Ухвала
від 16.11.2016 по справі 1570/4654/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 листопада 2016 р.м.ОдесаСправа № 1570/4654/2012

Категорія: 8.3.1 Головуючий в 1 інстанції: Глуханчук О. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Градовського Ю.М. судді -Лук’янчук О.В.

(у зв'язку з неприбуттям у судове засідання сторін, справа

розглядається в порядку п.2 ч.1 ст.197 КАС України )

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Промринок «Котовський» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 липня 2016 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Промринок «Котовський» до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

В липні 2012 року ТОВ «Промринок «Котовський» (надалі - позивач) звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області Державної податкової служби (надалі - відповідач, ДПІ) в якому просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 17.07.2012 року:

- №0003252301 в частині збільшення податку на прибуток в сумі 228272,00 грн. з урахуванням штрафних санкцій;

- №0000152360 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 75663,48 грн.;

- №0000162360 про застосування штрафних фінансових санкцій в розмірі 25160,00 грн..

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 17.12.2012 року вищезазначений адміністративний позов було задоволено.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.04.2013 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.12.2012 року залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 21.03.2016 року, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 17.12.2012 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.04.2013 року в частині вирішення позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.07.2012 року №0000152360 про застосування штрафних санкцій в сумі 75663,48 грн. скасовано, а справу направлено у цій частині на новий розгляд до суду першої інстанції.

Під час нового розгляду справи в обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення №0000152360 від 17.07.2012 року, яке містить відомості про порушення п.п.2.8, 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, та прийняте на підставі акту перевірки №487/22/25046121 від 04.07.2012 року, є протиправним та підлягає скасуванню з огляду на наступне. Так, позивач вказує, що на підприємстві є усі необхідні документи, які спростовують факт перевищення ліміту готівки в касі за 01.02.2011 року, оскільки в бухгалтерських документах позивача є звіт про використання коштів, виданих під звіт на господарські витрати.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 19.07.2016 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області Державної податкової служби №0000152360 від 17.07.2012 року в частині визначення суми грошового зобов'язання у розмірі 2380,00 грн.. В іншій частині адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить постанову суду першої інстанції скасувати та винести нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що у період з 13.07.2012 року по 26.07.2012 року, згідно з п.77.1 ст.77 ПК України та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання на підставі наказу ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області ДПС від 23.05.2012 року №163, направлень від 11.07.2012 року, проведена планова виїзна перевірка ТОВ «Промринок «Котовський» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.03.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.03.2012 року.

За результатами перевірки відповідачем складено акт №487/22/25046121 від 04.07.2012 року «Про результати проведення виїзної перевірки ТОВ «Промринок «Котовський», код за ЄДРПОУ 25046121 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.03.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.03.2012 року» (надалі - акт перевірки).

За висновками акту перевірки, перевіряючим органом було встановлено крім іншого порушення позивачем пп.2.8, пп.2.11 п.2, та пп.3.1, пп.3.2, пп.3.5 п.3 Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті в Україні», затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004 року №637.

На підставі вказаних висновків акту перевірки №487/22/25046121 від 04.07.2012 року, а також згідно пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 ПК України та згідно з Указом Президента України №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення №0000152360 від 17.07.2012 року, яким до ТОВ «Промринок «Котовський» застосовано штрафні (фінансові санкції) на суму у розмірі 75663,48 грн..

Відповідно до ухвали Вищого адміністративного суду України від 21.03.2016 року, судами попередніх інстанцій не встановлено обставин щодо вчинення позивачем порушень вимог п.2.8 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, що стали підставою для застосування до ТОВ «Промринок «Котовський» штрафних (фінансових) санкцій за оскарженим податковим повідомленням-рішенням від №0000152360 від 17.07.2012 року.

Отже, враховуючи наведені обставини та висновки Вищого адміністративного суду України, колегія суддів зазначає наступне.

Так, під час перевірки ТОВ «Промринок «Котовський» щодо дотримання встановленого ліміту залишку готівки в касі, податковим органом було встановлено перевищення встановленого ліміту каси 01.02.2011 року на 30157,54 грн. та 01.06.2011 року на 6484,20 грн.. Разом перевищення встановленого ліміту складає 36641,74 грн..

За період, що перевірявся, ліміт залишку готівки в касі ТОВ «Промринок «Котовський» встановлений згідно наказу №8 від 01.06.2009 року у сумі 15100,00 грн..

Як вбачається з матеріалів справи, перевищення встановленого ліміту каси ТОВ «Промринок «Котовський» виникло у зв'язку із тим, що видача готівкових коштів з каси підприємства 01.02.2011 року згідно видаткового касового ордеру №23 від 01.02.2011 року на суму 30000,00 грн. не підтверджена підписом одержувача готівкових коштів - ОСОБА_4.

Також не підтверджена підписом одержувача готівкових коштів - ОСОБА_4 видача готівкових коштів з каси підприємства 01.06.2011 року на суму 10000,00 грн. згідно видаткового касового ордеру №109 від 01.06.2011 року.

Відповідно до п.1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (надалі - Положення), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, ліміт залишку готівки в касі (надалі - ліміт каси) - граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час.

Пунктом 2.8 Положення визначено, що підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки.

Згідно пункту 5.2 Положення, установлення ліміту каси проводиться підприємствами самостійно на підставі розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі (додаток 8), що підписується головним (старшим) бухгалтером та керівником підприємства (або уповноваженою ним особою). До розрахунку приймається строк здавання підприємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений відповідним договором банківського рахунку. Для кожного підприємства та його відокремленого підрозділу складається окремий розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі.

Установлений ліміт каси затверджується внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства.

У відповідності з п.3.4 Положення, видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами (додаток 3) або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником.

Пунктом 3.5 Положення встановлено, що у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Таким чином, видаткові касові ордери для виведення залишку готівки в касі мають бути підтверджені підписом одержувача, в іншому випадку вони не приймаються, як такі.

Отже, як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, видатковий касовий ордер №109 від 01.06.2011 року, складений на видачу ОСОБА_5 під звіт суми коштів у розмірі 10000,00 грн., не містить підпису одержувача, дана графа не заповнена.

Під час судового розгляду справи в суді першої інстанції було витребувано від позивача копію видаткового касового ордеру №23 від 01.02.2011 року, складеного на видачу під звіт коштів у сумі 30000,00 грн. одержувачу ОСОБА_5.

Витребуваний касовий ордер був підписаний одержувачем.

Разом із тим в акті перевірки зафіксовано, що видатковий касовий ордер №23 від 01.02.2011 року не підписаний одержувачем.

Згідно з матеріалами справи, такий факт позивачем не спростовувався до початку нового розгляду справи та надання копії даного касового ордеру, на якому знаходився підпис одержувача.

Згідно з ч.1 ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, неможливо надати оцінку копії видаткового касового ордеру №23 від 01.02.2011 року як належного та допустимого доказу.

Відповідно до п.7.24 Положення, у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

Враховуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що податковим органом обґрунтовано збільшено позивачу суму грошового зобов'язання у розмірі 73283,48 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, у зв'язку з порушенням пункту 2.8 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

Щодо відсутності розрахункових документів, що свідчать про витрачання готівки підзвітної особи ОСОБА_4 на загальну суму 2380,00 грн., що було встановлення перевіряючим органом під час проведення перевірки порядку видачі готівки під звіт та її використання відповідачем, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з п.2.11 Положення, видача готівкових коштів під звіт або на відрядження (далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства України.

Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.

Відповідно до п.7.24 Положення, метою перевірки щодо порядку видачі готівки під звіт та її використання є здійснення контролю за дотриманням підприємствами встановленого порядку видачі готівкових коштів під звіт (у тому числі на відрядження) та їх використання відповідно до вимог цього Положення та інших нормативно-правових актів.

Під час перевірки звітів про використання коштів для вирішення господарських питань особлива увага приділяється дотриманню підзвітними особами встановлених термінів складання та подання до бухгалтерії відповідних звітів, своєчасність повернення до каси підприємств залишку невикористаних коштів (одночасно з відповідним звітом), наявність оригіналів підтвердних документів, їх погашення тощо (п.7.39 Положення).

З матеріалів справи вбачається, що підзвітна особа ОСОБА_4 звітувала про витрачання готівкових коштів відповідно до звітів про використання коштів, виданих під звіт від 04.11.2011 року на суму 280,00 грн., від 30.11.2011 року на суму 280,00 грн., від 30.12.2011 року на суму 560,00 грн., від 13.01.2012 року на суму 1260,00 грн..

Витрачання готівкових коштів, про які звітувала підзвітна особа підтверджується наданими до суду видатковими накладними, а саме: видаткова накладна №67/11 від 04.11.2011 року на суму 280,00 грн. до звіту від 04.11.2011 року; видаткова накладна №249/11 від 29.11.2011 року на суму 280,00 грн. до звіту від 30.11.2011 року; видаткові накладні №39/12 від 02.12.2011 року на суму 280,00 грн. та №198/12 від 13.12.2011 року на суму 280,00 грн. до звіту від 30.12.2011 року; товарний чек №01/01 від 13.01.2012 року та видаткова накладна №90/01/А від 13.01.2012 року до звіту від 13.01.2012 року.

Таким чином, колегія суддів вважає, що висновки ДПІ про відсутність розрахункових документів щодо витрачання готівки підзвітною особою на загальну суму 2380,00 грн. спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, а тому податкове повідомлення-рішення №0000152360 від 17.07.2012 року в частині донарахування позивачу зобов'язань на суму 2380,00 грн. підлягає скасуванню.

Враховуючи все вищенаведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.195, ст.197, п.1 ч.1 ст.198, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ч.5 ст.254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Промринок «Котовський» - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 липня 2016 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя:К.В. Кравченко Суддя: Суддя: О.В. Лук’янчук Ю.М. Градовський

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2016
Оприлюднено25.11.2016
Номер документу62848637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/4654/2012

Ухвала від 16.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 25.01.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 25.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 13.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 13.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні