ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2016 року 10:00Справа № 808/323/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Нестеренко Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримагросервіс»
до: Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області
про: скасування вимоги та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду звернулось із адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримагросервіс» (далі - ТОВ «Кримагросервіс», позивач) до Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправною та скасувати вимогу № Ю896 від 12.01.2016 про сплату боргу
(недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафів та пені станом на 31.12.2015 заборгованість зі сплати єдиного внеску, штрафів та пені, на суму боргу 9 340,12 грн. (у тому числі недоїмки 9340,12 грн.) винесену Державною податковою інспекцією у Заводського районі м. Запоріжжя Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області внести відповідні зміни до картки особового рахунку платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримагросервіс» код ЄДРПОУ 37255407;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області відновити в АІС
«Податковий блок» сальдо на 01.01.2015 по узгодженим (сплаченим) внескам.
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області внести інформацію щодо скасування суми боргу 9 340,12 грн. (у тому числі недоїмки 9340,12 грн.) нарахованих відповідно до вимоги №Ю 896 від 12.01.2016.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що вимога про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафів та пені на суму 17421,35 грн. від 06.02.2015 № Ю 896 скасована в судовому порядку, не враховуючи даний факт відповідач необґрунтовано формує Вимогу № Ю 896 від 12.01.2016 про сплату боргу (недоїмки) у сумі 9 340, 12 грн.
Представник позивача просив суд розглянути справу у письмовому провадженні, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Від відповідача надійшли письмові заперечення проти позову, в яких відповідач зазначає,що вимога 06.02.2015 № Ю 896 є відкликаною з дати набрання законної сили рішенням суду (11.11.2015) і не підлягає виконанню. Водночас, в судових рішеннях відсутнє зобов'язання відповідача вчинити певні дії, зокрема щодо списання боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску, який рахувався у позивача за даними інтегрованої картки платника.
За наведених обставин просить у задоволенні позову відмовити.
В судове засідання, призначене на 16.05.2016, представник відповідача не прибув, про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином.
Згідно ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ст. 41 КАС України суд під час розгляду адміністративної справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином суд вирішив не відкладати розгляд справи та приймати рішення на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд вважає позов позивача таким, що підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Як встановлено в судовому засіданні, вимога про сплату боргу (недоїмки) №Ю-896 сформована 12.09.2016 Державною податковою інспекцією у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області, якою від ТОВ «Кримагросервіс» вимагається сплатити недоїмку з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 9 340, 12 грн. (а.с.6).
Позивачем надано до суду Акт Звірення розрахунків платника № 1165-20 від 29.12.2015 суми заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015 по 30.11.2015 (а.с.8).
Відповідно до ч.2 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Як зазначено у ч.4 ст.8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.14 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» органи доходів і зборів зобов'язані: здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону.
Як зазначено у п.11 Розділу ІІ «Порядку ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів», затвердженого 05.12.2013 наказом Міністерства доходів і зборів України №765, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.02.2014 за №217/24994, форми інтегрованих карток платника мають лицьовий та зворотний боки.
Зворотний бік інтегрованої картки відображає стан розрахунків платника (суми нарахованого та сплаченого платежів, пені, штрафних (фінансових) санкцій, процентів за користування розстроченням (відстроченням) грошових зобов'язань (податкового боргу), суми податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, надміру та/або помилково сплачені, заявлені до відшкодування тощо) за податками, зборами, єдиним внеском, митними платежами, операції, що проводяться з коштами передоплати. На лицьовому боці інтегрованої картки відображається додаткова інформація щодо стану розрахунків платника за податками, зборами, єдиним внеском, митними платежами та передоплатою.
Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні: недоїмка - це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Як зазначено в абз.1 ч.4 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Згідно з п.6.2 розділу VI «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженої 09.09.2013 наказом Міністерства доходів і зборів №455, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 за №1622/24154 (далі - «Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»), сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені відповідно до Закону підпунктом 6 пункту 4.3, абзацом другим підпункту 2, підпунктом 3 пункту 4.5 та підпунктом 2 пункту 4.6 розділу IV цієї Інструкції, обчислена органами доходів і зборів у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
У п.6.3 розділу VI «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», зокрема, зазначено, що органи доходів і зборів надсилають платникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках: (…) якщо платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску; якщо платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій. (…) Вимога формується на підставі даних особових рахунків платників на суму боргу, що перевищує 10 гривень.
Відповідно до п.6.4 розділу VI «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», вимога про сплату боргу формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з карток особових рахунків платників за формою згідно з додатком 4 до цієї Інструкції (для платника - юридичної особи) або за формою згідно з додатком 5 до цієї Інструкції (для платника - фізичної особи).
Отже слід зазначити, що підставою для формування вимоги платнику крім актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску є облікові дані з карток особових рахунків платників (КОР).
Так, виходячи з закріпленого ст. 11 КАС України принципу офіційного з'ясування всіх обставин у справі, згідно з яким суд вжив передбачені законом заходи, а саме Ухвалами суду про витребування доказів від 28.03.2016, від 12.04.2016 витребував у Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області належним чином засвідчену картку особового рахунку (КОР), інтегровану картку платника податку - ТОВ «Кримагросервіс» (ЄДРПОУ 37255407).
Однак відповідачем не були надані до суду зазначені докази.
Як зазначено в абз.4 ч.4 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.
Скарга на вимогу про сплату єдиного внеску подається до органу доходів і зборів вищого рівня у письмовій формі протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником єдиного внеску вимоги про сплату єдиного внеску, з повідомленням про це органу доходів і зборів, який прийняв вимогу про сплату єдиного внеску (абз.5 ч.4 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).
Відповідно до п.7 ч.1 ст.14 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» органи доходів і зборів зобов'язані: за вимогою платників, зазначених у пунктах 1, 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, проводити звірення сум нарахування та сплати ними єдиного внеску.
Також слід зазначити, що вимога № Ю 896 вже була сформована податковим органом 06.02.2015 яка в подальшому була предметом розгляду адміністративної справи № 808/982/15, результатом розгляду якої було визнано протиправною та скасовано вимогу №Ю 896 від 06.02.2015 про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафів та пені на загальну суму 17 421,35 грн., винесену Державною податковою інспекцією у Заводського районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Обов'язок доведення правомірності нарахування або прийняття будь-якого іншого рішення контролюючим органом у судовому оскарженні встановлюється законом (абз.2 п.56.4 ст.56 Податкового кодексу України).
Частиною 3 ст.2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як зазначено у ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 162 КАС України, суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Задля відновлення права позивача, слід зобов'язати відповідача внести зміни до інтегрованої картки щодо скасування суми боргу 9340, 12 грн. (у том у числі недоїмки 9340, 12 грн.) нарахованих відповідно до вимоги № Ю896 від 12.01.2016, відновити в АІС «Податковий блок» сальдо на 01.01.2015 по узгодженим (сплаченим) внескам.
З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги, виходячи з вище викладеного.
Відповідно до ч.1 та ч.3 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки позивачем при зверненні до суду із адміністративним позовом було сплачено судовий збір в сумі 5 512 (п'ять тисяч п'ятсот дванадцять) грн. 00 коп., про що було надано відповідне платіжне доручення, на користь позивача підлягає стягненню з бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області сума сплаченого ним судового збору.
Керуючись статтями 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримагросервіс» - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправною та скасувати вимогу № Ю896 від 12.01.2016 про сплату боргу
(недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафів та пені станом на 31.12.2015 заборгованість зі сплати єдиного внеску, штрафів та пені, на суму боргу 9 340,12 грн. (у тому числі недоїмки 9340,12 грн.) винесену Державною податковою інспекцією у Заводського районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області внести відповідні зміни до картки особового рахунку платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримагросервіс» код ЄДРПОУ 37255407.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області відновити в АІС «Податковий блок» сальдо на 01.01.2015 по узгодженим (сплаченим) внескам.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області внести інформацію щодо скасування суми боргу 9 340,12 грн. (у тому числі недоїмки 9340,12 грн.) нарахованих відповідно до вимоги №Ю 896 від 12.01.2016.
Присудити з Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримагросервіс» витрати на сплату судового збору у сумі 5 512 (п'ять тисяч п'ятсот дванадцять) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.О. Нестеренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2016 |
Оприлюднено | 28.07.2016 |
Номер документу | 59162254 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні