Постанова
від 29.07.2016 по справі 810/2018/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 липня 2016 року 810/2018/16

Київський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - суддя Виноградова О.І., суддів: Лиска І.Г., Щавінський В.Р., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Допомога-1" до Державної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

15 червня 2016 р. до Київського окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю "Допомога-1" (далі - позивач) з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач) (з урахуванням заяви про зміну позовних вимог) про:

- визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо незабезпечення автоматичного збільшення суми, на яку позивач мав право реєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення, на суму 2 210 915 грн 00 коп. в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - ПДВ) в визначений законом термін;

- зобов'язання відповідача збільшити у системі електронного адміністрування ПДВ суму, на яку позивач має право реєструвати накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення в сумі 2 210 915 грн 00 коп., та відобразити це збільшення у витягу з системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було виконано всі необхідні умови для віднесення суми 2 210 915 грн 00 коп. до реєстраційної суми, на яку платник податків має право зареєструвати податкові накладні. Зазначив, що у зв'язку з уточненням показників податкової звітності у податковій декларації з ПДВ за січень 2016 р. ця сума мала бути зарахована відповідачем з 21 лютого 2016 р. до суми, на яку позивач має право виписувати податкові накладні. Вважає, що відповідачем протиправно відмовлено позивачу у віднесенні цієї суми до реєстраційної суми залишків коштів на електронному рахунку платника відповідно до п.2 п. 34 розділу ХХ ПК України, на яку він має право виписувати податкові накладні/розрахунки коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки відповідачем не було виявлено будь-яких наявних помилок щодо відображення такої суми у податковій звітності позивача з липня 2015 р. по січень 2016 р. (а.с. 3-10).

Відповідач позов не визнав, подав до суду письмові заперечення, в яких у його задоволенні просив відмовити посилаючись на те, що з 1 липня 2015 р. Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування ПДВ" від 16 липня 2015 р. № 643-VIІ (далі - Закон № 643-VIІ) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі - ПК України). Стверджував, що значення реєстраційної суми автоматично збільшується контролюючим органом на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних періодів на кінець поточного звітного періоду, що зазначено у податковій звітності з ПДВ, в якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до ст. 209 ПК України, за червень 2015 р. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний період - липень 2015 р. Крім того, зазначив, що після "обнуління" показників формули реєстраційна сума збільшується на суму від'ємного значення, що задекларована платником податків виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 р., та не перераховується надалі у зв'язку з уточненням показників такої звітності (а.с. 86-87).

28 липня 2016 р. позивач подав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач проти розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечував.

Згідно з вимогами ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд, дослідивши наявні матеріали справи, встановив таке .

28 березня 2005 р. позивач зареєстрований як юридична особа, що підтверджується копією виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія ААБ № 762999 (а.с. 11-12).

5 листопада 2015 р. позивачем було подано до відповідача звернення щодо негайного припинення порушення законодавства вих. № 819/11, у якому позивач просив зарахувати відповідача суму 2 210 915 грн 00 коп. до суми, на яку позивач має право виписати податкові накладні (а.с. 35-37).

14 грудня 2015 р. листом № 26554/6/99-99-19-03-02-15 відповідач відмовив позивачу у задоволенні порушених у зверненні питань, зазначивши, що станом на початок третього робочого дня після дати набрання чинності Законом № 643-VIІ залишок коштів на електронному рахунку позивача не обліковувався, а тому реєстраційна сума на підставі п. 2 п. 34 розділу ХХ ПК України не збільшувалась (а.с. 38-39).

У зв'язку з тим, що позивач вважає такі дії відповідача протиправними, ним було подано даний позов до суду.

Спірні правовідносини врегульовані ПК України (в редакції, яка діяла на дату виникнення спірних правовідносин).

Згідно з вимогами п. 200 1 .3 ст. 200 1 ПК України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (?Накл), обчислену за такою формулою: ?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ;

де:

?НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

?Митн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України;

?ПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.

Не враховуються в обрахунку показника ?ПопРах суми, зараховані на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку з:

а) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових та технічних культур та продукції тваринництва, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу);

б) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу;

в) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання продукції тваринництва, визначеної у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу.

У разі проведення органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, розрахунків платника податку з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до закону України про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованості з податку, в поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку враховується в межах проведених розрахунків з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов'язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, термін сплати яких настав, що обліковується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, до виконання в повному обсязі за коригуючими реєстрами.

Порядок та строки врахування таких сум зменшення в поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку встановлюються Кабінетом Міністрів України.

?Овердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу.

Показник ?Овердрафт щокварталу (протягом перших шести робочих днів такого кварталу) підлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців станом на дату такого перерахунку, були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу. Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком.

Платникам податку, які станом на 1 січня 2016 року зареєстровані платниками податку на додану вартість менш як 12 звітних (податкових) місяців, а також платникам, зареєстрованим платниками податку на додану вартість після 1 січня 2016 року, - таке збільшення здійснюється протягом перших шести робочих днів кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців.

?НаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

?Відшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок;

?Перевищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Показники формули, визначеної цим пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку показників ?НаклОтр та ?НаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників ?НаклОтр, ?НаклВид та ?Митн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року.

Під час обрахунку суми ?Накл також використовуються показники, визначені пунктами 34, 34-1 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу.

Відповідно до вимог п. 34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних , визначене пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових ?НаклОтр, ?НаклВид та ?Митн, що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року. Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом:

1) на суму середньомісячного розміру сум податку, які за останні 12 звітних (податкових) місяців (червень 2014 року - травень 2015 року) / 4 квартали (II квартал 2014 року - I квартал 2015 року) були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані як такі, що спрямовуються на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до статті 209 цього Кодексу. Платникам податку, які станом на 1 липня 2015 року зареєстровані платниками податку на додану вартість:

більше ніж 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали - таке збільшення здійснюється протягом третього робочого дня після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість";

менше ніж 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали, а також платникам, зареєстрованим платниками податку на додану вартість після 1 липня 2015 року, - таке збільшення здійснюється протягом першого числа кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали.

Така сума збільшення щокварталу (протягом першого числа відповідного кварталу) підлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, які за останні 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали станом на дату такого перерахунку були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані як такі, що спрямовуються на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до статті 209 цього Кодексу, чи залишаються у розпорядженні сільськогосподарського підприємства відповідно до пункту 209.18 статті 209 цього Кодексу. Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком;

2) протягом третього робочого дня після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" на суму залишків коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість станом на початок такого дня за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200-1.6 статті 200-1 цього Кодексу. До 31 липня 2015 року/20 серпня 2015 року сума, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих за звітний (податковий) період за червень 2015 року/II квартал 2015 року;

3) протягом 10 календарних днів після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" на суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 1 липня 2015 року. На суму такого збільшення одноразово:

а) якщо за результатами звітного (податкового) періоду за червень 2015 року / II квартал 2015 року платником податку задекларовано суми податку на додану вартість до сплати до бюджету, - зменшується контролюючим органом в інформаційній системі показників стану розрахунку платників інформаційної бази контролюючого органу така сума, задекларована до сплати до бюджету за результатами звітного (податкового) періоду за червень 2015 року / II квартал 2015 року, з одночасним зменшенням суми податку, що підлягає перерахуванню з рахунку платника в системі електронного адміністрування податку до бюджету, що зазначається у реєстрі, на підставі якого орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, здійснює таке перерахування;

б) якщо за результатами звітного (податкового) періоду за червень 2015 року / II квартал 2015 року платником податку задекларовано суми податку на додану вартість до сплати до бюджету в розмірі, що є меншим ніж сума помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 1 липня 2015 року або задекларовано від'ємне значення податку, - збільшується платником податку сума від'ємного значення, сформована за результатами звітного (податкового) періоду за липень 2015 року / III квартал 2015 року, яка переноситься до податкової звітності з податку звітного (податкового) періоду за серпень 2015 року / IV квартал 2015 року.

Помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання з податку на додану вартість вважаються погашеними одночасно із збільшенням суми податку, на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначеної пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу;

4) до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).

Суми такого від'ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку;

5) до 20 серпня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період, що дорівнює кварталу, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за II квартал 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період за III квартал 2015 року.

Суми такого від'ємного значення можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку.

Наявні матеріали справи свідчать про таке .

У період з 25 травня по 22 червня 2015 р. відповідачем було проведено документальну планову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 2 січня 2013 р. по 31 грудня 2014 р., за результатами якої 14 липня 2015 р. складено акт перевірки № 124/2200/32395558 (далі - акт перевірки № 124/2200/32395558) (а.с. 18-20).

У тексті акту перевірки та розділі "Висновок" зазначено, що позивачем занижено від'ємне значення різниці між сумою податкового кредиту та податкових зобов'язань (рядок 19 декларації) в періоді, що перевірявся, на загальну суму 2 208 320 грн 00 коп. (а.с. 20, 152-153).

Наведене свідчить, що відповідачем підтверджено право позивача на суму від'ємного значення з ПДВ станом на 31 грудня 2015 р. - 2 208 320 грн 00 коп. (а.с. 152-153).

17 липня 2015 р. позивачем було подано податкову декларацію з ПДВ за червень 2015 р., в якій у р. 24 зазначено суму від'ємного значення 2 191 815 грн 00 коп., у рядку 26- суму залишку від'ємного значення попередніх звітних періодів не зазначено (а.с. 109-112).

31 липня 2015 р. позивачем було подано до відповідача уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2014 р., в якому у графі 24 "сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (переноситься до рядка 20.1 наступного звітного періоду)" зазначено 2 210 915 грн 00 коп. (а.с. 25-30, 102).

Як вже зазначалося, 5 листопада 2015 р. позивачем було подано до відповідача звернення щодо негайного припинення порушення законодавства вих. № 819/11, в якому позивач просив зарахувати відповідача суму 2 210 915 грн 00 коп. до суми, на яку він має право виписати податкові накладні (а.с. 35-37).

14 грудня 2015 р. листом № 26554/6/99-99-19-03-02-15 відповідач відмовив позивачу у збільшенні реєстраційної суми, у зв'язку з тим, що станом на початок третього робочого дня після дати набрання чинності Законом № 643-VIІ залишок коштів на електронному рахунку позивача не обліковувався, а тому реєстраційна сума не збільшувалася (а.с. 38-39).

У декларації з ПДВ за січень 2016 р. позивачем було зазначено у графі 16.2 "ззбільшено/зменшено залишок від'ємного значення за результатами поданих уточнюючих розрахунків" 2 210 915 грн 00 коп. (а.с. 50-51).

При вирішенні справи судом враховано, що Законом № 643-VIІ внесено зміни до ПК України та встановлено, що значення реєстраційної суми автоматично збільшується контролюючим органом на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних періодів на кінець поточного звітного періоду, що зазначено в податковій звітності з ПДВ, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до ст. 209 ПК України, за червень 2015 р. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний період - липень 2015 р. Крім того, після "обнуління" показників формули реєстраційна сума збільшується на суму від'ємного значення, що задекларована платником податків виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 р. та не перераховується надалі у зв'язку з уточненням показників такої звітності. Названий Закон набув чинності 29 липня 2015 р.

Водночас, судом також враховано, що сума від'ємного значення з ПДВ - 2 210 915 грн 00 коп. не була зазначена позивачем у податковій декларації за червень 2015 р., проте, у подальшому вона частково зазначалася у декларації за липень 2015 р., уточнюючому розрахунку за листопад 2015 р. (а.с. 31- 34, 45-49, 103, 104).

Як вже зазначалося, у подальшому, у декларації за січень 2016 р. позивачем зазначено всю суму від'ємного значення, що збільшена за результатами поданих уточнюючих розрахунків у сумі 2 210 915грн 00 коп. (а.с. 50-51).

При вирішенні справи судом взято до уваги, що не зазначення в податковій декларації за червень 2016 р. суми від'ємного значення з ПДВ не є підставою для позбавлення позивача права на збільшення суми, на яку позивач мав та має право реєструвати накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення в системі електронного адміністрування ПДВ.

Проте, вважає, що ця сума має складати 2 208 320 грн 00 коп. (а не 2 210 915 грн 00 коп. як зазначено у декларації за січень 2016 р.), тобто дорівнювати сумі, зазначеній в акті перевірки № 124/2200/32395558 (а.с. 176).

При вирішенні справи судом не може бути взято до уваги подані відповідачем заперечення, оскільки вони спростовуються наданими позивачем доказами.

Суд також не приймає до уваги посилання відповідача на лист від 25 лютого 2016 р. № 4176/6/99-99-19-03-02-15, оскільки він носить лише рекомендаційний характер (а.с. 52).

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що відповідач безпідставно листом від 14 грудня 2015 р. № 26554/6/99-99-19-03-02-15 відмовив позивачу у збільшенні реєстраційної суми на суму залишків коштів на рахунку платника (на яку позивач мав та має право реєструвати накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних).

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

У даному конкретному випадку, керуючись наведеною нормою, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати відмову відповідача , оформлену листом від 14 грудня 2015 р. № 26554/6/99-99-19-03-02-15, протиправною.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача збільшити у системі електронного адміністрування ПДВ значення суму податку (позитивне або від"ємне), на яку платник податків має право реєструвати накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення в сумі 2 208 320 грн 00 коп. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Водночас, суд дійшов висновку, що позивачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження протиправної бездіяльності відповідача щодо незабезпечення автоматичного збільшення суми, на яку позивач мав право реєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення в сумі 2 210 915 грн 00 коп. в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в визначений законом термін та щодо відображення такого збільшення у витягу з системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

За таких обставин суд вважає позовні вимоги в цій частині необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, що і було зроблено позивачем в частині позовних вимог про визнання протиправною відмови відповідача у збільшенні значення суми податку (від"ємного) на суму 2 208 320 грн 00 коп. та зобов'язання відповідача збільшити таке значення.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, що і було зроблено відповідачем в частині визнання його бездіяльності протиправною.

Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

позов задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Державної фіскальної служби України у збільшенні значення суми податку (від"ємного), на яку товариство з обмеженою відповідальністю "Допомога-1" (07700, Київська обл., м. Яготин, вул. Шевченка, 13, код ЄДРПОУ 32395558) має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригувань податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 2 208 320 грн 00 коп., оформлену листом від 14 грудня 2015 р. № 26554/6/99-99-19-03-02-15.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України збільшити значення суми податку (від"ємного), на яку товариство з обмеженою відповідальністю "Допомога-1" (07700, Київська обл., м. Яготин, вул. Шевченка, 13, код ЄДРПОУ 32395558) має право зареєструвати накладні та/або розрахунки коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 2 208 320 грн 00 коп. на підставі декларації цього товариства з податку на додану вартість за січень 2016 р.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя Виноградова О.І.

Судді: Лиска І.Г.

Щавінський В.Р.

Дата ухвалення рішення29.07.2016
Оприлюднено09.08.2016
Номер документу59413622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2018/16

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 05.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 14.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Ухвала від 17.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 29.07.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Виноградова О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні