Постанова
від 06.10.2006 по справі 10/310-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79 -58-82


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"06" жовтня 2006 р. Справа №10/ 310-НА

за позовом Приватного під приємця ОСОБА_1 м. Красилі в

до Управління Пенсійного ф онду України в Красилівськом у районі Хмельницької област і м. Красилів

про визнання протиправним и та скасування вимоги про сп лату боргу від 19 .06. 2006 р. № Ф-140 та рі шення №145 про застосування фін ансових санкцій від 19.06 2006 р.

Суддя Виноградова В.В. Секретар судово го засідання

(помічник судді ) Лісняк О.А.

Представники сторін:

позивача ОСОБА _1.- приватний підприємець

ОСОБА_4 - за довіреніст ю від 15.09.2006р.

відповідача Б огданова Н.І. - за довірені стю №04 від 16.01.2006р.

Постанова приймається 06.11.2006р., так як в судовому засіда нні оголошувались перерви.

В судовому засіданні зг ідно ч.3 ст.160 КАСУ проголошено в ступну та резолютивну частин и Постанови.

Суть спору:

Позивач звернувся з ад міністративним позовом, в як ому просить суд визнати прот иправними та скасувати прий няті управлінням Пенсійного фонду України в Красилівськ ому районі вимогу від 19.06.2006р. №Ф -140 про сплату боргу в розмірі 69 33,18 грн. та рішення про застосув ання фінансових санкцій №145 ві д 19.06.2006р. в розмірі 1721,52 грн., вважаю чи їх такими , що суперечать ви могам чинного законодавства .

В обґрунтування позову в казує на те, що позивач є суб' єктом підприємницької діяль ності, який обрав спрощену си стему оподаткування і здійсн ює свою підприємницьку діяль ність згідно вимог Указу Пре зидента України „Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності”, при цьому н е є платником збору на обов' язкове державне пенсійне стр ахування , оскільки сплата ць ого збору замінена сплатою є диного податку. При цьому пос илається на ст.11 Закону Україн и “Про державну підтримку ма лого підприємництва”, п. 6 Указ у Президента України “Про сп рощену систему оподаткуванн я, обліку та звітності суб' є ктів малого підприємництва”

Вказує на те, що п.1 ч.8 розділу XV „Прикінцеві положення” Зак ону України „Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування” встановлює спл ату страхових внесків лише д ля тих страхувальників, які є платниками збору на обов' я зкове пенсійне страхування, та не встановлює його для тих страхувальників, які не є пла тниками збору.

Звертає увагу на те, щ о вищевказаний Указ Президе нта не суперечить положення м Закону України „Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування” та підляг ає застосування до вказаних спірних відносин.

Крім того, зазначає, що при проведенні перевірки , винес енні вимоги про сплату боргу та винесенні рішення про зас тосування штрафних санкцій в ідповідачем не взято до уваг и те, що позивачем щомісячно з а найманих працівників сплач увались нарахування на зароб ітну плату в складі єдиного п одатку. Тому вважає, що сума на віть можливих зобов' язань в изначена невірно.

Відповідач проти адмін істративного позову запереч ує, посилаючись на те, що позив ач у відповідності до п.1 ст. 14 З акону України „Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування” є страхуваль ником в системі загальнообов ' язкового державного пенсі йного страхування та зобов' язаний нараховувати, обчислю вати та сплачувати страхові внески у встановлені строки та в повному обсязі (ст. 17 вказа ного Закону).

Посилається на те, що відпов ідно до п. 1 ст.18 Прикінцевих пол ожень Закону страхові внески , що перераховуються до солід арної системи, сплачуються с трахувальниками та застрахо ваними особами на умовах і в п орядку, визначених цим Закон ом, та в розмірах, передбачени х Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсій не страхування" для відповід них платників збору. Ствердж ує, що Закон України „Про збір на обов'язкове державне пенс ійне страхування" визначає т ільки ставки страхових внеск ів, згідно з якими повинні зді йснюватись відрахування до б юджету Пенсійного фонду Укра їни.

Стверджує, що згідно абз. 3 пр еамбули Закону України „Про порядок погашення зобов'язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами" цей Закон не рег улює питання погашення зобов 'язань зі сплати страхових вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня, а відповідно до п.4 ст.18 Зако ну страхові внески не включа ються до складу податків (інш их обов'язкових платежів), що с кладають систему оподаткува ння, а також на ці внески не по ширюється податкове законод авство.

Посилається на те, що норми зазначеного Указу Президент а та Закон України „Про держа вну підтримку малого підприє мництва" щодо звільнення від сплати податків і зборів, зок рема від сплати збору на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування не розповсюджуєть ся на сплату страхових внеск ів.

Стверджує, що позивач згідн о п.1 ст.19 Закону, п.1 ст.4 Закону Ук раїни „Про збір на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та п.п. 4.1. п.4 Інстру кції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я до Пенсійного фонду Україн и, повинен нараховувати та сп лачувати 32,3 відсотки (31,8 % -в 2006 роц і) від суми фактичних витрат н а оплату праці (грошового заб езпечення) працівників, що вк лючають витрати на виплату о сновної і додаткової заробіт ної плати та інших заохочува льних та компенсаційних випл ат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згід но з нормативно-правовими ак тами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплати винагород фіз ичним особам за виконання ро біт (послуг) за угодами цивіль но-правового характеру, що пі длягають обкладенню податко м на доходи фізичних осіб, а та кож на суми оплати перших п'ят и днів тимчасової непрацезда тності, яка здійснюється за р ахунок " коштів роботодавця т а допомоги у зв'язку з тимчасо вою непрацездатністю.

Посилається на те, що провед еною відповідачем перевірко ю (акт № 38 від 19.06.2006 р.) виявлено, що позивачем не було проведено нарахування страхових внеск ів за період з жовтня 2005 року по квітень 2006 року, а саме 32,3, 31,8 відс отка на витрати на оплату пра ці найманих працівників. Вва жає неправильним посилання п озивача на те, що сума можливи х зобов'язань визначена неві рно, є хибним, так як зарахуван ня частини єдиного податку о рганами Пенсійного фонду є м ожливим лише при нарахуванні страхових внесків за найман их працівників та відображен ня вказаного факту в звітнос ті, що подається до органів Пе нсійного фонду, а позивачем п ри поданні звітності вказані дії не було вчинено.

За таких обставин вважає, що позовні вимоги позивача про скасування прийнятих відпов ідачем вимоги про сплату бор гу від 19.06.2006р. №Ф-140 та рішення про застосування фінансових сан кцій №145 від 19.06.2006р. є безпідставн ими і не підлягають задоволе нню.

Розглянувши подані стор онами документи і матеріали, заслухавши пояснення предс тавників сторін, з' ясувавши фактичні обставини, на яких ґ рунтується позовна вимога і заперечення проти позову, до слідивши докази, встановлено наступне.

Головним спеціаліс том відділу управління Пенсі йного фонду України в Красил івському районі Корнійчук Л.І. проведено документаль ну перевірку з питань дотрим ання вимог чинного законодав ства щодо сплати коштів до Пе нсійного фонду України прива тним підприємцем ОСОБА_1, АДРЕСА_1 , про що складено а кт перевірки від 19.06.2006р.№38.

Перевіркою правильно сті нарахування та утримання внесків донараховано внескі в по розрахунку за перевіряє мий період - 15368,84 грн., в т.ч. (32,3%,31,8%) - 14041,14 грн., 1-5%-1327,70 грн., фактично пови нно бути нараховано внесків всього - 22302,02 грн. в т.ч. ( 32,3%,31,8%)-20974,32 г рн., 1-5%-1327,70 грн.

Зазначено, що відхиле ння по внесках (32.3%,31.8%) в сумі 6933,18 гр н. виникло за період з жовтня 2 005р. по квітень 2006р., тому що робо тодавець за цей період не нар аховував внески (32.3%,31.8%) на фонд о плати найманих працівників, чим порушено п.6 ст. 17 ,п.2 ст. 20 Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” ,п.п.4.1 п.4 ,п.п.5.1.1.п.5 Інс трукції про порядок обчислен ня і сплати страхувальниками та застрахованими особами в несків на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання до Пенсійного фонду Ук раїни №64/8663.

За результатами пере вірки зроблено висновок про донарахування за перевіряєм ий період внесків (32,3%,31,8%) на фонд оплати праці за найманих пра цівників-6933,18 грн.

Позивач акт перевірк и не підписав, не погоджуючис ь з його висновками.

. За результатами акт у перевірки від 219.06.2006р., на підст аві п.4 ч.9 ст. 106 Закону України „П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування” відповідачем прийнято рішен ня №145 від 19.06.2006р. про застосуванн я до позивача фінансових сан кцій в сумі 1721 грн.52 коп.

19.06.2006р. управлінням Пенс ійного фонду України в Краси лівському районі виставлено позивачу вимогу №Ф-140 про спла ту боргу в розмірі 6933,18 грн.

Позивач, вважаючи осп орюване рішення та вимогу та кими, що прийняті з порушення м вимог чинного законодавств а, просить визнати їх протипр авними та скасувати.

Досліджуючи надані сторонами докази, нав едені представниками сторін міркування та заперечення, о цінюючи їх в сукупності, судо м приймається до уваги насту пне:

З поданих матеріалів спр ави вбачається, що ОСОБА_1 , м. Красилів зареєстрований як суб' єкт підприємницької діяльності-фізична особа (св ідоцтво про державну реєстра цію НОМЕР_1), здійснює свою діяльність за спрощеною сис темою оподаткування та сплач ує єдиний податок у відповід ності до Указу Президента Ук раїни “Про спрощену систему оподаткування, обліку та зві тності суб' єктів малого під приємництва” №727 від 03.07.2004 р. що п ідтверджується свідоцтвом п ро сплату єдиного податку ві д 01.01.2006р. НОМЕР_2.

Пунктом 6 Указу Президента “ Про спрощену систему оподатк ування, обліку та звітності с уб' єктів малого підприємни цтва” №727 передбачено, що суб' єкти малого підприємництва, які сплачують єдиний податок звільнені від сплати збору н а обов' язкове державне соці альне страхування.

Відносини, що виникають між суб' єктами системи загальн ообов' язкового державного пенсійного страхування регу люються Законом України “Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування” №1 058-IV від 09.07.2003 р.(надалі Закону), яки й набрав чинності з 01.01.2004 р. Норм ами ст. 5 вказаного Закону вста новлено, що визначення платн иків страхових внесків, поря док нарахування, обчислення і сплати страхових внесків, п орядок нарахування, обчислен ня і сплати страхових внескі в регулюються виключно цим З аконом.

Відповідно до п.1 ст.14 вказано го Закону страхувальниками є роботодавці, в тому числі фіз ичні особи - суб' єкти підпр иємницької діяльності та інш і особи (включаючи юридичних та фізичних осіб суб' єктів підприємницької діяльності , які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований п одаток, єдиний податок, фіксо ваний сільськогосподарськи й податок, придбали спеціаль ний патент), які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору (конт ракту) або на інших умовах, пер едбачених законодавством, аб о за договорами цивільно-пра вового характеру.

Пунктом 6 ч. 2 ст. 17 Закону перед бачено, що страхувальники зо бов' язані нараховувати, обч ислювати і сплачувати у вста новлений строк та в повному о бсязі страхові внески. Закон одавством не можуть встановл юватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати (частина 6 статті 18 Закону).

Статтею 19 Закону в изначено, що страхові внески нараховуються роботодавцям и на суми фактичних витрат на оплату праці своїх найманих працівників, допомоги з тимч асової непрацездатності, на виплати за цивільно-правовим и договорами за виконані роб оти (послуги), що обкладаються податком з доходів фізичних осіб.

До набрання чинност і законом про спрямування ча стини страхових внесків до Н акопичувального фонду страх ові внески, що перераховують ся до солідарної системи, спл ачуються зазначеними страху вальниками на умовах і в поря дку, визначених Законом, та в р озмірах, передбачених Законо м України "Про збір на обов'язк ове державне пенсійне страх ування " (п.п.1 п.8 розділу XV "Прикі нцеві положення" Закону Укра їни "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня").

Указ Президента Укр аїни "Про спрощену систему оп одаткування, обліку та звітн ості суб'єктів малого підпри ємництва" регулює податкові правовідносини. Суб'єкти під приємницької діяльності, які обрали спрощену систему опо даткування, згаданим Указом звільнені від сплати збору н а обов'язкове держане пенсій не страхування, а не від сплат и страхових внесків.

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхуван ня - платіж, який статтею 14 Зако ну України "Про систему опода ткування " віднесено до загал ьнодержавних податків і збо рів, сплачується в порядку, п ередбаченому Законом Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами".

Згідно з статтею 18 Зак ону України "Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування" страхові внески є цільовим загальнообов'язко вим платежем, який справляєт ься на всій території Україн и в порядку, встановленому ци м Законом. Вони не включаютьс я до складу податків, інших об ов'язкових платежів, що склад ають систему оподаткування. На ці внески не поширюється п одаткове законодавство.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про загально обов'язкове державне пенсійн е страхування" визначення пл атників страхових внесків, п орядок нарахування, обчислен ня і сплати страхових внескі в регулюється виключно цим З аконом.

Отже, на відносини, що виникають між суб'єктами сис теми загальнообов'язкового державного пенсійного страх ування, з 01.01.2004р. не поширюється дія Закону України "Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами" і Указ Президента Ук раїни "Про спрощену систему о податкування, обліку та звіт ності суб'єктів малого підпр иємництва".

Пунктом 15 Прикінцеви х положень Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" пер едбачено, що до приведення за конодавства України у відпо відність з цим Законом, закон и України та інші нормативно - правові акти застосовуютьс я в частині, що не суперечать ц ьому Закону.

Як вбачається з матеріал ів справи (акт перевірки, розр ахунки сум страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування) позивач за період з жовтня 205р . по квітень 200р. не нараховував страхові внески (32,3%,31,8%) на фонд о плати праці найманих працівн иків, що привело до відхиленн я , як зазначено в акті перевір ки в розмірі 6933,18 грн.

Управлінням Пенсійного фо нду у Красилівському районі1 9.06.2006р позивачу, відповідно до с т.. 106 Закону України “Про загал ьнообов' язкове пенсійне ст рахування” виставлено вимог у про сплату боргу №Ф-140 в якій з азначено, що станом на 19.06.2006р. за позивачем значиться заборго ваність зі сплати страхових внесків в розмірі 6933,18 коп. та ви мога про сплату даної недоїм ки.

Відповідно до ст. 106 Закону Ук раїни “Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування” у разі виявлення сво єчасно не сплачених сум стра хових внесків страхувальник и зобов'язані самостійно обч ислити ці внески і сплатити ї х з нарахуванням пені в поряд ку і розмірах, визначених ціє ю статтею. Суми страхових вне сків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувал ьниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіаль ними органами Пенсійного фон ду у випадках, передбачених ч астиною третьою статті 20 цьог о Закону, вважаються простро ченою заборгованістю із спла ти страхових внесків (далі - не доїмка) і стягуються з нараху ванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Прот ягом десяти робочих днів із д ня одержання вимоги про спла ту недоїмки страхувальник зо бов'язаний сплатити суми нед оїмки та суми фінансових сан кцій.

Відповідно до п.п.4 ч.9 ст. 106 Зак ону, п.9.3.4 Інструкції про порядо к обчислення і сплати страху вальниками та застрахованим и особами внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування до Пенсійного фонду України( затверджено П остановою правління ПФУ №21-1 в ід 19.12.2003р., зареєстровано в Міні стерстві юстиції України 16.01.200 4р. №64/8663) за донарахування терит оріальним органом Пенсійног о фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових вн есків накладається штраф у р озмірі 5 відсотків зазначени х сум за кожний повний або неп овний місяць, за який донарах овано ці суми

Враховуючи вищезазн ачені норми Закону, сплату по зивачем єдиного податку (час тина ставки якого спрямовуєт ься до Пенсійного Фонду), пись мове пояснення головного спе ціаліста КорнійчукЛ.І., (я ка проводила перевірку) відп овідно до якого при умові узг одження вимоги на донарахова ні внески, за відповідний пер іод від сплати єдиного подат ку за найманих працівників, н а особовий рахунок платника буде зараховано 42% , а саме: жовт ень 2005р.-252 грн. листопад 2005р.-283,50 грн ., грудень 2005р.-283,50 грн., січень 2006р.-2 83,50 грн., лютий 2006р.-283,50 грн., березен ь 2006р.-283,50 грн. квітень 2006р-315 грн., вс ього-1984,50 грн., суд вважає, що від повідачем неправомірно не вр аховано частину сплати єдино го податку в розмірі 1984,50 грн. та виставлено позивачу вимогу на загальну суму недоїмки - 6933 ,18 грн.

За таких обстави н вимога від19.06.2006р. підлягає ска суванню в частині суми недої мки в розмірі 1984,50 грн.

З врахуванням вик ладеного, відповідно і рішен ня про застосування штрафних санкцій №145 від 19.06.2006р. підлягає скасуванню в частині застосу вання 486,69 грн. штрафних санкцій .

За таких обставин, вра ховуючи визначені п.п.3,6,8 ч.3 ст. 2 КАС України завдання адміні стративного судочинства, суд вважає, що позовні вимоги під лягають частковому задоволе нню, а вимога про сплату боргу № від 19.06.2006р. №Ф-140 в частині спла ти недоїмки в розмірі 1984,50 грн. та рішення про застосування фінансових санкцій №145 від 19.06.20 06р. в сумі 486,69 грн. визнанню прот иправними та скасуванню.

Згідно ч. 3 ст. 94 КАСУ судові витрати, здійсне ні позивачем, присуджуються йому пропорційно частині зад оволених вимог, при цьому вра ховується немайновий характ ер спору.

Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-1 63, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінце ві та перехідні положення” К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов приватног о підприємця ОСОБА_1 м. Кра силів до управління Пенсійно го фонду України в Красилівс ькому районі м. Красилів про в изнання протиправними та ска сування вимоги про сплату бо ргу від 19.06.2006р. №Ф-140 та рішення пр о застосування фінансових са нкцій №145 від 19.06.2006р. задоволити ч астково.

Визнати протиправ ною та скасувати вимогу про с плату боргу від 19.06.2006р. №Ф-140 в час тині сплати недоїмки в розмі рі 1984,50 грн.

Визнати протипр авним та скасувати рішення п ро застосування фінансових с анкцій №145 від 19.06.2006р. в сумі 486,69 грн .

В решті позову відмов ити.

Стягнути з Державног о бюджету України на користь Приватного підприємця ОСО БА_1 м. Красилів відшкодуван ня судового збору в розмірі 1 г рн. 70 коп. (одна гривня 70 коп.)

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторо ни та інші особи, які беруть уч асть у справі мають право оск аржити в апеляційному порядк у Постанову повністю або час тково. Заява про апеляційне о скарження подається протяго м 10 днів з дня проголошення, ап еляційна скарга подається пр отягом 20 днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Подаються до Житомирськог о апеляційного господарсько го суду через суд першої інст анції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено КАС У набирає законної сили післ я закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо таку заяву не було по дано. Якщо було подано заяву п ро апеляційне оскарження, ал е апеляційна скарга не була п одана у строк, постанова або у хвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У ра зі подання апеляційної скарг и судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Суддя В.В. Вин оградова

Віддрук. 3 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення06.10.2006
Оприлюднено10.02.2011
Номер документу5954086
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/310-на

Постанова від 06.10.2006

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 22.03.2007

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Черпак Ю.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні