Постанова
від 27.04.2007 по справі 18/132
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18/132

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 7-38-36, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

          

 "27" квітня 2007 р.                                                  Справа № 18/132

За позовом Прилуцької об'єднаної державної податкової інспекції

17500, м. Прилуки, вул. Київська, 214

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача:Головне управління Державного казначейства України у Чернігівській області 14000, м. Чернігів, вул. Комсомольська, 27

До Відкритого акціонерного товариства „Подищанське”

17583, с. Подище Прилуцького району, вул. Леніна, 19

про   стягнення 2811 грн. 00 коп.

                                                                                     Суддя  А.С. Сидоренко

Секретар судового засідання І.В.Морська

Представники сторін:

Від позивача: Філіппова О.Г. –нач. юр. відділу, дов. № 550/10/10-002 від 01.02.2007р.

Від відповідача (в судовому засіданні 17.04.2007р.): Власенко М.О. –голова; Федірко В.В. –представник, дов. б/н від 17.04.2007р.

Від третьої особи: Кутузов О.В. –гол. спец-т юр. відділу, дов. № 4 від 14.02.2007р.

Постанова виноситься після перерв, оголошених в судових засіданнях з 17.04.2007р. по 19.04.2007р. та з 19.04.2007р. по 27.04.2007р., на підставі ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України.

СУТЬ СПОРУ:

Прилуцькою об'єднаною державною податковою інспекцією (надалі – позивач) заявлено адміністративний позов до Відкритого акціонерного товариства „Подищанське” (надалі –відповідач) про стягнення 2811,00 грн. заборгованості за бюджетними позичками за рахунок активів боржника.

Ухвалою суду від 03.04.2007р. до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача залучено Прилуцьке управління державного казначейства у Чернігівській області.

В судовому засіданні 17.04.2007р. було встановлено, що згідно наказу Управління державного казначейства у Чернігівській області № 127 від 20.07.2006р. „Про реорганізацію територіальних органів Державного казначейства у Чернігівській області” здійснена реорганізація управління Державного казначейства у Чернігівській області та відділень Державного казначейства у районах та містах шляхом їх перетворення у Головне управління Державного казначейства України у Чернігівській області та управління Державного казначейства в районах та містах області відповідно до затвердженого Положення та структури Головного управління Державного казначейства України у Чернігівській області.

Згідно наказу Управління державного казначейства у Чернігівській області № 140 від 02.08.2006р. „Про внесення змін та доповнень до наказу управління Державного казначейства від 20.07.2006р. № 127” припинено юридичні особи –відділення Державного казначейства у районах та містах Державного казначейства області шляхом їх приєднання до Головного управління Державного казначейства України у Чернігівській області.

Згідно ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

За таких обставин, суд вважає за необхідне допустити заміну Прилуцького управління державного казначейства у Чернігівській області його правонаступником –Головним управлінням Державного казначейства України у Чернігівській області.

В судовому засіданні 27.04.2007р., позивач надав письмову заяву про зміну підстави позову, відповідно до якої він просить стягнути суму заборгованості за бюджетними позичками не в порядку встановленому для стягнення податкового боргу, а за рахунок грошових коштів.

Відповідач письмових заперечень проти позову не надав. В судовому засіданні 17.04.2007р. відповідач визнав адміністративний позов в повному обсязі, зробивши усну заяву.

Згідно ст. ст. 51, 136 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач –визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї –небудь права, свободи або інтереси (ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України).

Розглянувши вищевказану заяву, суд вважає за можливе прийняти визнання адміністративного позову відповідачем, оскільки такі дії не суперечать закону та не порушують нічиї права, свободи або інтереси.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважних представників сторін та третьої особи, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ВСТАНОВИВ:

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 1003 від 11.09.1997р. „Про фінансову допомогу на проведення комплексних робіт в осінньо –зимовий період 1997/98 року”, було виділено на фінансування заходів з підготовки до роботи в осінньо –зимовий період 1997/98 року, забезпечення збирання та збереження врожаю 1997 року, інші невідкладні потреби Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям цільовим призначенням для сільськогосподарських товаровиробників 60 млн. грн. (на умовах повернення їх до 01 жовтня 1998р.).

Міністерством фінансів профінансовано зазначені витрати за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України через органи Державного казначейства на підставі укладених з ними угод.

08.10.1997р. Відділенням Державного казначейства в Прилуцькому районі був укладений з радгоспом „Подищанський” договір № 31 про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо –зимовий період 1997/1998 років.

В п. 2.1 вказаного договору зазначено, що ВДК в Прилуцькому районі зобов'язується надати радгоспу „Подищанський” фінансову допомогу в сумі 5,0 тис. грн. для проведення комплексу робіт в осінньо –зимовий період 1997/1998 року шляхом перерахування цих коштів на спеціальний рахунок сільськогосподарського підприємства „Урожай –97”, а фермерському господарству –на розрахунковий рахунок. Термін повернення фінансової допомоги 01 жовтня 1998 року ( п. 3.1 договору ).

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 220 від 26.02.1998р. „Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно –польових робіт в 1998 році” було виділено Міністерством агропромислового комплексу Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям на фінансування заходів для підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно –польових робіт у 1998 році цільовим призначенням безпосередньо сільськогосподарським товаровиробникам та агротехсервісним підприємствам на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств 100 млн. грн., у т.ч. 50 млн. грн. за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України та 50 млн. грн. за рахунок асигнувань, передбачених у Державному бюджеті України на 1998 рік для поповнення державного матеріального резерву Державному комітетові по матеріальних резервах (на умовах повернення коштів до 21 грудня 1998 року).

Міністерством фінансів профінансовано зазначені витрати за рахунок названих джерел фінансування через органи Державного казначейства на підставі укладених з ними угод.

25.11.1998р. Відділенням Державного казначейства в Прилуцькому районі був укладений з радгоспом „Подищанський” договір № 24 про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно –польових робіт в 1998 році.

В п. 2.1 вказаного договору зазначено, що ВДК в Прилуцькому районі зобов'язується надати радгоспу „Подищанський” фінансову допомогу в сумі 1,0 тис. грн. на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств шляхом оплати поданих рахунків. Термін повернення допомоги 21 грудня 1998 року (п. 3.2 договору).

Постановою Кабінету Міністрів України № 1953 від 10.12.1998р. „Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально –технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році” було продовжено до 1 жовтня 1999 року термін погашення залишку неповерненої бюджетної позички, наданої згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1998 року № 220.

Згідно цієї ж постанови Кабінету Міністрів України № 1953 від 10.12.1998р. було виділено у січні 1999р. Міністерству агропромислового комплексу, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям на фінансування заходів для підготовки сільськогосподарської техніки до весняно –польових робіт у 1999 році цільовим призначенням сільськогосподарським товаровиробникам та агросервісним підприємствам на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств кошти в сумі 50 млн. грн. за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України на умовах повернення їх до 01 жовтня 1999р.

          Міністерством фінансів профінансовано зазначені витрати за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України через органи Державного казначейства відповідно до укладених угод.

Згідно з п. 5 Умов використання та повернення коштів, виділених для надання фінансової допомоги у підготовці техніки до проведення весняно –польових робіт у 1999 році (додаток № 2 до Постанови), відділення Державного казначейства у районах на підставі рішення райдержадміністрації укладають угоди із сільськогосподарськими товаровиробниками усіх форм власності та агротехсервісними підприємствами про надання і повернення фінансової допомоги і оплачують подані їм рахунки на запасні частини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств.

10.02.1999р. Відділенням Державного казначейства в Прилуцькому районі був укладений з радгоспом „Подищанський” договір № 6 про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно –польових робіт в 1999 році.

В п. 2.1 вказаного договору зазначено, що ВДК в Прилуцькому районі зобов'язується надати радгоспу „Подищанський” фінансову допомогу в сумі 1,5 тис. грн. на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств шляхом оплати поданих рахунків. Термін повернення фінансової допомоги 01 жовтня 1999 року ( п. 3.2 договору).

          Згідно п. 3.3 Статуту Відкритого акціонерного товариства „Подищанське”, зареєстрованого розпорядженням Прилуцької районної державної адміністрації від 19.12.2000р. № 40093, дане товариство є правонаступником Державного підприємства ефіроолійний радгосп „Подищанський”.

Відповідно до ст. 2 Закону України „Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу” від 18 січня 2001 року N 2237-III, реструктуризується на 8 років з виплатою щороку рівними частинами починаючи  з 1 січня 2004 року решта заборгованості державних та інших   сільськогосподарських підприємств усіх форм власності і господарювання, не врегульованої відповідно до статті 1 цього Закону,  а також обслуговуючих, заготівельних та переробних підприємств, з якими такі сільськогосподарські  підприємства уклали угоди на закупівлю зерна до державних ресурсів за  державним замовленням (контрактом), за  станом на 1 січня 2000 року за отримані ними в 1994-1999 роках бюджетні позички, включаючи грошові аванси та натуральні насіннєві і фуражні позички, зерно державних ресурсів та державних резервів, використане для придбання матеріально-технічних ресурсів, крім заборгованості за імпортну техніку, коштів, використаних не за цільовим  призначенням, та сум, що підлягають врегулюванню відповідно до вимог статті 1  цього Закону і статті 2 Закону України "Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств".

На підставі вказаного вище, відділенням Державного казначейства в Прилуцькому районі реструктуризовано заборгованість ВАТ „Подищанське” за бюджетними позичками, що надавались з резервного фонду Кабінету Міністрів України згідно постанов № 1003 від 11.09.1997р., № 220 від 26.02.1998р. та № 1953 від 10.12.1998р.

16.08.2001р., управлінням сільського господарства і продовольства Прилуцької районної державної адміністрації та управлінням Державного казначейства в Прилуцькому районі з одного боку та  ВАТ „Подищанське” з іншого, був складений протокол № 11 урегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання, між стороною –надавачем позичок та стороною –отримувачем.

         Згідно вказаного протоколу відповідачем визнана заборгованість за бюджетними позичками у грошовій формі в сумі 22360,00 грн., яка була реструктуризована.

На підставі Розпорядження Кабінету Міністрів України № 186-р від 03.04.2002р. був затверджений графік погашення реструктуризованої заборгованості за бюджетними позичками за Постановами Кабінету Міністрів України № 1003 від 11.09.1997р., № 220 від 26.02.1998р. та № 1953 від 10.12.1998р.

Як вбачається з вказаного графіку, у 2004 –2006 роках відповідач повинен був перерахувати до державного бюджету 2811,00 грн.

Відповідачем дане зобов'язання виконано не було і на момент розгляду справи за ним існує заборгованість за бюджетними позичками в сумі 2811,00 грн.

Статтею 21 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” № 489 –V від 19.12.2006р. органи державної податкової служби України визнано в 2007 році органами стягнення заборгованості  юридичних осіб перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 2 Закону України „Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу”, ст. 21 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, ст. ст. 51, 55, 94, 112, 136, 158 –163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства „Подищанське”, с. Подище Прилуцького району, вул. Леніна, 19 (р/р 260017144 Чернігів. одват „Райффайзен банк Аваль”, МФО 353348, код 03331565) в доход державного бюджету (Отримувач: Державний бюджет Прилуцького району, рахунок 31134404700379 в ГУДК в Чернігівській області, МФО 853592, код 22822145) 1875 грн. 00 коп. заборгованості по бюджетним позичкам, наданих в грошовій формі, згідно постанови КМУ від 11.09.1997р. № 1003.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства „Подищанське”, с. Подище Прилуцького району, вул. Леніна, 19 (р/р 260017144 Чернігів. одват „Райффайзен банк Аваль”, МФО 353348, код 03331565) в доход державного бюджету (Отримувач: Державний бюджет Прилуцького району району, рахунок 31133405700379 в ГУДК в Чернігівській області, МФО 853592, код 22822145) 375 грн. 00 коп. заборгованості по бюджетним позичкам, наданих в грошовій формі, згідно постанови КМУ від 26.02.1998р. № 220.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства „Подищанське”, с. Подище Прилуцького району, вул. Леніна, 19 (р/р 260017144 Чернігів. одват „Райффайзен банк Аваль”, МФО 353348, код 03331565) в доход державного бюджету (Отримувач: Державний бюджет Прилуцького району, рахунок 31132406700379 в ГУДК в Чернігівській області, МФО 853592, код 22822145) 561 грн. 00 коп. заборгованості по бюджетним позичкам, наданих в грошовій формі, згідно постанови КМУ від 10.12.1998р. № 1953.

Дана постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в наступному порядку: про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів  оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

Суддя                                  (підпис)                               А.С.Сидоренко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення27.04.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу612308
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/132

Постанова від 16.10.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 18.09.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 04.09.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 03.09.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 10.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 08.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 24.06.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

Ухвала від 22.04.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 22.04.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 09.04.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні