Постанова
від 02.08.2016 по справі 820/1672/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

02 серпня 2016 р. № 820/1672/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Тітова О.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ" про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ, в якому просить суд стягнути з Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ (проспект Гагаріна, 173 В, м. Харків, 61124, код за ЄДРПОУ 36818876) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень нуль копійок).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за порушення Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, Нацкомфінпослуг на підставі акту від 08.10.2014 року №235/16/03-ЛБ було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн., накладеного згідно постанови від 23.10.2014 року №235/16/01-ЛБ. На момент пред'явлення позову сума штрафу не була сплачена, тому підлягає стягненню у судовому порядку.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, в адміністративному позові просив справу розглядати за відсутності представника.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, заперечень до суду не надав.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно вимог ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, дійшов наступного.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996 року, державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 (далі - Положення №1070/2011) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20.11.2012 р. №2319, за порушення Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ законодавства про фінансові послуги складено акт про правопорушення від 08.10.2014 року №235/16/03-ЛБ.

Відповідно до зазначеного акту, були встановлені наступні порушення Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ чинного законодавства: товариством не надано звітні дані за І квартал 2015 року та за перше півріччя 2015 року в паперовій та електронних формах, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та п.2.1 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженнями Держфінпослуг від 04.11.2004 р. №2740, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 23.11.2004 р. за №1482/10081.

Також товариством не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про який унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг за 2014 рік, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: статті 14 Закону щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг; пункту 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081, в частині неподання Товариством до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2014 рік.

На підставі акту №235/16/01-ЛБ від 23.10.2014 року позивачем винесено постанову №235/03/01-ЛБ від 23.10.2014 року про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Згідно зазначеної постанови до Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ застосовано штраф у розмірі 17000 грн. з встановленням строку для самостійної сплати.

Зазначені вище акт №235/16/01-ЛБ від 23.10.2014 року та постанова №235/03/01-ЛБ від 23.10.2014 року були надіслані на адресу відповідача та ним отримані, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення, копії яких наявні у матеріалах справи.

Доказів щодо оскарження постанови про застосування до Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ штрафних санкцій до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001р. №2664-ІІІ (далі - Закон №2664-ІІІ) фінансовою установою вважається - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Згідно статті 39 Закону №2664-ІІІ, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Положеннями п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону №2664-ІІІ передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, у вигляді накладення штрафу в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до ч.3 ст.41 Закону №2664-ІІІ штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог та стягнення з Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ штрафу у розмірі 17000 грн. за порушення законодавства про фінансові послуги.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160,161,162,163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ" про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ (проспект Гагаріна, 173 В, м. Харків, 61124, код за ЄДРПОУ 36818876) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції ", символ звітності 106) штраф у сумі 17000.00 грн. (сімнадцять тисяч) грн.

Стягнути з Повного товариства "ЛОМБАРД "ГАРАНТ" ПОЛЕСЬКІЙ І КОМПАНІЯ (проспект Гагаріна, 173 В, м. Харків, 61124, код за ЄДРПОУ 36818876) судовий збір у сумі 1378.00 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Тітов О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2016
Оприлюднено26.08.2016
Номер документу59845884
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1672/16

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

Ухвала від 02.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

Постанова від 02.08.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні