ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
23 серпня 2016 рокусправа № 808/8898/15
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дурасової Ю.В.
суддів: Коршуна А.О. Туркіної Л.П.
за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 16 лютого 2016 року
у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фамур Україна", м.Запоріжжя до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 16 лютого 2016 року позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення від 17.11.2015 за №272 ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ФАМУР УКРАЇНА" та зобов'язано відповідача внести до Реєстру платників податку на додану вартість зміни щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ФАМУР УКРАЇНА" та внести до Реєстру платників податку на додану вартість запис про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ "ФАМУР УКРАЇНА".
Постанова суду першої інстанції обґрунтована тим, що податковим органом не надано доказів, які б підтверджували неподання позивачем документів обов'язкової податкової звітності. При цьому матеріалами справи підтверджено, що позивачем вчасно подана податкова звітність.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, податковим органом подано апеляційну скаргу, згідно якої просить скасувати оскаржувану постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. Посилається на те, що пунктом 184.2 ст. 184 ПКУ передбачено, що анулювання реєстрації на підставі визначеній у пп. «а» пункту 184.1 здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених пп. «б-з» пункту 184.1 може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу. 17.11.2015 року на виконання пункту 184.1 ст. 184 ПКУ, податковим органом було прийняте Рішення № 272 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, у зв'язку з відсутністю позивача за місцезнаходженням за ф.18-ОПП за №75. Державному реєстратору було подано повідомлення про відсутність позивача за місцезнаходженням, 16.11.2015 до єдиного державного реєстру було внесено запис про відсутність юридичної особи за вказаною адресою.
Учасники процесу в судове засіданні не з'явилися, про час і місце судового засідання повідомлені належним чином. В силу ч.1 ст. 41 КАС України судове засідання не фіксувалося технічними засобами.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Товариство з обмеженою відповідальністю "Фамур Україна" 06.03.2012 первинно зареєстроване Реєстраційною службою Ворошилівського районного управління юстиції у м.Донецьку, як юридична особа (код ЄДРПОУ 38143938) та зареєстроване, як платник податку на додану вартість 01 червня 2012 року, свідоцтво №200045782 видане ДПІ у Ворошилівському районі м.Донецька (а.с.23).
18 червня 2015 року ТОВ "Фамур Україна" змінило адресу місцезнаходження юридичної особи з м.Донецьк, проспект Миру, буд. 13, офіс 301 на м.Запоріжжя, вул.Чекістів, буд. 27, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зроблений запис №12661050005040867 (а.с.33).
16 листопада 2015 року Реєстраційною службою Запорізького міського управління юстиції внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис №11031430008038190 щодо відсутності юридичної особи ТОВ "Фамур Україна" за вказаною адресою (а.с. 55 зворот).
17 листопада 2015 року відповідачем винесено рішення №272 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Фамур Україна" у зв'язку з внесенням до Єдиного державного реєстру запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (а.с.10).
Судом апеляційної інстанції встановлено, що суд першої інстанції до даних правовідносин правильно застосував норми Податкового кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Порядок проведення перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків визначений у розділі ХІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Слід зазначити, що підставою для анулювання свідоцтва платника ПДВ є: внесення запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо відсутності юридичної особи за адресою, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру. Нормативною підставою анулювання реєстрації платника ПДВ зазначено пп. "ж" п.184.1. ст.184 Податкового кодексу України.
Згідно п.п. "ж" п.184.1. ст.184 Податкового кодексу України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до ч. 2 п.12 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки .
Згідно ч.14 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Матеріалами справи підтверджено, що 02 жовтня 2015 року податковим органом складено довідку №143, згідно якої місцезнаходження ТОВ "Фамур Україна" за зареєстрованим місцезнаходженням платника податків: м.Запоріжжя, вул. Чекістів, б.27 - не встановлено (а.с. 52). При цьому, 05 жовтня 2015 року відповідачем прийнято рішення №75 про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи позивача за місцезнаходженням (а.с. 53) та 07 жовтня 2015 року державному реєстратору подано відповідачем повідомлення від 05.10.2015 №67 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (а.с. 54) на підставі якого Реєстраційною службою Запорізького міського управління юстиції 16.11.2015 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис №11031430008038190 щодо відсутності юридичної особи ТОВ "Фамур Україна" за вказаною адресою.
Колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що Порядок проведення перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків визначений у розділі ХІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011.
Згідно з п.п. 12.3 Порядку обліку платників податків і зборів у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання), замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта. Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками органів державної податкової служби, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Відповідно до п.12.4 Порядку обліку платників податків і зборів щодо кожного платника податків, щодо якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував і зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту.
Приписами п.12.5 Порядку обліку платників податків і зборів встановлено, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону. Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків . Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням .
Натомість, матеріали справи не містять доказів, які б підтверджували неможливість вручення ТОВ "Фамур Україна" будь-якого документа, що свідчить про відсутність підстав, передбачених Порядком обліку платників податків і зборів для ініціювання перевірки місцезнаходження платника.
Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що в суді першої інстанції були допитані свідки ОСОБА_1 та ОСОБА_2. З наданих пояснень судом з'ясовано, що зазначені особи працюють в одному приміщенні (адміністративні будівлі) разом з позивачем проте в різних кабінетах. Протягом тривалого часу директор підприємства ОСОБА_3 орендує приміщення за адресою: АДРЕСА_1. Жодного разу представників податкової інспекції свідки в будівлі не бачили, хоча вхід до самої будівлі є вільним, а отже відсутні перешкоди входу до приміщення.
Слід зазначити, що ведення господарської діяльності позивача підтверджено:
- договором оренди нежитлового приміщення від 23.06.2015№43 укладеним між ФОП ОСОБА_4 та ТОВ "Фамур Україна" предметом якого є прийняття позивачем у тимчасове оплатне користування частини нежилого приміщення за адресою: м.Запоріжжя, АДРЕСА_1 (а.с.24-25);
- актами здачі прийняття робіт надання послуг №43-06-15 від 30.06.2015, №43-07-15 від 31.07.2015, №43-08-15 від 31.08.2015, №43-08-15 від 30.09.2015, №43-10-15 від 31.10.2015, №43-11-15 від 30.11.2015 (а.с.26-31);
- рахунками за послуги телекомунікаційного зв'язку (а.с.34-36);
- доказами направлення електронних звітів до контролюючого органу (39-41).
Згідно п. 12.2. розділу ХІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011, працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків у наступних випадках:
- стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством;
- стосовно платників податків, які мають податковий борг, та у порядку, передбаченому законодавством, здійснюються заходи з погашення податкового боргу.
- у рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків.
Натомість, податковим органом не наведено доказів неподання позивачем документів обов'язкової податкової звітності не у передбачені законом строки, прийняття податковим органом відносно позивача у спірних правовідносинах рішення про визначення суми грошових зобов'язань, наявності у позивача податкового боргу перед Державним бюджетом України. при цьому, матеріали справи підтверджено, що позивачем вчасно подавалася податкова звітність, що підтверджено витягом з інформаційної бази ДПІ, наданої відповідачем.
Колегія суддів апеляційної інстанції також бере до уваги, що в тексті рішення податкового органу зазначено, що позивач подає податкові декларації з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про наявність постачання та придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 2610170 грн., податкова заборгованість з ПДВ на дату складання рішення відсутня, дана обставина свідчить про ведення господарської діяльності підприємством. Крім того слід зазначити, що надана відповідачем довідка від 02.10.2015 №143 не містить будь-яких обставин, які визначені Порядком обліку платників податків і зборів, як підстави для проведення перевірки податковим органом місцезнаходження платника податків, а тому не може бути прийнята у якості належного доказу по справі.
Отже, доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
Керуючись п.1 ч.1 ст.198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 16 лютого 2016 року - залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів відповідно до ст. 212 та ч. 5 ст. 254 КАС України.
Головуючий: Ю.В. Дурасова
Суддя: А.О. Коршун
Суддя: Л.П. Туркіна
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2016 |
Оприлюднено | 03.10.2016 |
Номер документу | 61585531 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дурасова Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні