Постанова
від 25.07.2016 по справі 1570/4654/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/4654/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2016 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Глуханчука О.В.,

секретар судового засідання - Мураховська А.І.

за участю сторін: представника позивача - ОСОБА_1 (за випискою)

представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю В«Промринок В«КотовськийВ» до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000152360 від 17 липня 2012 року,

ВСТАНОВИВ:

30 липня 2012 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю В«Промринок В«КотовськийВ» до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 17.07.2012 року № НОМЕР_1 в частині збільшення податку на прибуток в сумі 228 272 грн. з урахуванням штрафних санкцій; № НОМЕР_2 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 75 663, 48 грн.; № НОМЕР_3 про застосування штрафних фінансових санкцій в розмірі 25 160, 00 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року вищезазначений адміністративний позов було задоволено.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 24 квітня 2013 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року - залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 21 березня 2016 року, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 24 квітня 2013 року в частині вирішення позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17 липня 2012 року №0000152360 про застосування штрафних санкцій в сумі 75663, 48 грн. скасовано, а справу направлено у цій частині на новий розгляд до суду першої інстанції.

19 квітня 2016 року адміністративна справа №1570/4654/2012 надійшла до Одеського окружного адміністративного суду та відповідно до автоматичного розподілу справ між суддями передана судді О.В Глуханчуку.

Під час нового розгляду справи в обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення №0000152360 від 17 липня 2012 року, яке містить відомості про порушення п.п. 2.8, 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, та прийняте на підставі акту перевірки №487/22/25046121 від 04 липня 2012 року, є протиправним та підлягає скасуванню з огляду на наступне. Так, позивач вказує, що на підприємстві є усі необхідні документи, які спростовують факт перевищення ліміту готівки в касі за 01.02.2011 року, оскільки в бухгалтерських документах позивача є звіт про використання коштів, виданих під звіт на господарські витрати.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, надав заперечення на пояснення відповідно до яких зазначив, що за результатами планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю В«Промринок В«КотовськийВ» виявлено порушення п. 3.5 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, що призвело до перевищення встановленого ліміту каси 01.02.2011 року на 30 157, 54 грн. та 01.06.2011 року на 6 484, 20 грн.

З огляду на встановлені за результатами перевірки обставини та порушення вимог валютного законодавства, податкове повідомлення-рішення №0000152360 від 17 липня 2012 року, відповідач вважає обґрунтованими та правомірними, у зв'язку із чим підстави для задоволення позову відсутні

Вислухавши сторін, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні обставини та факти.

У період з 13 липня 2012 року по 26 липня 2012 року, згідно з п. 77.1 ст. 77 Податкового кодексу України та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання на підставі наказу ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області Державної податкової служби від 23 травня 2012 року №163, направлень від 11 липня 2012 року, проведена планова виїзна перевірка ТОВ В«Промринок В«КотовськийВ» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.03.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.03.2012 року.

За результатами перевірки відповідачем складено ОСОБА_2 № 487/22/25046121 від 04 липня 2012 року «Про результати проведення виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю В«Промринок В«КотовськийВ» , код за ЄДРПОУ 25046121 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.03.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.03.2012 року», у висновках якого зафіксовані виявлені перевіркою порушення (а.с. 164-194, том 1).

Зокрема перевіркою встановлено порушення ТОВ В«Промринок В«КотовськийВ» вимог п.п. 2.8, п.п. 2.11 п. 2, п.п. 3.1, п.п. 3.2, п.п. 3.5 п. 3 Положення В«Про ведення касових операцій в національній валюті в УкраїніВ» , затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004 року № 637.

На підставі вказаних висновків акту перевірки № 487/22/25046 12 від 04 липня 2012 року, а також згідно підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України та згідно з Указом Президента України №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення №0000152360 від 17 липня 2012 року, яким до ТОВ В«Промринок В«КотовськийВ» застосовано штрафні (фінансові санкції) на суму у розмірі 75 663, 48 грн. (а.с. 15, том 1).

Відповідно до ухвали Вищого адміністративного суду України від 21 березня 2016 року, судами попередніх інстанцій не встановлено обставин щодо вчинення позивачем порушень вимог п. 2.8 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637, що стали підставою для застосування до ТОВ В«Промринок В«КотовськийВ» штрафних (фінансових) санкцій за оскарженим податковим повідомленням-рішенням від №0000152360 від 17 липня 2012 року.

З огляду на зазначене, вирішуючи спір, судом встановлено наступне.

При перевірці дотримання встановленого ліміту залишку готівки в касі підприємства, відповідачем встановлено перевищення встановленого ліміту каси 01.02.2011 року на 30 157, 54 грн. та 01.06.2011 року на 6 484, 20 грн. Разом перевищення встановленого ліміту складає 36 641, 74 грн.

За період, що перевірявся, ліміт залишку готівки в касі ТОВ В«Промринок В«КотовськийВ» встановлений згідно наказу №8 від 01.06.2009 року у сумі 15 100, 00 грн.

З матеріалів справи судом встановлено, що перевищення встановленого ліміту каси ТОВ В«Промринок В«КотовськийВ» виникло у зв'язку із тим, що видача готівкових коштів з каси підприємства 01.02.2011 року згідно видаткового касового ордеру №23 від 01.02.2011 року на суму 30 000, 00 грн. не підтверджена підписом одержувача готівкових коштів - ОСОБА_3

Також не підтверджена підписом одержувача готівкових коштів - ОСОБА_3 видача готівкових коштів з каси підприємства 01.06.2011 року на суму 10 000, 00 грн. згідно видаткового касового ордеру №109 від 01.06.2011 року.

Відповідно до п. 1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637 , ліміт залишку готівки в касі (далі - ліміт каси) - граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час.

Пунктом 2.8 вказаного Положення визначено, що підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки.

Згідно пункту 5.2 Положення, установлення ліміту каси проводиться підприємствами самостійно на підставі розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі (додаток 8), що підписується головним (старшим) бухгалтером та керівником підприємства (або уповноваженою ним особою). До розрахунку приймається строк здавання підприємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений відповідним договором банківського рахунку. Для кожного підприємства та його відокремленого підрозділу складається окремий розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі.

Установлений ліміт каси затверджується внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства.

У відповідності з п. 3.4 Положення, видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами (додаток 3) або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником.

Приписами пункту 3.5 Положення встановлено, що у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Отже, прямою вказівкою в Положенні про ведення касових операцій у національній валюті в Україні визначено, що видаткові касові для виведення залишку готівки в касі мають бути підтверджені підписом одержувача, в іншому випадку вони не приймаються, як такі.

Дослідивши наявний в матеріалах справи видатковий касовий ордер №109 від 01 червня 2011 року, складений на видачу ОСОБА_4 під звіт суми коштів у розмірі 10 000, грн., судом встановлено, що видатковий касовий ордер не містить підпису одержувача, дана графа не заповнена (а.с. 197, том 1).

Під час судового розгляду позивачем на витребування суду надано копію видаткового касового ордеру №23 від 01 лютого 2011 року, складеного на видачу під звіт коштів у сумі 30 000, 00 грн. одержувачу ОСОБА_4 Вказаний касовий ордер підписаний одержувачем (а.с. 62, том 2).

Разом із тим, суд враховує, що в акті перевірки зафіксовано той факт, що видатковий касовий ордер №23 від 01 лютого 2011 року не підписаний одержувачем та позивачем цей факт не спростовувався до надання під час нового розгляду справи копії даного касового ордеру.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що наявні й інші видаткові касові ордери не підтверджені підписом одержувача, однак вони не увійшли до перевіряємого періоду.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про неможливість оцінки наданої позивачем копії видаткового касового ордеру №23 від 01 лютого 2011 року в якості належного та допустимого доказу.

Згідно з ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до п. 7.24 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

З урахування викладеного, перевіркою встановлено перевищення встановленого ліміту каси 01.02.2011 року на 30 157, 54 грн. та 01.06.2011 року на 6 484, 20 грн. Разом перевищення встановленого ліміту каси за перевіряємий період складає 36 641, 74 грн.

Відповідальність за порушення норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України визначена Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 року № 436/95.

Так, за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

Отже, за порушення пунктів 2.8, 3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, до ТОВ В«Промринок В«КотовськийВ» застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 73 283, 48 грн. (36641,74*2).

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що податковою обґрунтовано збільшено ТОВ В«Промринок В«КотовськийВ» суму грошового зобов'язання у розмірі 73 283, 48 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, у зв'язку з порушенням пункту 2.8 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

Перевіркою порядку видачі готівки під звіт та її використання відповідачем встановлено відсутність розрахункових документів, що свідчать про витрачання готівки підзвітної особи ОСОБА_3 на загальну суму 2 380, 00 грн.

З приводу вказаного порушення судом встановлено наступне.

У відповідності з п. 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, видача готівкових коштів під звіт або на відрядження (далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства України.

Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.

Згідно з п. 7. 24 Положення, метою перевірки щодо порядку видачі готівки під звіт та її використання є здійснення контролю за дотриманням підприємствами встановленого порядку видачі готівкових коштів під звіт (у тому числі на відрядження) та їх використання відповідно до вимог цього Положення та інших нормативно-правових актів.

Під час перевірки звітів про використання коштів для вирішення господарських питань особлива увага приділяється дотриманню підзвітними особами встановлених термінів складання та подання до бухгалтерії відповідних звітів, своєчасність повернення до каси підприємств залишку невикористаних коштів (одночасно з відповідним звітом), наявність оригіналів підтвердних документів, їх погашення тощо (п. 7.39 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні).

Судом встановлено, що підзвітна особа ОСОБА_3 звітувала про витрачання готівкових коштів відповідно до звітів про використання коштів, виданих під звіт від 04.11.2011 року на суму 280 грн., від 30.11.2011 року на суму 280 грн., від 30.12.2011 року на суму 560 грн., від 13.01.2012 року на суму 1260 грн.

Витрачання готівкових коштів, про які звітувала підзвітна особа підтверджується наданими до суду видатковими накладними, а саме: видаткова накладна №67/11 від 04 листопада 2011 року на суму 280, 00 грн. до звіту від 04.11.2011 року; видаткова накладна №249/11 від 29.11.2011 року на суму 280, 00 грн. до звіту від 30.11.2011 року; видаткові накладні №39/12 від 02.12.2011 року на суму 280, 00 грн. та №198/12 від 13.12.2011 року на суму 280, 00 грн. до звіту від 30.12.2011 року; товарний чек №01/01 від 13.01.2012 року та видаткова накладна №90/01/А від 13.01.2012 року до звіту від 13.01.2012 року.

Таким чином, матеріалами справи спростовані висновки податкової про відсутність розрахункових документів щодо витрачання готівки підзвітною особою на загальну суму 2 380, 00 грн.

Отже, податкове повідомлення-рішення №0000152360 від 17 липня 2012 року в частині донарахування позивачу зобов'язань на суму 2 380, 00 грн. підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності з чч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч. 1 ст. 2 КАС України).

З урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку про необхідність часткового задоволення адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю В«Промринок В«КотовськийВ» .

Керуючись ст. ст. 2, 6-9, 11, 69, 71, 72, 86, 94, 158-163 КАС України, Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю В«Промринок В«КотовськийВ» до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000152360 від 17 липня 2012 року - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області Державної податкової служби №0000152360 від 17 липня 2012 року в частині визначення суми грошового зобов'язання у розмірі 2 380, 00 грн.

В іншій частині адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було пода00000но у строк, встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Повний текст постанови складено та підписано судом 25 липня 2016 року.

Суддя О.В. Глуханчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2016
Оприлюднено01.08.2016
Номер документу59232554
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/4654/2012

Ухвала від 16.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 25.01.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 25.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 13.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 13.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні