Постанова
від 28.07.2016 по справі 653/1213/16-а
ГЕНІЧЕСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 653/1213/16-а

Провадження № 2-а/653/38/16

П О С Т А Н О В А

іменем України

28 липня 2016 року м. Генічеськ

Генічеський районний суд Херсонської області в складі:

головуючого судді Крапівіна О.П.

при секретарі Пшенична В.М.

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 до ОСОБА_3, Стрілківської сільської ради - про визнання незаконним дії та скасування суб'єкта владних повноважень,

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Генічеського районного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 до ОСОБА_3, Стрілківської сільської ради - про визнання незаконним дії та скасування суб'єкта владних повноважень.

Із зміненими позовними вимогами , які вмотивовані тим, що позивачі звернулись до суду з позовом 11.04.2016 року, тоді як зі слів відповідача ОСОБА_3 він особисто скасував своє розпорядження, саме 08.04.2016 року розпорядженням № 37 тобто за 2 дні до подачі позову про його неправомірні дії. Вважає, що сільська рада та особисто голова ОСОБА_3 не повідомив Генічеський райсуд , який почав розгляд справи та позивачів по скасування розпорядження № 24 від 01.03.2016 року, тому що очевидно що до червня 2016 року його не існувало в природі. Вважає, що сільський голова та особливо представник сільради в суді, яка за посадовими обов'язками готує, перевіряє, надає на підпис голові сільради всі розпорядження умисно ввели в оману суд, достовірно знаючи, що основною позовною вимогою ГРПЦ було саме визнання незаконним та скасування саме цього розпорядження № 24 від 01.03.2016 року, яким було порушено конституційне право ОСОБА_2 на отримання земельної ділянки по АДРЕСА_1 і таким чином судовий спір є вирішеним. Однак, в судовому засіданні 14.07.2016 року відповідач по справі повідомив, що він особисто скасував розпорядження № 24 від 01.03.2016 року та надав до суду відповідні документи, а саме нове розпорядження № 37 від 08.04.2016 року, з яким представник позивача ознайомився у судовому засіданні та отримав копію розпорядження, що змусило позивачів змінити позовні вимоги.

У зв'язку з викладеним, просить суд: -Визнати дії посадової особи органу місцевого самоврядування, голови Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області ОСОБА_3 щодо відмови підписати та надати ОСОБА_2 рішення 7-і сесії 7-го скликання № 85 від 25 лютого 2016 року про виділення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 області - неправомірними. -Зобов'язати голову Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області ОСОБА_3 негайно підписати та надати заявниці ОСОБА_2 рішення 7-і сесії 7-го скликання № 85 від 25 лютого 2016 року Про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність ОСОБА_2 , яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1.

Керівник Генічеського регіонального правозахисного центру, який діє в інтересах ОСОБА_2 в судовому засіданні був присутнім. Підтвердив обставини, викладені у позові, просив задовольнити. Пояснив, що спірне рішення вже прийнято, проте голова сільради відмовився надати це рішення ОСОБА_2, з підстав, що відсутній детальний план планування забудови села Стрілкове і тільки після його розробки можна буде отримати це рішення. Потім стало відомо що таке рішення повторно було винесено на розгляду 25 лютого 2016 року 7-ї сесії 7-го скликання та розглянув заяву про надання земельної ділянки , за яке знову проголосували та ухвалили рішення № 85 від 25.02.2016 року про надання цієї земельної ділянки безоплатно у власність ОСОБА_2 по АДРЕСА_1

Представник відповідача Стрілківської сільської ради за довіреністю Жигайло А.В. в судовому засіданні заперечувала проти позову, пояснила, що змінені позовні вимоги є необґрунтованими.

Відповідач ОСОБА_3 в судовому засіданні 28.07.2016 року був відсутнім, в інших судових засіданнях пояснював, що дійсно було прийнято рішення на сесії , але так як ОСОБА_2 є родичкою депутата ОСОБА_2 , тому після прийняття такого рішення на сесії він звернувся до прокуратури району з заявою про перевірку в діях депутата конфлікту інтересів, також своїм розпорядження зупинив дії такого рішення сесії, потім скасував своє розпорядження в частині зупинення, на цей час вважає, що таку справу можливо вирішити без суду.

Суд, дослідивши матеріли справи із зміненими позовними вимогами від 15.07.2016 року, проаналізувавши надані докази, приходить до наступних висновків.

Обставини справи підтверджуються наступними доказами:

- ОСОБА_2 звернулась до Голови сільради 18.03.2015 року із заявою при надання у безоплатну власність земельної ділянки, на копії якої є позначка канцелярії 23.03.2015 року.

- 24.03.2016 року ОСОБА_2 звернулась до керівництва «ГРПЦ» з проханням надати правову допомогу, що підтверджується також витягом з протоколу № 6 від 24.09.15. Також судом досліджений статус громадської організації «Генічеський регіональний правозахисний центр» та витяг з Державного реєстру громадських організацій на підтвердження їх повноважень.

- 25.02.2016 року 7-ою сесією 7 скликання Стрілківської сільради було винесено рішення № 85 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою…» , в якому вирішено надати дозвіл на розробку проекту землеустрою, зокрема заявниці ОСОБА_2 З копії вбачається, що таке рішення підписано головою сільради ОСОБА_3

- Розпорядженням Стрілківської сільради № 24 від 01.03.2016 року головою сільради вищезазначене рішення стосовно ОСОБА_2 було зупинено. Та в подальшому розпорядженням № 37 від 08.04.2016 року - розпорядження № 24 втратило чинність.

Відповідно до ст.3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України вбачається, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 10, ст. 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Сільські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Повноваження міського голови визначені в статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування». Повноваження сільського, селищного, міського голови починаються з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону.

Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова підписує рішення ради та її виконавчого комітету.

Відповідно до частини 16 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

Рішення ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки друкується відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ; Земельного Кодексу України на аркуші паперу формату А-4 за встановленим зразком. У рішенні про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зазначається найменування адміністративного органу, адреса, номер та дата прийняття рішення сесією міської ради про надання адміністративної послуги; прізвище, ім'я по батькові заявника, площа та адреса розташування земельної ділянки, посада, підпис, прізвище та ініціали керівника адміністративного органу.

Відповідно ст. 17 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» , сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Враховуючи, те що предметом спору в даній адміністративній справі є визначення правомірності дій голови Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області ОСОБА_3 щодо відмови підписати та надати ОСОБА_2 рішення про виділення земельної ділянки , та зобов'язання підписати та надати заявниці рішення 7-ї сесії 7-го скликання № 85 від 25 лютого 2016 Про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність ОСОБА_2 , яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1, суд вважає, що такі позовні вимоги слід задовольнити частково, з огляду на те, що судом встановлено, що таке рішення є підписаним , отже обов'язок голови сільради підписувати такі рішення, прямо передбачений законом України про місцеве самоврядування, є виконаним.

В цю саму чергу, дії голови сільради щодо відмови у наданні спірного рішення є неправомірними, отже його слід зобов'язати надати ОСОБА_2 рішення 7-ї сесії 7-го скликання № 85 від 25 лютого 2016 , з огляду на недопущення порушення конституційних прав.

Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).

При подачі позову, ОСОБА_1 заявив клопотання по звільнення його від сплати судового збору за заявленим клопотання, з огляду на те, що ця організація є неприбутковою , утворена і легалізована без статуту юридичної особи, не має коду ЄДРПОУ.

Суд вважає, що відповідно до ч. 1 ст 88 КАСУ, слід звільнити ОСОБА_1 , який діє в інтересах ОСОБА_2, з огляду на майновий стан ОСОБА_2 (довідка про доходи, пільгове посвідчення) та того, що її звернення зумовлено із порушенням її конституційних прав.

З огляду на викладене суд вважає необхідним стягнути судові витрати з бюджету Стрілківської сільської ради у дохід держави , пропорційно до задоволених вимог адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, що пропорційно до задоволених вимог становить 275, 60 гривень.

Керуючись ст. ст. 6 - 14, 159 - 163 КАС України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 до ОСОБА_3, Стрілківської сільської ради - про визнання незаконним дії та скасування суб'єкта владних повноважень - задовольнити частково.

Визнати дії посадової особи органу місцевого самоврядування, голови Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області ОСОБА_3 щодо відмови надати ОСОБА_2 рішення 7-і сесії 7-го скликання № 85 від 25 лютого 2016 року про виділення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 області - неправомірними.

Зобов'язати голову Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області ОСОБА_3 негайно надати заявниці ОСОБА_2 рішення 7-і сесії 7-го скликання № 85 від 25 лютого 2016 року Про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність ОСОБА_2 , яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 області.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Звільнити ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 - від сплати судового збору.

Стягнути з бюджету Стрілківської сільської ради на користь держави судові витрати у розмірі 275,60 (двісті сімдесят п'ять гривень 60 копійок).

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Генічеський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення.

Суддя Генічеського районного суду О. П. Крапівіна

СудГенічеський районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення28.07.2016
Оприлюднено02.08.2016
Номер документу59305472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —653/1213/16-а

Ухвала від 14.04.2016

Адміністративне

Генічеський районний суд Херсонської області

Крапівіна О. П.

Ухвала від 21.02.2017

Адміністративне

Генічеський районний суд Херсонської області

Крапівіна О. П.

Ухвала від 17.03.2017

Адміністративне

Генічеський районний суд Херсонської області

Крапівіна О. П.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 29.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Постанова від 28.07.2016

Адміністративне

Генічеський районний суд Херсонської області

Крапівіна О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні