Справа № 159/2802/16-а
Провадження № 2-а/159/70/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 серпня 2016 року м. Ковель
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
в складі: головуючого - судді Логвинюк І.М,
при секретарі Щесюк Н.Й.,
з участю: представника позивача ОСОБА_1,
відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ковелі Волинської обл. справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Люблинецького селищного голови Ковельського району Волинської області ОСОБА_2 про визнання дій неправомірними, зобов»язання до вчинення дій,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із вказаним вище адміністративним позовом, мотивуючи тим, що у 30.05.16 р він звернувся до Люблинецької селищної ради Ковельського району Волинської області (далі - селищна рада) із заявою, у якій зазначив, що рішенням селищної ради № 39 - 14/2015 від 18.02.15 р. було затверджено йому техдокументацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки заг. пл. 0, 2 520 га для обслуговування власного приміщення вагової по вул. 40 р. Перемоги, 4 «в» у с. Довгоносах Ковельського району Волинської області на дві земельні ділянки: пл. 0, 2 137 га з кадастровим № 0722155700:04:001:0428, та пл. 0, 0 383 га з кадастровим № 0722155700:04:001:0429. Враховуючи положення ч. 1 ст. 32 ЗК України, ч. 1 ст. 13, ч. 5 ст. 17 Закону України «Про фермерське господарство», він просив виділити безоплатно у його власність вищезазначені земельні ділянки. Зазначає, що фермерське господарство зареєстровано 29.02.16 р.. Приміщення вагової, розташованої на вказаних вище земельних ділянках, є його власністю за договором дарування. Покликаючись на ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування», зазначає, що ним отримана відповідь - лист № 303/25/2 - 16 від 29.06.16 р. за підписом відповідача про розгляд його звернення виконкомом. Зазначає, що відповідач у порушення вимог Закону України «Про місцеве самоврядування», не винесла питання на засідання селищної ради, а його звернення розглянуто виконкомом, що таких повноважень не має. Покликаючись на п. 34 ст. 36 Закону України «Про місцеве самоврядування», ст.118 ЗК України, ст. 19 Конституції України, просить визнати дії відповідача по розгляду його заяви від 30.05.16 р. про надання земельних ділянок безоплатно у власність на засіданні виконкому селищної ради незаконними та зобов»язати її винести розгляд питання на пленарне засідання селищної ради.
В судове засідання позивач не з»явився, хоча належно оповіщений. Про причини неявки суду не повідомив, попередньо подав до суду заяву з проханням справ розглядати у його відсутності. Просить позов задовольнити.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, обґрунтувавши їх вищенаведеними доводами. Суду додатково пояснила, що позивач із заявою від 30.05.16 р. звернувся як фізична особа і власник нерухомості. Просить позов задовольнити.
Відповідач в судовому засіданні позов визнала повністю, суду пояснила, що, дійсно, вона як селищний голова не проконтролювала належне надходження заяви позивача від 30.05.16 р. на розгляд селищної ради. Вважає, що у заяві позивач, попри посилання на положення Закону України «Про фермерське господарство» та зазначення статусу голови фермерського господарства, позивач виступав саме як фізична особа.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, відповідача, дослідивши письмові докази у справі, приходить до висновку, що позов підставний та підлягає до задоволення.
Судом встановлені наступні факти та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Відповідач є Люблинецьким селищним головою та її повноваження визначені ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», серед яких:
1) забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;
2) організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;
8) скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;
12) забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету;
19) здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів; селищний голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.
Та обставина, що позивач як, однак, голова фермерського господарства, до 29.06.16 р. звернувся до Люблинецької селищної ради Ковельського району Волинської області із заявою про виділення безоплатно у його власність двох земельних ділянок, на яких розташовані належні йому об»єкти нерухомості, для ведення фермерського господарства, стверджується копією такої заяви.
Крім того факт отримання Люблинецькою селищною радою Ковельського району Волинської області зазначеної вище заяви відповідач не заперечує.
Відповідно до копїї листа № 303/25/2 - 16 від 29.06.16 р., відповідач надіслала такий позивачеві, зазначивши, що його звернення з приводу передачі у його власність двох земельних ділянок для обслуговування вагової, що перебуває у його власності, розглянуто виконкомом селищної ради.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
За змістом ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобовВ»язані діяли лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Як слідує із змісту п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до виключної компетенції селищних віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин. Рішення по даних питаннях приймається виключно на пленарних засіданнях. Тобто, заява позивача мала бути розглянута найближчою сесією селищної ради.
А тому суд вбачає, що дії відповідача як селищного голови, що полягають у передачі заяви позивача на розгляд виконкому, є незаконними, а оскільки на даний час заява позивача у встановленому законом порядку не розглянута і відповідач зазначає, що визначитись з датою, коли може відбутись розгляд заяви позивача радою, є неможливим, - є підстав для зобов»язання відповідача внести заяву позивача від 30.05.16 р. на розгляд сесії селищної ради.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 8, 55, ч. 2 ст.19 Конституції України, ст. ст. 159 - 163, ч. 3 ст. 160 КАС України, ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати неправомірними дії Люблинецького селищного голови ОСОБА_2, що полягають у невнесенні заяви позивача від 30.05.16 р. на розгляд Люблинецької селищної ради Ковельського району Волинської області.
Зобов»язати Люблинецького селищного голову ОСОБА_2 внести на розгляд Люблинецької селищної ради Ковельського району Волинської області заяву ОСОБА_3 від 30.05.16 р..
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Ковельський міськрайсуд Волинської області шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутніми в судовому засіданні під час проголошення постанови, у разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, апеляційну скаргу можуть подати протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу подано не було.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Головуючий:ОСОБА_4
Суд | Ковельський міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2016 |
Оприлюднено | 09.08.2016 |
Номер документу | 59481886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
Логвинюк І. М.
Адміністративне
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
Логвинюк І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні