Постанова
від 19.09.2016 по справі 826/5673/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 вересня 2016 року № 826/5673/16

Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Києва у складі: головуючий суддя Огурцов О.П., судді Арсірій Р.О., Кузьменко В.А. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Басарі» доДержавної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування рішення від 14.03.2016 № 76, наказу від 14.03.2016 № 131, рішення від 14.03.2016 № 75, наказу від 14.03.2016 № 132, відновлення запису щодо реєстрації декларацій від 16.07.2015 та від 13.08.2015

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування рішення від 14.03.2016 № 76, наказу від 14.03.2016 № 131, рішення від 14.03.2016 № 75, наказу від 14.03.2016 № 132, відновлення запису щодо реєстрації декларацій від 16.07.2015 та від 13.08.2015.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач здійснив реконструкцію належних йому приміщень паркінгу в торгівельному приміщені без зміни зовнішньої конфігурації будівлі. В свою чергу, відповідачем було зареєстровано декларацію про початок будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації. Проте, в подальшому зазначені декларації були скасовані відповідачем без належних правових підстав для прийняття відповідних рішень.

Зокрема, Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» вказує, що така підстава як відсутність містобудівних умов та обмежень, в даному випадку, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України застосовуватися не могла, оскільки вказані норми відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» не потрібні. При цьому, докази на підтвердження самочинного будівництва у відповідача відсутні.

Позивач також вказує на наявність процедурних порушень під час здійснення його перевірки, серед іншого зазначивши, що повідомлення про перевірку стосувалося об'єкту будівництва, у той час коли приміщення Товариства з обмеженою відповідальністю «Басарі» введено вже в експлуатацію.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, подав суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Доводи відповідача викладені в письмових запереченнях аналогічні доводам та висновкам викладеним в акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 14.03.2016.

Згідно з частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив продовжити розгляд справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, повно та всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Департаментом Державної архітектурно-будівельного контролю в Одеській області було зареєстровано:

- декларацію про початок виконання будівельних робіт від 16.07.2015 № ОД083151970014 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101;

- декларацію про початок виконання будівельних робіт від 16.07.2015 № ОД083151970050 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201.

- декларацію про готовність об'єкта до експлуатації від 13.08.2015 № ОД143152250712 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101;

- декларацію про готовність об'єкта до експлуатації від 13.08.2015 № ОД143152250715 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201.

Департаментом Державної архітектурно-будівельного контролю в Одеській області проведено позапланову перевірку дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю «Басарі» вимог чинного містобудівного законодавства щодо об'єкта: «Реконструкція підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101, прим. 201.

За результатами перевірки складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 14.03.2016, яким встановлено наступне: «Департаментом Державної архітектурно-будівельного контролю в Одеській області було зареєстровано:

- декларацію про початок виконання будівельних робіт від 16.07.2015 № ОД083151970014 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101;

- декларацію про початок виконання будівельних робіт від 16.07.2015 № ОД083151970050 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201.

- декларацію про готовність об'єкта до експлуатації від 13.08.2015 № ОД143152250712 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101;

- декларацію про готовність об'єкта до експлуатації від 13.08.2015 № ОД143152250715 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201.

В деклараціях зазначені наступні дані:

Замовники даного будівництва - ТОВ «Басарі», ЄДРПОУ - 39279197.

Технічний нагляд здійснює - ОСОБА_5, НОМЕР_2.

Проектна документація розроблена МПП «Арх - Ідея», ЄДРПОУ - 24529426.

Відповідальною особою, яка здійснює авторський нагляд визначено ОСОБА_2.

Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не вимагаються відповідно до п. 25 наказу Мінрегіонбуду від 07.07.2011 №109.

Категорія складності - III.

Експертиза проекту проведення Філія ТОВ «Українська будівельна експертиза» у Вінницькій області, ЄДРПОУ - 38389080, експертний звіт №3-060-14-КЧ/ВО від 02.06.2015 (позитивний), експерт - ОСОБА_3

Загальна площа прим. 101 - 3236, 05 м 2 .

Загальна площа прим. 201 - 2739, 5 м 2 .

Генеральний підрядник - ТОВ «Главбуд Плюс», ЄДРПОУ - 31997824.

Департаментом було надіслано лист №1015-05/1-2845 від 04.03.2016 до замовника будівництва ТОВ «Басарі» щодо надання проектно-правової документації та присутності уповноваженої особи 09.03.2016 на об'єкті за адресою: м. Одеса, площа Грецька, б. 1-А, к. 101, к. 201, однак під час виїзду на місце уповноважена особа була відсутня, об'єкти експлуатувався, будівельні роботи не виконувалися.

Департаментом було надіслано лист до Управління архітектури та містобудування ОМР від 12.03.2016 №1015-01/12-3135 щодо необхідності видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за вищезазначеною адресою.

Листом Управління архітектури та містобудування ОМР від 14.03.2016 №01-11/961 (вх. №1404 від 14.03.2016) було повідомлено, що за вищезазначеною адресою містобудівні норми та обмеження забудови земельної ділянки не видавалися, але проектування торгового центру здійснюється відповідно до ДБН В.2.2.-23:2009 «Будинки і споруди. Підприємства торгівлі», а проектування паркінгів здійснюється відповідно до ДБН В.2.3-15-2007 «Споруди транспорту. Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів». Однак заміна конструктивної частини будівлі, в тому числі в несучих стінах будівлі, а також улаштування фасадних узлів в несучих стінах будівель, несе зміну зовнішньої конфігурації будівлі, що не відноситься до об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого наказом Мінрегіонбуду України №109 від 07.07.2011….»

«..Виходячи з викладеного замовником - ТОВ «Басарі», ЄДРПОУ - 39279197, самочинно реконструйовано об'єкт, без дотримання вихідних даних на проектування, без розроблення та затвердження належним чином проекту, наведено недостовірні дані в декларації про початок будівельних робіт від 16.07.2015 № ОД083151970043 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101 та декларації про початок виконання будівельних робіт від 16.07.2015 № ОД083151970050 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201, що є порушенням ч. 8 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівельної діяльності» , а також наведено недостовірні дані в декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 13.08.2015 № ОД143152250712 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101 та декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 13.08.2015 № ОД143152250715 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201, що є порушенням ч. 10 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівельної діяльності» - ТОВ «Басарі», ЄДРПОУ - 39279197 неналежним чином здійснювався авторський та технічних нагляд, ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» відповідно до III категорії складності».

Наказом Департамента Державної архітектурно-будівельного контролю в Одеській області №132 від 14.03.2016 скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 16.07.2015 за № ОД083151970050 та декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої 13.08.2015 за № ОД143152250715 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» (далі - наказ №132 ).

Крім того, наказом Департаменту Державної архітектурно-будівельного контролю в Одеській області №131від 14.03.2016 скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 16.07.2015 за № ОД083151970050 та декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої 13.08.2015 за № ОД 1431522507 ОД143152250715 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» (далі - наказ №131) .

Рішенням Департаменту Державної архітектурно-будівельного контролю в Одеській області від 14.03.2016 №75 скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 16.07.2015 за № ОД 083151970050, та декларації про готовність декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої 13.08.2015 за № ОД143152250715 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201 (далі - рішення №75 ).

Рішенням Департаменту Державної архітектурно-будівельного контролю в Одеській області від 14.03.2016 №76 скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 16.07.2015 за № ОД 083151970043, та декларації та декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої 13.08.2015 за № ОД 1431522507 ОД143152250715 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101 (далі - рішення №76 ).

Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» вважає вказані рішення та накази протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з огляду на що звернулося до суду за захистом своїх порушених прав та охоронюваних законом інтересів.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначено Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Згідно з частиною першою статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 34 зазначеного Закону замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності.

Частиною другою статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Відповідно до приписів частин першої, другої та восьмої вказаного Закону право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації. Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється. Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Згідно з частиною першою статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Частиною десятою статті 39 зазначеного Закону встановлено, що замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об'єкта до експлуатації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.

Частиною другою статті 39 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Таким чином, будівельні роботи можуть виконуватися після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності. В свою чергу, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Відповідно до частини першої статті 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

З вказаного слідує, що інспекція у разі виявлення факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом має право скасовувати відповідні декларації. Проте, законодавець чітко визначає умови за яких об'єкт може вважатися самочинним будівництвом, а саме: будівництво будівлі, іншого нерухомого майна здійснюється на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети; будівництво будівлі, іншого нерухомого майна здійснюється без відповідного документи, який дає право виконувати будівельні роботи; відсутність належного затвердженого проекту; істотне порушення будівельних норм і правил. Вказаний перелік є вичерпним, тобто розширенню не підлягає.

Зі змісту акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 14.03.2016 вбачається, що відповідач дійшов висновку, що позивачем самочинно реконструйовано об'єкт, без дотримання вихідних даних на проектування, зокрема не отримано містобудівні умови та обмеження, без розроблення та затвердження належним чином проекту. Крім того, відповідачем зазначено в акті перевірки, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Басарі» наведено недостовірні дані в деклараціях, скасування реєстрації яких є предметом розгляду даної адміністративної справи.

Вказаного висновку, відповідач дійшов з огляду на лист Управління архітектури та містобудування ОМР від 14.03.2016 №01-11/961, відповідно до якого заміна конструктивної частини будівлі, в тому числі в несучих стінах будівлі, а також улаштування фасадних узлів в несучих стінах будівель, несе зміну зовнішньої конфігурації будівлі, що не відноситься до об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого наказом Мінрегіонбуду України №109 від 07.07.2011.

Оцінюючи доводи відповідача викладені в акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 14.03.2016 суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Пунктом 8 частини першої статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (зараз та надалі у редакції чинній на момент реєстрації декларацій) визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Пунктом 7 частини першої статті 1 зазначеного Закону встановлено, що містобудівна документація це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Статтею 5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня. Вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Згідно з частиною першою статті 8 Закону України «Про архітектурну діяльність» робоча документація для будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту) об'єкта архітектури виконується відповідно до державних стандартів, норм і правил на підставі затвердженого проекту.

Відповідно до частини п'ятої статті 26 зазначеного Закону проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Частиною першою статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування. При цьому, містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

Згідно з частиною третьою зазначеної статті перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 №109, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за №913/19651 затверджено Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються (далі - Перелік №109).

Відповідно до пунктів 25, 27 зазначеного Переліку містобудівні умови та обмеження не надаються на: реконструкцію житлових та нежитлових приміщень без зміни їх зовнішньої конфігурації, улаштування в існуючих житлових будинках, адміністративно-побутових будівлях підприємств та громадських будівлях вбудованих приміщень громадського призначення, реставрацію, капітальний ремонт будівель і споруд та перепланування приміщень.

Аналіз наведених норм дає підстави зробити висновок, що містобудівні умови та обмеження не надаються, зокрема, у зв'язку з реконструкцією житлових та нежитлових приміщень без зміни їх зовнішньої конфігурації та улаштуванням засобів безперешкодного доступу людей з обмеженими фізичними можливостями до об'єктів житлово-громадського призначення.

Аналогічна позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 28.01.2016 К/800/41746/15.

Так, оцінюючи необхідність отримання містобудівних умов та обмежень суд вважає за необхідне зазначити, що в матеріалах справи відсутні будь - які належні та допустимі докази, які підтверджують встановлення відповідачем факту наявності змін зовнішньої конфігурації реконструйованого об'єкта.

При цьому, лист Управління архітектури та містобудування ОМР від 14.03.2016 №01-11/961 прямо не свідчить про зміни зовнішньої конфігурації реконструйованого об'єкта.

Натомість, в матеріалах справи міститься довідка Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДЕКСПЕРТ-Т» вих. №785 від 24.03.2016, відповідно до якої за результатами проведення натурного обстеження під час технічної інвентаризації, змін зовнішньої конфігурації/зовнішніх розмірів надземної частини будівлі в результаті її реконструкції на дату проведення натурного обстеження не відбулося.

Крім того, згідно довідки вих. № -- від 22.03.2016 розробника проекту реконструкції - Малого приватного підприємства «АРХ-ІДЕЯ» проект здійснений в межах зовнішніх геометричних розмірів будівлі, без будь - якої зміни конструктивної частини та несучих стін.

Поряд з цим, відповідно до довідки ОСОБА_5, інженера технічного нагляду реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення громадського призначення для торгівлі розташованого за адресою: м. Одеса, пл.. Грецька, б. 1-А, прим. 101, 201 реконструкція здійснена в межах зовнішніх геометричних розмірів будівлі, без зміни конструктивної частини будівлі.

Згідно довідки вих. №22/03-16/1 від 22.03.2016 підрядника реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення громадського призначення для торгівлі розташованого за адресою: м. Одеса, пл.. Грецька, б. 1-А, прим. 101, 201 - Товариства з обмеженою відповідальністю «Главбуд Плюс» під час проведення реконструкції жодних змін конструктивної частини будівлі, в тому числі несучих стін, а також улаштування фасадних вузлів в несучих стінах будівлі та приміщеннях не проводилися. Під час проведення реконструкції жодних змін зовнішньої конфігурації будівлі не відбулося.

Таким чином, доводи відповідача про самочинне реконструювання позивачем об'єкту, без дотримання вихідних даних на проектування, без розроблення та затвердження належним чином проекту, наведення недостовірних даних в декларації про початок будівельних робіт від 16.07.2015 №ОД083151970043 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101 та декларації про початок виконання будівельних робіт від 16.07.2015 №ОД083151970050 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201, а також наведення недостовірних даних в декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 13.08.2015 № ОД143152250712 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 101 та декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 13.08.2015 № ОД143152250715 з реконструкції підземного паркінгу під вбудовані приміщення господарського призначення для торгівлі без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, замовник - Товариство з обмеженою відповідальністю «Басарі» за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Грецька, б. 1-А, прим. 201 не знайшли свого підтвердження матеріалами адміністративної справи.

Зазначення позивачем у декларації інформації щодо відсутності необхідності отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки не є фактом наведення недостовірних даних у декларації, а є повідомленням відповідача про можливість виконання будівельних робіт і без зазначених документів.

Аналогічна позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 13.10.2015 К/800/25874/15.

З огляду на викладене, керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов - задовольнити повністю .

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №75 від 14.03.2016 «Про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації».

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №76 від 14.03.2016 «Про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації».

4. Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №131 від 14.03.2016 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації».

5. Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №132 від 14.03.2016 «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації».

6. Відновити запис щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 16.07.2015 за № ОД083151970043 і № ОД083151970050 та декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої 13.08.2015 за № ОД143152250712 і № ОД143152250715 в єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

7. Судові витрати в розмірі 5512 (п'ять тисяч п'ятсот дванадцять) грн. 00 коп. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Басарі» за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя О.П. Огурцов

Судді Р.О. Арсірій

В.А. Кузьменко

Дата ухвалення рішення19.09.2016
Оприлюднено22.09.2016
Номер документу61389303
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5673/16

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Постанова від 19.09.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні