Справа № 461/178/16-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.07.2016 Галицький районний суд м. Львова в складі:
головуючої: судді - Городецької Л.М.
при секретарі: Коруженець Н.В.
з участю представників
позивача - ОСОБА_1
відповідача - ОСОБА_2
третьої особи - ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові справу за адміністративним позовом Департаменту містобудування Львівської міської ради до Львівської міської ради з участю третіх осіб Товариства з обмеженою відповідальністю «Аметрин», Франківського відділу Львівського міського управління головного управління державної санітарно - емідеміологічної служби у Львівській області про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування,
встановив:
Департамент містобудування Львівської міської ради звернувся в суд з адміністративним позовом до Львівської міської ради, з участю третіх осіб - Товариства з обмеженою відповідальністю «Аметрин», Франківського відділу Львівського міського управління Головного управління державної санітарно-епідеміологічної служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування ухвали Львівської міської ради від 14.07.2015 року №4986 «Про надання дозволу ТзОВ «Аметрин» на зміну цільового призначення земельної ділянки на вул. Трускавецькій,11а».
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що зазначена ухвала Львівської міської ради суперечить чинному законодавству України, оскільки нею надано дозвіл на зміну цільового призначення земельної ділянки площею 0,6256 га на вул. Трускавецькій, 11-а під будівництво житлових будинків та громадських споруд. Вказана земельна ділянка розташована в шумовій зоні Міжнародного аеропорту Львів імені ОСОБА_4, де шумовий коридор становить 80-85 ДБ, що суттєво перевищує рівні шуму, встановлені санітарними нормами для території жилих будинків. Водночас у відповідності до ст. ст. 22, 24 Закону України "Про забезпечення санітарного благополуччя населення" органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства установи, організації та громадяни зобов'язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності земельні ділянки і території відповідно до вимог санітарних норм. органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані: вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти): - жилих будинків і прибудинкових територіях.
Відповідно до п. 21, 62, 63 VIII Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 08.07.2010 року № 3704, до повноважень Департаменту містобудування належить здійснення контролю за дотриманням законодавства України і положень про геодезичний нагляд і геодезичну службу у межах міста, підготовка матеріалів та внесення на розгляд міської ради пропозицій щодо справляння плати за землю, викупу земельних ділянок для суспільних потреб територіальної громади, організації і здійснення землеустрою та моніторингу земель, вирішення інших питань відповідно до законодавства України, створення умов для раціонального та економічного обгрунтування використання земель міста, здійснення заходів щодо розвитку ринку земель міста.
Оскаржувана ухвала порушує інтереси Департаменту містобудування Львівської міської ради, оскільки саме на Департамент містобудування покладено повноваження створення умов для раціонального та економічного обґрунтування використання земель міста.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив такий задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні поклалася на розсуд суду, одночасно даючи пояснення, що на даний час оскаржувана ухвала є чинною.
Представник третьої особи - позов заперечив з мотивів, зазначених у запереченнях. Зокрема зазначив, що саме по собі перебування земельної ділянки на приаеродромній території не забороняє її використання в цілях будівництва житлових будинків та споруд, а надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею на вул. Трускавецькій , 11-а в оренду для будівництва не спричиняє автоматичного порушення санітарних норм та правил.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та докази у їх сукупності, суд дійшов до наступного висновку.
Згідно з вимогами ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що на підставі ухвали Львівської міської ради від 21.05.2015 року № 4698 «Про передачу ТзОВ «Аметрин» земельної ділянки на вул. Трускавецькій,11-а» Львівська міська рада та ТзОВ "Аметрин" уклали договір оренди землі , який був зареєстрований у Львівській міській раді 05.06.2015 р. за № Ф-2639, про що у книзі записів реєстрації Договорів оренди землі Ф-2 вчинено відповідний запис. Об'єктом оренди цього договору є земельна ділянка, кадастровий номер 4610136900:09:001:0001, загальною площею 0,6256 га, у тому числі забудова - 0,0051 га, прибудинкова територія - 0,6205 га (в тому числі у межах червоних ліній - 0,0899 га з обмеженням без права капітального будівництва та посадки багаторічних насаджень). Об'єкт оренди знаходиться на вул. Трускавецькій, 11-а, і належить до земель, які є власністю територіальної громади м. Львова. Термін оренди становить 5 років - до 21 травня 2020 року. Мета оренди - обслуговування автостоянки. Цільове призначення земель, до яких належить об'єкт оренди - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; функція використання - землі транспорту, зв'язку.
Зазначений договір оренди було зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за номером запису 10040790 про що видано відповідний витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 15.06.2015 р. за індексним номером 39091907.
02.06.2015 року ТзОВ «Аметрин» звернулось із клопотанням про зміну цільового призначення земельної ділянки із переведенням її до земель житлової та громадської забудови. Зазначене клопотання було зареєстровано Центром надання адміністративних послуг за № 2-9984.
14.07.2015 року Львівська міська рада, розглянувши вищевказане звернення ТзОВ "Аметрин" постановила Ухвалу № 4986 "Про надання дозволу ТзОВ В«АметринВ« на зміну цільового призначення земельної ділянки на вул. Трускавецькій, 11-а". Цією Ухвалою ТзОВ В«АметринВ« було дозволено зміну цільового призначення земельної ділянки - об'єкта оренди (пункт 1), погоджено місце розташування земельної ділянки та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,6256 га на вул. Трускавецькій, 11-а в оренду терміном на 5 років для будівництва житлових будинків та громадських споруд за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (пункт 2) та зобов'язано подати міській раді на затвердження проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (пункт 3).
Оскільки позивач вважає, що зазначена Ухвала порушує його інтереси, оскільки вказана земельна розташована в шумовій зоні Міжнародного аеропорту Львів імені ОСОБА_4, де шумовий коридор становить 80-85 ДБ, що суттєво перевищує рівні шуму, встановлені санітарними нормами для території жилих будинків , судом зазначено наступне.
Як передбачено ч.2 ст. 19 Конституції України - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами раїни.
Правові основи діяльності в галузі авіації встановлюються Повітряним кодексом України
Відповідно до п. 35, 84 та 85 ч. 1 ст. 1 Повітряного кодексу України:
35) експлуатант аеропорту - юридична особа, що є утримувачем сертифіката аеродрому та має сертифікат на право здійснення діяльності з наземного адміністрування в аеропорту. Експлуатант аеропорту може мати також інші сертифікати та здійснювати інші види аеропортової діяльності, крім визначених у цьому абзаці;
84) приаеродромна територія - обмежена регламентованими розмірами місцевість навколо зареєстрованого згідно із встановленим порядком аеродрому (вертодрому) або постійного злітно-посадкового майданчика, до якої встановлені спеціальні вимоги щодо розташування різних об'єктів, а їх висота контролюється з урахуванням умов безпеки маневрування, зльоту та заходу на посадку повітряних суден;
85) провайдер аеронавігаційного обслуговування - суб'єкт авіаційної діяльності, який надає послуги з елементів (напрямів) аеронавігаційного обслуговування повітряних суден;
Відповідно до статті 69 Повітряного кодексу України на приаеродромній території запроваджується особливий порядок здійснення діяльності, яка може вплинути на безпеку авіації та створити перешкоди для роботи наземних засобів зв'язку, навігації та спостереження. До такої діяльності, зокрема, належать: будівництво (п. 1 ч. 2 ст. 69 Повітряного кодексу України).
Відповідно до ч. 3 та ч. 4 статті 84 Повітряного кодексу України у разі якщо рівень шуму під час експлуатації цивільного повітряного судна перевищує встановлений гранично допустимий рівень шуму, уповноважений орган з питань цивільної авіації має право встановлювати певні обмеження та заборони з урахуванням заходів, спрямованих на зменшення рівня шуму в аеропорту та поблизу нього на основі збалансованого підходу до регулювання авіаційного шуму. До таких заходів, зокрема, належать: просторове зонування території навколо аеропорту з урахуванням умов авіаційного шуму та інших несприятливих екологічних факторів (викидів забруднюючих речовин, електромагнітного випромінювання об'єктів авіаційної діяльності та ризику авіаційних подій), відповідне її планування і забудову (п. 3 ч. 4 ст. 84 Повітряного кодексу України).
На виконання зазначених вимог Повітряного кодексу України Постановою КМ України № 520 від 08.10.2010 р. було затверджено Положення про Державну авіаційну службу України. Відповідно до п. 1 зазначеного Положення центральним органом виконавчої влади який реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації визначено Державну авіаційну службу (Державіаслужбу). Згідно з підпунктом 30 пункту 4 цього Положення на Державіаслужбу відповідно до покладених на неї завдань уповноважена погоджувати місця розташування, висоту об'єктів на приаеродромних територіях з урахуванням умов впливу авіаційного шуму і емісій авіаційних двигунів та об'єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації.
Крім того, підпунктом 256 п. 4 Положення про Державну авіаційну службу України, яка була затверджена Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 398/2011, встановлено, що саме Державна авіаційна службаУкраїни погоджує місце розташування та висоту об'єктів на приаеродромній території та об'єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації.
Відповідно до Повітряного кодексу України, підпункту 256 пункту 4 Положення про Державну авіаційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року N 398 Міністерство інфраструктури України Наказом № 721 від 30.11.2012 р. затвердило Порядок погодження місця розташування та висоти об'єктів на приаеродромних територіях та об'єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації.
Пунктами 1.1. та 1.2. вказаного Порядку зазначено, що він встановлює порядок розгляду та надання Державіаслужбою України погодження місця розташування та висоти об'єктів на приаеродромних територіях та об'єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації відповідно до Повітряного кодексу України. Дія цього Порядку поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, які займаються будівництвом об'єктів на приаеродромних територіях та об'єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, провайдерів аеронавігаційного обслуговування та експлуатантів аеродромів (вертодромів).
Згідно з 2.3. зазначеного Порядку процедура погодження здійснюється фахівцями Державіаслужби України на підставі заявки, яка реєструється в день її надходження. Погодження здійснюється в місячний строк з дня реєстрації заявки. До заявки повинні додаватися такі документи (в одному примірнику): ситуаційний план щодо місцезнаходження ділянки забудови об'єктів будівництва, прив'язаних до аеродрому (вертодрому, злітно-посадкового майданчику); копія Висновку експлуатанта; копія Висновку провайдера.
Таким чином, копія висновку експлуатанта та копія висновку провайдера є частиною дозвільної документації, яка необхідна для отримання погодження Державіаслужби України розташування об'єкта на приаеродромній території. При цьому, вказане погодження охоплює і вимоги щодо обмеження впливу авіаційного шуму та інших несприятливих екологічних факторів, і вимоги щодо безпеки авіації та роботи наземних засобів зв'язку, навігації та спостереження.
Водночас, відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" Наказом Міністерства охорони здоров'я № 173 від 16.06.1996 р. були затверджені Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів.
Додатком № 18 до вказаних правил були встановлені допустимі рівні звуку для зон, які визначають придатність території в околицях аеропорту до забудови за акустичними умовами при польотах літаків.
Додатком № 19 до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів визначена можливість та умови будівництва споруд в зонах обмеження забудови навколо аеропорту.
Системний аналіз наведених вище норм права дає підстави вважати, що перебування земельної ділянки, що призначена для будівництва житлових будинків та громадських споруд, або об'єктів житлової забудови на приаеродромній території не має імперативної заборони. Навпаки, наведене законодавство вказує на певний процесуально врегульований порядок дій землекористувача для отримання передбаченого законодавством погодження місця розташування та висоти об'єктів на приаеродромних територіях з урахуванням умов впливу авіаційного шуму і емісій авіаційних двигунів та об'єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації.
В зв'язку з викладеним судом було встановлено, що на підставі наявного в матеріалах справи "Визначення координат земельною ділянки ТзОВ "Аметрин" в системі координат WGS-84 за адресою: м. Львів, вул. Трускавецька, 11а", яке було виготовлене Державним підприємством геодезії, картографії та кадастру в Західному регіоні "Західгеодезкартографія".
В матеріалах справи наявний висновок провайдера аеронавігаційного обслуговування - ДП "Украерорух" № 1-16.2-624 від 23.05.2016 р., згідно з яким об'єкт, що знаходиться на земельній ділянці з вищевказаними географічними координатами, не впливатиме на польоти повітряних суден за встановленими правилами (стандартними маршрутами вильоту, прибуття та заходження на посадку за приладами) на аеродроми (вертодроми), обслуговування повітряного руху на яких здійснюється Украерорухом. також об'єкт не впливатиме на засоби зв'язку, навігації та спостереження, які належать Украероруху.
В матеріалах справи також наявний науковий звіт за результатами робіт для потреб державної санітарно-епідеміологічної експертизи ДУ «Інститут громадського здоров'я ім. О.М. Марзєєва НАМИ України» № 26/1338 від 19.05.2016 р. Зазначеним звітом вказується, що для проведення оцінки розташування ділянки по вул. Трускавецька, На у м. Львів відносно зон обмеження забудови, визначених навколо аеродрому ДП МА «Львів «ім. Данила Галицького», виконавцем звіту, були проведені натурні акустичні виміри. Вимірювались еквівалентні, максимальні, мінімальні рівні шуму та рівень експозиції шуму. Натурні акустичні виміри були проведені згідно з вимогами ГОСТ 22283-88 «Шум авиационный. Допустимые уровни шума на территории жилой застройки и методы его измерения». За результатами акустичних вимірів встановлено, що у відповідності з вимогами Додатку 19 ДСП 173-96 в Зоні Б та Зоні В дозволяється будівництво та реконструкція житлових будинків, дитячих дошкільних закладів з підвищеною звукоізоляцією ? LA, не менше 30 дБА. В зв'язку з цим звіт містить рекомендації щодо заходів звукоізоляції зовнішніх огороджувальних конструкцій та рекомендації для нормалізації акустичного стану приміщень будинку та прилеглої до нього території.
Також до матеріалів справи долучено Висновок експлуатанта аеродрому від 09.06.2016 р. щодо погодження місця розташування та висоти об'єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації з умовами, що забезпечують необхідний рівень безпеки польотів у районі аеродрому та на приаеродромних територіях (№ НОМЕР_1 МА "Львів "ім. Данила Галицького"), яким зазначається, що можливий об'єкт житлової забудови, який планується збудувати на ідентифікованій земельній ділянці з використанням відповідних баштових кранів не є перешкодою на приаеродромній території аеродрому "Львів". Зазначений висновок також містить вказівку на його погодження Державіаслужбою України, а також умови з дотримання вимог вищенаведеного законодавства.
Отже, вимоги нормативно-правових актів та експертних матеріалів не визнають неможливим, а навпаки допускають і встановлюють певні умови будівництва на земельній ділянці.
Керуючись ст.ст. 2, 7-12, 86, 99, 100, 161-162, 167 КАС України, суд -
постановив:
у задоволенні позову Департаменту містобудування Львівської міської ради до Львівської міської ради з участю третіх осіб Товариства з обмеженою відповідальністю «Аметрин», Франківського відділу Львівського міського управління головного управління державної санітарно - емідеміологічної служби у Львівській області про визнання протиправною та скасування ухвали Львівської міської ради від 14.07.2015 року №4986 «Про надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю «Аметрин» на зміну цільового призначення земельної ділянки на вул. Трускавецькій, 11-а» - відмовити.
На постанову суду першої інстанції може бути подана апеляційна скарга протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом першої інстанції частини третьої статті 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Л.М.Городецька
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2016 |
Оприлюднено | 27.07.2016 |
Номер документу | 59131886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Галицький районний суд м.Львова
Городецька Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні