Постанова
від 13.07.2016 по справі 822/1134/16
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1134/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2016 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Красилівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся з позовом Красилівської ОДПІ Головного управління ДФС у Хмельницькій області про скасування податкового повідомлення-рішення Красилівської ОДПІ Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 08.06.2016 року №0000311407 про накладення штрафних санкцій в сумі 17000,00 грн. на фізичну особу-підприємця ОСОБА_3

В обґрунтування позовних вимог вказує, що винесене податкове повідомлення-рішення є безпідставним, необґрунтовним та таким, що підлягає скасуванню через невідповідність нормам Конституції України та нормам податкового законодавства в тому числі п.7, 10 ст.3, п.5 ст.17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закону). Просить адміністративний позов задоволити та тим самим скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.06.2016 року №0000311407.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задоволити.

Представник відповідача проти позову заперечив, подав заперечення в яких зазначив, що Красилівською ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області правомірно прийняте податкове повідомлення-рішення, просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що на підставі наказу Головного управління ДФС у Хмельницькій області №243 від 16.05.2016 року проведено фактичну перевірку суб'єкта господарювання ОСОБА_3 щодо дотримання вимог Податкового кодексу України (далі - ПКУ) та Закону, результати якої оформлено актом №0063/22/01/14/НОМЕР_1 від 24.05.2016 року (далі - Акт перевірки)

В ході перевірки відповідачем встановлено порушення позивачем п. 7, 10 ст. 3 Закону, а саме: суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані: 1) подавати до органів доходів і зборів звітність, пов'язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку; 2) друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років.

На підставі Акта перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення №0000311407 від 08.06.2016 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції відповідно до п.5 ст.17 Закону, за не створення контрольних стрічок в електронній формі та не передання по дротових або бездротових каналах зв'язку у загальній кількості 100 (сто) контрольних стрічок за період з 01.01.2016 року по 19.05.2016 року в розмірі 17000,00 грн.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню, судом встановлено наступне.

Відповідно до п. 7, 10 ст. 3 Закону, суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов'язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку та друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років.

Положеннями ст.2 Закону, контрольна стрічка - копії розрахункових документів послідовно сформованих реєстратором розрахункових операцій, що надруковані або створені в електронній формі таким реєстратором, а також копії фіскальних звітних чеків у разі створення контрольної стрічки в електронній формі;

В постанові Теофіпольського районного суду Хмельницької області по справі №685/647/16-п, зазначено, що відповідно контрольних стрічок РРО за період з 01.01.2016 року по 19.05.2016 року (огляд яких було здійснено в судовому засіданні) ОСОБА_3 забезпечив виконання вимог законодавства (арк. 30).

Пунктом 5 ст.17 Закону передбачені фінансові санкції у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій, або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на контрольній стрічці, створеній в електронній формі.

При цьому, як зазначено Вищим адміністративним судом України в ухвалі від 15.01.2015 року по справі № К/9991/29544/12, якою скасовано постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.05.2011р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.02.2012р. по справі №2а-3219/11/1470 за цим позовом, що не зберігаючи контрольну стрічку суб'єкт підприємницької діяльності вчиняє триваюче правопорушення. За вчинення порушень, про які йдеться у п. 5 ст. 17 Закону, відповідний орган державної податкової служби може застосувати лише одну фінансову санкцію в розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян незалежно від кількості випадків незбереження контрольної стрічки, виявлених під час перевірки суб'єкта господарської діяльності, який здійснює розрахункові операції за товари (послуги).

З аналізу вказаної норми слідує, що зазначена штрафна (фінансова) санкція встановлена за порушення суб'єктами підприємницької діяльності вимог закону зберігати контрольну стрічку протягом трьох років. Не зберігаючи контрольні стрічки суб'єкт підприємницької діяльності вчиняє триваюче порушення.

Відповідач за виявлені під час перевірки порушення, що передбачені п. 7, 10 ст. 3 Закону на підставі п. 5 ст. 17 цього Закону застосував до позивача штрафні санкції в розмірі 10 та неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожен випадок незабезпечення зберігання контрольних стрічок (100*(10*17) = 17000,00 грн.).

Враховуючи, що згідно зі ст.61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнутий до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, за дії (бездіяльність), які у своїй сукупності складають єдине продовжуване чи триваюче правопорушення, можливо притягнути до відповідальності лише один раз.

Отже, за вчинення порушень, про які йдеться у п.5 ст.17 Закону, контролюючий орган може застосувати лише одну фінансову санкцію у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян незалежно від кількості виявлених під час перевірки суб'єкта підприємницької діяльності випадків не зберігання контрольних стрічок.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що відповідачем протиправно застосовано штрафні (фінансові) санкції до ФОП ОСОБА_3 у сумі 17000,00 грн., а тому податкове повідомлення-рішення від 08.06.2016 р. № НОМЕР_2 підлягає скасуванню.

Керуючись ст. 11, 71, 86, 158-163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задоволити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Красилівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 08.06.2016 року №0000311407 про накладення штрафних санкцій в сумі 17000,00 грн. на фізичну особи-підприємця ОСОБА_3.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 18 липня 2016 року

Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2016
Оприлюднено25.07.2016
Номер документу59077911
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1134/16

Рішення від 21.06.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Постанова від 17.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Постанова від 15.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Постанова від 13.07.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Касап В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні