Постанова
від 29.08.2016 по справі 822/1488/16
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1488/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2016 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агрооптторг-2014" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся з позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0001091403 від 28.07.2016 року.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що працівниками податкового органу проведено позапланову документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.03.2015 року по 31.08.2015 року, за результатами якої складено акт № 0048/22-01-14-03/39216210 від 14.07.2016 року та винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0001091403 від 28.07.2016 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 152554,00 грн. та застосовано штрафні санкції в сумі 38138,50 грн.

В результаті проведеної перевірки виявлено порушення п.198.1, п.198.3, ст.198, ст.201 Податкового кодексу України, яке полягає у занижені суми ПДВ в розмірі 152554,00 грн.

З прийнятим податковим повідомленням-рішенням не погоджується та вказує, що здійснені між ним та контрагентом ТОВ "СП "Трейд" господарські операції мали реальний характер, підтверджені належними доказами.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі та просив задоволити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, подав заперечення проти позову, в якому вказує, що при дослідженні взаємовідносин позивача із зазначеним контрагентом встановлено порушення вимог законодавства, у зв'язку зайняттям контрагента ТОВ "СП"Трейд" фіктивним підприємнцитвом згідно матеріалів кримінального провадження.

Вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення правомірним та просить відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності та взаємному зв'язку, суд дійшов до висновку, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити з наступних підстав.

Згідно п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Суд встановив, що ТОВ "Агрооптторг-2014", код ЄДРПОУ 39216210, зареєстроване 16.05.2014 року, як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа та внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

На підставі наказу від 29.06.2016 №345 проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Агрооптторг" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.03.2015 року по 31.08.2015 року.

За результатами перевірки виявлені порушення позивачем вимог п.198.1, п.198.3, ст.198, ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), в результаті чого занижено податок на додану вартість всього у сумі 152554,00 грн.

На підставі виявлених порушень працівниками податкового органу складено акт 0048/22-01-14-03/39216210 від 14.07.2016 року та винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0001091403 від 28.07.2016 року.

Не погоджуючись із винесеним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його до суду.

Досліджуючи матеріали справи, судом приймається до уваги наступне.

Згідно договору поставки №05/01/15 від 05.01.2015 року укладеного між ТОВ "СП "Трейд" (постачальник) та ТОВ "Агооптторг-2014" (покупець) постачальник поставляє (продає) у власність покупцеві, а покупець приймає (придбає) та оплачує на умовах і протягом дії цього договору мелясу бурякову. Асортимент товару, його кількість та вартість зазначаються у накладних.

Факти поставки, оплати та оприбуткування товару за вказаним договором підтверджуються податковими накладними (№23 від 18.06.2015, №25 від 22.06.2015, №2 від 02.06.2015, №71 від 27.05.2015, №66 від 25.05.2015, №65 від 22.05.2015, №56 від 18.05.2015, № 51 від 15.05.2015, №48 від 13.05.2015, №47 від12.05.2015) складені від імені ОСОБА_3, видатковими накладними №1300, №1299, №1292, №1291, №1281, №1277, №1271, №1267, №1258, №1257, №1256, №1255, №1251, №1242, №1239, №1238, №1237, №1218, №1217 відповідно до яких особою, що відвантажила зазначено ОСОБА_3, копії знаходяться в матеріалах справи.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п.п. 1.2 п.1, п.п. 2.1 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, згідно положень яких первинні документи - письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення [стаття 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996-XIV)].

Згідно із частинами першою та другою статті 9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу (пункт 198.6 статті 198 ПК).

Згідно із підпунктом «а» пункту 201.1 статті 201 ПК платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) у паперовому вигляді.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи-продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Відповідно до п.201.2 ст.201 ПКУ, форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201).

Згідно п. 201.4 ст. 201 ПК України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

За період з 01.03.2015 року по 31.08.2015 року відповідальними за фінансово-господарську діяльність ТОВ "СП Трейд" (ЄДРПОУ 39370704) були :

- керівник (головний бухгалтер) - ОСОБА_3.

- керівник (головний бухгалтер) - ОСОБА_4.

- головний бухгалтер - ОСОБА_5.

Рапортом старшого оперуповноваженого ОУ ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_6 від 16.09.2015 року встановлено відсутність ТОВ "СП "Трейд" за податковою адресою, будь-яких вивісок чи відомостей, що стосуються зазначеного підприємства не встановлено (копія рапорту міститься в матеріалах справи).

Також згідно рапорту від 11.11.2015 року старшого оперуповноваженого з ОВС ГУ ДФС у Тернопільській області старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_7 встановлено, що громадянин ОСОБА_3 одночасно являється службовою особою ще 10 суб'єктів господарювання, зареєстрованих в податкових органах Запорізької та Тернопільської областей, надав пояснення працівникам ОУ Тернопільської ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області про те, що він фактично працює на посаді оглядача-ремонтника 5-го розряду пункту технічного обслуговування вагонів станції "Дебальцево-Сортувальне" вагонного ДЕПО "Щотове" ДП "Донецька залізниця". Одночасно зазначив, що ТОВ "СП "Трейд" йому не відоме, на податковій адресі платника ніколи не був, чим займається суб'єкт господарювання - не відомо, засновником, директором та головним бухгалтером ТОВ "СП"Трейд" ніколи не був, податкової бухгалтерської звітності та первинних документів не підписував.

У постанові Верховного Суду України від 5 березня 2012 року (справа № 21-421а11) міститься правовий висновок, відповідно до якого податкові накладні, які стали підставою для формування податкового кредиту, виписані від імені осіб, які заперечують свою участь у створенні та діяльності контрагентів платника податків, зокрема й у підписанні будь-яких первинних документів, не можуть вважатися належно оформленими та підписаними повноважними особами звітними документами, які посвідчують факт придбання товарів, робіт чи послуг, а тому віднесення відображених у них сум ПДВ до податкового кредиту є безпідставним.

Отже податкові накладні, які стали підставою для формування податкового кредиту, виписані від імені осіб, які заперечують свою участь у створенні та діяльності контрагентів платника податків, зокрема й у підписанні будь-яких первинних документів, не можуть вважатися належно оформленими та підписаними повноважними особами звітними документами, які посвідчують факт придбання товарів, робіт чи послуг, а тому віднесення відображених у них сум ПДВ до податкового кредиту є безпідставним.

Довести правомірність своїх дій чи бездіяльності відповідно до принципу офіційності в адміністративному судочинстві зобов'язаний суб'єкт владних повноважень.

Разом з тим відповідно до принципу змагальності суб'єкт господарювання має спростувати доводи суб'єкта владних повноважень, якщо їх обґрунтованість заперечує.

Суд не погоджується з позицією позивача виходячи з того, що статус фіктивного, нелегального підприємства несумісний з легальною підприємницькою діяльністю. Господарські операції таких підприємств не можуть бути легалізовані навіть за формального підтвердження документами бухгалтерського обліку.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З врахуванням наведених норм законодавства та враховуючи встановлені обставини справи, суд приходить до висновку, що відповідач правомірно встановив порушення позивачем вимог податкового законодавства, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є законними, відповідає дійсним обставинам справи та прийняте з дотриманням норм чинного податкового законодавства, а тому, у задоволенні позову слід відмовити у повному обсязі.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 198, 201 ПК України, ст.ст.11, 71, 158 - 163, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Агрооптторг-2014" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Р" №0001091403 від 28.07.2016 року - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 31 серпня 2016 року

Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2016
Оприлюднено07.09.2016
Номер документу60750127
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1488/16

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Постанова від 29.08.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Касап В.М.

Ухвала від 03.08.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Касап В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні