СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 вересня 2016 р. Справа № 818/1023/16
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Соколова В.М.
за участю секретаря судового засідання - Заіченко А.М.,
представник позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/1023/16 за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до товариства з обмеженою відповідальністю "Ямал продукт" про зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Сумське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач, СОВ ФСС з ТВП) звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Ямал продукт" (далі - відповідач, ТОВ "Ямал продукт"), в якому просить суд зобов'язати відповідача допустити уповноважених осіб виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до проведення планової перевірки по нарахуванню, виплаті матеріального забезпечення та використанню коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що з метою реалізації прав та виконання обов'язків, передбачених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 1105, та у відповідності до вимог Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження № 29, позивач включив ТОВ "Ямал продукт" до плану-графіку проведення перевірок по нарахуванню, виплаті матеріального забезпечення та використанню коштів ФСС з ТВП на липень 2016 року, затвердженого наказом позивача від 16.06.2016 №162-ОД. Про проведення перевірки відповідача було повідомлено у встановлені чинним законодавством строки повідомленням від 05.07.2016 № 01-20-07/0637. Однак, відповідач відмовив у допуску до планової перевірки, про що було складено акт відмови у допуску до планової перевірки ТОВ "Ямал продукт", мотивуючи відмову тим, що Кабінетом Міністрів України був накладений мораторій на проведення всіх перевірок суб'єктів господарської діяльності згідно Закону України від 28.12.2014 №71-VIII.
Позивач не погоджується з твердженням відповідача про відсутність у виконавчій дирекції Фонду права на проведення перевірки та вважає, що обмеження у проведенні контролюючими органами перевірок у 2015 та 2016 роках, встановлені п. 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", не поширюються на органи ФСС з ТВП, оскільки останні не здійснюють контролюючих функцій у сфері податкового або митного законодавства.
Згідно із пунктом 8 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 № 76-VIII перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) здійснюються протягом січня - червня 2015 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.
Отже, починаючи з 01.07.2015 жодних додаткових умов на проведення перевірок для будь-яких контролюючих органів, окрім визначених Податковим кодексом України, законодавством не передбачено.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях (а.с.22-27) та зазначив, що виходячи з функцій та завдань, що передбачені Законом для Фонду соціального страхування, можна зробити висновок, що він наділений контрольними повноваженнями та відноситься до контролюючих органів, а отже на нього поширюється заборона на проведення у 2015 та 2016 роках перевірок підприємств, установ, та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік, встановлена пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи". Крім того, позивачем порушено порядок проведення планових заходів, що є підставою для недопуску посадових осіб до перевірки.
Суд, заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності, дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, виходячи із наступного.
У судовому засіданні встановлено, що відповідно до плану-графіку проведення перевірок страхувальників Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на ІІІ квартал 2016 року (а.с.10-12), затвердженого наказом від 16.06.2016 № 162-ОД, та на підставі направлення від 15.07.2016 № 411 (а.с.15) головним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 здійснено вихід на планову перевірку стану виконання вимог законодавства у нарахуванні і виплаті матеріального забезпечення, використанні коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності страхувальником ТОВ "Ямал продукт" за період з 01.10.2012 по 30.06.2016.
Про проведення перевірки ТОВ "Ямал продукт" було проінформовано повідомленням від 05.07.2016 № 01-20-07/0637 (а.с.13).
18.07.2016 посадовій особі позивача було відмовлено у допуску до проведення перевірки, про що було складено акт відмови у допуску до проведення документальної перевірки від 18.07.2016 (а.с.16).
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд виходить з наступного.
Зі змісту позовної заяви, судом встановлено, що предметом спору по справі є зобов'язання відповідача допустити до проведення планового заходу посадових осіб Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до ч. 3 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Зазначена норма кореспондується з приписами п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, яким встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється, серед іншого, на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Аналогічні положення містяться в ч. 4 ст. 50 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до якої, громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; 4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлених законом.
З аналізу вищезазначених процесуальних норм слідує, що суб'єкт владних повноважень має право звернутися з позовом до відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, виключно у випадках, які прямо передбачені законом.
Проте, жодним законом, не передбачено право Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звертатися до адміністративного суду з позовом про зобов'язання допустити до проведення планового заходу державного нагляду (контролю) посадових осіб Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Таким чином, в даному випадку у позивача відсутні правові підстави для звернення до суду із вимогами щодо ухвалення судового рішення про зобов'язання допустити до проведення планового заходу (перевірки) посадових осіб Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Враховуючи викладені вище обставини, суд вважає позовні вимоги Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до товариства з обмеженою відповідальністю "Ямал продукт" про зобов'язання допустити до проведення планової перевірки - відмовити за необґрунтованістю.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.М. Соколов
Повний текст постанови складено 26.09.2016 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2016 |
Оприлюднено | 29.09.2016 |
Номер документу | 61558082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.М. Соколов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні