Постанова
від 16.08.2016 по справі 809/968/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" серпня 2016 р. Справа № 809/968/16

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Матуляк Я.П., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківського обласного управління водних ресурсів про визнання протиправними дій та зобов'язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Івано-Франківського обласного управління водних ресурсів про визнання протиправними дій та зобов'язання до вчинення дій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем неналежно розглянуто запит на публічну інформацію від 21.07.2016 року і, як наслідок, надано неповну інформацію на запит, чим порушено право позивача на отримання інформації, реалізація якого визначається статтями 19, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

08.08.2016 року відповідно до пункту 1 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України судом винесена ухвала про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, в якій містяться відомості про порядок і строк подання заперечення проти позову та наслідки неподання такого заперечення, копія якої, згідно частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України, направлена відповідачу за адресою його місцезнаходження (індекс 76014, Івано-Франківська область, місто Івано-Франківськ, вулиця Академіка Сахарова, будинок 23А), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

09.08.06.2016 року відповідач отримав копію ухвали суду про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.14). У встановлений частиною 3 статті 183-2 КАС України строк скористався правом на подання заперечення проти позову, яке надійшло на адресу суду 11.08.2016 року. Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав наведених в письмовому запереченні, яке міститься в матеріалах справи, просив суд в задоволенні позову відмовити (а.с.15-16).

Відповідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше п'яти днів з дня подання відповідачем заперечення проти позову.

Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, встановив наступне.

21.07.2016 року ОСОБА_1, в порядку Закону України "Про доступ до публічної інформації", звернулась до начальника Івано-Франківського обласного управління водних ресурсів Михайлюка Р.Й. із запитом на інформацію (а.с.6). В зазначеному запиті ОСОБА_1 просила відповідача надати інформацію щодо того чи знаходяться об'єкти інженерної інфраструктури міжгосподарських меліоративних систем на земельних ділянках: площею 0,46 га по вул. Гірника в с. Горохолина, Богородчанського району, Івано-Франківської області, кадастровий номер 2620481201:01:003:0362 та площею 0,3918 га по вул. Гірника в с. Горохолина, Богородчанського району, Івано-Франківської області, кадастровий номер 2620481201:13:001:0003. Також позивач просила роз'яснити стосовно можливості, згідно положень статті 83 Земельного кодексу України, передачі у приватну власність меліорованих земель для ведення особистого селянського господарства (під пасовища) у випадку якщо вищевказані об'єкти інженерної інфраструктури міжгосподарських меліоративних систем на них відсутні.

Вказаний запит отримано Івано-Франківським обласним управлінням водних ресурсів 21.07.2016 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на запиті (а.с.6).

Листом від 26.07.2016 року за № 01-81Г-45 начальника Івано-Франківського обласного управління водних ресурсів Михайлюка Р.Й. повідомив позивача про те, що згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 1253 від 13.08.2003 року всі меліоровані землі у 2004 році комісійно передано у комунальну власність на баланс Горохолинській сільській раді Богородчанського району Івано-Франківської області. Також відповідач вказав на те, що по вищезгаданих земельних ділянках ОСОБА_1 надавалась інформація Івано-Франківським міжрайонним управлінням водного господарства (№ 05-22/318 від 20.07.2016 року, № 05-22/317 від 20.07.2016 року). Окрім вказаного, відповідачем зазначено, що приватизація земель не відноситься до компетенції органів водного господарства, тому за роз'ясненням положень статті 83 Земельного кодексу України рекомендовано звернутись до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (а.с.7).

Судом встановлено, що відповідно до інформації, наданої Івано-Франківським міжрайонним управлінням водного господарства від 20.07.2016 року за № 05-22/318 та від 20.07.2016 року за № 05-22/317 на звернення ОСОБА_1 від 20.07.2016 року, позивача повідомлено про те, що земельна ділянка площею 0,4600 га та площею 0,3918 га (вул. Гірника) на території Горохолинської сільської ради Богородчанського району з водоприймачем відкритої міжгосподарської мережі не межує (а.с.8-9).

Статтею 40 Конституції України встановлено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

У відповідності до частини 2 статті 34 Основного Закону кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Закон України "Про доступ до публічної інформації" визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації (частина 1 статті 2 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

Згідно пункту 1 частини 1 статті 3 коментованого Закону право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Згідно пункту 2 частини 1 статті 4 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Частинами 1 - 3 статті 19 даного Закону передбачено, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Відповідно до частини 1 статті 12 Закону України "Про доступ до публічної інформації" суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядниками інформації для цілей цього Закону визначаються суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.

Розпорядники інформації зобов'язані, зокрема, надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації (пункт 6 частини 1 статті 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

У відповідності до частини 1 статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Суд враховує те, що в направленому інформаційному запиті, позивач ставить питання щодо об'єктів інженерної інфраструктури міжгосподарських меліоративних систем, в той же час зазначені земельні ділянки знаходяться в межах внутрішньогосподарської меліоративної системи, про що й було повідомлено позивача Івано-Франківським міжрайонним управлінням водного господарства листами від 20.07.2016 року (а.с.8, 9). Крім того, надано інформацію про те, що всі меліоровані землі передані на баланс Горохолинської сільської ради Богородчанського району в 2004 році.

З огляду на викладене, судом встановлено, що відповідач не порушив норм чинного законодавства при розгляді запиту ОСОБА_1 від 21.07.2016 року.

На переконання суду, відповідач належно здійснив розгляд запиту на інформацію в порядку Закону України "Про доступ до публічної інформації", при цьому надавши ОСОБА_1 відповідь по суті запиту, із дотриманням строків надання запитуваної інформації та роз'ясненням права звернення до іншого суб'єкта владних повноважень, до компетенції якого належить одне із поставлених позивачем в запиті питання.

У відповідності до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З врахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку, що відповідач при наданні відповіді позивачу від 26.07.2016 року за № 01-81Г-45, діяв в межах повноважень, на підставі та у спосіб, що передбачені Конституцією та вимогами чинного законодавства.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до переконання, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, тому в задоволенні даного адміністративного позову слід відмовити.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Відповідно до частини 9 статті 183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 та частини 8 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Матуляк Я.П.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2016
Оприлюднено19.08.2016
Номер документу59724144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/968/16

Постанова від 29.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 07.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 07.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Постанова від 16.08.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні