cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/166/16 Головуючий у 1-й інстанції: Кушнова А.О. Суддя-доповідач: Глущенко Я.Б.
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 вересня 2016 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Глущенко Я.Б.,
суддів Беспалова О.О., Шелест С.Б.,
розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Термінал Бровари» до Відділу Держземагентства у м. Броварах Київської області, Відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області про визнання незаконними дій, скасування витягу, зобов'язання вчинити певні дії, за апеляційною скаргою Відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 24 березня 2016 року,
У с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Термінал Бровари» (далі - Товариство) звернулося у суд із позовом до Відділу Держземагентства у м. Броварах Київської області, в якому просило визнати незаконними дії відповідача щодо визначення нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки загальною площею 9,5 га, розташованої по Об'їзній дорозі у м. Бровари, із застосуванням коефіцієнту 2,5, скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №34-1028-0.3-1670/2-15 від 01.09.2015, зобов'язати відповідача провести перерахунок із визначенням нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки загальною площею 9,5 га, розташованої по Об'їзній дорозі у м. Бровари, із застосуванням коефіцієнту 1,0 та видати відповідний новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Під час розгляду справи, у зв'язку із реорганізацією Відділу Держземагентства у м. Броварах Київської області, судом першої інстанції залучено другого відповідача - Відділ Держгеокадастру у м. Броварах Київської області.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 24 березня 2016 року позов задоволено. Визнано протиправними дії Відділу Держземагентства у м. Броварах Київської області щодо визначення нормативної грошової оцінки орендованої Товариством з обмеженою відповідальністю «Термінал Бровари» земельної ділянки загальною площею 9,5 га, розташованої по Об'їздній дорозі у м. Бровари Київської області, із застосуванням Коефіцієнту Кф 2,5. Визнано протиправним і скасовано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №34-1028-0.3-1670/2-15 від 01.09.2015, виданий Відділом Держземагентства у м. Броварах Київської області. Зобов'язано Відділ Держгеокадастру у місті Броварах Київської області провести перерахунок із визначення нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки із застосуванням Коефіцієнту Кф 1,0 та видати Товариству відповідний новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Не погоджуючись із постановою суду, другий відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін, з таких підстав.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач необґрунтовано та протиправно визначив коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки позивача - 2,5 (для земель комерційного призначення), в той час, як має бути застосовано коефіцієнт - 1,0 (для земель транспорту і зв'язку).
З таким висновком суду не можна не погодитися.
Колегією суддів установлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Термінал Бровари» з 01 червня 2005 року зареєстроване юридичною особою, і станом на січень 2016 року видами його діяльності є складське господарство (52.10), транспортне оброблення вантажів (52.24) та інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (52.29), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відомостями Головного управління статистики у Київській області із цього Реєстру.
Із 29 вересня 2010 року Товариство є власником складського комплексу «Логістичний парк», розташованого за адресою: Київська область, м. Бровари, Об'їзна дорога, 62. Це підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно, виданим виконавчим комітетом Броварської міської ради Київської області, та витягом із Реєстру прав власності на нерухоме майно, виданим Комунальним підприємством Броварської міської ради «Броварське бюро технічної інвентаризації».
Зазначений складський комплекс збудовано на земельній ділянці, орендованій позивачем у Броварської міської ради Київської області на підставі договору від 13 квітня 2006 року.
Умовами цього договору передбачено, що орендодавець (міська рада) зобов'язався надати, а орендар (позивач) прийняти в строкове платне користування земельну ділянку площею 9,50 га, яка знаходиться по Об'їздній дорозі в м. Бровари, кадастровий номер № 3210600000:00:056:0502; земельна ділянка передається в оренду для будівництва та обслуговування складського комплексу - логістичний парк; цільове призначення земельної ділянки - землі комерційного використання.
Як убачається із матеріалів справи, 31 серпня 2015 року позивач звернувся до Відділу Держземагентства у місті Броварах Київської області із заявою від 28 серпня 2015 року про надання довідки про нормативну грошову оцінку вищевказаної земельної
01 вересня 2015 року Відділ Держземагентства у м. Броварах Київської області видав позивачу Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №34-1028-0.3-1670/2-15, відповідно до якого нормативна грошова оцінка згаданої земельної ділянки становить 44 326 347,00 грн.
Зі змісту цього Витягу слідує, що відповідачем вказано, що функціональне призначення земельної ділянки - землі комерційного використання, і що показник «Коефіцієнт Кф» визначено як 2,5.
Уважаючи, що відповідачем помилково було визначено коефіцієнт - 2,5, який стосується земель комерційного використання, замість коефіцієнту 1,0, який застосовується до земель транспорту і зв'язку, в результаті чого нормативна грошова оцінка земельної ділянки безпідставно завищена, позивач звернувся у суд із даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.
Положеннями частини третьої статті 201 Земельного кодексу України передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.
Правові засади проведення оцінки земель визначає Закон України «Про оцінку земель».
Частиною п'ятою статті 5 цього Закону передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідно до частини першої статті 18 цього Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів визначено Методикою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 (далі - Методика №213), та Порядком, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11 (далі - Порядок №18/15/21/11).
Із аналізу розділу 3 Порядку №18/15/21/11 та розділу ІІІ Методики №213 слідує, що при визначенні нормативної грошової оцінки земель населених пунктів враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо) (Кф).
Згідно пункту 3.5 розділу 3 Порядку №18/15/21/11 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.
Отже, категорія земельної ділянки за функціональним використанням визначається відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Із таблиці 1.1 Додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку №18/15/21/11 випливає, що конкретне значення коефіцієнта Кф встановлене відповідно до категорії земель за функцією використання.
Згідно цієї таблиці землі комерційного використання мають значення Кф - 2,5, а землі транспорту, зв'язку - 1,0.
При цьому, до земель комерційного використання відносяться землі наступного складу (коди розділу КВЕД: G, H, J, K, O93, O92.7)): землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; землі готелів та ресторанів; землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування; землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).
А до земель транспорту та зв'язку належать землі із наступним використанням (коди розділу КВЕД I 60, I 61, I 62, I 63, I 64): землі наземного і підземного транспорту (землі шляхів, землі автомобільного, залізничного, трамвайного і тролейбусного, трубопровідного транспорту, землі метрополітену); землі водного транспорту; землі авіаційного транспорту; допоміжні транспортні послуги; землі пошти та зв'язку.
Як правильно вказав суд першої інстанції, кожній із зазначених категорій земель за функцією використання відповідає певний код розділу КВЕД, наведений у чинному на час прийняття Порядку №18/15/21/11 Національному класифікаторі України «Класифікація видів економічної діяльності» (ДК 009:2005), затвердженому наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 року № 375.
Відтак, згідно Порядку №18/15/21/11, до складу категорії земель транспорту і зв'язку включається, зокрема, економічна діяльність, передбачена ДК 009:2005, секції І групи 63 - «Додаткові транспортні послуги та допоміжні операції».
До цієї економічної діяльності, у свою чергу, входять такі види діяльності, як транспортне оброблення вантажів; складське господарство; функціонування транспортної інфраструктури; послуги з організації подорожувань; організація перевезення вантажів. В тому числі включається навантаження та розвантаження вантажів та багажу пасажирів незалежно від виду транспорту, що використовується для перевезення; навантаження, включаючи закріплення вантажу та розвантаження суден; зберігання та складування всіх видів товарів, вуглеводневої сировини, рідкого чи газоподібного палива, хімічних продуктів тощо на відповідних складах: на товарних складах загального призначення, у зерносховищах, складах-холодильниках, бункерах, пакгаузах тощо; експедиція вантажів, організація перевезень залізничним, автомобільним, водним, авіаційним транспортом, приймання групових та індивідуальних партій вантажів, включаючи підбір вантажів та групування вантажів, підготування транспортної документації та супровідних листів, організація групового відправлення вантажів залізничним, автомобільним, авіаційним або водним транспортом, включаючи збирання та розподілення вантажів, послуги митних брокерів, послуги фрахтових агентів (морського транспорту) та експедиторів (інших видів транспорту), операції з транспортного оброблення вантажів: тимчасове пакування з метою збереження під час транзитного перевезення, розпакування, зняття проб, зважування вантажів тощо, послуги транспортних агентств.
Зазначеним видам економічної діяльності, що містяться в ДК 009:2005, відповідає економічна діяльність, визначена чинним з 01 січня 2012 року Національним класифікатором України «Класифікація видів економічної діяльності» (ДК 009:2010), затвердженим наказом Держспоживстандарту України від 11 жовтня 2010 року № 457, в розділі 52 «Складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту», до якого належать, зокрема, класи 52.10 «Складське господарство», 52.24 «Транспортне оброблення вантажів» та 52.29 «Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту».
Як установлено судом, саме вищевказані види економічної діяльності, за даними органів державної статистики, здійснюються Товариством станом на 12 січня 2016 року, що підтверджується наявними у матеріалах справи відомостями.
Також, із довідки Головного управління статистики у Київській області №2621/2005 та довідки АА №955675 цього органу слідує, що складування та складське господарство було одним із видів економічної діяльності Товариства як станом на 2005 рік, так і станом на 05 листопада 2013 року.
Зважаючи на викладене, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що позивач належними та допустимими доказами довів, що відповідно до видів його економічної діяльності орендована земельна ділянка за функціональним використанням відноситься до земель транспорту і зв'язку.
Натомість, відповідачем, усупереч приписам частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не доведено обставин, на яких ґрунтуються його заперечення проти позову, а саме того, що Товариство здійснює на вищезгаданій земельній ділянці діяльність, визначену в таблиці 1.1 додатку 1 до Порядку №18/15/21/11, яка відносить таку ділянку до земель комерційного використання, і які б спростовували відомості, надані Головним управлінням статистики у Київській області.
Ураховуючи вищевикладене, дії Відділу Держземагентства у місті Броварах Київської області щодо застосування значення 2,5 Коефіцієнту Кф при визначенні нормативної грошової оцінки орендованої позивачем земельної ділянки правильно визнані місцевим судом протиправними. Відтак, з метою захисту порушеного права позивача суд першої інстанції законно та обґрунтовано скасував витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №34-1028-0.3-1670/2-15 від 01.09.2015 і зобов'язав правонаступника Відділу Держземагентства у місті Броварах Київської області - Відділ Держгеокадастру у місті Броварах Київської області провести перерахунок із визначення нормативної грошової оцінки орендованої позивачем земельної ділянки із застосуванням Коефіцієнту Кф 1,0, а також видати Товариству новий відповідний витяг.
Таким чином, апеляційний суд погоджується із висновками суду першої інстанції про задоволення даного позову.
Доводи апеляційної скарги не спростовують вищевикладене та не дають підстав для висновків про порушення судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до неправильного вирішення справи.
Тому, апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а оскаржуване рішення слід залишити без змін на підставі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 197, 198, 200, 206, 212, 254, КАС України, суд,
У х в а л и в :
Апеляційну скаргу Відділу Держгеокадастру у м. Броварах Київської області залишити без задоволення.
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 24 березня 2016 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання законної сили шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддяЯ.Б. Глущенко суддя О.О. Беспалов суддяС.Б. Шелест
Головуючий суддя Глущенко Я.Б.
Судді: Шелест С.Б.
Беспалов О.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2016 |
Оприлюднено | 09.09.2016 |
Номер документу | 61103888 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Глущенко Я.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні