Ухвала
від 04.08.2016 по справі 826/4217/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 серпня 2016 року м. Київ К/800/38716/15

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Рибченка А.О.

суддів: Моторного О.А. Островича С.Е.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 липня 2015 року

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 12 серпня 2015 року

у справі № 826/4217/15

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-проектна компанія «Газінвестпроект»

до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві

про визнання протиправними дій, скасування наказу, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-проектна компанія «Газінвестпроект» (далі - ТОВ «БПК «Газінвестпроект»; позивач) звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві; відповідач), в якому просило: визнати протиправним та скасувати наказ № 677 від 11 липня 2014 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «БПК «Газінвестпроект»; визнати протиправними дії відповідача щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з контрагентами-покупцями та контрагентами-постачальниками за період з 01 січня 2014 року по 31 січня 2014 року; визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо встановлення в акті № 1623/26-59-22-03-19/36470766 від 18 липня 2014 року висновків про неможливість реального здійснення операцій з отримання та операцій з продажу товару ТОВ «БПК «Газінвестпроект» за період з 01 січня 2014 року по 31 січня 2014 року; визнати протиправними дії відповідача щодо коригування в автоматизованій системі «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України» задекларованих позивачем показників податкового кредиту та податкових зобов'язань у податковій звітності з податку на додану вартість за січень 2014 року, змінених за результатами проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, оформленої актом № 1623/26-59-22-03-19/36470766 від 18 липня 2014 року; зобов'язати ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві поновити в автоматизованій системі «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України» задекларовані ТОВ «БПК «Газінвестпроект» показники податкового кредиту та податкових зобов'язань у податковій звітності з податку на додану вартість за січень 2014 року, змінені за результатами проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, оформленої актом № 1623/26-59-22-03-19/36470766 від 18 липня 2014 року.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 липня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12 серпня 2015 року, позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано наказ № 677 від 11 липня 2014 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «БПК «Газінвестпроект». Визнано протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з контрагентами-покупцями та контрагентами-постачальниками за період з 01 січня 2014 року по 31 січня 2014 року. Визнано протиправними дії відповідача щодо коригування в автоматизованій системі «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України» задекларованих ТОВ «БПК «Газінвестпроект» показників податкового кредиту та податкових зобов'язань у податковій звітності з податку на додану вартість за січень 2014 року, змінених за результатами проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, оформленої актом № 1623/26-59-22-03-19/36470766 від 18 липня 2014 року. Зобов'язано ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві поновити в автоматизованій системі «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України» задекларовані ТОВ «БПК «Газінвестпроект» показники податкового кредиту та податкових зобов'язань у податковій звітності з податку на додану вартість за січень 2014 року, змінені за результатами проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, оформленої актом № 1623/26-59-22-03-19/36470766 від 18 липня 2014 року. Судові витрати в розмірі 58,50 грн. присуджено на користь позивача за рахунок Державного бюджету України.

Не погоджуючись з прийнятими судовими рішеннями у справі, відповідач оскаржив їх в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України.

В поданій касаційній скарзі ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права, просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 липня 2015 року, ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 12 серпня 2015 року в частині задоволення позовних вимог та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи в межах доводів касаційної скарги відповідно до статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційну скаргу слід відхилити, виходячи з таких підстав.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - ПК України) податковим контролем є система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України).

Згідно із статтею 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

За правилами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Згідно з пунктом 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Пунктом 86.1 статті 86 ПК України передбачено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати.

У разі незгоди платника податків з висновками акта такий платник зобов'язаний підписати такий акт перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 74.1 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (пункт 74.2 статті 74 ПК України).

Судовими інстанціями з'ясовано, що відповідачем на підставі наказу № 677 від 11 липня 2014 року та згідно з підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пунктами 79.1, 79.2 статті 79 ПК України проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «БПК «Газінвестпроект» з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з контрагентами-покупцями та контрагентами-постачальниками за період з 01 січня 2014 року по 31 січня 2014 року, за результатами якої складено акт № 1623/26-59-22-03-19/36470766 від 18 липня 2014 року.

За наслідками здійсненої ревізії податкові повідомлення-рішення ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві не прийнято, проте внесено зміни до інформаційної системи «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України» шляхом коригування задекларованих товариством податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість.

Вирішуючи питання про правомірність здійсненого податковим органом коригування, слід враховувати правову позицію Верховного Суду України, висловлену, зокрема, в постановах: від 15 грудня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «УКРФРІТ» до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії; від 02 грудня 2015 року у справі за позовом Приватного підприємства «Сільськогосподарська компанія «Зорецвіт» до Каховської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії; від 04 листопада 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Профтехноконструкція» до Нововодолазької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, відповідно до якої інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.

В розглядуваній ситуації суди встановили, що обов'язковий письмовий запит з пропозицією надати пояснення та їх документальні підтвердження в порядку підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України, а також наказ № 677 від 11 липня 2014 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмове повідомлення про дату початку і місце її проведення відповідно до вимог пункту 79.2 статті 79 ПК України на адресу позивача не направлялись (не вручались йому чи уповноваженому представнику товариства).

Невиконання, в свою чергу, правил підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.2 статті 79 ПК України призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої, в тому числі права в контролюючого органу на внесення змін до інформаційних систем (баз).

За наведених обставин, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 липня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 12 серпня 2015 року такими, що прийняті з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, а тому суд касаційної інстанції не знаходить підстав, які могли б призвести до їх зміни чи скасування.

Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 липня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 12 серпня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, встановленими главою 3 розділу IV Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий Рибченко А.О.

Судді Моторний О.А.

Острович С.Е.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення04.08.2016
Оприлюднено12.09.2016
Номер документу61194483
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4217/15

Ухвала від 16.12.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 11.11.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 13.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 27.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 12.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Ухвала від 29.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Ухвала від 29.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 06.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 17.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні