ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21.09.16р. Справа № 904/7770/16
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотранс-Сервіс", м.Кривий Ріг
до Публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг", м.Кривий Ріг
про зобов'язання виконати договір
Суддя Кеся Н.Б.
Представники:
Від Позивача: ОСОБА_1, адвокат, довіреність №б/н від 12.03.2016р.
Від Відповідача: ОСОБА_2, представник, довіреність №14-327 юр від 22.08.2016
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Екотранс-Сервіс" (далі-Позивач) звернулось з позовом до Публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" (далі-Відповідач), в якому просить господарський суд зобов'язати Публічне акціонерне товариство "АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ" (50095, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул.Орджонікідзе, 1, ЄДРПОУ 24432974, р/р 26008200354222, ПАТ «СітІБанк», МФО 300584, ІПН 244329704050, св. № 100335838), відповідно до умов договору № 366 5 15 від 14.04.2015 року, поставити і передати у власність Товариству з обмеженою відповідальністю "Екотранс-Сервіс" (50053, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, вул. Зореносна, 8а, ЄДРПОУ 39409228, р/р 26002053512484, ПАТ КБ "Приватбанк", МФО 305750, ІПН 394092204836) залишок товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 518607,60 грн. до 01.01.2017 року в кількості, асортименті та найменуванні, зазначених в "Специфікації передачі ТМЦ та розрахунку ціни послуг" (Додаток № 2 до Договору № 366 5 15 від 14.04.2015 року), а саме:
- автошини б/к з текстильним кордом 21.00-35 в кількості 186 штук за ціною 240 грн. 50 коп. за одиницю без ПДВ на загальну суму 44 733 грн. 00 коп. (без ПДВ);
- автошини б/к з текстильним кордом 21.00-33 в кількості 53 штуки за ціною 230 грн.00 коп. за одиницю без ПДВ на загальну суму 12 190 грн. 00 коп. (без ПДВ);
- автошини б/к з текстильним кордом 18.00-25 в кількості 223 штуки за ціною 210 грн. 00 коп. за одиницю без ПДВ на загальну суму 46 830 грн. 00 коп. (без ПДВ);
- автошини б/к з металевим кордом 33.00-51 в кількості 1904 штуки за ціною 155 грн.00 коп. за одиницю без ПДВ на загальну суму 295 120 грн. 00 коп. (без ПДВ);
- автошини б/к з текстильним кордом 33.00-51 в кількості 80 штук за ціною 260 грн.00 коп. за одиницю без ПДВ на загальну суму 20 800 грн. 00 коп. (без ПДВ);
- автошини 6/к з металевим кордом 45/65-45 навантажувачів «САТ» (діаметром 2,2 м та шириною 1,0 м) від в кількості 100 штук за ціною 125 грн. 00 коп. за одиницю без ПДВ на загальну суму 12 500 грн. 00 коп. (без ПДВ).
Стягнути з Публічного акціонерного товариства «АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ» (50095, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, вул.Орджонікідзе, 1, ЄДРПОУ 24432974, р/р 26008200354222, ПАТ «СітІБанк» , МФО 300584, ІПН 244329704050, св. № 100335838) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Екотранс-Сервіс» (50053, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Зореносна, 8 а, ЄДРПОУ 39409228, р/р 26002053512484,ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 305750,ІПН 394092204836) судовий збір в сумі 7779 грн.12 коп.
В обгрнтування позову Позиач посилається на невиконання Відповідачем умов договору щодо поставки товару.
В підтвердження обґрунтованості позовних вимог Позивач надав до позову:
копію Договору №366515 від 14.04.2015 року;
копію Додаткової угоди № 1 від 20.07.2015 року;
копію Специфікації передачі ТМЦ та розрахунку ціни послуг до ДОГОВОРУ;
копію статуту ТОВ «Екотранс-Сервіс»;
копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців стосовно ТОВ «Екотранс-Сервьіс»;
копію наказу про призначення директора;
копію договору про надання юридичних послуг від 14.03.2016 року;
копію претензії від 01.02.2016 року;
копію відповіді на претензію від 25.02.2016 року;
копію розрахунку поставленого товару та невиконаної поставки;
копію рахунку-фактури № НОМЕР_1 від 28.07.2015 року;
копію рахунку-фактури № НОМЕР_2 від 31.07.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 27.07.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 27.07.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 27.07.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 31.07.2015 року;
копію рахунку на передоплату № НОМЕР_3 від 25.08.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 09.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 08.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 07.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 04.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 03.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 02.09.2015 року;
копію рахунку на передоплату № НОМЕР_4 від 08.09.2015 року;
копію рахунку-фактури № НОМЕР_5 від 04.09.2015 року;
копію рахунку-фактури № НОМЕР_6 від 09.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 10.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 15.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 16.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 17.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 18.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 18.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 22.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 22.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 23.09.2015 року;
копію рахунку на передоплату № НОМЕР_7 від 24.09.2015 року;
копію рахунку-фактури № НОМЕР_8 від 29.09.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 15.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 19.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 20.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 20.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 21.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 21.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 22.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 23.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 26.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 26.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 27.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 28.10.2015 року;
копію накладної-вимоги на відпуск матеріалів від 28.10.2015 року.
Відповідач позов не визнав, у відзиві на позов вказує про те, що наведені твердження Позивача є безпідставними, такими, що не відповідають фактичним обставинам справи та умовам договору №366S15, оскільки Позивачем протягом дії Специфікації до договору №366S15 грошові кошти в рахунок попередньої оплати товару на суму позовних вимог 518607,60 грн. не перераховувались, відповідно і у Відповідача не виник обов'язок по поставці товару на вказану суму, оскільки в силу дії договірних умов такий обов'язок у Відповідача виникає лише після перерахунку Позивачем вказаних грошових сум. На час розгляду справи перерахунок не здійснено. До того ж, сторони узгодили строк здійснення Відповідачем поставок товару визначеної вартості, кількості та асортименту, а тому будь-яка вимога стосовно виконання умов специфікації після закінчення строку її дії, за умов не внесення змін до договору про її продовження, є безпідставною. Крім того, є безпідставним та жодним чином не обґрунтованим встановлення Позивачем строку виконання Відповідачем обов'язків по поставці товару - до 01.01.2017 року, в той час як строк дії специфікації та строк дії договору наразі сплинули.
До відзиву на позов Відповідач подав (а.с. 109-128):
копію статуту та свідоцтва про державну реєстрацію ПАТ "АМКР";
копію довіреності.
В судовому засіданні 21.09.2016р. оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення в порядку ст. 85 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи та враховуючи пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд -
ВСТАНОВИВ:
Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Екотранс-Сервіс" (далі-Покупець) та Публічним акціонерним товариством "АрселорМіттал Кривий Ріг" (далі-Продавець) був укладений договір №366S15 від 14.04.15р., відповідно до умов якого Продавець зобов'язався передати у власність Покупцю бувший у використанні Товар відповідно до Специфікації (ції), узгодженої(них) до Договору, а Покупець прийняти й оплатити на умовах даного товару (п. 1.1 Договору).
Ціна товару, що передається Покупцю, є Договірна і вказується в Специфікації(ціях), що є невід'ємною частиною Договору. Ціна Товару, яка вказана в Специфікаціях(ції), зміні не підлягає і діє в строки, обумовлені в Специфікації(ціях) (п. 2.1 Договору).
Загальна вартість Товару за Договором складається з суми вартості всього товару узгодженого по всім Специфікаціях до даного Договору (п. 2.2 Договору).
Номенклатура, кількість і технічні вимоги Товару, що передається, обумовлюються в Специфікаціях(ції), що є невід'ємною частиною даного договору (п. 2.3 Договору).
Поставка Товару здійснюється автомобільним транспортом Покупця на базисних умовах -FCА склад Продавця (ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" м.Кривий Ріг), згідно із ІНКОТЕРМС 2000. Витрати по транспортуванню оплачуються за рахунок Покупця (п. 3.1 Договору).
Передача Товару Продавцем та його вивезення Покупцем здійснюється в обсягах відповідно до Специфікації(ціях) до Договору протягом 5-ти календарних днів після здійснення 100% попередньої оплати відповідно до виставленого Продавцем рахунку-фактури (п. 3.2 Договору).
Датою поставки є дата одержання товару Покупцем на складі Продавця, що зазначена в товарно-транспортній накладній або накладній - вимозі на відпуск матеріалів (п. 3.3 Договору).
Відповідно до п.4.1 Договору попередня оплата здійснюється в розмірі 100% вартості Товару, узгодженого до передачі, у національній валюті України по банківським реквізитам Продавця, зазначеним у Договорі. Попередня оплата Товару здійснюється протягом 5-ти банківських днів після надання відповідного оригіналу рахунку-фактури (п. 4.1 Договору).
Додатком №2 до договору №366815 сторони узгодили Специфікацію передачі ТМЦ та розрахунок ціни послуг, згідно з якою угоджені номенклатура, найменування, кількість та вартість товару, що мав передаватися Продавцем Покупцеві згідно умов вказаної Специфікації на загальну суму 613710,00 грн. (а.с. 26).
Пунктом 1 Додаткової угоди №1 від 20.07.2015 року сторони договору №366815 визначили строк дії специфікації (додатку №2) до договору, а саме з 09.04.2015р. по 09.10.2015р. (а.с. 25).
Даний Договір вступає в дію з 09.04.2015 і діє по 30.04.2016, або до належного виконання Сторонами своїх зобов'язань по Договору, в залежності від того, яка з вказаних подій настане раніше (п. 11.3 Договору).
За матеріалами справи поставка товару відбулася між сторонами у справі окремими партіями та неповністю, про що свідчать рахунки-фактури та накладні-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів:
- автошини б/к з текстильним кордом 21.00-35 в кількості 186 штук за ціною 240,50 грн. за одиницю без ПДВ на загальну суму 44 733,00 грн. (без ПДВ);
- автошини б/к з текстильним кордом 21.00-33 в кількості 53 штуки за ціною 230,00 грн. за одиницю без ПДВ на загальну суму 12 190,00 грн. (без ПДВ);
- автошини б/к з текстильним кордом 18.00-25 в кількості 223 штуки за ціною 210,00 грн. за одиницю без ПДВ на загальну суму 46 830,00 грн. (без ПДВ);
- автошини б/к з металевим кордом 33.00-51 в кількості 1904 штуки за ціною 155,00 грн. за одиницю без ПДВ на загальну суму 295 120,00 грн. (без ПДВ);
- автошини б/к з текстильним кордом 33.00-51 в кількості 80 штук за ціною 260,00 грн. за одиницю без ПДВ на загальну суму 20800,00 грн. (без ПДВ);
- автошини 6/к з металевим кордом 45/65-45 навантажувачів «САТ» (діаметром 2,2 м та шириною 1,0 м) від в кількості 100 штук за ціною 125,00 грн. за одиницю без ПДВ на загальну суму 12500,00 грн. (без ПДВ), копії та перелік яких наявний в матеріалах справи (а.с. 61-100).
Залишок товарно-матеріальних цінностей згідно зі Специфікацією, який залишився недопоставленим Відповідачем, складає 518607,60 грн. Водночас, у справі відсутні обставини здійснення передоплати на зазначену суму з боку Позивача.
Зважаючи на вказані обставини, суд керується наступним.
Правовідносини сторін ґрунтуються на договорі поставки, який регулюється статтями 264-271 Господарського кодексу України.
Так, відповідно до ст.265 ГК України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно з частиною 1 ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
В силу ч.2 ст.175 ГК України майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Так, відповідно до ст. 538 ЦК України виконання свого обов'язку однією із сторін, яке відповідно до договору обумовлене виконанням другою стороною свого обов'язку, є зустрічним виконанням зобов'язання. При зустрічному виконанні зобов'язання сторони повинні виконувати свої обов'язки одночасно, якщо інше не встановлено договором, актами цивільного законодавства, не випливає із суті зобов'язання або звичаїв ділового обороту. Сторона, яка наперед знає, що вона не зможе виконати свого обов'язку, повинна своєчасно повідомити про це другу сторону. У разі невиконання однією із сторін у зобов'язанні свого обов'язку або за наявності очевидних підстав вважати, що вона не виконає свого обов'язку у встановлений строк (термін) або виконає його не в повному обсязі, друга сторона має право зупинити виконання свого обов'язку, відмовитися від його виконання частково або в повному обсязі. Якщо зустрічне виконання обов'язку здійснено однією із сторін, незважаючи на невиконання другою стороною свого обов'язку, друга сторона повинна виконати свій обов'язок.
Враховуючи викладене, оскільки у справі відсутні обставини про перерахування Позивачем 100% передплати за товар, відсутні правові підстави для примушення Відповідача виконати зобов'язання за договором - поставити товар.
Посилання Позивача на те, що Відповідач не виставив рахунок на партію товару із зазначенням певного асортименту та вартістю чергової партії товару, що перешкоджало зробити передоплату Позивачем, суд вважає помилковим, оскільки ці обставини не є підставою для спонукання Відповідача виконати умови договору без виконання зустрічного грошового зобов'язання Позивача, яке за умовами договору має передувати поставці товару.
Під час розгляду справи представник Відповідача підтвердив, що Відповідачем дійсно задля отримання передоплати виставлялися рахунки-фактури не у повному обсязі, визначеному Специфікацією за договором, а лише в межах наявного для поставки товару.
Статтею 221 Господарського кодексу України передбачено, що кредитор вважається таким, що прострочив виконання господарського зобов'язання, якщо він ... не виконав дій, що передбачені законом, іншими правовими актами, або випливають із змісту зобов'язання, до вчинення яких боржник не міг виконати свого зобов'язання перед кредитором.
Прострочення кредитора дає боржникові право на відшкодування завданих простроченням збитків, якщо кредитор не доведе, що прострочення не спричинено умисно або через необережність його самого або тих осіб, на яких за законом чи дорученням кредитора було покладено прийняття виконання. Після закінчення прострочення кредитора боржник відповідає за виконання на загальних підставах.
У разі якщо кредитор не виконав дій, зазначених у частині першій цієї статті, за погодженням сторін допускається відстрочення виконання на строк прострочення кредитора.
У зв'язку з цим суд вважає, що за обставинами, на які посилається Позивач, навіть при наявності прострочення з боку Відповідача, позовні вимоги не ґрунтуються на умовах договору та нормах чинного законодавства, а тому задоволенню не підлягають.
Судові витрати у справі покладаються на Позивача згідно зі ст. 49 ГПК України.
Керуючись ст. ст. 4, 32-34, 36, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В:
В позові відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя ОСОБА_3
Повне рішення складено-26.09.16р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2016 |
Оприлюднено | 03.10.2016 |
Номер документу | 61589056 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кеся Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні