Ухвала
від 15.08.2016 по справі 243/6524/16-к
СЛОВ'ЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

243/6524/16-к

Справа № 1-кс/243/599/2016

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 серпня 2016 року м. Слов`янськ

Слідчий суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю

прокурора ОСОБА_3

слідчого ОСОБА_4

розглянувши у судовому засіданні в залі суду № 7 м. Слов`янська клопотання старшого слідчого СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 за кримінальним провадженням №12016050510000763 від 25.03.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України щодо отримання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності органами фінансової інспекції, -

В С Т А Н О В И В :

10.08.2016 року о 15 годині 36 хвилини до Слов`янського міськрайонного суду звернувся старший слідчий СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_4 з клопотанням, узгодженим з прокурором Слов`янської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу освіти Слов`янської міської ради (ЄДРПОУ 02142922, м. Слов`янськ, пл. Соборна (колишня Жовтневої Революції), 2, тел.(06262)3-54-91), проведення якої доручити фахівцям Державної фінансової інспекції в Донецькій області (ЄДРПОУ 22006090, м. Маріуполь, вул. Енгельса, буд. 26/2) строком 15 робочих днів, починаючи з 22.08.2016 р.

При проведенні ревізії фахівцями Державної фінансової інспекції у Донецькій області перевірити:

- дотримання законодавства про державні закупівлі під час проведення протягом 2014-2016 років процедур закупівель предметом яких є пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води;

- дотримання вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та іншого законодавства, яке регулює надання в оренду комунального майна, при укладанні договорів оренди між відділом освіти Слов`янської міської ради з ТОВ «Промышленное оборудование» та ТОВ «Укрекотепло», повнота виконання умов договорів.

З клопотання вбачається, що 25.03.2016 року до чергової частини Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області зі Слов`янської міської прокуратури Донецької області надійшли матеріали Управління захисту економіки в Донецькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про вчинення посадовими особами відділу освіти Слов`янської міської ради Донецької області кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 366,367 КК України, які зареєстровані 25.03.2016 в журналі єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області за №5783.

Відповідні відомості 25.03.2016 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016050510000763 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України. 20.04.2016 відповідно до постанови слідчого СВ Слов`янського відділу поліції ГУНП в Донецькій області ОСОБА_4 дії невстановленої посадової особи відділу освіти Слов`янської міської ради Донецької області перекваліфіковано з ч. 1 ст. 366 КК України на ч. 1 ст. 364 КК України.

З матеріалів Управління захисту економіки в Донецькій області ДЗЕ НПУ вбачається, що в період з 2012 по 2014 роки побудовано будівлю котельної на твердому паливі (пелетах) за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Конєва, буд.1 «в», замовником будівництва є комунальне підприємство Слов`янської міської ради «Слов`янське управління капітального будівництва».

Відповідно до робочого проекту будівництва котельної, схема теплопостачання котельної розділена на два контури та приєднана до існуючої теплової мережі, протяжність

якої складає приблизно 2 000 метрів. Тобто, дана котельня під час експлуатації проводить опалення як будівлі дошкільного закладу №28 відділу освіти Слов`янської міської ради Донецької області, так і частину житлових квартир багатоповерхових житлових будинків, розташованих по АДРЕСА_1 .

По закінченню будівництва будівлі котельної, а також введення її в експлуатацію, дана котельня та встановлене обладнання передані на баланс відділу освіти Слов`янської міської ради за актом прийому - передачі. В подальшому посадові особи відділу освіти Слов`янської міської ради передали нежитлову споруду - котельню в оренду юридичній особі - ТОВ «Промышленное оборудование», з метою забезпечення опалення приміщень дошкільного учбового закладу №28. При цьому, відповідно до вищезазначеного акту прийому-передачі від 03.11.2014, вартість нежитлової споруди котельної з обладнанням склала 996 910,77 грн.

Однак, перед укладенням договору оренди, від 22.12.2014, за замовленням орендаря ТОВ «Промышленное оборудование» проведена незалежна оцінка нежитлової споруди -котельної незалежним оцінювачем ФОП ОСОБА_5 , відповідно до якої, її вартість склала 94 137 грн.

При передачі орендодавцем - відділом освіти Слов`янської міської ради нежитлової споруди - котельної в оренду, посадовими особами відділу освіти Слов`янської міської ради використовувалась вартість будівлі, яка була встановлена незалежним експертом, внаслідок невірного застосування вартості майна, що передається в оренду орендна плата склала 488,84 грн. на місяць.

Крім того, встановлено, що з 2014 року по теперішній час зазначена котельна здійснює послуги з теплопостачання житлових будинків по АДРЕСА_1 . При цьому плата за надане опалення не стягується, а проводиться за рахунок коштів відділу освіти Слов`янської міської ради тобто за рахунок бюджетних коштів.

Відповідно до декларації про готовність об`єкта до експлуатації, зареєстрованого в інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Донецькій області 26.12.2013 за №ДЦ14213360007 встановлено, що 11.12.2012 підрядною організацією ТОВ«ВЮКС» (код ЄДРПОУ 22004501, юридична адреса: Донецька область, вул. Свободи, 6) та субпідрядною організацією ТОВ «СМУ-4» (код ЄДРПОУ 37155214, юридична адреса: Донецька область, Слов`янський район, смт. Андріївка, вул. Октябрьська, 143) закінчено будівництво за об`єктом «Котельня та теплові мережі по вул. Конєва у м. Слов`янську», замовником якого виступало комунальне підприємство Слов`янської міської ради «Слов`янське управління капітального будівництва» (код ЄДРПОУ 37467267, юридична адреса: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Поштова, 44, надалі КП «СловУКБ»). Будівництво закінчено 19.12.2013.

Згідно п.15 зазначеної декларації кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією складає 996,961 тис. гривень, у тому числі: витрати на будівельно-монтажні роботи 705,826 тис. гривень. Вартість основних фондів, які приймаються в експлуатацію 996 910,97 гривень, у тому числі: витрати на будівельно-монтажні роботи 727 401,85 гривень.

03.11.2014 на підставі рішення Слов`янської міської ради від 24.10.2014 №377 КП «СловУКБ» передало на баланс відділу освіти Слов`янської міської ради Донецької області котельню та теплові мережі, розташовані за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Конєва, 1 «в», що підтверджується актом прийому - передачі. Вартість майна що передається по вказаному акту складає 996 910,77 грн.

Проведеним оглядом офіційного загальнодержавного веб-порталу «Державні закупівлі» встановлено:

відділом освіти Слов`янської міської ради Донецької області у вересні 2013 року проведено процедуру закупівлі у одного учасника предметом закупівлі якої є «Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води» на період опалення жовтень - грудень 2013 року (код ДК 35.30.1). Відповідно до інформації про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника встановлено, що за Лотом №2 - заклади освіти м. Слов`янська переможцем визначено ТОВ «Промышленное оборудование», за Лотом №3 - заклади освіти м. Слов`янська та м. Святогірська переможцем визначено ТОВ «Укрекотепло».

відділом освіти Слов`янської міської ради Донецької області у грудні 2013 року проведено процедуру закупівлі у одного учасника предметом закупівлі якої є «Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води» на період опалення січень - квітень 2014 року (код ДК 35.30.1). Відповідно до інформації про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника встановлено, що за Лотом №3 - заклади освіти м. Слов`янська переможцем визначено ТОВ «Промышленное оборудование», за Лотом №4 - заклади освіти м. Слов`янська та м. Святогірська переможцем визначено ТОВ «Укрекотепло».

відділом освіти Слов`янської міської ради Донецької області у вересні 2014 року проведено процедуру відкритих торгів предметом закупівлі якої є «Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води» на період опалення жовтень - грудень 2014 року (код ДК 35.30.1).

У вказаній процедурі закупівлі приймало участь три юридичні особи: ТОВ «Промышленное оборудование» (Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Університетська (Леніна), 36/6); ТОВ «Нововодолазькі теплові мережі» (Харківська область, смт. Нова Водолага, вул. Гагаріна, 7 «а»); ТОВ «Альтернативні системи опалення» (м. Харків, вул. Клочковська, 192 «а», 211). Переможцем закупівлі визначено ТОВ «Промышленное оборудование» (Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Університетська (Леніна), 36/6).

При цьому встановлено, що одним із засновників ТОВ «Нововодолазькі теплові мережі» та ТОВ «Альтернативні системи опалення» являється ОСОБА_6 , що підтверджує факт змови учасників процедури закупівлі. У відповідності з вимогами діючого законодавства України, посадові особи відділу освіти Слов`янської міської ради, при встановленні факту змови, зобов`язані були скасувати процедуру закупівлі.

Відділом освіти Слов`янської міської ради Донецької області у грудні 2014 року проведено процедуру відкритих торгів предметом закупівлі якої є «Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води» на період опалення січень - квітень 2014 року (код ДК 35.30.1).

У вказаній процедурі закупівлі приймало участь дві юридичні особи: ТОВ «Промышленое оборудование» (Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Університетська (Леніна), 36/6); ТОВ «Укрекотепло», ЄДРПОУ 38491606, вул. Орджонікідзе, буд. 1А, м. Краматорськ, Донецька область. Переможцем закупівлі визначено ТОВ «Укрекотепло».

При цьому встановлено, що відповідно до п.3.1 статуту ТОВ «Промышленное оборудование» в редакції 2013 року одним із учасників товариства є ОСОБА_7 . Відповідно до п.1.6 статуту ТОВ «Укрекотепло» в редакції 2012 року одним із учасників товариства є ОСОБА_7 . Крім того для участі у процедурі закупівель, кожне з зазначених підприємств вказувало на наявність одних і тих же найманих осіб, які мають спеціальні знання та пройшли спеціальне навчання. У відповідності з вимогами діючого законодавства України, посадові особи відділу освіти Слов`янської міської ради, при встановленні факту змови, зобов`язані були скасувати процедуру закупівлі.

В подальшому посадові особи відділу освіти Слов`янської міської ради проводили процедуру закупівлі пара та гарячої води. Участь в даних процедурах приймало дві юридичних особи: ТОВ «Промислове обладнання» та ТОВ «Укрекотепло».

31.12.2013 між ТОВ «Укрекотепло» та відділом освіти Слов`янської міської ради укладено договір № 12 постачання теплової енергії.

17.11.2014 між ТОВ «Промышленное оборудование» та відділом освіти Слов`янської міської ради укладено договір № 4 постачання теплової енергії.

22.12.2014 між ТОВ «Промышленное оборудование» та відділом освіти Слов`янської міської ради укладено договір оренди №763 нерухомого майна щодо передачі ТОВ

«Промышленное оборудование» нежитлової будівлі - котельні дошкільного навчального закладу №28, що розташована за адресою: м. Слов`янськ, вул. Конєва, 1 «в», для здійснення діяльності по наданню комунальних послуг - опалення приміщень дошкільного навчального закладу №28.

06.10.2015 між ТОВ «Укрекотепло» та відділом освіти Слов`янської міської ради укладено договір № 6/10-1 про закупівлю теплової енергії за державні кошти.

09.02.2015 між ТОВ «Укрекотепло» та відділом освіти Слов`янської міської ради укладено договір №12 про закупівлю теплової енергії за державні кошти.

16.02.2015 між ТОВ «Укрекотепло» та відділом освіти Слов`янської міської ради укладено договір оренди №770 нерухомого майна щодо передачі ТОВ «Укрекотепло» нежитлової будівлі котельні дошкільного навчального закладу №28, що розташована за адресою: м. Слов`янськ, вул. Конєва, 1 «в», для здійснення діяльності по наданню комунальних послуг - опалення приміщень дошкільного навчального закладу №28.

Відповідно до додатку №2 до вказаних вище Договорів про закупівлю теплової енергії за державні кошти встановлено перелік об`єктів теплопостачання:

№Об`єктАдреса1ЗОШ5м. Слов`янськ, вул. Урицького,42ЗОШ15м. Слов`янськ, вул. Фрунзе, 83ДУ3 4м. Слов`янськ, вул. Новосодівська,234ЗОШ8м. Слов`янськ, вул. Комунарів, 555Інтернатм. Слов`янськ, вул. Батюка,206ДУ3 54м. Слов`янськ, вул. Батюка,237ДУ3 66м. Слов`янськ, вул. Комара, 188ЗОШ9м. Слов`янськ, вул. Кутузова,59ЗОШ в м. Святогірськм. Святогірськ, вул. Леніна,5710ДУ3 28М.Слов`янськ, вул. Конєва,їв11ЗОШ 21М.Слов`янськ, вул. Лисичанська, 10112ЗОШ 12м. Слов`янськ, вул. Пушкіна, 413ЗОШ 4 ф-лм. Слов`янськ, вул. Ленінградська, 214ЗОШ 18М.Слов`янськ, вул. Підгірна,24215ЗОШ 16м. Слов`янськ, вул.8 Березня,!16ДУ311М.Слов`янськ, вул. Толобухіна,117ЗОШ 4м. Слов`янськ, вул. Смольна, 1118ЗОШ 6м. Слов`янськ, вул. Гагаріна, 3

Слід зазначити, що для забезпечення виконання договорів про постачання теплової енергії укладаються договори оренди нежитлових споруд - котелень, для укладання яких проводиться незалежна оцінка зазначених споруд.

В ході досудового розслідування встановлено, що 31.10.2014 ФОП ОСОБА_5 провела на замовлення ТОВ «Промышленное оборудование» оцінку нежитлової споруди - котельні дошкільного закладу №28 м. Слов`янська, розташованої за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Конєва, 1 «в». Згідно її звіту ринкова вартість об`єкта складає 94 137 грн., однак відповідно до п.15 декларації про готовність об`єкта до експлуатації, зареєстрованого в інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Донецькій області 26.12.2013 за №ДЦ14213360007 вартість основних фондів, які приймаються в експлуатацію складають 996 910,97 гривень, у тому числі: витрати на будівельно-монтажні роботи 727 401,85 гривень.

Тобто, в результаті неправомірних дій ФОП ОСОБА_5 та посадових осіб Слов`янської міської ради держава в особі Слов`янської міської ради не отримала в повному обсязі кошти від передачі в оренду комунального майна.

Враховуючи те, що починаючи з вересня 2013 року послуги з опалення навчальних закладів розташованих на території м. Слов`янська та м. Святогірська надаються ТОВ «Промышленное оборудование» та те що вказане підприємство було замовником проведення незалежної оцінки котелень зазначених вище закладів є достатньо підстав вважати, що ФОП ОСОБА_5 умисно занижувала ринкову вартість цих споруд з метою заниження орендної плати об`єктів, які передаються в оренду ТОВ «Промышленное оборудование» для здійснення діяльності по наданню послуг - опалення приміщень, що в свою чергу призвело до недоотримання в місцевий бюджет грошових коштів.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено те, що з часу завершення будівництва нежитлової споруди - котельної розташованої за адресою: АДРЕСА_2 та по теперішній час до квартир житлових будинків по вул. Конєва та вул. Паризької Комуни від зазначеної котельні надходить пар та гаряча вода у якості опалення.

При цьому плата за надане опалення не стягується, а проводиться за рахунок коштів місцевого бюджету, які були виділені на опалення дошкільного навчального закладу №28. Вказане свідчить про те що посадові особи відділу освіти безпідставно сплачують кошти на рахунки ТОВ «Промышленное оборудование» та ТОВ «Укрекотепло».

Вказане підтверджується довідкою ВО ОКП «Донецьктеплокомуненерго» «Слов`янськтепломережа» про відсутність підключення будинків по АДРЕСА_1 до теплових мереж підприємства.

Також, слід зазначити, що юридична адреса ФОП ОСОБА_5 якою здійснювалась незалежна оцінка котелень, які передавались відділом освіти Слов`янської міської ради знаходиться за адресою: 84100, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Конєва, буд. 6, кв. 1.

Враховуючи вищезазначене є обґрунтовані підстави вважати, що між посадовими особами відділу освіти Слов`янської міської ради, службовими особами ТОВ «Промышленное оборудование» та ТОВ «Укрекотепло`та ФОП ОСОБА_5 має місце злочинна змова на зменшення орендної плати орендованого майна, привласнення коштів місцевого бюджету підприємствами які надають послуги з опалення до навчальних закладів. Вказане свідчить про зловживання своїм службовим становищем посадовими особами відділу освіти Слов`янської міської ради, з метою одержання неправомірної вигоди для фізичних та юридичних осіб - підприємств, які надають послуги з опалення, всупереч вимогам Закону України «Про здійснення державних закупівель» та інтересам служби.

Необхідність проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності органами фінансової інспекції слідчий обґрунтовує необхідністю забезпечення швидкого розслідування кримінального провадження, досягнення повноти, всебічності та неупередженості досудового розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, котрі є необхідними для належної кваліфікації вчиненого діяння з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.

Вислухавши слідчого та прокурора, який підтримав доводи слідчого, вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Під час судового розгляду, на обґрунтування даного клопотання прокурором надані наступні документи.

?Витяг з кримінального провадження №12016050510000763, згідно якого до ЄРДР 25.03.2016 року, правова кваліфікація ст. 364 ч. 1 КК України, внесені відомості, що невстановлена посадова особа відділу освіти Слов`янської міської ради Донецької області, використовуючи службове становище, всупереч інтересам служби та приписів Закону України Про здійснення державних закупівель в інтересах ТОВ Промислове обладнання та ТОВ Укртепло в період 2014 2016 уклало договори оренди нерухомого майна (котелень, які перебувають на балансі відділу освіти Слов`янської міської ради Донецької області) та договори на постачання теплової енергії, на невигідних умовах, чим заподіяно матеріальну шкоду Державі Україна в особі Слов`янської міської ради;

?Протокол огляду документів від 23.04.2016 року;

? Витяги з Єдиного реєстру юридичних осіб. Фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно реєстрації Відділу освіти Слов`янської міської ради та Державної фінансової інспекції в Донецькій області (держфінінспекція в Донецькій області);

?Протокол тимчасового доступу до документів від 03.06.2016 року;

? Опис речей і документів, які були вилучені на підставі ухвали слідчого судді, суду від 06.06.2016 року.

Відповідно до додатку до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», однієї із держаних інспекцій, якій надається дозвіл Кабінетом Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців є Держфінінспекція України.

Згідно п.п. 2 п. 4 Положенняпро Державну фінансову інспекцію України затвердженого Указом постановою Кабінету Міністрів Українивід 6 серпня 2014 р. № 310 Державна фінансова інспекція України, здійснює державний фінансовий контроль за:

?використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектора економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів;

?дотриманням законодавства про державні закупівлі;

?діяльністю суб`єктів господарювання незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження;

Підпунктом 3 п.4 Положенняпро Державну фінансову інспекцію України затвердженого Указом постановою Кабінету Міністрів Українивід 6 серпня 2014 р. № 310 Державна фінансова інспекція України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів.

Для виконання покладених на держфінінспекцію завдань, підпунктом 5, 6, 10 п. 6 вищезазначеного положення перелічені права:

?здійснювати державний фінансовий контроль шляхом проведення:

?інспектування у формі планових та позапланових ревізій певного комплексу чи окремих питань фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій;

?державного фінансового аудиту;

?перевірки державних закупівель.

?перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси та інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення процедур закупівель, проводити перевірку фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устатковання тощо);

?вилучати під час проведення ревізії у підприємств, установ та організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про порушення, а на підставі рішення суду вилучати до закінчення ревізії в установленому порядку оригінали зазначених документів.

Згідно п. 7 Положенняпро Державну фінансову інспекцію України затвердженого Указом постановою Кабінету Міністрів Українивід 6 серпня 2014 року № 310, держфінінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.

Частиною першою ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю). Частиною другою вказаної статті передбачено, що проведення позапланових заходів з інших підстав забороняється, якщо інше не передбачено законом.

Слідчий суддя вважає, що прокурор обґрунтував необхідність задоволення клопотання.

Прокурором також доведена необхідність проведення спеціалістами, які мають необхідні спеціальні знання у сфері дотримання вимог фінансово-господарської діяльності, а саме спеціалістами Державної фінансової інспекції в Донецькій області у відділі освіти Слов`янської міської ради, позапланової виїзної фінансового-господарської діяльності з метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог фінансового-господарської діяльності, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного злочину.

Без проведення зазначеної перевірки спеціалістами Державної фінансової інспекції в Донецькій області неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та окрім того може призвести до приховування злочину.

Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та/ організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 36 КПК України передбачено, що прокурор уповноважений самостійно звертатися до слідчого судді з клопотаннями про проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках передбачених цим кодексом.

На даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (пункт 4 частини другої статті 40 виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014).

Згідно з п. 2 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Діючим Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено надання слідчим суддею дозволу на проведення будь яких перевірок в рамках кримінального провадження. Проведення перевірки не є заходом забезпечення кримінального провадження визначених ст 131 КПК України, а є способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.

Разом з цим, відповідно до ч. 6 ст.9 КПК України, у випадках коли положення цього Кодексу не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст.7 цього Кодексу.

Оскільки в інший спосіб, окрім як залучення співробітників Державної фінансової інспекції у Донецькій області для проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу освіти Слов`янської міської ради не можливо підтвердити або спростувати інформацію щодо дотримання законодавства про державні закупівлі під час проведення протягом 2014-2016 років процедур закупівель; дотримання вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та іншого законодавства, яке регулює надання в оренду комунального майна, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності тривалістю 15 робочих днів відповідно до ч. 4 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Керуючись ст.7, 9, 93, 370, 372 КПК України,

У Х В А Л И В :

Клопотання старшого слідчого СВ Слов`янського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 за кримінальним провадженням №12016050510000763 від 25.03.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України щодо отримання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності органами фінансової інспекції задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу освіти Слов`янської міської ради (ЄДРПОУ 02142922, м. Слов`янськ, пл. Соборна (колишня Жовтневої Революції), 2, тел.(06262)3-54-91), проведення якої доручити фахівцям Державної фінансової інспекції в Донецькій області (ЄДРПОУ 22006090, м. Маріуполь, вул. Енгельса, буд. 26/2), строком 15 робочих днів, починаючи з 22.08.2016 р.

При проведенні ревізії фахівцями Державної фінансової інспекції у Донецькій області перевірити:

- Дотримання законодавства про державні закупівлі під час проведення протягом 2014-2016 років процедур закупівель предметом яких є пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води;

- Дотримання вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та іншого законодавства, яке регулює надання в оренду комунального майна, при укладанні договорів оренди між відділом освіти Слов`янської міської ради з ТОВ «Промышленное оборудование» та ТОВ «Укрекотепло», повнота виконання умов договорів.

Початок проведення перевірки 22 серпня 2016 року, кінцева дата - 12 серпня 2016 року.

Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Слов`янського міськрайонного суду ОСОБА_1

СудСлов'янський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення15.08.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу59712912
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —243/6524/16-к

Ухвала від 18.08.2016

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Мірошниченко Л. Є.

Ухвала від 15.08.2016

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Мірошниченко Л. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні