Ухвала
від 22.02.2010 по справі 2а-6492/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

22 лютого 2010 року справа № 2а-6492/09/2370

м. Черкаси

ОСОБА_1 окружний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Чубар Т.М.,

при секретарі - Дуженко В.І.,

за участю представника позивача ОСОБА_1 обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_2 - за довіреністю № 166/07-26 від 15.01.2010р.,

представників відповідача приватного будівельного підприємства «Будмонтажсервіс»:

ОСОБА_3 - за довіреністю № 01 від 18.01.2010р.,

ОСОБА_4 - за довіреністю № 05 від 02.02.2010р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до приватного будівельного підприємства «Будмонтажсервіс» про стягнення заборгованості по страхових внесках,

ВСТАНОВИВ:

До ОСОБА_1 окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось Черкаське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в якому просить стягнути з приватного будівельного підприємства «Будмонтажсервіс» заборгованість по страхових внесках в розмірі 17 812 грн. 43 коп.

В судовому засіданні представником відповідача ОСОБА_4 подано заяву про закриття провадження в даній адміністративній справі, мотивовану тим, що, по-перше, Кодекс адміністративного судочинства України не передбачає звернення суб'єкта владних повноважень до адміністративного суду про стягнення коштів з інших суб'єктів правовідносин, які не є суб'єктами владних повноважень; по-друге, позовні вимоги в даній адміністративній справі є за своєю суттю адміністративним стягненням, а тому згідно п. 3 ч. 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України не віднесені до компетенції адміністративних судів і, по-третє, позивач є юридичною особою приватного права, якій не властиві ознаки суб'єкта владних повноважень, що, з свого боку, позбавляє останнього права на звернення до адміністративного суду в порядку адміністративного провадження.

Представник позивача проти заявленого клопотання заперечує, пояснюючи це тим, що Черкаське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є належним позивачем в даній адміністративній справі, адже є суб'єктом владних повноважень, якому чинним законодавством делеговано повноваження щодо здійснення збору і акумуляції страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням та, як наслідок, звернення до суду з відповідними позовами.

Розглянувши подану представником відповідача заяву, заслухавши пояснення та доводи представників сторін, вивчивши матеріали адміністративної справи суд прийшов до висновку, що заява не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 ч. 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється, окрім іншого, на спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом .

Визначення суб'єктів владних повноважень надано пунктом 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якого до суб'єктів владних повноважень належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

У відповідності зі статтею 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18.01.2001р. Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі по тексту - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Статтею 10 вказаного Закону передбачено, що управління Фондом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління здійснюють правління та виконавча дирекція відповідних відділень Фонду.

Згідно пункту 1.3. Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 13 від 26.06.2001р., відділення Фонду діє як регіональна структура Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і є юридичною особою, має свій бюджет, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, рахунки в установах банків, використовує символіку Фонду.

Згідно пункту 1.4. вищевказаного Положення в областях управління відділенням здійснюють його правління та виконавча дирекція. Виконавча дирекція відділення Фонду підзвітна правлінню відділення та виконавчій дирекції Фонду і здійснює свою діяльність від імені Фонду на місцях в межах і у порядку, передбачених статутом Фонду та цим Положенням. Згідно пункту 5.1. Положення виконавча дирекція відділення Фонду забезпечує збір та акумуляцію страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.

Таким чином, в Черкаській області управління цим видом страхування здійснюється ОСОБА_1 обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яке реалізовуючи через робочі органи владну компетенцію у відносинах з фізичними та юридичними особами являється суб'єктом владних повноважень .

Згідно зі статтею 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18.01.2001р. спори, що виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в порядку, встановленому статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та в судовому порядку .

Пунктом 5 частини 1 статті 13 цього Закону передбачено, що виконавча дирекція Фонду контролює правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків та уповноважена представляти інтереси страховика в судових та інших органах.

Таким чином, судом встановлено, що Черкаське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, являючись суб'єктом владних повноважень, відповідно до законодавства має право подавати до суду позовні заяви до фізичних та юридичних осіб щодо стягнення страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням, а отже є належним позивачем в даній адміністративній справі.

Щодо посилання представника відповідача на завдання адміністративного судочинства зокрема захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади , органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, суд вважає за необхідне зазначити, що останнє, в той же час, не виключає звернення до адміністративного суду, як зазначалось вище, суб'єктів владних повноважень у випадках, передбачених законом, а отже не може обмежувати право суб'єктів владних повноважень на звернення до адміністративного суду з метою стягнення відповідних страхових внесків.

Посилання представника відповідача на статтю 50 Кодексу адміністративного судочинства України, що визначає сторін адміністративного провадження, зокрема відповідачів в адміністративній справі, спростовуються тією ж статтею, що дійсно зазначаючи відповідачем в адміністративній справі суб'єктів владних повноважень, в той же час, припускає в якості відповідача громадян України та юридичних осіб в інших випадках, встановлених законом.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 133, 157 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви приватного будівельного підприємства «Будмонтажсервіс» про закриття провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до приватного будівельного підприємства «Будмонтажсервіс» про стягнення заборгованості по страхових внесках відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Т.М. Чубар

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2010
Оприлюднено17.08.2016
Номер документу59676037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6492/09/2370

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 09.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 26.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Постанова від 23.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 22.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 22.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

Ухвала від 23.12.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні