справа №619/2770/16-к
провадження №1-кс/619/507/16
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2016 року слідчий суддя Дергачівського районного суду Харківськоїобласті ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора Дергачівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 ,розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Дергачівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Дергачівського ВП ГУНП України в Харківській області знаходиться кримінальна справа внесена до ЄРДР за №12016220280001302 від 24.06.2016 року за фактом самовільного зайняття земельної ділянки на території Слатинської селищної ради Дергачівського району Харківської області.
Під час досудового розслідування здійснено виїзд на територію вищевказаної селищної ради, під час якого встановлено, що невідомими особами здійснено посіви соняшника на земельній ділянці державної власності (за межами населеного пункту), із земель сільськогосподарського призначення (рілля) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 32 га, яка межує з земельними ділянками з кадастровими номерами 6322057300:05:000:0004, 6322057300:05:000:0006, 6322057300:05:000:0008 (засіяні пшеницею), та яка на даний час рахується за землями, які не передані у власність та користування.
Власник посівів відсутній (невстановлений).
До Дергачівського районного суду надійшло клопотання від прокурора Дергачівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки.
Прокурор в обгрунтуванні свого клопотання зазанчив, що надання дозволу на проведення позаплвнової перевірки необхудне з метою повного та всебічного проведення досудового розслідування, для встановлення розміру збитків спричинених внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки та визначення точної площі самовільно зайнятих земельних ділянок.
Прокурор наполягав на задоволенні клопотання просив суд розгялдати справу у його відсутність без фіксації технічними засобами відповідно до ст.107 ч.4 КПК України.
Слідчий суддя дослідивши матеріалами справи ,прийшов до висновку про задоволення клопотання з наступних мотивів.
Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про використання та охорону земель покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політикиіз здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища,раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Таким центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища,раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів відповідно до п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 року, є вказана інспекція (далі Держекоінспекція України).
Згідно п.п. «б», п.п. 2 п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України», затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 (далі - Положення), Державна екологічна інспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель щодо: консервації деградованих і малопродуктивних земель;збереження водно-болотних угідь;виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок;здійснення заходів щодо запобігання забрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами;додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні;додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель;встановлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також щодо додержання режиму використання їх територій;ведення будівельних, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.
Відповідно до п.п. 5, 12 п. 6 Положення Держекоінспекція в межах своїх повноважень має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження, а також розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.
Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря). Територіальним органом Держекоінспекції України у Харківській області є Державна екологічна інспекція у Харківській області.
Пунктом другим Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до ч. ч. 7, 8, 11 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Згідно з ч.2 ст.84 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п.4 ч.2 ст.99 КПК України віднесено і акти перевірок.
Згідно ч.2ст. 91 КПК Українидоказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.
Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.
На підставі викладеного, керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», ч. ч. 7, 8, 11 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст. ст. 84-86, 93, 94, 99 КПК України , -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора Дергачівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог чинного земельного законодавства під час самовільного зайняття земельної ділянки державної форми власності, розташованої на території Слатинської селищної ради Дергачівського району Харківської області із земель сільськогосподарського призначення (рілля) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною орієнтовною площею 32 га, яка межує з земельними ділянками з кадастровими номерами 6322057300:05:000:0004, 6322057300:05:000:0006, 6322057300:05:000:0008 (засіяні пшеницею), та яка на даний час рахується за землями, які не передані у власність та користування, зі складанням відповідних актів перевірок щодо встановлення площі самовільно зайнятої земельної ділянки та розрахунком шкоди самовільним зайняттям земельної ділянки, в строки, що відповідають чинному законодавству України.
Виконання ухвали доручити посадовим особам Державної екологічної інспекції в Харківській області (м. Харків пл. Свободи 5, Держпром, 1-й під`їзд, 2-й поверх)
Встановити строк проведення позапланової перевірки протягом 10 днів.
Початок проведення позапланової перевірки рахується з 12 вересня 2016 року.
Ухвала оскарженню не підлягає
Слідчий Суддя ОСОБА_1
Суд | Дергачівський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2016 |
Оприлюднено | 14.03.2023 |
Номер документу | 61084901 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дергачівський районний суд Харківської області
Остропілець Є. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні