Ухвала
від 24.10.2016 по справі 813/505/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2016 року Справа № 876/6685/16

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Пліша М.А.,

суддів Шинкар Т.І., Ільчишин Н.В.

за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2016 року по справі за позовом Львівського обласного центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» про стягнення штрафних санкцій,-

В С Т А Н О В И В :

Львівський обласний центр зайнятості звернувся в суд першої інстанції з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» в якому просив стягнути штраф в сумі 22360 грн.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2016 року адміністративний позов задоволено, стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» (79008, м.Львів, вул. Винниченка, буд.4, кв. 8-А; код ЄДРПОУ 32894602) на користь Львівського обласного центру зайнятості (79039, м.Львів, вул. Бортнянського, 11А; код ЄДРПОУ 03491180) штрафні санкції в сумі 22 360 (двадцять дві тисячі триста шістдесят) грн. 00 коп.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції товариство з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» оскаржило його в апеляційному порядку, вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.

В апеляційній скарзі зазначає, що відповідно до п. 2 ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», на підставі якої складено акт перевірки та прийнято рішення, зазначено, що «роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною особою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, що інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України».

ТзОВ «Євро-Моторс-Україна» створено 100% іноземним капіталом. Засновником товариства є Послугово-торгівельне підприємство «ЕУРО- МОТОРС», яке зареєструвало на території України представництво Послугово- торгівельного підприємства «ЕУРО-МОТОРС». Громадянин Республіки Польща - ОСОБА_2 є директором цього представництва.

Представник засновника - директор представництва ОСОБА_2 в період з 06.03.2012 року до 13.11.2012 року здійснював нагляд та контроль за діяльністю товариства на підставі рішення Засновника, до моменту прийняття на роботу директора товариства, оскільки в цей період (важке матеріальне становище, відсутність обігових коштів) не було необхідності приймати на роботу директора товариства. ОСОБА_2 - директор представництва не перебував в трудових відносинах з Роботодавцем, з ним не укладався трудовий договір. Заробітня плата за рахунок коштів товариства ОСОБА_2 не виплачувалася.

Апелянт вважає, що судом не враховано, що директор (керівник) товариства, відповідно до Статуту та вимог господарського та цивільного законодавства призначається на посаду тільки за рішенням зборів засновників. Рішення про призначення керівником товариства іноземного громадянина позивачем не надано.

Відповідно до Статуту товариства засновник здійснює контроль та перевірку діяльності товариства. Оскільки засновником товариства є юридична особа - іноземне товариство, його інтереси представляв представник цієї юридичної особи - іноземний громадянин - директор представництва. Жодних доказів, що іноземний громадянин одночасно виконував роботу в Послугово - торгівельному підприємстві «ЕУРО-МОТОРС» та ТзОВ «Євро-Моторс-Україна» позивачем не надано.

Вважає також, що суд однобічно прийняв до уваги зазначене позивачем, що відповідачем нараховувалася іноземцю заробітня плата та він значився в період з 06.03.2012р. по 13.11.202р. як керівник товариства в Єдиному державному реєстрі, оскільки таке не підтверджується жодними належними та допустимими доказами, а тільки в акті перевірки, який складено позивачем.

На підставі наведеного просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.

У відповідності до вимог ч.1 ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання осіб, які беруть учать у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено, що Львівський обласний центр зайнятості діє від імені Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та відповідно до законів України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», «Про зайнятість населення», «Про державну службу», Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 року № 47.

Відповідно до п.п. ф) п. 4 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991 року № 47, державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, законодавства про зайнятість населення. Згідно з п.п. л) п. 8 цього Положення державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі: …використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості.

Судом з'ясовано, що посадовими особами Інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості 21.11.2012 року проведено перевірку щодо дотримання вимог чинного законодавства про зайнятість населення, зокрема ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення» товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна». Під час проведення перевірки з'ясовано, що у ТзОВ «Євро-Моторс-Україна» з 06.03.2012 року до 13.11.2012 року на посаді директора працював громадянин Республіки Польща ОСОБА_2 без відповідного дозволу служби зайнятості, що підтверджується розрахунками 2011-2012 років за формою № 1ДФ - форма податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку, де зазначено суми виплат іноземцю, нарахованих за ознакою доходу «заробітна плата»; звітом про прийнятих працівників на 06.08.2012 року, який ОСОБА_2 підписав, як керівник товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна»; витягом з Єдиного державного реєстру від 05.11.2012 року, де ОСОБА_2 значиться як керівник. А також, зазначено, що в Товаристві в період з 06.03.2012 року до 13.11.2012 року не було призначено ні директора, ні виконуючого обов'язки директора, що теж свідчить про виконання ОСОБА_2 обов'язків керівника товариства. Рішення інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості від 22.11.2012 року № 21 про накладення штрафних санкцій за порушення вимог статті 8 Закону України «Про зайнятість населення» та вимога Львівського обласного центру зайнятості від 26.11.2012 року № 12-4056/0-12 з пропозицією сплати у добровільному порядку упродовж місячного терміну штрафу в сумі 22360,00 грн. (двадцятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом: (1118 Ч 20) = 22 360,00 грн.) залишена керівництвом ТзОВ «Євро-Моторс-Україна» без відповіді та задоволення.

Судом вірно зазначено, що відповідно до п.4 ст.8 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 року № 803-ХІІ (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі використання працедавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з працедавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. У разі несплати (або відмови від сплати) упродовж місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Також судом зазначено, що ТзОВ «Євро-Мотор-Україна» оскаржувало у судовому порядку рішення про накладення штрафних санкцій. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 року у справі № 2а-10652/12/1370 (залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.01.2014 року) у задоволенні адміністративного позову ТзОВ «Євро-Моторс-Україна» до Львівського обласного центру зайнятості про визнання протиправним та скасування рішення № 21 про накладення штрафних санкцій за порушення вимог статті 8 Закону України «Про зайнятість населення» від 22.11.2012 відмовлено повністю. ТзОВ «Євро-Мотор-Україна» повторно звернулося до Львівського окружного адміністративного суду про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 року по справі № 2а-10652/12/1370. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16.06.2014 року (залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2016 року залишено без задоволення заяву ТзОВ «Євро-Моторс-Україна» про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 по справі № 2а-10652/12/1370.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позову, а тому такий підставно задоволено його.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а постанова відповідає нормам матеріального та процесуального права.

Керуючись ч.3 ст. 160, ч. 4 ст. 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2016 року по справі № 813/505/13-а - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя М.А. Пліш

Судді Т.І. Шинкар

Н.В. Ільчишин

Повний текст ухвали виготовлений 27.10.2016 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2016
Оприлюднено01.11.2016
Номер документу62277018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/505/13-а

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 09.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Постанова від 09.08.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 22.07.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 24.06.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 23.01.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні