Ухвала
від 27.07.2016 по справі 813/5156/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А

з питань роз'яснення судового рішення

27 липня 2016 року № 813/5156/15

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Хоми О.П.,

з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,

з участю представників: заявника ОСОБА_1,

позивача ОСОБА_2, ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові заяву Мостиської районної державної адміністрації Львівської області про роз'яснення виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016,

в с т а н о в и в :

Мостиська районна державна адміністрація Львівської області (далі - Мостиська РДА, заявник) звернулася до суду з заявою про роз'яснення виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15, сторонами у якій виступали реєстраційна служба Мостиського районного управління юстиції Львівської області та державні реєстратори реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області. З посиланням на розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 №204-р вказує на те, що повноваження реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області припинено, а Мостиська РДА не є правонаступником реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції. Просить надати роз'яснення стосовно обов'язку Мостиської РДА виконувати судове рішення шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру, оскільки воно надійшло не від суду, а від релігійної громади, яка звернулася з заявою від 01.06.2016 року. Зазначає про наявність в Єдиному державному реєстрі ухвали про забезпечення позову №813/5156/15 від 21.09.2015.

Представник заявника ОСОБА_1 в судовому засіданні вимоги заяви про роз'яснення виконання судового рішення підтримала з підстав, викладених у заяві.

Представники позивача ОСОБА_2, ОСОБА_3 в судовому засіданні заяву підтримали. Пояснили, що звернулися саме до Мостиської РДА як до органу державної реєстрації з тих підстав, що саме туди було передано архів реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції, в тому числі реєстраційні справи.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши заяву про роз'яснення виконання судового рішення та дослідивши матеріали адміністративної справи №813/5156/15, встановив наступне.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 за позовом Релігійної громади Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області до державного реєстратора реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області ОСОБА_4, реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області, державного реєстратора реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області ОСОБА_1, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Релігійна громада Української православної церкви Київського патріархату парафії Покрова Пресвятої Богородиці м. Мостиська Львівської області про визнання дій протиправними, позов задоволено частково та скасовано внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань записи:

- від 27.04.2015 року № 14021270012000395 «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 23957456) - щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації», вчинений державним реєстратором реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області ОСОБА_4;

- від 08.07.2015 року № 14021120013000395 «Державна реєстрація припинення юридичної особи - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 23957456) - в результаті реорганізації», вчинений державним реєстратором реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області ОСОБА_1, а також зобов'язано реєстраційну службу Мостиського районного управління юстиції Львівської області провести реєстраційні дії відповідно до пункту 2 частини першої та пункту 3 частити третьої статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 24.05.2016 №876/2579/16 постанову Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 залишено без змін.

Відповідно до частини третьої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) постанова Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 набрала законної сили 24.05.2016.

Згідно з частиною першою статті 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

01.06.2016 Релігійна громада Української Автокефальної православної церкви м.Мостиська Львівської області звернулася до державного реєстратора сектору з питань державної реєстрації Мостиської РДА ОСОБА_1 з заявою (вх. № 1488/02-38) про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи РГ УПЦ КП в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 239574565) на підставі постанови Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15, долучивши до заяви постанову та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 24.05.2016 №876/2579/16.

02.06.2016 року Мостиська РДА в порядку частини третьої статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» звернулася до суду з заявою про роз'яснення виконання судового рішення (вх.№15088 від 13.06.2016).

Предметом оскарження у справі №813/5156/15 були реєстраційні дії, вчинені державними реєстраторами реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області.

Повноваження реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області припинено 30.03.2016 відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 р. № 204-р «Про припинення надання адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців деякими органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції».

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV, який з 01 січня 2016 року діє в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015 (далі - Закон № 835-VIII), визначено суб'єктів державної реєстрації (пункт 14 частини першої статті 1) та систему органів державної реєстрації (частина перша статті 5).

Відповідно до Закону № 835-VIII Мостиська РДА є суб'єктом державної реєстрації (у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) та входить до системи органів державної реєстрації (абзац 5 пункту 14 частини першої статті 1, пункт 2 частини першої статті 5), до якого 01.06.2016 з відповідною заявою звернулася Релігійна громада Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області.

Суд звертає увагу, що Закон № 835-VIII, визначаючи систему органів державної реєстрації, дає право заявнику самостійно обирати суб'єкт державної реєстрації.

У даному випадку заявник обрав Мостиську РДА як суб'єкта державної реєстрації, повноважного вчиняти реєстраційні дії, в тому числі пов'язані із виконанням судового рішення, у зв'язку з чим Мостиська РДА скористалася своїм правом на звернення до суду з даною заявою в порядку частини третьої статті 25 Закону № 835-VIII.

Повноваження Мостиської РДА як суб'єкта державної реєстрації визначені частиною третьою статті 5 Закон № 835-VIII, до яких належить:

1) забезпечення:

прийому документів, поданих для державної реєстрації;

державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій;

ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього;

ведення реєстраційних справ;

2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій визначений статтею 25 Закону № 835-VIII.

Відповідно до частини першої цієї статті державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження»;

3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

У відповідності до частини другої статті 25 Закону № 835-VIII порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Згідно до частини третьої статті 25 Закону № 835-VIII суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті:

1) звертається до суду за роз'ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб'єкта державної реєстрації;

2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення;

3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини);

4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.

Судовим рішенням від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 зобов'язано реєстраційну службу провести реєстраційні дії відповідно до пункту 2 частини першої та пункту 3 частити третьої статті 25 Закону № 835-VIII шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 25 Закону № 835-VIII державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження».

Аналіз вказаної норми у системному аналізі з частиною другою цієї ж статті свідчить, що законом визначено адресата направлення лише електронної форми судового рішення як підстави державної реєстрації або іншої реєстраційної дії, якими можуть бути суд чи державна виконавча служба, при цьому відсутні будь-які обмеження щодо подачі суб'єкту державної реєстрації судового рішення у паперовому вигляді заявником.

Ураховуючи викладене, судове рішення, що набрало законної сили та тягне за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, подане заявником суб'єкту державної реєстрації, є документом, на підставі якого державним реєстратором проводяться реєстраційні дії, визначені таким судовим рішенням.

Стосовно наявності в Єдиному державному реєстрі ухвали про забезпечення позову №813/5156/15 від 21.09.2015, суд зазначає наступне.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 21.09.2015 забезпечено адміністративний позов у справі №813/5156/15 шляхом заборони реєстраційній службі Мостиського районного управління юстиції Львівської області та іншим посадовим особам, які відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців» здійснюють державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців до вирішення даної справи по суті вчиняти дії по:

- внесенню змін у відомості про юридичну особу з кодом ЄДРПОУ 23957456, найменування Релігійна громада Української православної церкви - Київський патріархат в м.Мостиська Львівської області, у тому числі проводити державну реєстрацію змін до установчих документів, припинення юридичної особи шляхом реорганізації або ліквідації, вносити записи про зміну місця находження, найменування юридичної особи, керівника юридичної особи, засновників (учасників) юридичної особи та інші записи і реєстраційні дії, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців»;

- внесенню відомостей про юридичну особу, що пов'язані зі злиттям юридичної особи з кодом ЄДРПОУ 23957456 з юридичною особою з кодом ЄДРПОУ 34736320 і утворення Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату парафії Покрова Пресвятої Богородиці м. Мостиська Львівської області, у тому числі проводити державну реєстрацію змін до установчих документів, припинення юридичної особи шляхом реорганізації або ліквідації, вносити записи про зміну місця находження, найменування юридичної особи, керівника юридичної особи, засновників (учасників) юридичної особи та інші записи і реєстраційні дії, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців».

Оскільки справа №813/5156/15 вирішена по суті з прийняттям 09.03.2016 постанови, яка набрала законної сили 24.05.2016, ухвала про забезпечення позову від 21.09.2015 вичерпала свою дію.

Водночас, Львівським окружним адміністративним судом при прийнятті постанови не вирішувалося питання про скасування заходів забезпечення адміністративного позову, як це передбачено частиною четвертою статті 118 та пунктом 7 частини першої статті 161 КАС України.

Беручи до уваги викладене в сукупності, суд дійшов висновку, що виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 повинно здійснюватися відповідно до Закону № 835-VIII тим суб'єктом державної реєстрації, який обрав та до якого звернувся заявник, а саме - Мостиською районною державною адміністрацією Львівської області.

Керуючись ст. ст. 160, 165, 167, 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в :

Заяву задовольнити.

Роз'яснити, що виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Мостиською районною державною адміністрацією Львівської області як суб'єктом державної реєстрації, до якого із відповідною заявою звернулася Релігійна громада Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Хома О.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2016
Оприлюднено01.08.2016
Номер документу59232218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5156/15

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 28.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 01.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні