Постанова
від 03.11.2011 по справі 2а/2470/1125/11
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а/2470/1125/11

14:37 год.

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левицького В.К.,

за участю секретаря судового засідання Левчука Д.С.

сторін:

представника відповідача -ОСОБА_1,

позивач не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області до комунального підприємства «Сторожинецьке районне бюро технічної інвентаризації» про стягнення економічних та фінансових (штрафних) санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами в Чернівецькій області (далі - позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до комунального підприємства «Сторожинецьке районне бюро технічної інвентаризації» (далі - відповідач) про стягнення економічних та фінансових (штрафних) санкцій у дохід державного бюджету в сумі 7815,15 грн.

Позивач явку представника в судове засідання не забезпечив, проте надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, за наявними у справі матеріалами, позов підтримував повністю (а.с.31).

Представник відповідача під час судового засідання надав заяву про визнання позовних вимог в повному обсязі (а.с. 34).

Вислухавши пояснення представника відповідача та дослідивши письмові докази по справі судом встановлено наступне.

Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернівецькій області проведено планову перевірку формування та застосування тарифів (розмірів оплати) на платні послуги комунального підприємства «Сторожинецьке районне бюро технічної інвентаризації» за період з 01.04.2010 р. по 23.03.2011 р., результати якої оформлено актом від 29.03.2011 р. (а.с. 4 - 10).

На підставі висновків акту перевірки, державною інспекцію з контролю за цінами в Чернівецькій області 31.03.2011 р. винесено рішення №10 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, а саме про вилучення у відповідача в дохід державного бюджету 2605,05 грн. та стягнення штрафу у сумі 5210,10 грн. (а.с. 11)

Не погоджуючись з винесеним рішення відповідач звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з вимогою про визнання нечинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 10 від 31.03.2011 р.

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 10.05.2011 р., залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 03.08.2011 р. у справі № 2а/2470/862/11 за позовом комунального підприємства «Сторожинецьке районне бюро технічної інвентаризації» до державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про визнання нечинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 10 від 31.03.2011 р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст.13 Закону України «Про ціни та ціноутворення» від 03.12.1990 р. № 507-XII державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Вказані органи здійснюють контроль у взаємодії з профспілками, спілками споживачів та іншими громадськими організаціями (далі - Закон № 507-XII).

Державна інспекція з контролю за цінами (далі - Держцінінспекція) є урядовим органом, що діє у системі Мінекономіки, відповідальний перед Кабінетом Міністрів України, підзвітний та підконтрольний Міністрові економіки (ст.1 Положення про Державну інспекцію контролю за цінами, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 р. № 1819 (далі - Положення)).

Підпунктом 2 п.4 цього Положення передбачено, що Держцінінспекція відповідно до покладених на неї завдань у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування.

Відповідно до ч. 5 ст. 5 Положення Держцінінспекція має право приймати відповідно до законодавства рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів).

Згідно ч.1 ст. 14 Закону № 507-XII вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Пунктом 3.1 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Міністерства фінансів від 03.12.2001 р. № 298/519, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18.12.2001 р. за № 1047/6238 (далі - Інструкція) передбачено, що державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами

Відповідно до п. 1.4 Інструкції підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необгрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.

Підпунктом 12 п.5 Положення передбачено, що Держцінінспекція має право звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету сум у разі застосування відповідних адміністративно-господарських санкцій, зобов'язання вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення

Як вбачається із матеріалів справи, рішенням суду, що набрало законної сили, в задоволенні позову комунальному підприємству «Сторожинецьке районне бюро технічної інвентаризації» до державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про визнання нечинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 10 від 31.03.2011 р. відмовлено.

У відповідності до ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі (ч. 5 ст. 254 КАС України).

Отже, ухвала Вінницького апеляційного адміністративного суду від 03.08.2011 р. в справі № 2а/2470/862/11 за апеляційною скаргою комунального підприємства «Сторожинецьке районне бюро технічної інвентаризації» на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 10.05.2011 р у справі за позовом комунального підприємства «Сторожинецьке районне бюро технічної інвентаризації» до державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про визнання нечинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 10 від 31.03.2011 р. на час розгляду цієї справи набрала законної сили, а тому Чернівецьким окружним адміністративним судом згідно з правилами, встановленими ч.1 ст. 72 КАС України, не перевіряються обставини, які були встановлені судовими рішеннями в іншій адміністративній справі.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Відповідно п. 4 частини третьої статті 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Під час судового розгляду справи відповідач позов визнав повністю.

Відповідно до ст. 112 та 136 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов повністю або частково протягом усього часу судового розгляду. У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова про задоволення адміністративного позову.

За наведених вище обставин, суд приймає визнання адміністративного позову відповідачем, оскільки ці дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси.

Таким чином, з урахуванням вищенаведених у справі обставин, суд дійшов висновку, що позов слід задовільнити повністю.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судом не вирішується питання про судові витрати.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 19 Конституції України, ст. ст. 2, 70-72, 86, 94, 112, 136, 158, 160 - 167 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з комунального підприємства «Сторожинецьке районне бюро технічної інвентаризації» (59000, м. Сторожинець, пров. Б. Хмельницького, буд. 5, Чернівецька область, ідентифікаційний код 21446361) економічні та фінансові (штрафні) санкції у дохід державного бюджету в сумі 7815,15 грн.

Порядок та строки набрання постановою законної сили та оскарження.

Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС України судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, згідно ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено та підписано судом 08.11.2011 р.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2011
Оприлюднено03.08.2016
Номер документу59269331
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2470/1125/11

Постанова від 03.11.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 23.05.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні