ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19 вересня 2011 року < Час проголошення > № 2а-10182/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді -Добрівської Н.А.,
за участю:
секретаря судового засідання -Шаповалової К.В.,
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва доТовариства з обмеженою відповідальністю «Універсал-Друк»Голосіївської районної в місті Києві ради простягнення заборгованості зі сплати фінансових санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
14 липня 2011 року УПФУ в Голосіївському районі м. Києва звернувся до суду із позовом до ТОВ «Універса-Друк»Голосіївської районної в місті Києві ради про стягнення заборгованості зі сплати фінансових санкцій та пені на загальну суму 3 043,42 грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач посилається на те, що товариством у визначені законодавством терміни не було перераховано суму штрафних санкцій та пені, визначених у рішенні УПФУ в Голосіївському районі м. Києва № 2422 від 21.09.2009 року.
У удовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив його задовольнити з підстав, наведених у позові.
Ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі та призначення її до судового розгляду, а також повістки про виклик направлялись ТОВ «Універса-Друк»Голосіївської районної в місті Києві ради за наявною у матеріалах справи адресою, яка внесена до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, але кореспонденція суду повернулась з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає відповідача належним чином повідомленим про дату, час і місце проведення судового засідання.
Беручи до уваги, що від відповідача заперечень проти позову, пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходило, суд відповідно до ч.6 ст.71, ч.4 ст.128 КАС України вирішує справу за відсутності відповідача на основі наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Універса-Друк»Голосіївської районної в місті Києві ради (ідентифікаційний код 32374262) зареєстроване Голосіївською районною у місті Києві державною адміністрацією 27.02.2003р. року та перебуває на обліку в УПФУ в Голосіївському районі м. Києва як платник внесків, передбачених чинним законодавством України.
На момент виникнення спірних правовідносин, вони були врегульовані Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 09.07.2003р. № 1058-IV (далі по тексту -Закон № 1058-IV), в преамбулі якого було вказано, що цей Закон визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Порядок справляння та використання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування визначено Законом України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування»та розробленою відповідно до Закону №1058-IV Інструкцією «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19 грудня 2003 року (далі по тексту -Інструкція № 21-1).
Відповідно до абз.1 ст.1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування»платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи -суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Абзацом 1 статті 14 Закону № 1058-IV встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб -суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, -для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Статтею 1 Закону № 1058-IV передбачено, що страхувальники -це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до п.11.11 Інструкції №21-1 платники страхових внесків щомісяця складають у двох примірниках розрахунок сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків за формою згідно з додатком 23 цієї інструкції.
Частиною 6 статті 20 Закону №1058-IV встановлено обов'язок страхувальників сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для страхувальників є календарний місяць. Відповідно до ч.12 ст.20 Закону №1058-IV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Згідно частини 2 статті 106 Закону №1058-IV суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Підпунктом 2 частини 9 статті 106 Закону №1058-IV виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників фінансові санкції, зокрема, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Зазначені положення Закону знайшли своє відображення і в Інструкції № 21-1 (п.9.1, п.п.9.3.2 п.9.3), відповідно до яких, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
При цьому складається рішення за формою згідно з додатком 14.
Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних картки особового рахунку платника.
21 вересня 2009 року Управлінням Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва було складено рішення за № 2422 про застосування до ТОВ «Універса-Друк»Голосіївської районної в місті Києві ради штраф у розмірі 3 013,28 грн. та нарахування пені в розмірі 13,14 грн. за період з 20.06.2007р. по 20.03.2009р.
Перший примірник вказаного рішення отримано директором ТОВ «Універса-Друк»21.09.2009р., про що посадовою особою товариства власноруч здійснена відмітка на звороті рішення.
На день постановлення рішення у даній справі у суду відсутні відомості щодо оскарження відповідачем рішення УПФУ в Голосіївському районі м. Києва у адміністративному або судовому порядку. При цьому сума штрафу та пені, визначена у вказаному рішенні на рахунок Пенсійного фонду відповідачем не сплачена та відповідно до картки особового рахунку страхувальника станом на 08.06.2011р. становить 3 043,42 грн.
Згідно пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення»Закону України від 08.07.2010р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»заборгованість із сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 1 січня 2004 року, не погашена станом на 1 січня 2011 року, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, із сплати фінансових санкцій та пені, що виникла до 1 січня 2011 року, підлягає розстроченню не більш як на 60 календарних місяців починаючи з 1 січня 2011 року.
Повідомлення про розстрочення суми заборгованості, пені та штрафних санкцій надсилається платникам у встановленому Пенсійним фондом порядку.
Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»та пункту 12 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 № 1261 Правлінням Пенсійного фонду України 27 вересня 2010 року винесено постанову за № 21-4, якою затверджено Порядок проведення органами Пенсійного фонду України розстрочення сум заборгованості зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 1 січня 2004 року, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, із сплати фінансових санкцій та пені, що виникла до 1 січня 2011 року (далі по тексту -Порядок), який розроблено відповідно до пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення»Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Згідно підпункту 3 пункту 2 Порядку, розстроченню підлягає, зокрема, заборгованість із сплати фінансових санкцій та пені, що виникла до 1 січня 2011 року.
Заборгованість із сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, нарахованого до 1 січня 2004 року, з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій та із сплати фінансових санкцій і пені, зазначена у пункті 2 цього Порядку (далі - заборгованість), підлягає розстроченню для сплати рівними частками терміном не більш як на 60 календарних місяців, починаючи з 1 січня 2011 року (п.3 Порядку).
Управління Пенсійного фонду України у районі, місті або районі у місті (далі -орган Пенсійного фонду) визначає суму заборгованості, яка підлягає розстроченню, згідно з картками особових рахунків платників та направляє їм повідомлення про розстрочення сум заборгованості за формою згідно з додатком до цього Порядку (п.4 Порядку).
За заявою платника, яка надається (надсилається) органу Пенсійного фонду за місцем взяття його на облік за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, орган Пенсійного фонду здійснює звірення сум заборгованості із платниками, результати якого оформлюються відповідним актом, та протягом 10 робочих днів з дня підписання акта звірення вручає (надсилає) платнику рішення про розстрочення за формою згідно з додатком до цього Порядку (п.5 Порядку).
Як вбачається з матеріалів справи, УПФУ в Голосіївському районі було направлено відповідачу повідомлення про розстрочення.
На пропозицію органу Пенсійного фонду з'явитись до районного управління відповідач не відреагував. У встановленому законодавством порядку рішення та дії відповідача не оскаржив.
Як вбачається з карток особового рахунку страхувальника ТОВ «Універса-Друк»Голосіївської районної в місті Києві ради станом на 16.09.2011 року року, сума штрафних санкцій та пені, визначена рішенням №2422 від 21.09.2009 року на рахунок Пенсійного фонду не сплачена.
З огляду на зазначене та враховуючи існування на день розгляду справи заборгованості відповідача зі сплати штрафних санкцій та пені за спірний період, підтвердженої доказами, визнаними судом належними та допустимими, суд приходить до висновку про наявність підстав для її стягнення вказаної суми в примусовому порядку.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись вимогами ст.ст.69-71, 94, ст.ст.158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал-Друк»Голосіївської районної в місті Києві ради (код ЄДРПОУ 32374262, адреса: 03022, м. Київ, вулиця Васильківська, 34, корпус Г) на користь Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва заборгованість зі сплати фінансових санкцій у розмірі 2 913 (дві тисячі дев'ятсот тринадцять) гривень 53 коп. та пені у розмірі 129 (сто двадцять дев'ять) гривень 89 коп.
Постанова набирає законної сили у порядку, встановленому в ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, визначені ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2011 |
Оприлюднено | 14.09.2016 |
Номер документу | 61163168 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрівська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні