Постанова
від 25.08.2016 по справі 815/3166/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3166/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 серпня 2016 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду - Потоцька Н.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом головного управління Держпраці в Одеській області до об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ОЛЕШИ-4» про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпраці в Одеській області, звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ОЛЕШИ-4», в якому просить:

застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ОСББ «ОЛЕШИ-4» шляхом зобов'язання ОСББ «ОЛЕШИ-4» повністю зупинити виконання робіт (виробництва) по експлуатації ліфту пасажирського виробництва ПрАТ «ОТІС» реєстр. № 6497, який розташований за адресою - м. Одеса, вул. Юрія Олеші, буд. 4, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до Наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.05.2016 № 573 у період з 24.06.2016 року по 27.06.2016 року посадовою особою Головного управління було проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ОЛЕШИ-4» (код ЄДРПОУ 32428616) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Під час проведення планової перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ОЛЕШИ-4» було виявлено всього 10 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 4 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

У зв'язку із виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю людей є підстави для повного зупинення виконання робіт (виробництва) по експлуатації ліфту пасажирського виробництва ПрАТ «ОТІС» реєстр. № 6497, який розташований за адресою - м. Одеса, вул. Юрія Олеші, буд. 4, що і стало підставою для звернення до суду.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження разом з судовими документами була надіслана відповідачу засобами поштового зв'язку та доставлена на його адресу 13.07.2016, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправленням №6550101020420 , яке міститься в матеріалах справи.

Відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження та судових документів, заперечень проти позову та необхідних документів або заяву про визнання позову до суду не подав.

Відповідно до ч.4 ст.183 2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Відтак, суддя прийшов до висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.

Відповідно до вимог статті 122 КАС України, адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше одного місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Розглянувши подані позивачем документи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суддя вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

На виконання Наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.05.2016 № 573 у період з 24.06.2016 року по 27.06.2016 року посадовою особою Головного управління було проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ОЛЕШИ-4» (код ЄДРПОУ 32428616, за адресою - вул. Юрія Олеші, буд. 4, м. Одеса, 65014) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 24.06.2016 № 569 (а.с.16-20), відповідно до якого виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, зокрема: відсутній дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці на експлуатацію пасажирських ліфтів, що є порушенням:

- п.9.1.6. НПАОП 0.00-1.02-08: «Ліфт реєстр. № 6497 не перереєстровано у територіальному органі спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) при передачі у власність в ОСББ «ОЛЕШИ-4»;

- п. 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» затвердженого Постановою КМУ №1107 від 26.10.2011р.: «Не отримано дозвіл територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) на експлуатацію ліфтів»;

- п. 9.4.1. НПАОП 0.00-1.02-08: «Ліфт реєстр. №6497 не пройшов періодичний технічний огляд у лютому 2016 року»;

- п. 7.3.1. НПАОП 0.00-1.02-08: «В паспорті ліфта відсутнє установче креслення (план і розріз шахти, машинного приміщення з розміщенням обладнання)».

Також в даному акті зазначено, що у зв'язку з вказаними порушеннями було попереджено голову правління Шабанову А.С. про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) ліфта пасажирського виробництва ПрАТ «ОТІС» реєстр. № 6497 .

Зазначений акт надіслано засобами поштового зв'язку на адресу відповідача 24.06.2016 р., що підтверджується поштовим повідомленням № 6500134553850 (а/с. 20-21).

Згідно п. 1 Положення про Державну службу з питань праці України, затвердженого Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року N 96, Державна служба з питань праці Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України.

Пунктом 3 Положення про Державну службу з питань праці України, основні завдання Держпраці, зокрема, реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообовязкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 7 Положення про Державну службу з питань праці України,

Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно ст. 38 Закону України «Про охорону праці», державний нагляд за яким законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про охорону праці", державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», державний нагляд (контроль) - державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з п. 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 року за № 1531/20269 (далі - Положення №826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки, зокрема, порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.

Згідно пункту 4 Положення про Управління Держпраці, відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в і безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

- забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами ідуального та колективного захисту;

- монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, сування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

- виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

- організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони . навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг субєктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг субєктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення субєкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч.2 ст.86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч.3 ст.86).

З огляду на те, що відповідачем до суду не надано жодних доказів щодо усунення порушень, зазначених в акті перевірки, аналізуючи наведені норми, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпраці у Харківський області є обґрунтованими, через що позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягають задоволенню.

Відповідно до приписів п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України дана постанова підлягає

негайному виконанню.

Керуючись ст.ст. 6-8, ч. 6 ст. 71, 86, 183-2, 167, 186, 254, 256 КАС України суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ОЛЕШИ-4» (код за ЄДРПОУ 32428616, юридична адреса: вул. Юрія Олеші, буд. 4, м. Одеса, 65014) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ОЛЕШИ-4» повністю зупинити виконання робіт (виробництва) по експлуатації ліфту пасажирського виробництва ПрАТ «ОТІС» реєстр. № 6497, який розташований за адресою - м. Одеса, вул. Юрія Олеші, буд. 4, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Обов'язок щодо виконання даного рішення покласти на Головне управління Держпраці в Одеській області в частині здійснення контролю за усуненням порушень вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоровю людей.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Потоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2016
Оприлюднено01.09.2016
Номер документу59985923
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3166/16

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 25.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні