ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 серпня 2016 року №813/505/13-а
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого-судді Сакалош В.М.,
за участю секретаря судового засідання Бравчука Д.Є.,
представника позивача Мочурад І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівського обласного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Моторс-Україна" про стягнення штрафних санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
22 січня 2013 року Львівський обласний центр занятості звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Моторс-Україна" про стягнення штрафу у сумі 22 360,00 грн.
Згідно ухвали судді Львівського окружного адміністративного суду Лунь З.І. від 23.01.2013 року, провадження у даній адміністративній справі було відкрито.
Ухвалою суду від 20.05.2014 року суддею Сакалошем В.М. прийнято справу до розгляду.
Ухвалою суду від 24.06.2014 року провадження у справі №813/505/13-а (задоволено клопотання представника відповідача) зупинено до вирішення адміністративної справи № 2а-10652/12/1370 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Моторс-Україна" про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Львівського окружного адміністративного суду по справі № 2а-10652/12/1370 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Моторс-Україна" до Львівського обласного центру зайнятості про визнання протиправним та скасування рішення № 21 про накладення штрафних санкцій в сумі 22 360,00 грн.
Ухвалою суду від 22 липня 2016 року поновлено провадження у даній справі та призначено судове засідання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" використовувалася праця громадянина Республіки Польща ОСОБА_3 з 06.03.2012 року до 13.11.2012 року на посаді директора без відповідного дозволу на використання праці іноземця на вищезазначеній посаді, чим порушено вимоги ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" та п. 19 Порядку видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженого Постановою КМУ від 08.04.2009 року №322. У зв'язку з чим, до ТзОВ «Євро-Моторс-Україна» застосовані штрафні санкції у розмірі 22 360, 00 грн. У добровільному порядку відповідачем штраф не сплачений тому Львівський обласний центр зайнятості просить позов задовольнити та стягнути з відповідача не сплачені штрафні санкції.
Відповідачем жодних заперечень на позовну чи пояснень по суті позовних вимог до матеріалів справи не долучено.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю з мотивів, викладених у позовній заяві та просила суд позов задовольнити.
Відповідач, явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечив, однак надіслав на електронну адресу суду клопотання за вих.№2411ел від 08.08.2016 року про відкладення розгляду справи.
У відповідності до ст.ст.71, 128 КАС України, суд ухвалив розглянути справу у відсутності відповідача та представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази, які мають значення для вирішення справи, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних підстав.
З матеріалів справи судом встановлено, що Львівський обласний центр зайнятості діє від імені Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та відповідно до законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", "Про зайнятість населення", "Про державну службу", Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 року № 47.
Відповідно до п.п. ф) п. 4 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991 року № 47, державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, законодавства про зайнятість населення. Також, згідно із п.п. л) п. 8 зазначеного Положення державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі: …використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості.
На виконання вищезгаданих положень, посадовими особами Інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості 21.11.2012 року проведено перевірку щодо дотримання вимог чинного законодавства про зайнятість населення, зокрема ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Моторс-Україна".
Під час проведення перевірки з'ясовано, що у ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" з 06.03.2012 року до 13.11.2012 року на посаді директора працював громадянин Республіки Польща ОСОБА_3 без відповідного дозволу служби зайнятості. Зазначене підтверджується: розрахунками 2011-2012 років за формою № 1ДФ - форма податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку, де зазначено суми виплат іноземцю, нарахованих за ознакою доходу «заробітна плата»; звітом про прийнятих працівників на 06.08.2012 року, який ОСОБА_3 підписав, як керівник Товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна»; витягом з Єдиного державного реєстру від 05.11.2012 року, де ОСОБА_3 значиться як керівник. А також, варто відзначити, що на Товаристві в період з 06.03.2012 року до 13.11.2012 року не було призначено ні директора, ні виконуючого обов'язки директора, що теж свідчить про виконання ОСОБА_3 обов'язків керівника товариства.
Таким чином, ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" використовувало працю іноземця на посаді директора без дозволу на використання праці.
Відповідно до п.4 ст.8 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 року № 803-ХІІ (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі використання працедавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з працедавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. У разі несплати (або відмови від сплати) упродовж місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Рішення інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості від 22.11.2012 року № 21 про накладення штрафних санкцій за порушення вимог статті 8 Закону України «Про зайнятість населення» та вимога Львівського обласного центру зайнятості від 26.11.2012 року № 12-4056/0-12 з пропозицією сплати у добровільному порядку упродовж місячного терміну штрафу в сумі 22360,00 грн. (двадцятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом: (1118 Ч 20) = 22 360,00 грн.) залишена керівництвом ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" без відповіді та задоволення.
Станом на день розгляду справи добровільно підприємством штраф не сплачено.
Таким чином, ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" використовувалася праця громадянина Республіки Польща ОСОБА_3 з 06.03.2012 року до 13.11.2012 року на посаді директора без відповідного дозволу на використання праці іноземця на вищезазначеній посаді, чим порушено вимоги ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" та п. 19 Порядку видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженого Постановою КМУ від 08.04.2009 року №322.
Суд зауважує, що ТзОВ «Євро-Мотор-Україна» оскаржувало у судовому порядку рішення про накладення штрафних санкцій. Зокрема, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 року у справі № 2а-10652/12/1370 (залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.01.2014 року № 6674/13/876) у задоволенні адміністративного позову ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" до Львівського обласного центру зайнятості про визнання протиправним та скасування рішення № 21 про накладення штрафних санкцій за порушення вимог статті 8 Закону України «Про зайнятість населення» від 22.11.2012 відмовлено повністю. Окрім цього, ТзОВ «Євро-Мотор-Україна» повторно звернулося до Львівського окружного адміністративного суду про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 року по справі № 2а-10652/12/1370. Так, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16.06.2014 року (залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2016 року) залишено без задоволення заяву ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 по справі № 2а-10652/12/1370 за позовом ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" до Львівського обласного центру зайнятості про скасування рішення про накладення штрафних санкцій за порушення вимог Закону України «Про зайнятість населення».
Зокрема відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлені ці обставини.
Згідно із ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд, згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Львівського обласного центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Мотор-Україна" про стягнення штрафних санкцій є обґрунтованим, а тому підлягає до задоволення.
Відповідно до вимог статті 94 КАС України судові витрати зі сторін не належить стягувати.
Керуючись ст.ст.7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 128, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
1.Адміністративний позов задоволити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» (79008, м.Львів, вул. Винниченка, буд.4, кв. 8-А; код ЄДРПОУ 32894602) на користь Львівського обласного центру зайнятості (79039, м.Львів, вул. Бортнянського, 11А; код ЄДРПОУ 03491180) штрафні санкції в сумі 22 360 (двадцять дві тисячі триста шістдесят) грн. 00 коп.
Постанова Львівського окружного адміністративного суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження. постанови.
Суддя Сакалош В.М.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 12 серпня 2016 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2016 |
Оприлюднено | 17.08.2016 |
Номер документу | 59660827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні