Постанова
від 21.09.2016 по справі 818/1023/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 вересня 2016 р. Справа № 818/1023/16

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соколова В.М.

за участю секретаря судового засідання - Заіченко А.М.,

представник позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/1023/16 за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до товариства з обмеженою відповідальністю "Ямал продукт" про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Сумське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач, СОВ ФСС з ТВП) звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Ямал продукт" (далі - відповідач, ТОВ "Ямал продукт"), в якому просить суд зобов'язати відповідача допустити уповноважених осіб виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до проведення планової перевірки по нарахуванню, виплаті матеріального забезпечення та використанню коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що з метою реалізації прав та виконання обов'язків, передбачених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 1105, та у відповідності до вимог Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження № 29, позивач включив ТОВ "Ямал продукт" до плану-графіку проведення перевірок по нарахуванню, виплаті матеріального забезпечення та використанню коштів ФСС з ТВП на липень 2016 року, затвердженого наказом позивача від 16.06.2016 №162-ОД. Про проведення перевірки відповідача було повідомлено у встановлені чинним законодавством строки повідомленням від 05.07.2016 № 01-20-07/0637. Однак, відповідач відмовив у допуску до планової перевірки, про що було складено акт відмови у допуску до планової перевірки ТОВ "Ямал продукт", мотивуючи відмову тим, що Кабінетом Міністрів України був накладений мораторій на проведення всіх перевірок суб'єктів господарської діяльності згідно Закону України від 28.12.2014 №71-VIII.

Позивач не погоджується з твердженням відповідача про відсутність у виконавчій дирекції Фонду права на проведення перевірки та вважає, що обмеження у проведенні контролюючими органами перевірок у 2015 та 2016 роках, встановлені п. 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", не поширюються на органи ФСС з ТВП, оскільки останні не здійснюють контролюючих функцій у сфері податкового або митного законодавства.

Згідно із пунктом 8 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 № 76-VIII перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) здійснюються протягом січня - червня 2015 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.

Отже, починаючи з 01.07.2015 жодних додаткових умов на проведення перевірок для будь-яких контролюючих органів, окрім визначених Податковим кодексом України, законодавством не передбачено.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях (а.с.22-27) та зазначив, що виходячи з функцій та завдань, що передбачені Законом для Фонду соціального страхування, можна зробити висновок, що він наділений контрольними повноваженнями та відноситься до контролюючих органів, а отже на нього поширюється заборона на проведення у 2015 та 2016 роках перевірок підприємств, установ, та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік, встановлена пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи". Крім того, позивачем порушено порядок проведення планових заходів, що є підставою для недопуску посадових осіб до перевірки.

Суд, заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності, дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, виходячи із наступного.

У судовому засіданні встановлено, що відповідно до плану-графіку проведення перевірок страхувальників Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на ІІІ квартал 2016 року (а.с.10-12), затвердженого наказом від 16.06.2016 № 162-ОД, та на підставі направлення від 15.07.2016 № 411 (а.с.15) головним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 здійснено вихід на планову перевірку стану виконання вимог законодавства у нарахуванні і виплаті матеріального забезпечення, використанні коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності страхувальником ТОВ "Ямал продукт" за період з 01.10.2012 по 30.06.2016.

Про проведення перевірки ТОВ "Ямал продукт" було проінформовано повідомленням від 05.07.2016 № 01-20-07/0637 (а.с.13).

18.07.2016 посадовій особі позивача було відмовлено у допуску до проведення перевірки, про що було складено акт відмови у допуску до проведення документальної перевірки від 18.07.2016 (а.с.16).

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд виходить з наступного.

Зі змісту позовної заяви, судом встановлено, що предметом спору по справі є зобов'язання відповідача допустити до проведення планового заходу посадових осіб Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до ч. 3 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Зазначена норма кореспондується з приписами п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, яким встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється, серед іншого, на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Аналогічні положення містяться в ч. 4 ст. 50 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до якої, громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; 4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлених законом.

З аналізу вищезазначених процесуальних норм слідує, що суб'єкт владних повноважень має право звернутися з позовом до відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, виключно у випадках, які прямо передбачені законом.

Проте, жодним законом, не передбачено право Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звертатися до адміністративного суду з позовом про зобов'язання допустити до проведення планового заходу державного нагляду (контролю) посадових осіб Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Таким чином, в даному випадку у позивача відсутні правові підстави для звернення до суду із вимогами щодо ухвалення судового рішення про зобов'язання допустити до проведення планового заходу (перевірки) посадових осіб Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Враховуючи викладені вище обставини, суд вважає позовні вимоги Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до товариства з обмеженою відповідальністю "Ямал продукт" про зобов'язання допустити до проведення планової перевірки - відмовити за необґрунтованістю.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя В.М. Соколов

Повний текст постанови складено 26.09.2016 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2016
Оприлюднено29.09.2016
Номер документу61558082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1023/16

Постанова від 07.11.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 25.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 21.09.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Постанова від 21.09.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 26.08.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні