Рішення
від 22.04.2009 по справі 20-7/203-11/262-9/125
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Іменем України

РІШЕННЯ

"22" квітня 2009 р. справа № 20-7/203-11/262-9/125

За позовом Фізичної осо би - підприємця ОСОБА_1

(99038, АДРЕСА_1)

до Комунального підпри ємства “Орбіта”

(проспект Жовтневої Револю ції, 8, місто Севастополь, 99038)

про визнання недійсним договору на господарське об слуговування №75 від 22.08.2003 в част ині калькуляції - розрахунк у вартості експлуатаційних в итрат для торгівельних павіл ьйонів на ринку “Юмашевський ” на 01.02.2007, спонукання затвердит и нову калькуляцію,

Суддя Рибі на С.А.

Представники сторін:

позивача - ОСОБА_2 , довіреність ВЕТ №967339 від 18.08.2007;

відповідача - Тарат уткіна Віта Володимирівна , довіреність №185 від 03.11.2008.

СУТЬ СПОРУ:

Фізична особа-підприєме ць ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБ А_1.) звернулася до господарс ького суду міста Севастополя з позовною заявою до комунал ьного підприємства «Орбіта» (далі - КП «Орбіта») про визна ння недійсним договору на го сподарське обслуговування № 75 від 22.08.2003 в частині калькуляці ї - розрахунку вартості експ луатаційних витрат для торгі вельних павільйонів на ринку “Юмашевський” на 01.02.2007, спонука ння затвердити нову калькуля цію.

Ухвалою суду від 31.07.2007 позовн а заява ФОП ОСОБА_1 прийня та до розгляду суддею Ілюхін ою Г.П. та порушено провадженн я у справі №20-7/203.

22.08.2007 позивач звернувся до су ду з клопотанням про забезпе чення позову (вх. №27916) та пр осить вжити заходів забезпеч ення позову шляхом заборони відповідачу здійснювати від ключення електричної енергі ї від його павільйону, що розт ашований на ринку «Юмашевськ ий» за адресою: АДРЕСА_3.

Ухвалою суду від 04.06.2008 на вико нання розпорядження голови г осподарського суду міста Сев астополя від 02.06.2008 №51 справа при йнята до провадження суддею Дмитрієвим В.Є. з привласненн ям номеру 20-7/203-11/262.

Ухвалою господарського су ду міста Севастополя від 01.07.2008 п ровадження у справі зупинено до вирішення спору у пов'яз аній з нею справі №20-7/206-11/276 за поз овом фізичної особи - підпри ємця ОСОБА_4 до Комунально го підприємства «Орбіта» про визнання недійсним договору на господарське обслуговува ння № 78 від 16.07.2002 в частині кальку ляції-розрахунку вартості ек сплуатаційних витрат для тор говельних павільйонів на рин ку „Юмашевський” на 01.02.2007, зобов 'язання відповідача затвер дити нову калькуляцію, яку бу де розраховано судовим експе ртом, виходячи з послуг, які на даються та їх собівартості.

Рішенням господарського с уду міста Севастополя від 04.11.20 08 у справі №20-7/206-11/276-5/046-11/382, залишеним без змін постановою Севасто польського апеляційного гос подарського суду від 28.01.2009, у за доволенні позову фізичної ос оби - підприємця ОСОБА_4 д о Комунального підприємства «Орбіта»відмовлено.

Ухвалою від 18.02.2009 на виконанн я розпорядження голови госпо дарського суду міста Севасто поля від 16.02.2009 №26 справа №20-7/203-11/262 пр ийнята до провадження суддею Рибіною С.А. з привласненням н омеру №20-7/203-11/262-9/125, та у зв'язку з тим, що обставини, які зумовил и зупинення провадження у сп раві усунені - провадження у с праві поновлено.

Заявою від 06.04.2009 поз ивач уточнив позовні вимоги та просить визнати недійсним договір на господарське обс луговування №75 від 22.08.2003, укла дений між сторонами, в ціло му (т. 2 арк.с. 1-3).

Ці позовні вимоги ФОП ОСОБА_1 мотивовані тим, що на відносини, які склалися мі ж сторонами, поширюються нор ми Закону України «Про житло во-комунальні послуги», а дог овір, що є предметом спору у да ній справі, не містить всіх іс тотних умов, встановлених ст аттею 26 цього Закону, зокрема, вичерпний перелік житлово-к омунальних послуг, що надают ься, їх вартість та одиниці ви міру. За таких обставин, на дум ку позивача, у зв'язку з тим, що договір не містить всіх іс тотних умов, передбачених За коном України «Про житлово-к омунальні послуги»він є неук ладеним, та в порядку статей 20 3 та 215 Цивільного кодексу Укра їни підлягає визнанню недійс ним.

У відзиві на уточненн я до позову відповідач уточн ені позовні вимоги не визнав , вважає, що правовідносини, що склалися між сторонами не пі дпадають під дію Закону Укра їни «Про житлово-комунальні послуги», а регулюються викл ючно Правилами торгівлі на р инках (т. 2 арк.с. 6-8).

Розглянувши матеріали сп рави, дослідивши надані дока зи, заслухавши пояснення пре дставників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно пункту 1.1 останньо ї редакції Статуту комунальн ого підприємства «Орбіта», з атвердженого рішенням Гагар інської районної в м. Севасто полі ради від 07.10.2005 №12/29С (дата дер жавної реєстрації - 10.01.2006) кому нальне підприємство створен е Гагарінською районною в мі сті Севастополі радою для за безпечення суспільних потре б, шляхом систематичного зді йснення виробничої, торгової і іншої господарської діяль ності в порядку, передбачено му Господарським кодексом Ук раїни та іншими законами.

12.06.1997 між Севастопольською мі ською державною адміністрац ією та комунальним підприємс твом «Орбіта»укладений дого вір №148 про право користування землею на умовах оренди (далі - Договір №148) (т.2, арк.с. 38-40).

Згідно розділу 1 Договору №1 48 Севастопольська міська дер жавна адміністрація розпоря дженням №451-р від 17.03.1997 надає, а КП «Орбіта»приймає у тимчасове користування земельну ділян ку загальною площею 0,7339 га, роз ташовану в районі АДРЕСА_4

Земельна ділянка надаєтьс я на умовах оренди строком на 10 років для реконструкції та обслуговування будівель та с поруд торгового ринку.

У порядку пункту 5.2 Договору №148 договір є пролонгованим н а наступний строк.

Згідно договору дарування від 08 серпня 2000 року громадянк а ОСОБА_1 прийняла в дар па вільйон непродовольчих това рів, загальною площею 14,1 кв.м ., який розташований за адресо ю: АДРЕСА_3 (т.2, арк.с. 4).

22.08.2003 між ФОП ОСОБА_1 (Замо вник) та КП «Орбіта»(Виконаве ць) укладений договір №75 на го сподарське обслуговування (д алі - Договір) (т.1, арк.с. 9).

Договір регулює на доброві льній основі взаємовідносин и сторін по наданню господар ських послуг у зв'язку з роз міщенням павільйону ФОП ОС ОБА_1 на території ринку, роз ташованого за адресою: м. Сева стополь, пр. Жовтневої револю ції, 61 (розділ 1 Договору).

Згідно розділу 2 Договору КП «Орбіта»взяло на себе зобов 'язання, зокрема: здійснюва ти контроль за дотриманням с анітарних та протипожежних н орм та правил; здійснювати ре гулярне прибирання прилегло ї до павільйону Замовника те риторії, обладнувати місця з бору сміття, організовувати його вивезення.

Відповідно до пункту 2.2.3 Дого вору ФОП ОСОБА_1 зобов'яз алася щомісячно, до 5-го числа чергового місяця, перерахову вати на розрахунковий рахуно к Виконавця або вносити до йо го каси плату за послуги по го сподарському обслуговуванн ю згідно затвердженої кальку ляції (з урахуванням змін цін та витрат), про що Виконавець повідомляє Замовника за 30 дні в.

Договір вступає в силу з мом енту його підписання та діє д о закінчення строку оренди з емельної ділянки під ринок (п ункт 3.1 Договору).

Протягом дії Договору відп овідачем було затверджено де кілька калькуляцій, які визн ачали ціну Договору. Останні м листом від 05.02.2007 відповідач по відомив позивача, що у зв'яз ку зі збільшенням з січня 2007 ро ку оплати за обслуговування ринку іншими організаціями т а збільшення вартості оренди землі на ринку з 01.02.2007, збільшує ться вартість господарськог о обслуговування за Договоро м - до 58,60 грн. за 1 торгове місце .

До витрат, вказаних у стаття х калькуляції - розрахунку в артості господарського обсл уговування для торгових паві льйонів на Юмашевському ринк у з 01.02.2007, відносяться: прямі мат еріальні витрати; витрати на оплату праці (крім управлінс ького персоналу); нарахуванн я на заробітну плату; амортиз ація; загальновиробничі витр ати; виробнича собівартість; адміністративні витрати; ін ші витрати; рентабельність т а податок на додану вартість .

Згідно висновку додатково ї судової економічної експер тизи №193 від 27.06.2008, призначеної по аналогічній справі №5020-7/206-11/276-5/406-1 1/382 за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 до Кому нального підприємства «Орбі та»про визнання недійсним до говору на господарське обслу говування № 78 від 16.07.2002 в частині калькуляції-розрахунку варт ості експлуатаційних витрат для торговельних павільйоні в на ринку „Юмашевський” на 01. 02.2007, склад витрат вказаної кал ькуляції-розрахунку відпові дає вимогам чинного законода вства України.

Відсутність у Договорі та калькуляції - розрахунку ва ртості господарського обслу говування, на думку позивача , всіх істотних умов договору , встановлених статтею 26 Закон у України «Про житлово-комун альні послуги», і стало підст авою для звернення ФОП ОСОБ А_1 з позовом до господарськ ого суду про визнання Догово ру недійсним в цілому.

Суд визнає позовні вимоги т акими, що не підлягають задов оленню з наступних підстав.

Вимоги щодо функціонуванн я створених в установленому порядку ринків усіх форм вла сності, організації оптового та роздрібного продажу на ни х сільгосппродуктів, продово льчих і непродовольчих товар ів, худоби, тварин, кормів тощо , надання послуг, додержання в етеринарних, санітарних, про типожежних вимог і правил бе зпеки праці на ринках, прав сп оживачів і вимог податкового законодавства визначаються Правилами торгівлі на ринка х, затвердженими наказом Мін істерства економіки та з пит ань європейської інтеграції України, Міністерства внутр ішніх справ України, Державн ої податкової адміністрації України, Державного комітет у стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002 року N 57/188/84/105 та зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 22 березня 2002 року за N 288/6576 (далі - Правила).

Таким чином, всі правовід носини, пов'язані з діяльні стю ринку, є специфічними, та регулюються між учасникам и таких відносин спеціально затвердженими правилами.

Згідно пункту 2 Правил ри нок - це суб'єкт господарюв ання, створений на відведені й за рішенням місцевого орга ну виконавчої влади чи орган у місцевого самоврядування з емельній ділянці і зареєстро ваний в установленому порядк у, функціональними обов'язка ми якого є надання послуг та с творення для продавців і пок упців належних умов у процес і купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залеж но від попиту і пропозицій.

Пунктом 10 Правил передбачен о, що для потреб і зручностей п родавців і покупців на терит орії ринку або поруч можуть в ідкриватися магазини, підпри ємства громадського харчува ння, побутового обслуговуван ня, телефонного зв'язку, каси п родажу квитків на транспорт, готелі.

Пунктами 31-35 Правил, зокрема, встановлено, що адміністрац ія ринку зобов'язана: забезпе чити постійне вивезення відх одів і сміття; забезпечити ре гулярне проведення спеціаль них санітарних заходів за що місячним графіком: знищення комах, гризунів, шкідників (де зінфекція, дезінсекція, дера тизація); створити на ринку не обхідні умови для здійснення правоохоронними і контрольн ими органами діяльності згід но з їх повноваженнями; підтр имувати територію ринку в на лежному санітарно-технічном у і протипожежному стані, заб езпечувати розвиток матеріа льно-технічної бази ринку, ос нащувати його необхідним обл аднанням та інвентарем, засо бами вимірювальної техніки; справляти ринковий збір, кон тролювати його оплату продав цями та перераховувати цей з бір до місцевого бюджету в те рміни та в обсягах, передбаче них чинним законодавством.

Згідно абзацу другого пунк ту 19 Правил тарифи на послу ги ринку, що пов'язані із забез печенням діяльності ринково го господарства, установлюют ься адміністрацією ринку відповідно до чинного закон одавства.

Відповідно до абзацу першо го статті 23 Правил продавці на ринках зобов'язані сплачува ти ринковий збір, плату за утр имання торговельного місця в належному стані й інші послу ги ринку.

Таким чином, діюче законода вство покладає на адміністра цію ринку обв'язки щодо заб езпечення діяльності ринков ого господарства за рахунок продавців, які здійснюють на його території торгівлю.

Згідно зі статтею 4 Декр ету Кабінету Міністрів Украї ни «Про місцеві податки і збо ри»(далі - Декрет) ринкови й збір є платою за торгові місця на ринках і в павільйон ах, на критих і відкритих ст олах, майданчиках для торгів лі з автомашин, візків, мотоц иклів, ручних візків. На допо внення до наведенного формул ювання у пункті 1 Указу Презид ента України «Про впорядкува ння механізму сплати ринково го збору» від 28.06.1999 N 761/99 (далі - Ук аз) зазначається, що ринковий збір - це плата за право зай мання місця для торгівлі на р инках усіх форм власності , у тому числі в павільйонах , на критих і відкритих стол ах, майданчиках (включаючи ор ендовані), з автомобілів, візк ів, мотоциклів, ручних візків тощо.

Поняття торгово го місця визначено в абзаці т ретьому пункту 13 Правил та пун кті 1.8 Інструкції щодо заповне ння форми державного статист ичного спостереження N 12-торг "Про наявність і використанн я торгової мережі на ринках т а реалізацію сільськогоспод арської продукції на них", зат вердженої наказом Державног о комітету статистики Україн и від 26 липня 2005 року N 209 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 29 серпня 2005 року за N 942/11222 (далі - Інструкція). Торго вельне місце - площа, відведен а для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагі в, лотків тощо) та здійснення п родажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобі в, причепів, візків (у тому чис лі ручних), у контейнерах, кіос ках, палатках тощо. Розмір тор говельного місця визначаєть ся в правилах торгівлі на рин ках, що затверджуються відпо відно до законодавства.

Відповідно до пункту 44 частини першої статті 26 Зако ну України «Про місцеве само врядування»до повноважень о рганів місцевого самоврядув ання відноситься вирішення п итань щодо встановлення відп овідно до законодавства прав ил торгівлі на ринках.

Згідно абзацу третьо му пункту 13 Правил торгівлі на ринках м. Севастополя, затвер джених рішенням Севастополь ської міської Ради від 06.04.2004 №1879, одне торговельне місце на пр илавках (столах) рівняється о дному погонному метру, при пр одажі продукції (товарів) з тр анспортного засобу, причепа, візків, у тому числі ручної, в контенейрах, кіосках, палатк ах та ін. - двом повним або неп овним квадратним метрам площ і, яка займається.

Також згідно з Інстру кцією до торгових місць на ри нках не належать магазини та об'єкти ресторанного господ арства

Національні стандар ти України ДСТУ 4303:2004 «Роздрібн а та оптова торгівля. Терміни та визначення понять»розділ яють поняття таких видів тор говельних об'єктів як «мага зин»та «павільйон». Відмінні сть павільйону від магазину полягає у тому, що павільйон р озміщений в окремій споруді полегшеної конструкції.

Таким чином, обов'язок пр одавців на ринках по сплаті р инкового збору, плати за утри мання торговельного місця в належному стані й інших посл уг ринку розповсюджується і на продавців, павільйони яки х розташовані на території р инку. При цьому обов'язкові сть укладання між адміністра цією ринку та підприємцями, щ о здійснюють торгівлю на тер иторії ринку, договору на гос подарське обслуговування П равилами не встановлена.

Крім того, торговельне місц е для павільйонів (інших стац іонарних малих архітектурни х форм), що знаходяться у власн ості таких підприємців, визн ачається не за принципом рух омості об'єкту, а за принцип ом займаної ними площі на рин ку залежно від розмірів торг ових місць.

Але, як вважає позива ч, послуги, що надаються відпо відачем за Договором на госп одарське обслуговування, є с аме житлово-комунальними пос лугами, надання та споживанн я яких регулюється Законом У країни «Про житлово - комуна льні послуги»(далі - Закон).

Статтею 1 Закону надан е визначення терміну житл ово-комунальні послуги - це результат господарської д іяльності, спрямованої на за безпечення умов проживання т а перебування осіб у жилих і н ежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будин ків і споруд відповідно до но рмативів, норм, стандартів, по рядків і правил.

Згідно частини пе ршої статті 13 Закону різновид ом житлово-комунальних послу г є:

- комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, вод овідведення, газо- та електро постачання, централізоване о палення, а також вивезення по бутових відходів тощо);

- послуги з утримання буд инків і споруд та прибудинко вих територій (прибирання внутрішньобудинкових примі щень та прибудинкової терито рії, санітарно-технічне обсл уговування, обслуговування в нутрішньобудинкових мереж, у тримання ліфтів, освітлення місць загального користуван ня, поточний ремонт, вивезенн я побутових відходів тощо).

Пунктом 1 частини третьої ст атті 20 Закону встановле ний обов'язок споживача щодо укладення договору на н адання житлово-комунальних п ослуг, підготовленого викона вцем на основі типового дого вору.

Виконавець, у свою черг у, зобов'язаний підго тувати та укласти із спожива чем договір на надання житло во-комунальних послуг з визн аченням відповідальності за дотримання умов його викона ння згідно з типовим договор ом (пункт 3 частини другої стат ті 21 Закону).

Істотні умови дого вору про надання житлово-ком унальних послуг встановлені частиною першою статті 26 Зако ну, зокрема, такий договір пов инен містити вичерпний перел ік житлово-комунальних послу г, тарифи та їх складові на кож ну з цих послуг, загальна варт ість послуг; порядок оплати з а спожиті житлово-комунальні послуги; порядок вимірюванн я обсягів та визначення якос ті наданих послуг; визначенн я точок розподілу, в яких відб увається передача послуг від виконавця/виробника спожива чу.

Таким чином, особл ивістю договору на надання ж итлово-комунальних послуг є обов'язковість його укладе ння між виробником (виконавц ем) та споживачем цих послуг.

У свою чергу, обов' язковість укладання догов ору на господарське обслугов ування між підприємством , що здійснює експлуатацію ри нку, та особами, павільйони як их розташовані на території ринку, нормами діючого зак онодавства не передбачено , такий договір укладається за вільним волевиявленням с торін та на їх власний розсуд .

Таким чином, оскільки правовідносини сторін регул юються спеціальними законам и, а спірний договір не є обов' язковим до укладення, твердж ення позивача про те, що на від носини, які склалися між стор онами розповсюджується Зако н України «Про житлово-комун альні послуги»є помилковим.

Статтею 6 Цивільного к одексу України (далі - Кодек с) встановлено, що сторони маю ть право укласти договір, яки й не передбачений актами цив ільного законодавства, але в ідповідає загальним засадам цивільного законодавства. С торони мають право врегулюва ти у договорі, який передбаче ний актами цивільного законо давства, свої відносини, які н е врегульовані цими актами. С торони в договорі можуть від ступити від положень актів ц ивільного законодавства і вр егулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в дог оворі не можуть відступити в ід положень актів цивільного законодавства, якщо в цих акт ах прямо вказано про це, а тако ж у разі, якщо обов'язковість д ля сторін положень актів цив ільного законодавства випли ває з їх змісту або із суті від носин між сторонами.

Згідно зі статтею 203 Цивіл ьного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам ци вільного законодавства, а та кож моральним засадам суспіл ьства. Особа, яка вчиняє право чин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатност і. Волевиявлення учасника пр авочину має бути вільним і ві дповідати його внутрішній во лі. Правочин має вчинятися у ф ормі, встановленій законом. П равочин має бути спрямований на реальне настання правови х наслідків, що обумовлені ни м.

Статтею 204 Цивільног о кодексу України передбачен а презумпція правомірності п равочину: правочин є правомі рним, якщо його недійсність п рямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судо м недійсним.

Відповідно до частини пе ршої статті 626 Кодексу договор ом є домовленість двох або бі льше сторін, спрямована на вс тановлення, зміну або припин ення цивільних прав та обов' язків.

Частиною першою статті 628 Ко дексу передбачено, що зміст д оговору становлять умови (пу нкти), визначені на розсуд сто рін і погоджені ними, та умови , які є обов'язковими відпов ідно до актів цивільного зак онодавства.

Згідно з частиною першою ст атті 632 Кодексу ціна в договор і встановлюється за домовлен істю сторін. У випадках, встан овлених законом, застосовуют ься ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регу люються уповноваженими орга нами державної влади або орг анами місцевого самоврядува ння.

Відповідно до статті 638 Коде ксу договір є укладеним, якщо сторони в належній формі дос ягли згоди з усіх істотних ум ов договору. Істотними умова ми договору є умови про предм ет договору, умови, що визначе ні законом як істотні або є не обхідними для договорів дано го виду, а також усі ті умови, щ одо яких за заявою хоча б одні єї із сторін має бути досягну то згоди.

Частинами другою та третьо ю статті 180 Господарського код ексу України передбачено, що господарський договір вважа ється укладеним, якщо між сто ронами у передбачених законо м порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотни х умов. Істотними є умови, визн ані такими за законом чи необ хідні для договорів даного в иду, а також умови, щодо яких н а вимогу однієї із сторін пов инна бути досягнута згода. Пр и укладенні господарського д оговору сторони зобов'язан і у будь-якому разі погодити п редмет, ціну та строк дії дого вору.

У частині першій статті 215 Ц ивільного кодексу України за значено, що підставою недійс ності правочину є недодержан ня в момент вчинення правочи ну стороною (сторонами) вимог , які встановлені частинами п ершою - третьою, п'ятою та шост ою статті 203 цього Кодексу.

За таких обставин, у зв'язк у з тим, що між КП «Орбіта»та Ф ОП ОСОБА_1 укладений догов ір, який непередбачений акта ми цивільного законодавства , а зміст договору становлять умови, визначені на розсуд ст орін і погоджені ними, суд вва жає позовні вимоги ФОП ОСОБ А_1 про визнання недійсним с пірного договору безпідстав ними, та такими, що не підлягаю ть задоволенню.

Суд розглянув клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони відповідачу здійсн ювати відключення електричн ої енергії від його павільйо ну, що розташований на ринку « Юмашевський»за адресою: АД РЕСА_3, ухвалою господарськ ого суду мста Севастополя ві д 22.04.2009 відмовив в його задоволе нні.

На підставі викладеного, ке руючись статями 49, 82-85 Господар ського процесуального кодек су України, суд

В И Р І Ш И В:

У позові відмовити повн істю.

Суддя С .А. Рибіна

Рішення оформлено відпо відно

до вимог ст. 84 Господарськог о

процесуального кодексу Ук раїни

і підписано 27.04.2009.

РОЗСИЛК А:

1. ОСОБА_1 - 99038, АДРЕСА_2

2. КП “Орбіта” - 99038, пр . Жовтневої Революції, 8

3. до справи

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення22.04.2009
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу6016276
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20-7/203-11/262-9/125

Постанова від 09.07.2009

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Градова Ольга Григорівна

Ухвала від 19.06.2009

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Антонова Ірина Володимирівна

Рішення від 22.04.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Рибіна С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні