ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
30 серпня 2016 р. Справа № 902/513/16
за позовом : Товариства з обмеженою відповідальністю "Трест Рубіжанськхімбуд"
до : Департаменту будівництва, містобудування та архітектури
Вінницької облдержадміністрації клопотання
про стягнення 491243,75 грн.
Господарський суд Вінницької області у складі
Головуючого судді Говор Н.Д.
Секретар судового засідання Мовчан Г.М.
Представники
позивача : ОСОБА_1 за дорученням від 01.08.2016 р
ОСОБА_2 за дорученням від 22.08.2016 р..
відповідача : ОСОБА_3 за дорученням від 05.08.2016 р
ОСОБА_4 за дорученням від 29.08.2016 р.
Державного підприємства"Архітектурно-будівельний інжиніринг"
ОСОБА_5- інженер- технолог
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Трест Рубіжанськхімбуд" звернулося до Господарського суду Вінницької області з позовом до Департаменту будівництва, містобудування та архітектури Вінницької облдержадміністрації про стягнення 491243,75 грн., в т.р. 377591,01 грн. боргу за виконані роботи, 73428,53 грн. пені, 30510,29 грн. інфляційних нарахувань, 9713 грн.92 коп. 3% річних..
Позовні вимоги мотивовані тим, що 08.05.2015 року між ТОВ В«Трест РубіжанськхімбудВ» (генпідрядник) та Департаментом будівництва містобудування та архітектури Вінницької обласної державної адміністрації (замовник) було укладено Договір підряду № 1-т , предметом якого є роботи по будівництву інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави: лот № 1 - роботи по будівництву споруд взводного опорного пункту (чотири взводних опорних пункти).
Згідно до п 3.3 Договору № 1-т, якщо під час виконання робіт виникла потреба у виконанні додаткових робіт, не врахованих проектною документацією забезпечення якою покладено на замовника, генпідрядник зобов'язаний повідомити замовника про обставини, що призведуть до виконання таких робіт, та подати замовнику пропозиції з відповідними розрахунками.
Зазначає, що в ході будівництва інженерних споруд були виконанні додаткові роботи, що підтверджується складеними дефектними актами, які були узгодженні та підписані з технічним наглядом та уповноваженими представниками Вінницької ОДА. Акти виконаних робіт неоднарозово були спрямовані ДМБА Вінницької ОДА, що підтверджується листами.
Дефектні акти, підписані також представником Збройних сил України Вінницької ОДА ОСОБА_6, радником заступника голови з оборони Вінницької ОДА ОСОБА_7, представником технічного нагляду за будівництвом Вінницької ОДА ОСОБА_8
Всі зауваження, підписані Дефекті акти, акти виконаних робіт (поза проектних) своєчасно направлялись на адресу замовника будівництва - Департамент будівництва містобудування та архітектури Вінницької облдержадміністрації для внесення змін до договору та проектно-кошторисну документацію для формування договірної ціни.
Зазначає, що лише незначна сума по дефектним актам була сплачена, але значна частина на даний час не сплачена.
Вважає, що замовник визнав виконання додаткових робіт, які частково оплатив, але не в повному розмірі.
Відповідач у Відзиві на позовну заяву № 04-14-1011 від 04.08.2016р. проти позову заперечив з тих підстав, що позивач вимагає стягнення з Департаменту кошти в розмірі 377591,01 грн. за виконані на його думку роботи, 73428,53 гривні пені (неустойки), 30510,29 інфляційних нарахувань, 9713,92 гривні трьох відсотків річних від простроченої суми та 7368,66 гривні судового збору.
Зазначає, що для того, щоб позивач мав право виконувати будь-які роботи, як підрядник, за завданням Департаменту, як замовника, та вимагати оплату за них, а у випадку не оплати - вимагати від Департаменту оплати боргу за виконані роботи, неустойки (пені), інфляційних нарахувань та трьох відсотків річних мав би бути укладений відповідний правочин, тобто договір підряду між Департаментом, як замовником, та позивачем, як підрядником.
Стверджує, що жодних договорів підряду між Департаментом та позивачем на виконання робіт, оплату за які вимагає позивач укладено не було.
А тому, підстави для їх оплати Департаментом відсутні, так як Департамент такого зобов'язання перед позивачем на себе не брав.
Неустойка (штрафні санкції), інфляційні нарахування та три відсотки річних можуть бути стягнуті з боржника, лише у випадку невиконання або неналежного виконання боржником свого зобов'язання. Тобто таке зобов'язання має бути в наявності, а, як вищевказувалося, жодних зобов'язань в будь якій формі перед позивачем за виконані, на його думку, роботи Департамент не брав.
Тому вважає, що вимога позивача щодо стягнення з Департаменту коштів за виконані, на його думку роботи, а також пені (неустойки), інфляційних нарахувань, трьох відсотків річних є необгрунтованою, безпідставною та незаконною.
Відповідач стверджує, що не підписував ОСОБА_9 приймання виконаних робіт, оскільки такі роботи не передбачені Договором та не були узгоджені відповідно до умов Договору і закону.
Стверджує, що відповідач є розпорядником бюджетних коштів, а тому, мав би мати кошти на укладення відповідного підрядного договору, які мали бути виділені на підставі рішення про місцевий бюджет, чи на підставі рішення про Державний бюджет України. Таких рішень не було, тому й підстав для укладення договору підряду на виконання робіт, які позивач стверджує що виконав, в Департаменту не було в наявності.
Крім того, не підписані Департаментом акти приймання виконаних будівельних робіт, які надані суду в якості доказів позивачем, свідчать про те, що роботи зазначені в відповідних актах є включеними до них безпідставно та невиконані.
Викликаний в судове засідання в порядку ст. 30 ГПК України для дачі пояснень по суті спору представник ДП «Архітектурно-будівельний інжиніринг» ОСОБА_5 пояснив, що на підставі Договору №88-15 від 19.06.2015, укладеного між ОСОБА_9 (відповідачем) та ДП «Архітектурно-будівельний інжиніринг» , Наказу №27 від 22.04.2015 р. ним було здійснено роботи з технічного нагляду по будівництву інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави у Луганський області, в т. р. передбачені Договором підряду № 1-т від 08.05.15 р. Також пояснив , що ним були підписані Дефектні акти про необхідність проведення додаткових робіт , пов’язаних із усуненням недоліків у одержаних матеріальних ресурсах (відбивка бетона від закладних деталей) , однак ці акти є підставою для внесення змін до проектно-кошторисної документації, у випадку погодження таких змін сторонами у порядку, встановленому Договором та законодавством. Таких змін внесено не було, а тому ним не візувалися ОСОБА_9 приймання будівельних робіт за формою КБ-2в на додаткові роботи, виконані поза межами проектно-кошторисної документації .
Розглянувши матеріали справи, подані сторонами пояснення та докази , заслухавши представників сторін, суд встановив такі фактичні обставини.
08.05.2015р. Департамент будівництва, містобудування та архітектури Вінницької облдержадміністрації (в договорі В«ЗамовникВ» ) та Товариство з обмеженою відповідальністю "Трест Рубіжанськхімбуд" (в договорі В«ГенпідрядникВ» ) уклали підрядний договір № 1-т (далі В«ДоговірВ» ).(а.с.16-19 т.1)
Відповідно до п. 1.1 Договору ГЕНПІДРЯДНИК в межах договірної ціни, виконує на свій ризик власними та залученими силами і засобами всі передбачені замовленням роботи по будівництву інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави: лот № 1 - роботи по будівництву споруд взводного опорного пункту (чотири взводних опорних пункти), здає виконані роботи ЗАМОВНИКУ, усуває недоробки в межах гарантійних строків експлуатації об'єкта, що виникли внаслідок неякісно виконаних робіт.
Відповідно до п. 1.2 Договору склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання ГЕНПІДРЯДНИКУ, визначені проектною документацією і можуть бути переглянуті в процесі виконання робіт у разі внесення змін до проектної документації у порядку, зазначеному у Загальних умовах укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінетом Міністрів України від 1 серпня 2005 р. № 668 (далі-Загальні умови) з врахуванням вимог Закону України. „Про здійснення державних закупівель" та чинного законодавства.
Відповідно до п. 1.3 Договору обсяги закупівлі робіт можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків та потреб ЗАМОВНИКА.
Відповідно до п. 2.1 Договору ГЕНПІДРЯДНИК повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких відповідає затвердженій проектно-кошторисній документації, державним стандартам, що застосовуються у галузі будівництва, державним будівельним нормам і правилам а матеріали, вироби і конструкції - державним стандартам, технічним умовам та сертифікатам.
Відповідно до п. 2.2 Договору ГЕНПІДРЯДНИК, який відповідно до Договору підряду забезпечує виконання робіт матеріальними ресурсами, у разі виявлення їх невідповідності встановленим вимогам зобов'язаний негайно провести заміну цих ресурсів. Роботи, виконані з використанням матеріальних ресурсів, які не відповідають установленим вимогам, ЗАМОВНИКОМ не оплачуються.
Відповідно до п. 2.3 Договору ГЕНПІДРЯДНИК проводить періодичні перевірки і випробовування якості робіт, матеріалів і конструкцій з повідомленням ЗАМОВНИКА протягом 3-х днів з моменту їх проведення. Результати перевірок та випробувань оформляються протоколом (актом) за підписами Сторін. При нез'явлені представника ЗАМОВНИКА, ГЕНПІДРЯДНИК проводить їх самостійно.
Відповідно до п. 2.5 Договору у будь-який період виконання робіт або по його завершенню ЗАМОВНИК вправі здійснити контрольний обмір виконаних ГЕНПІДРЯДНИКОМ обсягів робіт, про що сторони складають відповідний акт. У разі відмови ГЕНПІДРЯДНИКА приймати участь у складанні та підписанні вказаного акту, ЗАМОВНИК залучає відповідних спеціалістів, експертів, або працівників архбудконтролю.
Якщо контрольним обміром будуть виявлені недовиконані або перевиконані обсяги робіт, а також їх невідповідність проектно-кошторисній документації, ЗАМОВНИК проводить відповідне коригування в їх оплаті.
Відповідно до п. 3.1 Договору договірна ціна робіт динамічна і складає 9623217,60 грн. разом з ПДВ.
Відповідно до п. 3.3 Договору якщо під час виконання робіт виникла потреба у виконанні додаткових робіт, не врахованих проектною документацією, забезпечення якою покладено на ЗАМОВНИКА, ГЕНПІДРЯДНИК зобов'язаний протягом 5 днів повідомити ЗАМОВНИКА про обставини, що призведуть до виконання таких робіт, та подати ЗАМОВНИКУ пропозиції з відповідними розрахунками. ЗАМОВНИК протягом 5 днів розглядає зазначені пропозиції, приймає рішення по суті та повідомляє про нього ГЕНШДРЯДНИКА.
Відповідно до п. 3.4 Договору якщо ГЕНПІДРЯДНИК не повідомив ЗАМОВНИКА в установленому порядку про необхідність виконання додаткових робіт, він не може вимагати від ЗАМОВНИКА оплати виконаних додаткових робіт і відшкодування завданих йому збитків, якщо не доведе, що проведення таких робіт було необхідне в інтересах ЗАМОВНИКА зокрема, у зв'язку з тим, що зупинення робіт загрожувало знищенням або пошкодженням об'єкта.
Відповідно до п. 4.1 Договору після отримання письмового дозволу від ЗАМОВНИКА ГЕНПІДРЯДНИК, на свій страх і ризик, виконує всі роботи передбачені Договором, а ЗАМОВНИК оплачує ці роботи, згідно з умовами Договору, після отримання відповідного бюджетного призначення (бюджетного асигнування). Розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися на підставі ОСОБА_9 виконаних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-3, помісячно проміжними платежами в міру виконання робіт та надходження коштів з джерел фінансування.
Відповідно до п. 4.2 Договору ГЕНПІДРЯДНИК визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, та готує відповідні документи і подає їх для підписання ЗАМОВНИКУ за 5 днів до завершення звітного періоду. ЗАМОВНИК зобов'язаний підписати подані ГЕНПІДРЯДНИКОМ документи, що підтверджують виконання робіт, або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 3 днів з дня одержання. Оплата фактично виконаних робіт здійснюється протягом 10 календарних днів з дня підписання документів ЗАМОВНИКОМ.
Відповідно до п. 6.1.2 Договору ЗАМОВНИК зобов’язаний приймати виконані роботи згідно ОСОБА_9 виконаних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 при відсутності суттєвих зауважень.
Відповідно до п. 12.5 Договору ГЕНПІДРЯДНИК може надавати ЗАМОВНИКУ пропозиції щодо поліпшення проектних рішень. ОСОБА_9 розгляне і надасть відповідь ГЕНПІДРЯДНИКУ протягом 5 днів з дня одержання пропозиції . На роботи, які виконані ГЕНПІДРЯДНИКОМ з відхиленням від проекту без дозволу ЗАМОВНИКА, складається акт, згідно якого ГЕНПІДРЯДНИК зобов’язується переробити названі роботи в установлені строки та за свій рахунок. Виконання ГЕНПІДРЯДНИКОМ додаткових робіт за його ініціативою може бути визнано і оплачено ОСОБА_9, при наявності затвердженого технічного рішення та підписання відповідного договору чи додаткової угоди на додаткові роботи.
Судом встановлено, що на виконання умов вказаного Договору позивачем виконано , а відповідачем прийнято згідно ОСОБА_9 виконаних робіт за формою КБ-2в та Довідок про вартість виконаних робіт за формою КБ-3, будівельні роботи на загальну суму 13217201, 44 грн. , яка повністю оплачена відповідачем, що стверджується Реєстром актів виконаних робіт та Реєстром платіжних доручень ( а.с.154-158 т.1) та не заперечуються сторонами.
За твердженням позивача, ним були виконані додаткові роботи на загальну суму 377591,01 грн. , які відображені в ОСОБА_9 виконаних робіт №№ 1-3, 1-4, 2-17, 3-14, 3-15, 3-17. Вказані акти не містять дат, термінів проведення робіт, та не підписані ОСОБА_9 .(а.с.31-62 т.1).
Позивач просить взяти до уваги Дефектні акти , складені представниками Генпідрядника та технагляду (а.с.20-27 т.1) та ОСОБА_9 від 04.06.2015 , складений комісією за участю представників Вінницької ОДА, технагляду та Генпідрядника.(а.с.28 т.1)
Судом встановлено, що додаткові роботи, відображені у ОСОБА_9 виконаних робіт №№ 1-3, 1-4, 2-17, 3-14, 3-15, 3-17 пов’язані з усуненням недоліків у залізобетонних конструкціях, придбаних позивачем за Договором №316 від 14.05.2015 р.(а.с.2-5 т.2) та з їх транспортуванням.
Згідно із ч. ч. 1, 2 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені актами цивільного законодавства, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.
Частиною 1 статті 509 ЦК України передбачено, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматись від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Згідно частини 1 статті 173 Господарського кодексу України (далі ГК України) господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Частиною 1 статті 175 ГК України визначено, що майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку. Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Частинами 1, 2 статті 193 ГК України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
Приписами статті 627 ЦК України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Згідно частини 1 статті 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Частинами 1, 2, 4 статті 220 ЦК України встановлено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Правочини можуть бути односторонніми та дво - чи багатосторонніми (договори). Дво - чи багатостороннім правочином є погоджена дія двох або більше сторін.
Відповідно до ст. 205 ЦК України правочин може вчинитися усно або в письмовій формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом. Правочин, для якого законом не встановлена обов'язкова письмова форма, вважається вчиненим, якщо поведінка сторін засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків.
Приписами п. 1 ч. 1 ст.208 ЦК України визначено, що у письмовій формі належить вчиняти правочини між юридичними особами.
З огляду на встановлені судом фактичні обставини, суд дійшов висновку, що між сторонами виникли правовідносини будівельного підряду, які регулюються главою 61 ЦК України.
Причиною виникнення спору є не визнання відповідачем свого обов’язку оплати додаткових робіт, виконаних підрядником без узгодження із замовником та без внесення змін до проектно-кошторисної документації .
Відповідно до ст. 875 ЦК України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Відповідно до ст. 877 ЦК України :
1. Підрядник зобов'язаний здійснювати будівництво та пов'язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт.
Підрядник зобов'язаний виконати усі роботи, визначені у проектній документації та в кошторисі (проектно-кошторисній документації), якщо інше не встановлено договором будівельного підряду.
2. Договором будівельного підряду мають бути визначені склад і зміст проектно-кошторисної документації, а також має бути визначено, яка із сторін і в який строк зобов'язана надати відповідну документацію.
3. Підрядник, який виявив у ході будівництва не враховані проектною документацією роботи і необхідність у зв'язку з цим проведення додаткових робіт і збільшення кошторису, зобов'язаний повідомити про це замовника.
У разі неодержання від замовника в розумний строк відповіді на своє повідомлення підрядник зобов'язаний зупинити відповідні роботи з віднесенням збитків, завданих цим зупиненням, на замовника. ОСОБА_9 звільняється від відшкодування цих збитків, якщо доведе, що у проведенні додаткових робіт немає необхідності.
4. Якщо підрядник не виконав обов'язку, встановленого частиною третьою цієї статті, він позбавляється права вимагати від замовника плату за виконані додаткові роботи і права на відшкодування завданих цим збитків, якщо не доведе, що його негайні дії були необхідними в інтересах замовника, зокрема у зв'язку з тим, що зупинення роботи могло призвести до знищення або пошкодження об'єкта будівництва.
Як вже було зазначено, сторони конкретизували у Договорі процедуру погодження виконання додаткових робіт, а саме пунктами 3.3, 3.4 Договору визначили, що якщо під час виконання робіт виникла потреба у виконанні додаткових робіт, не врахованих проектною документацією, забезпечення якою покладено на ЗАМОВНИКА, ГЕНПІДРЯДНИК зобов'язаний протягом 5 днів повідомити ЗАМОВНИКА про обставини, що призведуть до виконання таких робіт, та подати ЗАМОВНИКУ пропозиції з відповідними розрахунками. ЗАМОВНИК протягом 5 днів розглядає зазначені пропозиції, приймає рішення по суті та повідомляє про нього ГЕНШДРЯДНИКА. Якщо ГЕНПІДРЯДНИК не повідомив ЗАМОВНИКА в установленому порядку про необхідність виконання додаткових робіт, він не може вимагати від ЗАМОВНИКА оплати виконаних додаткових робіт і відшкодування завданих йому збитків, якщо не доведе, що проведення таких робіт було необхідне в інтересах ЗАМОВНИКА зокрема, у зв'язку з тим, що зупинення робіт загрожувало знищенням або пошкодженням об'єкта.
Позивач не надав суду доказів надання відповідачу пропозицій з відповідними розрахунками щодо необхідності виконання додаткових робіт на суму 377591,01 грн. а також доказів прийняття відповідачем пропозиції та надання ним згоди на проведення додаткових робіт.
Подані позивачем копії ОСОБА_10 №137 від 19.05.2015, №155/1 від 29.05.2015, №140 від 20.05.2015 , направлених на адресу відповідача , не відповідають вимогам п. 3.3., 3.4 Договору , оскільки не містять пропозиції з відповідними розрахунками та обґрунтування необхідності проведення таких робіт , зокрема, у зв'язку з тим, що зупинення робіт загрожувало знищенням або пошкодженням об'єкта. Також не подано доказів направлення цих листів , завірених органом поштового зв"язку в установленому порядку. (а.с.73,74,76 т.1)
ОСОБА_10 №169 від 08.06.2015, №384 від 16.11.2015, то вони адресовані не відповідачу і не могли розглядатись ним по суті.(а.с.75,77)
За таких обставин, відповідно до вимог п. 3.3, 3.4. Договору позивач не може вимагати від позивача оплати додаткових робіт.
Крім цього суд зазначає наступне.
Як зазначено вище, проведення додаткових робіт було викликано необхідністю усунення недоліків у залізобетонних конструкціях, придбаних позивачем за договором №316 від 14.05.2015 р., укладеним між Комунальною організацією «Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву» та ТОВ «Трест Рубіжанськхімбуд»,(а.с.2-5 т.2) та додатковими роботами по їх розвантаженню та навантаженню. Це стверджується зокрема ОСОБА_9 приймання продукції (товарів) за якістю від 16.05.2015 р. (а.с.104-105 т.1)
Відповідно до ст. 839 ЦК України Підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором. Підрядник відповідає за неналежну якість наданих ним матеріалу і устаткування, а також за надання матеріалу або устаткування, обтяженого правами третіх осіб.
Пунктом 2.2. Договору сторони визначили, ГЕНПІДРЯДНИК, який відповідно до Договору підряду забезпечує виконання робіт матеріальними ресурсами, у разі виявлення їх невідповідності встановленим вимогам зобов'язаний негайно провести заміну цих ресурсів. Роботи, виконані з використанням матеріальних ресурсів, які не відповідають установленим вимогам, ЗАМОВНИКОМ не оплачуються.
Таким чином відсутні підстави покладання на відповідача вартості додаткових робіт, пов’язаних із усуненням недоліків у придбаних позивачем матеріальних ресурсах, до того ж вартість цих ресурсів належної якості (включно з витратами на навантаження та розвантаження) була повністю оплачена відповідачем згідно підписаних ОСОБА_9 прийнятих робіт.
Посилання позивачем на Дефектні акти та комісійний ОСОБА_9 від 04.06.2015 р. не можуть бути прийняті судом, оскільки вказані акти складені без участі представника ОСОБА_9 , не передбачені умовами Договору , а тому не є підставою для оплати ОСОБА_9 додаткових робіт.
Як визначає ст.32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.
Відповідно до ст.ст. 34, 43 Господарського процесуального кодексу України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення для господарського суду не є обов'язковим.
За змістом статті 33 Господарського процесуального кодексу України, обов'язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, хто посилається на юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги і заперечення.
Всупереч наведеним вище нормам та вимогам суду позивач не подав до суду належних та обґрунтованих доказів в підтвердження обґрунтованості та правомірності позовних вимог.
Судові витрати по справі підлягають віднесенню на позивача відповідно до ст.49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 33, 34, 44, 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ :
В позові відмовити.
Повне рішення складено 05 вересня 2016 р.
Суддя Говор Н.Д.
віддрук. прим.:
1 - до справи
2 - позивачу (проспект Дружби,14, м. Кремінна, Луганська область, 92900)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2016 |
Оприлюднено | 09.09.2016 |
Номер документу | 61074145 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Говор Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні