Постанова
від 08.09.2016 по справі 822/1607/16
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1607/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2016 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіСалюка П.І. при секретаріДубіній Н.Ю. за участі:позивача, представника відповідача розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання протиправними дій відповідача і зобов'язання його вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в якому просить: визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області щодо неправомірного вимагання акта списання багаторічних насаджень при розгляді заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 0,55 га. за межами населених пунктів Марачівської сільської ради Славутського району Хмельницької області кадастровий номер НОМЕР_1 та надання їх у власність; зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області розглянути у відповідності до вимог чинного законодавства заяву ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 0,55 га. за межами населених пунктів Марачівської сільської ради Славутського району Хмельницької області кадастровий номер НОМЕР_1 та надання їх у власність; у відповідності до ст. 267 КАС України зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - суб'єкт владних повноважень подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що звернувся з заявою до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в якій просив надати йому дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення з метою її подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 0,55 га. за межами населених пунктів Марачівської сільської ради Славутського району Хмельницької області.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області позивачу надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення бажаної земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства. Після погодження виготовленого проекту Управлінням Держземагенства у Славутському районі Хмельницької області позивач надав його відповідачу для прийняття рішення про затвердження проекту та надання земельної ділянки у власність. Однак листом відповідача позивачу повідомлено про необхідність долучення до вказаного проекту землеустрою акта списання багаторічних насаджень, що знаходяться на земельній ділянці сільськогосподарського призначення, яку позивач бажає отримати у власність.

Такі дії відповідача вважає безпідставними та необґрунтованими, а вимогу про надання акта списання багаторічних насаджень такою, що прямо суперечать положенням земельного законодавства, тому звернувся до суду за захистом своїх прав.

Позивач в судовому засіданні підтримав позовні вимоги викладені у позовній заяві та просив задоволити їх в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив, в задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх єдності взаємному зв'язку та сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що 11.01.2016 року ОСОБА_3 звернувся із заявою до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в якій просив надати йому дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення з метою її подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 0,55 га. за межами населених пунктів Марачівської сільської ради Славутського району Хмельницької області. До вказаної заяви позивач додав графічні матеріали, які були погоджені сільським головою Марачівської сільської ради.

22.02.2016 року наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_3 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,55 га. у власність для ведення особистого селянського господарства.

На підставі зазначеного наказу за договором укладеним між ОСОБА_3 та ТОВ "Поділляземінвест" (м. Славута) розроблено проект землеустрою відведення вищевказаної земельної ділянки.

Управлінням Держземагенства у Славутському районі Хмельницької області проект було погоджено та визнано можливим відведення бажаної земельної ділянки.

08.06.2016 року ОСОБА_3 подав до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 0,55 га. за межами населених пунктів Марачівської сільської ради Славутського району Хмельницької області кадастровий номер НОМЕР_1 та відповідну заяву для прийняття рішення про затвердження проекту та надання земельної ділянки у власність.

Не отримавши відповіді із результатом розгляду заяви щодо прийняття рішення про затвердження вказаного проекту та надання земельної ділянки у власність, ОСОБА_3 28.07.2016 року звернувся із запитом до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з проханням надати відповідь на його звернення.

Листом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області У-83/0-6943/6-16 від 01.08.2016 року ОСОБА_3 було повідомлено про те, що листом Головного управління № С-21457/0-6289/6-16 від 19.07.2016 року надано відповідь на його адресу за результатами розгляду матеріалів, яким повідомлено, що оскільки на земельній ділянці, яка запроектована до відведення наявні багаторічні насадження повного чи експлуатаційного віку, для визначення придатності багаторічних насаджень і встановлення неможливості або неефективності їх використання, до проекту землеустрою необхідно прикласти акт списання довгострокових біологічних активів (багаторічних насаджень) який затверджено наказом Міністерства аграрної політики України від 21.02.2008 року № 73.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд зазначає наступне.

В силу положень ст. 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до частини 2 статті 22 Земельного кодексу України до земель сільськогосподарського призначення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо). При цьому п. "а" частини 3 ст. 22 Земельного кодексу України визначає те, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Таким чином, частина 3 ст. 22 Земельного кодексу України надає право громадянам набувати у власність земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення, до яких належать сільськогосподарські та несільськогосподарські угіддя.

Статтею 50 Закону України "Про землеустрій" визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна для об'єктів будівництва III - V категорії складності, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Згідно ч. 18 ст. 186 Земельного кодексу України вказано, що, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб'єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, встановленого Законом України "Про землеустрій".

Так, статтею 50 Закону України "Про землеустрій", встановлено вичерпний перелік документів, які є обов'язковими для документації із землеустрою, відтак вимоги надати будь - які інші документи, що не передбачені ст. 50 ЗУ "Про землеустрій" або вимоги проведення будь - яких обстежень та робіт в силу ч. 18 ст. 186 Земельного кодексу України забороняються. Отже відповідач безпідставно вимагав у позивача прикласти акт списання багаторічних насаджень до проекту землеустрою, оскільки вимога такого документу при розгляді заяви про затвердження проекту землеустрою Законом не передбачена.

Згідно ст.19 Конституції органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи зазначені обставини, норми чинного законодавства, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведена правомірність дій щодо вимагання акта списання багаторічних насаджень при розгляді заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства, а тому суд вважає, що адміністративний позов ОСОБА_3 є обґрунтованим та підлягає задоволенню частково.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення суд вважає, що у задоволенні такої вимоги слід відмовити, у зв'язку з тим, що суд не вбачає у діях відповідача наміру уникнути від виконання рішення суду, а також суд звертає увагу на те, що встановлення судового контролю є правом суду, а не його обов'язком.

Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судовий збір в сумі 1102,40 грн. підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 159-163, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задоволити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області щодо вимагання акта списання багаторічних насаджень при розгляді заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 0,55 га. за межами населених пунктів Марачівської сільської ради Славутського району Хмельницької області кадастровий номер НОМЕР_1 та надання їх у власність.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області розглянути у відповідності до вимог чинного законодавства заяву ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 0,55 га. за межами населених пунктів Марачівської сільської ради Славутського району Хмельницької області кадастровий номер НОМЕР_1 та надання їх у власність.

Стягнути на користь ОСОБА_3 1102 (одна тисяча сто дві) грн. 40 коп. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 09 вересня 2016 року

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя П.І. Салюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2016
Оприлюднено15.09.2016
Номер документу61222990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1607/16

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 02.12.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 25.11.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Постанова від 08.09.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 29.08.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні