Постанова
від 26.09.2016 по справі 815/3850/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 815/3850/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2016 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бутенко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВЕРЕСТ» до Відділу Держгеокадастру в м. Ізмаїлі Одеської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВЕРЕСТ» до Відділу Держгеокадастру в м. Ізмаїлі Одеської області, в якому позивач просить:

- визнати протиправним дії Відділу Держгеокадастру в м. Ізмаїлі Одеської області в частині застосування коефіцієнта функціонального використання для земель комерційного призначення - 2.5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка розташована за адресою м Ізмаїл вул. Михайлівська 8-а та знаходиться в користуванні ТОВ «ЕВЕРЕСТ» на підставі договору оренди від 08.12.2015р., кадастровий номер земельної ділянки № 510600000:006:0169;

- Зобов'язати відділ Держгеокадастру в м Ізмаїлі Одеської області видати ТОВ «Еверест» з урахуванням перерахунку новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка розташована за адресою м Ізмаїл вул. Михайлівській № 8-а із застосуванням коефіцієнта функціонального використання для земель зайнятих поточним будівництвом і відведених на майбутнє будівництво - 0,5.

Представники позивача у судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просили їх задовольнити (а.с. 3-4).

Представник відповідач у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином та завчасно (а.с. 37). Від відповідача надійшли заперечення на позов, в яких просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог (а.с. 55-58).

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, у зв'язку з відсутністю перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених ст. 128 КАС України, та відсутністю потреби заслухати свідка чи експерта, справа розглянута в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що 26.05.1994 року Ізмаїльська міська Рада рішенням № 473 надала у постійне користування земельну ділянку площею 0,27га Колективному аграрнориболовецкому підприємству «Придунайська нива» з цільовим призначенням земля - для господарської діяльності по вул. Радянської Міліції (після перейменування Михайлівська) № 8-а.

24.12.2002 року Виконавчий комітет Ізмаїльської міської ради прийняв рішення № 1616 «Про продаж незавершеного будівництвом магазину - кафе по вул. Радянської Міліції 8 - а» і зобов'язав ТОВ «ЕВЕРЕСТ» завершити будівництво відповідно до чинних державних будівельних норм і санітарних правил (а.с. 7).

29.12.2012 року ТОВ «ЕВЕРЕСТ» придбало у аграрно - рибогосподарського кооперативу «Придунайська нива» недобудований магазин - кафе (а.с. 8-9).

15.10.2007 року, Господарський суд Одеської області визнав право власності за ТОВ «ЕВЕРЕСТ» на недобудований магазин - кафе, яке розташоване в м. Ізмаїл, вул. Радянської Міліції № 8-а (а.с. 11-13).

28.12.2015 року ( позивачем помилково зазначено 08.12.2015) ТОВ «ЕВЕРЕСТ» уклало договір оренди земли площею 0.2439 га з Ізмаїлською міською Радою для розміщення та експлуатації кафе - магазину з нормативною грошовою оцінкою 2 689 460,91 грн. (а.с. 14-16).

15.04.2016 року відділом Держгеокадастру в м Ізмаїлі Одеської області надано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0.2439 кв. м., станом на 15.04.2016р., де встановлений коефіцієнт Кф (коефіцієнт функціонального використання) - 2,5 (а.с. 17-20).

ТОВ «Евереcт» звернулось до відділу Держеокадастру в м. Ізмаїл Одеської області щодо зміни коефіцієнту Кф з 2.5 до 0.5 в зв'язку з тим, що підприємство є власником недобудованого майнового комплексу по вул. Михайлівській № 8-а в м Ізмаїлі та в даний час має намір здійснювати будівництво об'єкта, на що 13.06.2016 року отримало відповідь наступного змісту: «Якщо земельна ділянка знаходиться в стадії будівництва, або відведена під майбутнє будівництво, то до завершення будівництва, термін якого визначається в проектній документації, при проведені нормативної грошової оцінки застосовується коефіцієнт функціонального призначення Кф - 0.5.

Враховуючи, що ТОВ «ЕВЕРЕСТ» не надано документів, які підтверджують факт, що земельна ділянка занята поточним будівництвом, підстави для проведення розрахунку нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки, як земельної ділянки занятої поточним будівництвом, відсутні» (а.с. 22-23).

Не погоджуючись з наданою відмовою, Позивач звернувся з даним позовом до суду.

Дослідивши наявні в справі письмові докази, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 19 Земельного кодексу України, Землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного

призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Статею 38 цього кодексу передбачено, що до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Відповідно до ст. 13 закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно зі ст. 18 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Так, нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється на підставі Порядку нормативної оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджених наказом № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року Держкомітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури і житлово-комунального господарства, Українськой академії наук.

Відповідно до п. 3.1 зазначеного Порядку № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Пунктом 3.3 Порядку, передбачено, що Нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою:

В х Нп

цн =


х Кф х Км, (8)

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки;

Км- коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Суд вважає, що Відповідач неправомірно встановив для позивача коєфіціент функціонального використання - 2,5, виходячи з наступного.

Пункт 3.5 Порядку № 18/15/21/11 від 27.01.2006р., закріплює нормативну грошову оцінку земель населених пунктів, яким визначено, що Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, ба-зем, 66- зем, 2-зем) затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

У додатку № 1 в таблиці №1.1 для земель, зайнятих поточним та майбутнім будівництвом, встановлено коефіцієнт функціонального використання Кф - 0,5.

Як встановлено судом, Позивач володіє недобудованим магазином - кафе, яке розташоване в м. Ізмаїл, вул. Михайлівська(Радянської Міліції) № 8-а, що підтверджується відомостями з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.05.2016 р.(а.с.21), тому суд критично відноситься до тверджень Відповідача про те, що ТОВ «ЕВЕРЕСТ» не надано документів, які підтверджують факт того, що земельна ділянка зайнята поточним будівництвом.

Згідно з витягом з ЄДРЮО та ФОП від 26.08.2016 року, ТОВ «ЕВЕРЕСТ» здійснює наступні види діяльності, зокрема: підготовчі роботи на будівельному майданчику, організація будівництва будівель, будівництво житлових і нежитлових будівель (а.с.42).

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що Відділ Держгеокадастру в м Ізмаїл Одеської області, визначивши коефіцієнт функціонального використання 2.5, діяв не на підставі, поза межами повноважень та у спосіб, що суперечить Конституції та законам України, тому вимогу позивача про визнання протиправними дії Відділу Держгеокадастру в м. Ізмаїл Одеської області Одеської області в частині застосування коефіцієнта функціонального використання для земель комерційного призначення - 2.5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка розташована за адресою м Ізмаїл вул. Михайлівська 8-а та знаходиться в користуванні ТОВ «Еверест» на підставі договору оренди від 28.12.2015р., кадастровий номер земельної ділянки № 510600000:006:0169 слід задовольнити.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання Відділу Держгеокадастру в м Ізмаїл Одеської області видати ТОВ «ЕВЕРЕСТ» з урахуванням перерахунку новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку, яка розташована за адресою м Ізмаїл вул. Михайлівській № 8-а із застосуванням коефіцієнта функціонального використання для земель зайнятих поточним будівництвом і відведених на майбутнє будівництво - 0,5, суд дійшов висновку, що у задоволені цих вимог позивачу необхідно відмовити враховуючи наступне.

Позивачем не надано суду проектну документацію на об'єкт будівництва за адресою місця знаходження орендованої земельної ділянки із зазначенням терміну будівництва, яка необхідна для визначення строку застосування Кф 0,5. В разі надання такої документації до відповідача, останній уповноважений внести відповідні зміни та надати відповідний витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку орендованої земельної ділянки з іншим коефіцієнтом функціонального використання.

Дискреційні повноваження - сукупність прав і обов'язків, що дають можливість діяти на власний розсуд у межах закону. Дискреційні повноваження є елементом компетенції, і їх використання повинно відбуватися лише у рамках закону, що відповідає принципу законності та зміцнює законність. Власний, вільний розсуд - це повноваження, надані особі, яка наділена владою, вибирати між двома або більше альтернативами, коли кожна альтернатива законна. Отже, це вибір лише із законних альтернатив.

Принцип поділу влади не надає суду адміністративно-дискреційних повноважень, єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є захист від порушень при прийнятті рішень, перевірка доцільності виходить за межі завдань адміністративного судочинства.

Отже, в разі зобов'язання Відділу Держгеокадастру в м Ізмаїл Одеської області видати ТОВ «ЕВЕРЕСТ» новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку з урахуванням перерахунку без наявної проектної документації із зазначенням терміну будівництва, суд підміняє державний орган, уповноважений розглянути відповідне звернення, що суперечить конституційному принципу поділу влади на законодавчу, виконавчу і судову, тому в задоволенні позову в цій частині слід відмовити.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд доходить висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВЕРЕСТ» до Відділу Держгеокадастру в м. Ізмаїл Одеської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії є частково обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВЕРЕСТ» до Відділу Держгеокадастру в м. Ізмаїлі Одеської області - задовольнити частково.

Визнати протиправним дії Відділу Держгеокадастру в м. Ізмаїлі Одеської області в частині застосування коефіцієнта функціонального використання для земель комерційного призначення - 2.5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка розташована за адресою м Ізмаїл вул. Михайлівській 8-а та знаходиться в користуванні ТОВ «ЕВЕРЕСТ» на підставі договору оренди від 28.12.2015р., кадастровий номер земельної ділянки № 510600000:006:0169.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВЕРЕСТ» (код ЄДРПОУ: 19202657, адреса: 68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Клушина, 7) з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Відділу Держгеокадастру в м. Ізмаїлі Одеської області (код ЄДРПОУ: 39975745) судовий збір у розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Бутенко А.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2016
Оприлюднено03.10.2016
Номер документу61587085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3850/16

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 26.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 17.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні