Ухвала
від 22.12.2016 по справі 815/3166/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2016 р. Справа № 815/3166/16

Категорія: 5.1.2 Головуючий в 1 інстанції: Потоцька Н. В.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

в складі:

головуючого судді -ОСОБА_1 судді -ОСОБА_2 судді -ОСОБА_3

розглянувши в порядку письмового провадження в місті ОСОБА_3 адміністративну справу за апеляційною скаргою об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2016 року у справі за адміністративним позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, -

В С Т А Н О В И Л А :

В липні 2016 року Територіальне управління Держгірпромнагляду в Одеській області звернулося до суду з адміністративним позовом до об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» , в якому просить:

- застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ОСББ В«ОЛЕШИ-4В» шляхом зобов'язання ОСББ В«ОЛЕШИ-4В» повністю зупинити виконання робіт (виробництва) по експлуатації ліфту пасажирського виробництва ПрАТ В«ОТІСВ» реєстр. № 6497, який розташований за адресою - м. Одеса, вул. Юрія Олеші, буд. 4, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що відповідно до Наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.05.2016 № 573 у період з 24.06.2016 року по 27.06.2016 року посадовою особою Головного управління було проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» (код ЄДРПОУ 32428616) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Під час проведення планової перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» було виявлено всього 10 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 4 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

У зв'язку із виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю людей є підстави для повного зупинення виконання робіт (виробництва) по експлуатації ліфту пасажирського виробництва ПрАТ В«ОТІСВ» реєстр. № 6497, який розташований за адресою - м. Одеса, вул. Юрія Олеші, буд. 4, що і стало підставою для звернення до суду.

Відповідач заперечень проти позову та необхідних документів або заяву про визнання позову до суду не подав.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2016 року адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області задоволено повністю.

Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» (код за ЄДРПОУ 32428616, юридична адреса: вул. Юрія Олеші, буд. 4, м. Одеса, 65014) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» повністю зупинити виконання робіт (виробництва) по експлуатації ліфту пасажирського виробництва ПрАТ В«ОТІСВ» реєстр. № 6497, який розташований за адресою - м. Одеса, вул. Юрія Олеші, буд. 4, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» подало апеляційну скаргу, в якій ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права та прийняття нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до п.3 ч.1 ст.197 КАС України, якою передбачено, що суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які прийняті у порядку скорочено провадження за результатами розгляду справ, передбачених п.1,2 ч.1 ст.183-2 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.

На виконання Наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.05.2016 № 573 у період з 24.06.2016 року по 27.06.2016 року посадовою особою Головного управління було проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» (код ЄДРПОУ 32428616, за адресою - вул. Юрія Олеші, буд. 4, м. Одеса, 65014) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 24.06.2016 № 569 (а.с.16-20), відповідно до якого виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, зокрема: відсутній дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці на експлуатацію пасажирських ліфтів, що є порушенням:

- п.9.1.6. НПАОП 0.00-1.02-08: В«ОСОБА_1 реєстр. № 6497 не перереєстровано у територіальному органі спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) при передачі у власність в ОСББ В«ОЛЕШИ-4В» ;

- п. 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпекиВ» затвердженого Постановою КМУ №1107 від 26.10.2011р.: В«Не отримано дозвіл територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) на експлуатацію ліфтівВ» ;

- п. 9.4.1. НПАОП 0.00-1.02-08: В«ОСОБА_1 реєстр. №6497 не пройшов періодичний технічний огляд у лютому 2016 рокуВ» ;

- п. 7.3.1. НПАОП 0.00-1.02-08: « паспорті ліфта відсутнє установче креслення (план і розріз шахти, машинного приміщення з розміщенням обладнання)В» .

Також в даному акті зазначено, що у зв'язку з вказаними порушеннями було попереджено голову правління ОСОБА_4 про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) ліфта пасажирського виробництва ПрАТ В«ОТІСВ» реєстр. № 6497 .

Зазначений акт надіслано засобами поштового зв'язку на адресу відповідача 24.06.2016 р., що підтверджується поштовим повідомленням № 6500134553850.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем до суду не надано жодних доказів щодо усунення порушень, зазначених в акті перевірки, у зв'язку з чим позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

В апеляційній скарзі ОСББ В«ОЛЕШИ-4В» вказується, що судом не враховано, що усі порушення зазначені в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 24.06.2016 року № 569 складеного державним інспектором усунені своєчасно, про що було повідомлено листом № 58 від 20.07.2016р.

Колегія суддів погоджується з вищевказаними висновками суду першої інстанції про необхідність задоволення позовних вимог з наступних підстав.

У відповідності до ст. 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Підпунктом 16 п.4 Положення про Державну службу України з питань праці (затверджено постановою Кабінету Міністрів України №96 від 11 лютого 2015 року) передбачено, що Держпраці здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Відповідно до ч.7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, проведеною перевіркою позивачем були зафіксовані порушення, зокрема, п.9.1.6. НПАОП 0.00-1.02-08: В«ОСОБА_1 реєстр. № 6497 не перереєстровано у територіальному органі спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) при передачі у власність в ОСББ В«ОЛЕШИ-4В» ; п. 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпекиВ» затвердженого Постановою КМУ №1107 від 26.10.2011р.: В«Не отримано дозвіл територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) на експлуатацію ліфтівВ» ; п. 9.4.1. НПАОП 0.00-1.02-08: В«ОСОБА_1 реєстр. №6497 не пройшов періодичний технічний огляд у лютому 2016 рокуВ» ; п. 7.3.1. НПАОП 0.00-1.02-08: « паспорті ліфта відсутнє установче креслення (план і розріз шахти, машинного приміщення з розміщенням обладнання)В» .

Згідно п.9.2.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, які затверджені наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду №190 від 01 вересня 2008 року - у процесі експлуатації ліфти підлягають технічним оглядам і експертним обстеженням.

Робота ліфта не дозволяється, якщо, зокрема, не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта (п.п.9.7.15 Правил).

Позачерговий технічний огляд ліфта проводять у разі, зокрема, закінчення граничного строку експлуатації (із застосуванням видів робіт, що не використовувались під час експертного обстеження) (п..п.9.5.1).

При цьому, пунктом 32 Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України №687 від 26 травня 2004 року передбачено, що за результатами експертного обстеження експертна організація готує висновок експертизи.

Відповідно до п.2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України №826 від 11 серпня 2011 року, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

З урахуванням вищенаведених приписів Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Закону України "Про охорону праці", Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) №569 від 24.06.2016 року, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що встановлені позивачем при перевірці ОСББ «Олеши-4» порушення вимог експлуатації ліфтів створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Враховуючи те, що відповідачем не надано доказів про повне усунення виявлених перевірками порушень нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей та в силу статті 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов'язком суб'єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), висновок суду першої інстанції про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації ліфту пасажирського виробництва ПрАТ В«ОТІСВ» реєстр. № 6497, який розташований за адресою - м. Одеса, вул. Юрія Олеші, буд. 4 є правильним.

З урахуванням викладеного, та оскільки відповідачем не виконані вимоги чинного законодавства щодо забезпечення належних, безпечних і здорових умов праці, підтвердженням чого є акт №569 від 24.06.2016 року, а виявлені порушення загрожують життю та здоров'ю людей, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про необхідність застосування до ОСББ В«ОЛЕШИ-4В»заходів реагування у вигляді зупинення виконання робіт по експлуатації ліфту пасажирського виробництва ПрАТ В«ОТІСВ» реєстр. № 6497, який розташований за адресою - м. Одеса, вул. Юрія Олеші, буд. 4, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень норм матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, у зв'язку з чим апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 183-2, 195, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«ОЛЕШИ-4В» - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2016 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Головуючий: Л ОСОБА_1 Суддя: ОСОБА_2 Суддя: ОСОБА_3

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2016
Оприлюднено27.12.2016
Номер документу63572594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3166/16

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.09.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 25.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 04.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні