі рішення ради оприлюднюються у встановленому законом порядку, тому ця інформація не є конфіденційною.

Відповідно до ч. 2 ст.72 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На переконання суду, в даному випадку публічна інформація про осіб, які одержали державне та комунальне майно у власність чи користування не є інформацією з обмеженим доступом, оскільки у зв"язку з ухваленням законів України "Про доступ до пу4блічної інформації" та "Про захист персональних даних" Закону України "Про інформацію" втратив значення базового закону в галузі інформаційного законодавства.

За таких обставин, оцінивши всі зібрані по справі докази, суд приходить до висновку, що відповідач протиправно відмовив ОСОБА_2 у наданні копії рішень, які підлягають оприлюдненню. Тому з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача слід зобов’язати відповідача надати позивачу копії рішень, прийнятих сільською радою у період з 01.01.2014 по 24.11.2015 про надання безоплатно у власність громадянам земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 160-163,167 КАС України,

постановив:

Адміністративний позов ОСОБА_2 задовольнити .

Визнати протиправними дії виконавчого комітету Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області щодо відмови в наданні ОСОБА_2 за його інформаційним запитом від 24.11.2015 копії рішень, прийнятих сільською радою у період з 01.01.2014 по 24.11.2015 про надання безоплатно у власність громадянам земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.

Зобов’язати виконавчий комітет Пасіки-Зубрицької сільської ради Пустомитівського району Львівської області надати ОСОБА_2 копії рішень, прийнятих сільською радою у період з 01.01.2014 по 24.11.2015 про надання безоплатно у власність громадянам земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Сихівський районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя:

/

СудСихівський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення14.07.2016
Оприлюднено22.07.2016
Номер документу59068558
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —464/4334/16-а

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Ухвала від 20.06.2016

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Постанова від 14.07.2016

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Постанова від 14.07.2016

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

Ухвала від 23.05.2016

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Горбань О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні