Ухвала
від 20.09.2016 по справі 802/1074/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

20 вересня 2016 р. Справа № 802/1074/16-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дмитришеної Руслани Миколаївни,

за участю:

секретаря судового засідання: Могиль Тетяни Олександрівни

Без участі сторін

розглянувши клопотання представника позивача про заміну відповідача його правонаступником по справі

за позовом: сільськогосподарського виробничого кооперативу "Колос"

до: Державного реєстратора ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області ОСОБА_2; третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору ТОВ "Колорит Агро"

про: визнання протиправними та скасування рішень

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом сільськогосподарського виробничого кооперативу "Колос" до Державного реєстратора ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області ОСОБА_3; третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору ТОВ "Колорит Агро" про визнання протиправними та скасування рішень.

Представник позивача в судове засідання не з'явився подавши клопотання за вх. №19614 від 20.09.16р., яким просив замінити Державного реєстратора ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області ОСОБА_2 на правонаступника Відділ з питань державної реєстрації Вінницької районної державної адміністрації.

Відповідач в судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином, шляхом направлення ухвали за адресою місцезнаходження. Однак, до суду повернувся конверт з відміткою поштового відділення "за зазначеною адресою адресат вибув".

Згідно частини четвертої статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

За наведених обставин, враховуючи направлення судової кореспонденції відповідачу за адресою місцезнаходження, останній належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду справи.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи був завчасно та належним чином повідомлений про, що свідчить поштове повідомлення з відміткою про вручення від 17.08.2016. Причини неявки в судове засідання суду не відомі.

Враховуючи подане представником позивача клопотання, належне повідомлення відповідача і третьої осиби, а також положення ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути питання про заміну сторони їх правонаступниками у справі за відсутності останніх у відкритому судовому засіданні. При цьому, відповідно до положень статті 41 КАС України, технічна фіксація судового процесу не здійснюється.

Суд, розглянувши подане клопотання, дійшов висновку про наявність підстав для його задоволення виходячи з наступного.

Предметом розгляду даної справи, серед іншого, є визнання протиправними та скасування ряду рішень ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок. Відповідно, відповідачем у позові визначено Державного реєстратора ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області ОСОБА_2

Однак, згідно пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції" № 17 від 21 січня 2015 р. (далі - Постанова №17) ліквідовано Державну реєстраційну службу та Державну виконавчу службу. На Міністерство юстиції покладено завдання і функції з реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), з питань державної реєстрації актів цивільного стану, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, договорів комерційної концесії (субконцесії), з питань реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади м. Києва, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.

В свою чергу, пунктом 3 Наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2015 року №2791/5 "Про затвердження Змін до положень про територіальні органи Міністерства юстиції України в частині реалізації повноважень у сферах державної реєстрації" (далі - Наказ № 2791/5) установлено, що до набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про припинення надання послуг органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції України, у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (не пізніше 30.04.2016 року) такі органи здійснюють повноваження суб'єктів державної реєстрації відповідно до законодавства.

В силу пункту 1 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого Наказом Міністерства юстиції від 23.06.2011 року №1707/5 (далі - Положення №1707/5) районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Положення).

Отже, уповноваженими органами у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у перехідний період до 30.04.2016 року, в контексті Наказу № 2791/5 та в силу пункту 1 Положення №1707/5 були районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, в структурі яких знаходились реєстраційні служби, в яких, відповідно, здійснювали свої повноваження щодо реєстрації прав державні реєстратори.

Разом з цим, 26.11.2015 року прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 834-VIII), яким змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, про що внесено відповідні зміни до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 1952-IV).

Зокрема, відповідно до частини першої статті 6 Закону № 1952-IV, суб'єктами державної реєстрації прав визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитованих суб'єктів.

Водночас, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 26.11.2015 №834-VIII встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.

Отже, з аналізу наведених норм видно, що після 30.04.2016р. територіальні органи Міністерства юстиції України, та відповідно реєстраційні служби, припинили здійснення повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та суб'єктами державної реєстрації прав речових прав на нерухоме майно визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитовані суб'єкти.

Слід зазначити, що ліквідація юридичної особи публічного права здійснюється розпорядчим актом органу державної влади, органу місцевого самоврядування або уповноваженою на це особою. У цьому акті має бути наведено обґрунтування доцільності відмови держави від виконання завдань та функцій такої особи або їх передачі іншим органам виконавчої влади. Якщо таке обґрунтування наведене, то у такому випадку має місце ліквідація юридичної особи публічного права, а якщо ні, то саме посилання на те, що особа ліквідується, є недостатнім.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд України у постанові від 27.05.2014р. (справа №21-108а14).

В силу, частини першої статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Поняття реорганізація означає припинення юридичної особи з переходом всіх прав та обов'язків до правонаступника у порядку загального правонаступництва, тоді як правонаступником є юридична особа до якої переходять всі права та обов'язки реорганізованої юридичної особи. Отже, в результаті реорганізації юридичної особи суб'єктивні права та обов'язки, котрі належали їй, стають правами та обов'язками нових чи оновлених утворень, котрі продовжують свою діяльність.

Так, судом встановлено, що згідно розпорядження Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області №92 від 22.02.2016р. внесено зміни до структури райдержадміністрації та з 22 лютого 2016 року утворено відділ з питань державної реєстрації районної державної адміністрації.

В свою чергу, згідно пункту 6.2. Положення про відділ з питань державної реєстрації районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області №187 від 04.04.2016р., до основних завдань відділу, серед іншого, віднесено: здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

За наведених вище обставин, враховуючи, що до відділу з питань державної реєстрації Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області перейшли функції щодо державної реєстрації прав на нерухоме майно, які виконувались ОСОБА_1 службою Вінницького районного управлінь юстиції, який є правонаступником останнього.

Відповідно до частини першої статті 55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання та відповідно, заміну відповідача ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області в особі державного реєстратора ОСОБА_2 правонаступником - Вінницькою районною державною адміністрацією Вінницької області в особі відділу з питань державної реєстрації.

Керуючись ст.ст. 55, 160, 165 ,254 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача - задовольнити.

Допустити процесуальне правонаступництво відповідача у справі ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області в особі державного реєстратора ОСОБА_2, замінивши його на Вінницьку районну державну адміністрацію Вінницької області в особі відділу з питань державної реєстрації.

Ухвала оскарженню не підлягає. Відповідно до ч. 6 ст. 254 КАС України ухвали суду, які не можуть бути оскаржені, набирають законної сили з моменту постановлення.

Суддя./підпис/. ОСОБА_4

Копія вірна.

Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2016
Оприлюднено27.09.2016
Номер документу61454862
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1074/16-а

Постанова від 13.10.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 20.09.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 20.09.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 20.09.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 12.08.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні