Ухвала
від 01.09.2016 по справі 813/5156/15
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 вересня 2016 року Справа № 876/6072/16

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Большакової О.О., Глушка І.В.

за участю секретаря судового засідання - Бедрій Х.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату парафії Покрова Пресвятої Богородиці м. Мостиська Львівської області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 27 липня 2016 року про роз'яснення судового рішення у адміністративній справі №813/5156/15 за позовом Релігійної громади Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області до державного реєстратора реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Котиляк Ольги Петрівни, реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області, державного реєстратора реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Галини Романівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Релігійна громада Української православної церкви Київського патріархату парафії Покрова Пресвятої Богородиці м. Мостиська Львівської області про визнання дій протиправними,-

В С Т А Н О В И В:

Релігійна громада Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області (далі - Релігійна громада УАПЦ м. Мостиська), в інтересах якої діє Дегтяренко О.О., зверталася до суду з позовом до державного реєстратора реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Котиляк Ольги Петрівни, реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області, державного реєстратора реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Галини Романівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Релігійна громада Української православної церкви Київського патріархату парафії Покрова Пресвятої Богородиці м. Мостиська Львівської області (далі - Релігійна громада УПЦ-КП), в якому, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 19.11.2015 року, якою фактично уточнено позовні вимоги, в якому просила:

- визнати протиправними дії Реєстраційної служби Мостиського РУЮ щодо внесення запису № 14021270012000395 від 27.04.2015 р. та 14021120013000395 від 08.07.2015 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 23957456) та скасувати записи № 14021270012000395 від 27.04.2015 р. 14021120013000395 від 08.07.2015 р., внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про рішення засновників юридичної особи або уповноваженого ними органу до припинення юридичної особи в результаті реорганізації - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 23957456);

- відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 23957456);

- зобов'язати Реєстраційну службу Мостиського РУЮ внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи Релігійної громади Української Православної Церкви Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 23957456).

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 09 березня 2016 року позов задоволено частково. Скасовано внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань записи:

- від 27.04.2015 року № 14021270012000395 «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 23957456) - щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації», вчинений державним реєстратором реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Котиляк Ольгою Петрівною;

- від 08.07.2015 року № 14021120013000395 «Державна реєстрація припинення юридичної особи - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 23957456) - в результаті реорганізації», вчинений державним реєстратором реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Галиною Романівною.

Зобов'язано реєстраційну службу Мостиського районного управління юстиції Львівської області провести реєстраційні дії відповідно до пункту 2 частини першої та пункту 3 частити третьої статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

У задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Стягнуто з реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Релігійної громади Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області 36 (тридцять шість) 54 копійки судових витрат.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 24.05.2016 №876/2579/16 постанову Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 залишено без змін.

Відповідно до частини третьої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) постанова Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 набрала законної сили 24.05.2016.

Згідно з частиною першою статті 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

01.06.2016 Релігійна громада Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області звернулася до державного реєстратора сектору з питань державної реєстрації Мостиської РДА Приймак Г.Р. з заявою (вх. № 1488/02-38) про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи РГ УПЦ КП в місті Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 239574565) на підставі постанови Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15, долучивши до заяви постанову та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 24.05.2016 №876/2579/16.

02.06.2016 року Мостиська РДА в порядку частини третьої статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» звернулася до суду з заявою про роз'яснення виконання судового рішення (вх. №15088 від 13.06.2016).

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 27 липня 2016 року заяву задоволено. Роз'яснено, що виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 у справі №813/5156/15 здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Мостиською районною державною адміністрацією Львівської області як суб'єктом державної реєстрації, до якого із відповідною заявою звернулася Релігійна громада Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області.

Не погоджуючись з постановленою ухвалою, Релігійною громадою Української православної церкви Київського патріархату парафії Покрова Пресвятої Богородиці м. Мостиська Львівської області, подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просять скасувати оскаржувану ухвалу та постановити нову, якою роз'яснити відсутність у Мостиської районної державної адміністрації повноважень на вчинення реєстраційних дій згідно постанови Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2016 року у справі №813/5156/15.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що з матеріалів адміністративної справи вбачається, що стороною по справі була саме реєстраційна служба Мостиського районного управління юстиції Львівської області та державні реєстратори реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції. У межах поданої заяви Мостиська районна державна адміністрація зазначала, що вона не є правонаступником Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції, оскільки повноваження останньої були припинені на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 р. № 204-р «Про припинення надання адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців деякими органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції».

Також зазначає, що Постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 2015 року №17 було ліквідовано Державну реєстраційну службу України.

Положеннями ст. 55 КАС України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи У відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Апелянт зазначає, що при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

У разі зменшення обсягу компетенції суб'єкта владних повноважень, не пов'язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач судом залучається інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

Представники державного реєстратора реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Котиляк Ольги Петрівни, реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області, державного реєстратора реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Галини Романівни, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Релігійна громада Української православної церкви Київського патріархату парафії Покрова Пресвятої Богородиці м. Мостиська Львівської області в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності згідно із ч.4 ст. 196 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а оскаржувану ухвалу слід залишити без змін.

Предметом оскарження у справі №813/5156/15 були реєстраційні дії, вчинені державними реєстраторами реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області.

Повноваження реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області припинено 30.03.2016 відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 р. № 204-р «Про припинення надання адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців деякими органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції».

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV, який з 01 січня 2016 року діє в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015 (далі - Закон № 835-VIII), визначено субєктів державної реєстрації (пункт 14 частини першої статті 1) та систему органів державної реєстрації (частина перша статті 5).

Відповідно до Закону № 835-VIII Мостиська РДА є субєктом державної реєстрації (у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб підприємців) та входить до системи органів державної реєстрації (абзац 5 пункту 14 частини першої статті 1, пункт 2 частини першої статті 5), до якого 01.06.2016 з відповідною заявою звернулася Релігійна громада Української Автокефальної православної церкви м. Мостиська Львівської області.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» визначає систему органів державної реєстрації, яка дає право заявнику самостійно обирати суб'єкт державної реєстрації.

З вищевикладеного видно, що заявник обрав Мостиську РДА як суб'єкта державної реєстрації, повноважного вчиняти реєстраційні дії, в тому числі пов'язані із виконанням судового рішення, у зв'язку з чим Мостиська РДА скористалася своїм правом на звернення до суду з даною заявою в порядку частини третьої статті 25 Закону № 835-VIII.

Повноваження Мостиської РДА як суб'єкта державної реєстрації визначені частиною третьою статті 5 Закон № 835-VIII, до яких належить:

1) забезпечення:

прийому документів, поданих для державної реєстрації;

державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій;

ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього;

ведення реєстраційних справ;

2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій визначений статтею 25 Закону № 835-VIII.

Відповідно до частини першої цієї статті державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження»;

3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

У відповідності до частини другої статті 25 Закону № 835-VIII порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського обєднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Згідно до частини третьої статті 25 Закону № 835-VIII суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті:

1) звертається до суду за роз'ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб'єкта державної реєстрації;

2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення;

3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини);

4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 25 Закону № 835-VIII державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження».

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції визнає, що ухвала суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування ухвали суду першої інстанції немає.

Керуючись ст. ст. 41, 160, 170, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 199, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату парафії Покрова Пресвятої Богородиці м. Мостиська Львівської області - залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 27 липня 2016 року про роз'яснення судового рішення у адміністративній справі №813/5156/15 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: В.Я. Макарик

Судді: О.О. Большакова

І.В. Глушко

Повний текст ухвали складений 01 вересня 2016 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.09.2016
Оприлюднено06.09.2016
Номер документу60751910
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5156/15

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 28.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 01.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні