ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА
16 серпня 2016 р.Справа №804/5206/16
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Павловський Д.П., розглянувши клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю сільсогосподарське підприємство «Агросфера» про забезпечення адміністративного позову у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю сільсогосподарське підприємство «Агросфера» до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання рішення неправомірним
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю сільсогосподарське підприємство «Агросфера» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області, в якому просить:
- скасувати припис Управління з питань праці Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області № 1/4.5-1-1 від 18.07.2016 року;
- скасувати постанову начальника Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області від 29.07.2016 року № 1/4.5-1/86 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами.
Крім того, позивач також звернувся до суду з клопотанням про вжиття заходів забезпечення позову, шляхом зупинення дії припису Управління з питань праці Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області № 1/4.5-1-1 від 18.07.2016 року та постанови начальника Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області від 29.07.2016 року № 1/4.5-1/86 до набрання законної сили рішенням суду по даній справі.
В обґрунтування зазначеного клопотання зазначає, що даний припис є явно протиправним та виконання його вимог призведе до заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача та для їх відновлення буде необхідно докласти значних зусиль та витрат. Щодо постанови від 29.07.2016 року № 1/4.5-1/86, позивач зазначає, що вона також є явно протиправною, оскільки винесена на підставі протиправного акта перевірки.
Дослідивши доводи, викладені у клопотанні про забезпечення позову, суд прийшов до висновку про його необґрунтованість, з огляду про наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
В розумінні наведеної норми закону, у вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв'язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги; імовірності ускладнення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв'язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.
Згідно ч.1 ст.118 КАС України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.
Також, суд звертає увагу на те, що забезпечення зазначеного адміністративного позову в заявлений у клопотанні про забезпечення позову позивачем спосіб виходять за межі підстав забезпечення позову, передбачених частиною першою статті 117 КАС України, оскільки судом фактично ухвалюється рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову, що є неприпустимим.
Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених Кодексом адміністративного судочинства України заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Оцінюючи докази у їх сукупності та приймаючи до уваги, що позивачем не надано жодних доказів на підтвердження існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, що захист цих прав та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, суд вважає необхідним клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю сільсогосподарське підприємство «Агросфера» про забезпечення позову залишити без задоволення.
Керуючись статтями 117, 118, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю сільсогосподарське підприємство «Агросфера» про забезпечення позову Публічного акціонерного товариства «Орджонікідзевський гірничо-збагачувальний комбінат» до Товариства з обмеженою відповідальністю сільсогосподарське підприємство «Агросфера» до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання рішення неправомірним - залишити без задоволення.
Ухвала суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня її проголошення.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.П. Павловський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2016 |
Оприлюднено | 02.09.2016 |
Номер документу | 60017312 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні