Постанова
від 19.07.2016 по справі 822/1185/16
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1185/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2016 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представника позивача розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Північно-західної державної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Державної інспекції ядерного регулювання України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ультрадіагностика" про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ультрадіагностика" про стягнення коштів. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Північно-західною державною інспекцією з ядерної та радіаційної безпеки Державної інспекції ядерного регулювання України 02.02.2016 року проведена спеціальна позапланова інспекційна перевірка дотримання вимог законодавства України у сфері використання ядерної енергії у частині дозвільного принципу провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання ТОВ "Ультрадіагностика". За результатами перевірки складено акт інспекційної перевірки №02-02/06-а від 23.03.2016 року. Під час проведення перевірки встановлено провадження ТОВ «Ультрадіагностика» діяльності у сфері використання ядерної енергії без наявності дозвільних документів (ліцензії) та реєстрації ДІВ у Державному регістрі ДІВ. За порушення законодавства України у сфері використання ядерної енергії головним державним інспектором Північно-західної Держінспекції складено протоколи про порушення вимог Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» від 02.02.2016 р. № 1 та № 2 та надано обов'язковий до виконання припис № 02-02/06-п від 02.02.2016 р., яким зобов'язано ТОВ «Ультрадіагностика» подати відповідні документи на отримання ліцензії на провадження діяльності з використання ДІВ та реєстрацію наявного ДІВ у Державному регістрі ДІВ.

18.02.2016 р. Північно-західною Держінспекцією вручено під підпис керівнику ТОВ «Ультрадіагностика» повідомлення про розгляд справи від 18.02.2016 р. № 02-03/69.

01.03.2016 р. заступником Головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України розглянуто зазначену справу про порушення вимог Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» за відсутністю суб'єкта діяльності у разі, який був повідомлений про місце, дату та час розгляду справи у встановленому порядку.

За результатами розгляду справи заступником Головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України винесено постанову про накладання штрафу за порушення вимог Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» № 02-03/01 від 01.03.2016 р. Вказує, що ТОВ «Ультрадіагностика» не сплатило накладений штраф до Державного бюджету України, а тому просить задоволити позовні вимоги в повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини викладені у позові.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини неявки не повідомив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що Північно-західною державною інспекцією з ядерної та радіаційної безпеки Державної інспекції ядерного регулювання України 02.02.2016 року проведена спеціальна позапланова інспекційна перевірка дотримання вимог законодавства України у сфері використання ядерної енергії у частині дозвільного принципу провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання ТОВ "Ультрадіагностика". За результатами перевірки складено акт інспекційної перевірки №02-02/06-а від 23.03.2016 року. Під час проведення перевірки встановлено провадження ТОВ «Ультрадіагностика» діяльності у сфері використання ядерної енергії без наявності дозвільних документів (ліцензії) та реєстрації ДІВ у Державному регістрі ДІВ. За порушення законодавства України у сфері використання ядерної енергії головним державним інспектором Північно-західної Держінспекції складено протоколи про порушення вимог Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» від 02.02.2016 р. № 1 та № 2 та надано обов'язковий до виконання припис № 02-02/06-п від 02.02.2016 р., яким зобов'язано ТОВ «Ультрадіагностика» подати відповідні документи на отримання ліцензії на провадження діяльності з використання ДІВ та реєстрацію наявного ДІВ у Державному регістрі ДІВ.

18.02.2016 р. Північно-західною Держінспекцією вручено під підпис керівнику ТОВ «Ультрадіагностика» повідомлення про розгляд справи від 18.02.2016 р. № 02-03/69.

01.03.2016 р. заступником Головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України розглянуто зазначену справу про порушення вимог Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» за відсутністю суб'єкта діяльності у разі, який був повідомлений про місце, дату та час розгляду справи у встановленому порядку. За результатами розгляду справи заступником Головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України винесено постанову про накладання штрафу в сумі 25000 грн. за порушення вимог Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» № 02-03/01 від 01.03.2016 р.

Сума накладеного штрафу була розрахована у відповідності до Методичних рекомендації з розрахунку розміру штрафних санкцій, які накладаються на суб'єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, а також за порушення посадовими особами правил і норм ядерної та радіаційної безпеки та за невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб Держатомрегулювання затверджених Головою Державної інспекції ядерного регулювання України 22.10.2015 р.

У відповідності до п. 6 Порядку розгляду справ про порушення вимог законодавства та застосування санкцій до суб'єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, затвердженого наказом Державної інспекції ядерного регулювання України 28.12.2012 р. № 256 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.01.2013 р. за № 170/22702 (далі - Порядок розгляду справ), протокол та документи до нього, які підтверджують факти виявлених порушень, разом з пропозиціями щодо накладення штрафу протягом трьох робочих днів після оформлення подаються Головному державному інспектору з ядерної та радіаційної безпеки України або його заступникам для розгляду та прийняття відповідного рішення.

Згідно п. 9, протоколи, передбачені п. 6 Порядку розгляду справ, складаються у двох примірниках, з яких один примірник протоколу надсилається суб'єкту діяльності рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається під підпис його керівнику чи уповноваженій особі.

Згідно ч. 2 п. 12 Порядку розгляду справ, повідомлення про місце, дату та час розгляду справи про порушення надсилається суб'єкту діяльності рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається під підпис його керівнику чи уповноваженій особі.

Пунктом 14 Порядку розгляду справ визначено, що рішення про накладення штрафу на суб'єкта діяльності або про закриття справи приймається Головним державним інспектором з ядерної та радіаційної безпеки України або його заступниками від імені Держатомрегулювання України протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня вчинення порушення, та оформлюється відповідними постановами.

Відповідно до п. 16 Порядку розгляду справ, штраф за провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії, щодо якої Законом встановлені вимоги обов'язкового отримання ліцензії та/або іншого документа дозвільного характеру і реєстрації, без одержання таких документів або реєстрації застосовується у розмірах, передбачених у ст. 17-1 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії».

Згідно п. 19 Порядку розгляду справ, постанова про накладення штрафу у триденний строк після її прийняття надсилається суб'єкту діяльності рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається під підпис його керівнику чи уповноваженій особі.

Відповідно до п. 20 Порядку розгляду справ, штраф має бути сплачений суб'єктом діяльності до Державного бюджету України протягом одного місяця з дня отримання постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - протягом одного місяця з дня набрання чинності рішенням про залишення скарги без задоволення.

Пунктом 22 Порядку розгляду справ передбачено, що у разі якщо суб'єкт діяльності не сплачує штраф протягом зазначеного строку, Держатомрегулювання України або її територіальний орган звертається до суду з позовною заявою про стягнення із суб'єкта діяльності суми штрафу.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» державний нагляд за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки від імені органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки здійснюють державні інспектори з ядерної та радіаційної безпеки.

Державні інспектори з ядерної та радіаційної безпеки мають право: застосовувати у встановленому порядку фінансові санкції до підприємств, установ, організацій та підприємців за порушення законодавчих актів, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії, щодо якої законодавством установлені вимоги щодо отримання відповідного документа дозвільного характеру і реєстрації, без одержання таких документів або реєстрації, а також за невиконання чи неналежне виконання умов наданих документів дозвільного характеру.

Згідно п. 4.8 Положення про Північно-західну державну інспекцію з ядерної та радіаційної безпеки Державної інспекції ядерного регулювання України, затвердженого Головою Державної інспекції ядерного регулювання 10.04.2012 р., Північно-західна Держінспекція при виконанні покладених на неї завдань має право застосовувати примусові заходи до юридичних та фізичних осіб у разі порушення ними законодавства, умов виданих документів дозвільного характеру, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, вимог фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших ДІВ, обліку і контролю ядерних матеріалів та інших ДІВ.

Відповідно до ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Суд звертає увагу на те, що постанова про накладення штрафу за порушення вимог Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" №02-03/01 від 01 березня 2016 року відповідачем не оскаржувалась у встановленому законом порядку.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином, суд вважає, що позивачем доведено, а судом встановлено правомірність накладення штрафу у сумі 25000 грн. на відповідача за порушення вимог Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії".

Аналізуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 71, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Ультрадіагностика" (код ЄДРПОУ 39000118) штраф у розмірі 25000 (двадцять п'ять тисяч) 00 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 21 липня 2016 року

Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2016
Оприлюднено29.07.2016
Номер документу59192116
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1185/16

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 12.08.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 12.08.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Постанова від 19.07.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 01.07.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні