ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.08.2016Справа №910/14309/16 За позовом Антимонопольний комітет України
До Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно курортний центр"
Про стягнення штрафу у розмірі 1020000 грн. та пені 1020000 грн.
Суддя Прокопенко Л.В.
Представники:
Від позивача Прохоров Є.І. - представник
Від відповідача не з?явився
Суть спору:
Антимонопольний комітет України звернувся до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення 1020000 та пені 1020000.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.08.2016 порушено провадження у справі № 910/14309/16 та призначено розгляд справи на 19.08.2016.
В судове засідання 19.08.2016 представник позивача з'явився, надав суду усні пояснення по справі, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
В судове засідання 19.08.2016 представник відповідача не з'явився, причини неявки суд не повідомив.
Після виходу суду з нарадчої кімнати, в судовому засіданні 19.08.2016 р. було проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд, -
ВСТАНОВИВ :
Тимчасова адміністративна колегія Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи № 899/38-р-02-05-15 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції Товариством з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» (далі - ТОВ «Клеоніка») (ідентифікаційний код 38931293) і Товариством з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» (далі - ТОВ «Санаторно- курортний центр» або Відповідач) (ідентифікаційний код 38376270), прийняла рішення від 14.09.2015 № 10-р/тк (далі Рішення), яким визнано, що:
Дії ТОВ «Клеоніка» і ТОВ «Санаторно-курортний центр» під час участі у процедурі закупівлі послуг санаторно-лікувальних закладів із санаторно-курортного та відновлювального лікування застрахованих осіб і членів їх сімей, що надаватимуться у 2014 році (санаторно-курортні послуги), проведеній Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 189077, опублікованого в офіційному друкованому виданні «Вісник державних закупівель» від 25.10.2013 №84/2 (827/2), лоти № 315 - 319, порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої етапі 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.
За вказане порушення, на ТОВ «Санаторно-курортний центр» накладено штраф у розмірі 340 000 (триста сорок тисяч) гривень.
Дії ТОВ "Клеоніка" і ТОВ "Санаторно-курортний центр" під час участі у процедурі закупівлі послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інші послуги щодо тимчасового розміщування (послуги дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеній виконавчою дирекцією Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 046974, опублікованого в офіційному друкованому виданні «Вісник державних закупівель» від 17.02.2014 № 14 (860), лоти № 1 і 3, порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.
4 За вказане порушення, на ТОВ «Санаторно-курортний центр» накладено штраф у розмірі 340 000 (триста сорок тисяч) гривень.
5 Дії ТОВ «Клеоніка» і ТОВ «Санаторно-курортний центр» під час участі у процедурі закупівлі послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інші послуги щодо тимчасового розміщування (послуги дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеній виконавчою дирекцією Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 108075, опублікованого в офіційному друкованому виданні «Вісник державних закупівель» від 21.04.2014 № 32 (878), порушенням, передбаченим пунктом 1 етапі 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.
6 За вказане порушення, на ТОВ «Санаторно-курортний центр» накладено штраф у розмірі 340 000 (триста сорок тисяч) гривень.
Позивач зазначив, що Копію Рішення було направлено Відповідачу листом від 30.09.2015 №20-26.13/08-9924.Відповідно до повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення № 0303510037416, копію рішення Відповідач отримав 02.10.2015.
Таким чином, останнім днем сплати штрафу є 02.122015 .
Відповідно до частини першої статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення Антимонопольного комітету України, надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
Позивач зазначає, що станом на день звернення до суду ним не отримано доказів сплати штрафу.
Відповідно до абз. 2 ч. 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вказані вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 238 ГК України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Статтею 239 ГК України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції: вилучення прибутку (доходу); адміністративно-господарський штраф; стягнення зборів (обов'язкових платежів); застосування антидемпінгових заходів; припинення експортно-імпортних операцій; застосування індивідуального режиму ліцензування; зупинення дії ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господарювання певних видів господарської діяльності; анулювання ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господарювання окремих видів господарської діяльності; обмеження або зупинення діяльності суб'єкта господарювання; скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання; інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.
Відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
Згідно ч. 3 ст. 56 зазначеного Закону особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Враховуюче викладене, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення з відповідача штрафу обґрунтованими, законними та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання у ГК України визнаються штрафними санкціями (ч. 1 ст. 230 ГК України).
Відповідно до п. 1 ст. 231 ГК України, законом щодо окремих видів зобов'язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається.
Відповідно до ч. ч. 7, 9 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені, органи Комітету стягують штраф та пеню у судовому порядку; суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.
Абзацом 2 ч. 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Судом встановлено, що пеню позивачем нараховано відповідно до чинного законодавства, за таких обставин, розмір пені підлягає стягненню в розмірі 1020000 грн.
Згідно з ч. 2 ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно положень ст. 49 ГПК України судовий збір, підлягає стягненню із відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 33, 49, ст.ст. 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно курортний центр" (03038, м. Київ, вул. Ямська 28-А, код ЄДРПОУ 38376270) штрафи на загальну суму у розмірі 1020000 ( один мільйон двадцять тисяч) грн.. та пеню на загальну суму у розмірі 1020000 ( один мільйон двадцять тисяч) грн. за прострочення сплати штрафів, накладених Рішенням тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 14.09.2015 № 10-р/тк, зарахувавши до доходів загального фонду Державного бюджету України за кодом бюджетної класифікації:21081100 на р/р 31118106700010, МФО 820019, Код ЄДРПОУ 38050812, отримувач: УДК у Солом'янському районі міста Києва.
3. Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно курортний центр" (03038, м. Київ, вул. Ямська 28-А, код ЄДРПОУ 38376270) на користь Антимонопольного комітету України (03680, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45, ідентифікаційний код 00032767) судовий збір в розмірі 30600 ( тридцять тисяч шістсот) грн.
4. Після набрання рішенням законної сили видати накази.
. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано протягом десяти днів. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 25.08.2016.
Суддя Л.В.Прокопенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2016 |
Оприлюднено | 31.08.2016 |
Номер документу | 59969602 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Прокопенко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні