cpg1251
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2016 року Справа № 922/4148/14 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
Рогач Л.І. - головуючого, доповідача Алєєвої І.В., Полянського А.Г. розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Фірми "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю на постановуХарківського апеляційного господарського суду від 14.06.2016 у справі№ 922/4148/14 Господарського судуХарківської області за позовомХарківської міської ради доФірми "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю провнесення змін до договору за участю представників: позивачане з'явився відповідачане з'явився ВСТАНОВИВ:
22.09.2014 Харківська міська рада звернулась до господарського суду з позовом до Фірми "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - Фірма "Гриф" ТОВ) про внесення змін до договору оренди землі від 02.08.2007 №140767100084 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі та викладення пунктів 2, 5, 9, 13, 14, 28 договору у запропонованій позивачем редакції. Позов вмотивовано прийняттям міською радою рішення про затвердження нормативної грошової оцінки земель Харківською міською радою, яку введено в дію з 01.01.2014, та відповідно до якої визначається розмір орендної плати, приписами статей 651, 653, 654, Цивільного кодексу України, вимогами Податкового кодексу України, статей 15, 30 Закону України "Про оренду землі", статтями 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель".
Відповідач проти позову заперечив, вказавши, що зміна нормативної оцінки земель не може бути підставою для зміни розміру орендної плати в односторонньому порядку, оскільки це не погоджено сторонами умовами договору та не передбачено положеннями законодавства.
Рішенням Господарського суду Харківської області від 16.05.2016 (суддя Лаврова Л.С.) позов задоволено частково , внесено зміни до договору оренди землі від 11.06.2007 року, зареєстрованого "02" серпня 2007 року за № 140767100084 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у такій редакції :
ДОДАТКОВА УГОДА
до договору оренди землі, зареєстрованого "02" серпня 2007 року за № 140767100084 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"
"___"
Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернера Геннадія Адольфовича з одного боку та ФІРМА "ГРИФ" Товариство з обмеженою відповідальністю (орендар) в особі керівника
І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження " Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.0.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5,,9,13,14 договору оренди землі, зареєстрованого "02" серпня 2007 року за № 140767100084 змінити, доповнити пункт 2 словами та пункт 28 підпунктом д) і викласти у такій редакції :
2. (редакція по договору) "Кадастровий номер земельної 6310136300:08:021:0036"
" 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянку відповідно до витягу з технічної документації № 881 від 30.10.2013 року становить 568128 грн. ( п'ятсот шістдесят вісім тисяч сто двадцять вісім гривень).
При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки".
" 9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному державному органі податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 10/14 від 30.10.2013 на рік становить 5,6% від її нормативно грошової оцінки і складає 31815,17 грн. ( тридцять одна тисяча вісімсот п'ятнадцять гривень сімнадцять копійок ), або в місць 2651, 26 грн. (дві тисячі шістсот п'ятдесят одна гривня двадцять шість копійок)
ІІ. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого 30 листопада 2005 року за № 66311/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ПІДПИСИ СТОРІН, стягнуто судовий збір , в решті позову відмовлено.
Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 14.06.2016 (судді: Білецька А.М. - головуючий, Істоміна О.А., Барабашова С.В.) рішення суду першої інстанції залишено без змін з мотивів його законності та обґрунтованості.
Не погоджуючись з висновками господарських судів попередніх інстанцій, відповідач подав до Вищого господарського суду України касаційну скаргу, в якій просить рішення та постанову в справі скасувати та припинити провадження у справі. Касаційну скаргу вмотивовано доводами про порушення судами норм матеріального та процесуального права, а саме: в порушення статей 627, 632, 652 Цивільного кодексу України не враховано, що чинним законодавством та умовами договору підстав для зобов'язання відповідача укласти додаткову угоду про зміну розміру орендної плати без відповідного волевиявлення відповідача не передбачено; зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою; в порушення статей 15, 30 Закону України "Про оренду землі" судами не враховано, що зміна ціни, як істотної умови договору, здійснюється за взаємною згодою сторін за умов встановлених договором або законом, а договором оренди не передбачено такої підстави для внесення змін до договору, як зміна нормативної грошової оцінки.
Сторони не скористались процесуальним правом на участь у судовому засіданні касаційної інстанції своїх представників; відзиву на касаційну скаргу не надходило.
Заслухавши доповідь судді - доповідача та перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності юридичної оцінки обставин справи та повноти їх встановлення в рішенні та постанові, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Як встановлено господарськими судами попередніх інстанцій та вбачається з матеріалів справи, на підставі рішення XL сесії Харківської міської ради IV скликання від 28.09.2005 № 170/05 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об'єктів" Харківською міською радою (орендодавець) та Фірмою "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю (орендар), 11.06.2007 було укладено договір оренди земельної ділянки, згідно умов якого орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться м. Харків, вул. Клочківська, 259-Б (а.с.14-18). Даний договір зареєстровано 02.08.2007 за № 140767100084 у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах".
Пунктом 8 договору сторонами визначено, що договір укладено строком: на період будівництва - до 01.12.2007 (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації), на період експлуатації - до 01.12.2030. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
Відповідно до пункту 13 договору розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції - щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується документами; д) в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до пункту 36 вказаного договору оренди земельної ділянки, зміна умов договору можлива за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору, спір розв'язується в судовому порядку.
23.08.2007 складено акт приймання - передачі земельної ділянки площею 0,0414 га.
Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові визначалась рішенням Харківської міської ради від 25.12.2007 № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 р.", рішенням Харківської міської ради від 27.02.2008 № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 р." та була введена в дію з 01.03.2008.
Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р." затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013. Згідно з пунктом 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 рішення встановлено, що рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 застосовується з 01.01.2014.
Рішенням 26-ої сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 25.09.2013 за № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (пункти 2- 3 рішення), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Пунктом 5 даного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до витягу з технічної документації № 881 від 30.10.2013 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 568128,00 грн.
Департаментом земельних відносин здійснено розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, грошова оцінка яких проведена станом на 01.01.2013 № 10/14 та встановлена ставка річної орендної плати (відсоток від нормативної грошової оцінки) у розмірі 8; розмір орендної плати в рік становить 31815,17 грн., а розмір орендної плати в місяць - 2651,26 грн.
Департамент земельних відносин підготував проект додаткової угоди до договору оренди землі, який разом із листами-пропозиціями від 04.12.2013 № 3968/0/225-13 та від 06.12.2013 № 4165/0/225-13 рекомендованим поштовим відправленням направив на адресу відповідача, у встановлений термін відповідь на лист-пропозицію не отримано.
Рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012 № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів землі у місті Харкові. Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку, зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.
Місцевий господарський суд, задовольняючи позовні вимоги в частині внесення змін до пунктів 2, 5 та 9 договору оренди земельної ділянки щодо внесення кадастрового номеру земельної ділянки, визначення нормативно грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати за земельну ділянку, виходив з того, що рішенням Харківської міської ради змінено нормативно грошову оцінку земель міста Харкова та затверджено нові ставки орендної плати, зазначене рішення органу місцевого самоврядування є чинним і не скасовано у встановленому законом порядку. Відмовляючи в решті позовних вимог щодо внесення змін до договору оренди, шляхом викладення пунктів 13, 14, 28 у додатковій угоді в редакції позивача, суд дійшов висновку, що позивач не довів наявності передбачених договором чи законодавством підстав для зміни вказаних пунктів.
Переглядаючи справу в повному обсязі за приписами статті 101 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд погодився з висновками місцевого господарського суду щодо наявних та обґрунтованих підстав для задоволення позову в частині внесення змін до договору шляхом викладення пунктів 2, 5, 9 додаткової угоди в редакції позивача, та відсутності правових підстав для задоволення решти позову.
Судова колегія зазначає, що згідно зі статтею 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі; за статтями 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких вимог та умов - відповідно до звичаїв ділового обороту або до вимог, що звичайно ставляться, а одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Згідно з абзацом другим частини першої статті 15 цього Закону істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки). Розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".
За підпунктом 9.1.10 статті 9, підпункту 14.1.147 статті 14 Податкового Кодексу України плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідно земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі податок для цілей розділу ХІІІ цього Кодексу); орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136 статті 14 Податкового кодексу України).
За положеннями статті 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Згідно з пунктами 288.1, 288.4 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Згідно з пунктом 288.5., підпунктами 288.5.1., 288.5.2. статті 288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
За змістом статті 1 та абзацу п'ятого статті 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок являє собою капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та, зокрема, орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Виходячи з аналізу зазначених законодавчих приписів, орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір, визначений відповідно до наведених вище приписів законодавства, встановлюється в договорі.
Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. У відповідності до положень статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території; згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.
Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
За статтею 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Статтею 651 Цивільного кодексу України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до статті 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту; умови та порядок внесення змін до договору оренди землі врегульовано статтею 30 Закону України "Про оренду землі".
Відповідно до наведених положень чинного законодавства нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України (правова позиція Верховного Суду України постанова від 02.03.2016 у справі № 922/538/14).
Отже, висновки судів попередніх інстанцій про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог про визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі та шляхом викладення пунктів 2, 5, 9 договору у запропонованій позивачем редакції стосовно внесення кадастрового номеру земельної ділянки та зміни нормативної грошової оцінки, яка є базою для визначення розміру орендної плати та, відповідно, і самого розміру орендної плати є цілком обґрунтованими та не спростовані скаржником, викладеними в касаційній скарзі доводами.
Також вірним та обґрунтованим є висновок, що зміна нормативної грошової оцінки землі не може бути підставою для внесення змін до договору оренди в частині укладення пунктів 13, 14, 28 додаткової угоди у запропонованій позивачем редакції.
Рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши обставини, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин. Обґрунтованим визнається рішення, в якому повно відображені обставини, які мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.
Перевіривши у відповідності до частини 2 статті 111 5 Господарського процесуального кодексу України юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення у постанові апеляційного та рішенні місцевого господарського суду, колегія суддів дійшла висновків про те, що господарські суди, розглядаючи справу відповідно до положень статей 43, 101, 105 Господарського процесуального кодексу України, розглянули всебічно, повно та об'єктивно в судовому процесі всі істотні обставини справи в їх сукупності, належним чином проаналізували правовідносини, що виникли та існували між сторонами, надали оцінку наявним у справі доказам згідно з вимогами статей 32-34 Господарського процесуального кодексу України, вірно застосували норми матеріального та процесуального права.
Доводи касаційної скарги не ґрунтуються на вірному застосуванні норм процесуального права, суперечать матеріалам справи та положенням матеріального права; підстав для скасування судових рішень з мотивів, наведених у касаційній скарзі, не вбачається.
Разом з тим, суд, відмовивши у внесенні змін до пунктів 13, 14, 28 додаткової угоди, помилково у резолютивній частині рішення, викладаючи преамбулу договору (абзац п'ятий), навів вказані пункти у переліку змінених, в зв'язку з чим резолютивна частина рішення не відповідає його суті.
Суд апеляційної інстанції допущену помилку не усунув.
Отже, колегія суддів, керуючись повноваженнями, визначеними пунктом 5 статті 111 9 Господарського процесуального кодексу України, дійшла висновку про необхідність змінити рішення суду першої інстанції та викласти п'ятий абзац резолютивної частини рішення у виправленій редакції.
На підставі викладеного, керуючись статтями 111 5 , 111 7 , пунктом 5 статті 111 9 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України,
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Фірми "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю залишити без задоволення.
Постанову Харківського апеляційного господарського суду від 14.06.2016 у справі № 922/4148/14 Господарського суду Харківської області та рішення Господарського суду Харківської області від 16.05.2016 змінити.
П'ятий абзац резолютивної частини рішення змінити, виклавши його у такій редакції: "І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" доповнити пункт 2 словами, пункти 5, 9 договору оренди землі, зареєстрованого "02" серпня 2007 року за № 140767100084 змінити і викласти у такій редакції :"
В решті постанову Харківського апеляційного господарського суду від 14.06.2016 та рішення Господарського суду Харківської області від 16.05.2016 залишити без змін.
Головуючий Л. Рогач
Судді І. Алєєва
А. Полянський
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2016 |
Оприлюднено | 12.08.2016 |
Номер документу | 59621130 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Рогач Л.I.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні