Рішення
від 12.09.2016 по справі 498/1635/14-ц
ВЕЛИКОМИХАЙЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 498/1635/14-ц

Номер провадження 2/498/4/16

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2016 року смт. Велика Михайлівка

Великомихайлівський районний суд Одеської області у складі:

головуючого судді Рімашевської О.В.,

за участю секретаря судового засідання Правда Н.А.,

представника позивачів ОСОБА_1

представника відповідачів ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Велика Михайлівка цивільну справу за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до Великомихайлівської районної державної адміністрації, відділу Держгеокадастру у Великомихайлівському районі Одеської області, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, про визнання незаконним та скасування розпоряджень про надання у власність земельних ділянок, визнання недійсними та скасування державних актів на право власності на земельні ділянки

та за зустрічним позовом ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_16, ОСОБА_17 до Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, з участю третіх осіб відділу Держгеокадастру у Великомихайлівському районі Одеської області, Великомихайлівської районної державної адміністрації, про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування про надання у власність земельних ділянок, визнання недійсним та скасування державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування державної реєстрації права власності -

В С Т А Н О В И В:

15.10.2014 року позивачі за первинним позовом звернулись до суду за позовом, в якому просили визнати незаконним та скасувати розпорядження Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області про надання у власність іншим фізичним особам земельних ділянок, які вже перебувають у власності позивачів, визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки, скасувати рішення відділу Держземагенства у Великомихайлівському районі Одеської області про державну реєстрацію прав інших осіб на земельні ділянки позивачів (т. 1 а.с.11-12).

Під час розгляду справи позивачами за первинним позовом уточнювались позовні вимоги. Остаточно позивачі за первинним позовом просили визнати незаконним та скасувати розпорядження Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області № 372/А-2004 від 20.09.2004 року в частині додатку про надання у власність земельних ділянок на території Петрівської сільської ради на масиві № 20 ОСОБА_18С.(ділянка № 161 площа 5,96 га); ОСОБА_17 (ділянка № 162 площа 5,96га); ОСОБА_11 (ділянка 165 площа 5,96 га); ОСОБА_11 (ділянка 166 площа 6,05 га); ОСОБА_9 (ділянка 167 площа 3,09 га), ОСОБА_10 (ділянка 167 площа 3,09 га). Просили визнати незаконним та скасувати розпорядження Великомихайлівської районної державної адміністрації № 198/А-2007 від 17.04.2007 року про надання у власність земельної ділянки ОСОБА_14 Просили визнати незаконним та скасувати розпорядження Великомихайлівської райдержадміністрації № 75/А-2008 від 04.02.2008 року про надання у власність ОСОБА_8, ОСОБА_13, ОСОБА_15 земельних ділянок. Просили визнати недійсним та скасувати державні акти на право власності на земельні ділянки, видані Великомихайлівською райдержадміністрацією та Великомихайлівським відділом земельних ресурсів на підставі оспорюваних розпоряджень. (т. 1 а.с. 212-218).

Заперечуючи проти позову відповідачі за первинним позовом 25.05.2015 року подали зустрічний позов (т. 2 а.с.107-114), який згодом уточнили (т. 3 а.с.120-128, 246). Остаточно просили суд визнати незаконним та скасувати рішення Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області № 38-ХХІІІ від 25.10.2000 «Про попередню згоду на передачу земельних часток (паїв) в натурі», яким було визначено надати ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_19 попередню згоду на передачу земельних часток (паїв) в натурі із земель колективної власності колишнього КСП «Дружба народів» на масиві № 20. Визнати незаконним та скасувати рішення Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області № 41-ХХІІІ від 19.12.2000 року про передачу у приватну власність ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_19 земельних ділянок площею по 5,96 га кожному із земель колективної власності колишнього КСП «Дружба народів» Великомихайлівського району Одеської області, просили визнати недійсними державні акти на право приватної власності на землю, видані на підставі рішення Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області № 41-ХХІІІ від 19.12.2000 року та скасувати їх державну реєстрацію.

В судові засідання позивачі за первинним позовом не з'явились, надали заяву про розгляд справи за їх відсутністю з участю їх представника по довіреностям ОСОБА_1 (т. 3 а.с.88, т. 1 а.с.24-28)

Представник позивачів за первинним позовом ОСОБА_1 в судовому засіданні підтримав заявлені вимоги в повному обсязі. Дав суду пояснення, аналогічні викладеним у позові. Вказав, що позивачі отримали право власності на земельні ділянки в 2000 році на законних підставах, відповідно до рішення органу місцевого самоврядування, яке також є законним. Вказав, що прийняття рішення про виділення тих самих ділянок, які вже перебували у власності позивачів з 2000 року іншим особам порушують права позивачів, які в теперішній час не мають можливості отримати кадастрові номери належних їм земельних ділянок. Також зазначив, що позивачі фактично обробляють виділені їм земельні ділянки, тобто здійснюють фактичне володіння та користування земельними ділянками. Зустрічний позов не визнав з підстав, зазначених у запереченнях (т. 3 а.с.152-154). Послався на те, що в 2000 році КСП «Дружба народів» було реорганізовано в ТОВ «Дружба народів», тому проводити загальні збори учасників колишнього КСП підстав не було. Вказав, що в 2001 році кадастрові номери земельним ділянкам не присвоювались; за присвоєнням кадастрових номерів позивачі звернулись у 2012 році, тоді ж і дізнались про порушення своїх прав.

Представник відповідачів за первинним позовом ОСОБА_2 в судовому засіданні первинний позов не визнав в повному обсязі. Вказав, що позивачі не були членами КСП «Дружба Народів», набули право на землю на підставі договорів дарування сертифікатів на право на земельну частку, при виділенні їм земельних ділянок в натурі не проводилось загальних зборів членів КСП щодо розпаювання земель в натурі, тому вважає, що прийняття органом місцевого самоврядування рішення № 41-ХХІІІ від 19.12.2000 року відбулось без дотримання вимог закону, з порушенням прав колишніх членів КСП. Разом з тим правомірність набуття позивачами за первинним позовом прав власності на земельні ділянки не оспорював, вказував лише на неправомірність визначення розташування земельних ділянок на місцевості. Зустрічні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у зустрічних позовних заявах.

Відповідач за первинним позовом ОСОБА_14 в судове засідання не з'явився, про дати слухання справи повідомлявся належним чином, жодних заяв або клопотань від нього не надходило.

Представник Великомихайлівської райдержадміністрації в судовому засіданні первинний позов не визнав, зустрічний позов підтримав у повному обсязі. Вказав, що позивачі за первинним позовом не були членами КСП, не мали права на частку в землях КСП, тоді як відповідачі за первинним позовом були членами КСП «Дружба народів», із земель якого проводилось виділення земельних ділянок в натурі. Вважає, що всі розпорядження райдержадміністрації постановлені відповідно до діючого законодавства, тому підстави для визнання їх незаконними та скасування відсутні. Надавши пояснення, подав заяву з клопотанням продовжувати розгляд справи за його відсутності (т. 3 а.с. 186).

Представник Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області в судовому засіданні висловила думку про необхідність скасування рішення Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області № 41-ХХІІІ від 19.12.2000 року про передачу у приватну власність ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_19 земельних ділянок площею по 5,96 га кожному із земель колективної власності колишнього КСП «Дружба народів» с. Петрівське Великомихайлівського району Одеської області, оскільки вказані особи не були членами КСП «Дружба народів». Вказала, що протоколів засідання сесії сільської ради, на якій було прийнято вказане рішення, не збереглось, чим керувались депутати та тодішній голова сільради при прийнятті оспорюванного рішення вона пояснити не може, оскільки голова сільради, який був на час прийняття оспорюваного рішення, після закінчення своїх повноважень, забрав всі документи. Надавши пояснення, подала клопотання про закінчення розгляду справи за її відсутністю (т. 3 а.с. 187).

Представник відділу Держгеокадастру у Великомихайлівському районі Одеської області в судовому засіданні первинний позов не визнала, зустрічний позов підтримала частково в частині скасування рішення органу місцевого самоврядування. Заперечує проти зустрічного позову в частині скасування реєстрації прав власності на земельні ділянки, оскільки з 01.01.2013 року змінився порядок реєстрації прав. Пояснила, що спірні земельні ділянки розташовані на земельному масиві, який був виділений у колективну власність КСП «Дружба народів». Потім між членами КСП проведено паювання земель без виділення часток в натурі, в 1998 році членам КСП виділені сертифікати на паї, потім члени КСП почали оформлювати право власності. Вважає, що рішення Петрівської сільради від 2000 року підлягає скасуванню, оскільки воно стосувалось долі земель КСП та було прийнято без урахування думки інших членів КСП, тоді як відповідачі за первинним позовом є або колишніми членами КСП, або їх спадкоємцями, отримали державні акти на право власності на земельні ділянки відповідно до діючого законодавства, їх земельним ділянкам присвоєні кадастрові номери. Надавши пояснення, подала заяву з клопотанням про продовження розгляду справи за її відсутністю (т. 3 а.с.188).

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов до наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Згідно ч.3 ст. 10 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона покликається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим кодексом.

Відповідно до вимог ст. 60 ЦПК України кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до вимог частини першої ст. 11 ЦПК України, суд розглядає цивільні справи не інакше, як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

В судовому засіданні встановлено, що позивачі за первинним позовом ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_3 на підставі договорів дарування придбали у членів КСП «Дружба народів» право на земельну частку (пай) посвідчене сертифікатами (т. 2 а.с. 211-218).

ОСОБА_19 був членом КСП «Дружба народів» та отримав сертифікат на право на земельну частку (пай) № 0246119 (т. 3 а.с. 199) .

Відповідно до пункту 2 Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо прискорення земельної реформи у сфері сільськогосподарського виробництва кожному члену підприємства, кооперативу, товариства видається сертифікат на право приватної власності на земельну частку (пай) із зазначенням у ньому розміру частки (паю) в умовних кадастрових гектарах, а також у вартісному виразі.

Згідно з пунктом 3 цього ж указу встановлено, що право на земельну частку (пай) може бути об'єктом купівлі-продажу, дарування, міни, успадкування, застави.

01 листопада 2000 року Петрівською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області було надіслано до Одеського філіалу інституту землеустрою листа з проханням виготовити технічну документацію по передачі земельних часток (паїв) в натурі із земель колективної власності колишнього КСП «Дружба народів» (т. 1 а.с. 96) та завдання на складання технічної документації по передачі громадянам земельних часток (паїв) в натурі із земель колективної власності колишнього КСП «Дружба народів» Великомихайлівського району Одеської області, в якому в п. 3 вказано «Передачу земельні частки (паї) в натурі із земель колективної власності колишнього КСП «Дружба народів» виконати згідно зі «Схемою поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) КСП «Дружба народів» і на підставі рішення Петрівської сільської ради від 25.10.2000 року № 38-ХХІІІ громадянам: … ОСОБА_3, ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_19П…» (т.1 а.с. 97-99).

Набуття права власності на земельні ділянки на підставі сертифікатів на право на земельну частку (пай) у 2000 році регулювалось положеннями Земельного кодексу України від 18 грудня 1990 року, згідно з яким:

передача земельних ділянок у власність громадян провадиться місцевими ОСОБА_2 народних депутатів відповідно до їх компетенції за плату або безоплатно (ст. 6 ч. 3);

до відання сільських ОСОБА_2 народних депутатів у галузі регулювання земельних відносин на їх території належить передача земельних ділянок у власність, надання їх у користування, в тому числі на умовах оренди, у порядку, встановленому статтями 17 і 19 цього Кодексу (ст. 9 ч. 1);

передача земельних ділянок у колективну та приватну власність провадиться ОСОБА_2 народних депутатів, на території яких розташовані земельні ділянки (ст. 17 ч. 1).

19.12.2000 року за № 41 -ХХIIIПетрівською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області було прийнято рішення «Про передачу земельних часток (паїв) в натурі із земель колективної власності колишнього КСП «Дружба народів» вищевказаним особам було надано безоплатно в приватну власність земельні ділянки в розмірі земельних часток (паїв) в фізичних гектарах для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель колективної власності колишнього КСП «Дружба народів» площею 5,96 га ріллі кожному. Та на підставі вищевказаного рішення видано державні акти на право приватної власності на землю в обмін на сертифікати на право на земельні частки (паї), які вони повинні були повернути в Великомихайлівську районну державну адміністрацію Одеської області (т. 1 а.с. 34).

Виходячи з наведеного, суд вважає, що вказане рішення було прийняте сільрадою в межах наданих їй повноважень, на підставі документально підтвердженого права позивачів на земельну частку (пай) та з дотриманням Рекомендацій порядку виділу цих часток в натурі.

Судом критично оцінюються пояснення представника відповідачів за первинним позовом про те, що зазначені вище рішення сільради є недійними у зв'язку з відсутністю рішення загальних зборів співвласників земельної ділянки КСП «Дружба» про виділення позивачам в натурі земельних ділянок на масиві № 20, оскільки судом встановлено і ця обставина визнана представником відповідачів за первинним позовом, на день винесення цього рішення не існувало колективне сільськогосподарське підприємство «Дружба народів», як і передбачений його статутом порядок прийняття рішень загальними зборами. Вказане підприємство за рішенням загальних зборів від 28 січня 2000 року, протокол № 1, було реорганізоване у товариство з обмеженою відповідальністю «Дружба народів», яке було зареєстроване Великомихайлівською районною державною адміністрацією Одеської області 9 березня 2000 року (том 3 а.с. 155-157). За пунктом 1.6. статуту цього товариства, воно є правонаступником прав та обов'язків вказаного підприємства, його засновниками є 5 фізичних осіб (п. 6.1.), вищим органом товариства є збори його учасників (п. 8.1.).

Відповідно до ст. 34 Земельного кодексу України (чинній на момент прийняття рішення) підприємства, установи і організації, заінтересовані у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов'язані до початку проектування попередньо погодити із власниками землі і землекористувачами та місцевими ОСОБА_2 народних депутатів, а також спеціально уповноваженими на те органами державного управління по охороні і використанню земель місце розташування об'єкта, розмір ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх інших об'єктів, умови проживання населення і охорону навколишнього середовища.

Крім того у вищевказаній статті вказано, що матеріали попереднього погодження місця розташування об'єкта повинні включати: викопіювання з проекту районного планування або проекту планіровки та забудови міста, копію плану земельної ділянки з нанесенням на ній варіантів розміщення об'єкта із зазначенням загальної площі, яку необхідно вилучити. Вказуються також склад угідь земельної ділянки, що вилучається, та умови її відведення.

Згідно з п. 3.2 «Методичних рекомендацій щодо порядку передачі земельної частки (паю) в натурі із земель колективної власності членам колективних сільськогосподарських підприємств і організацій» місцеположення в натурі земельної ділянки, що надається згідно з Схемою, погоджується виконавчим органом управління підприємства в місячний строк з часу подання заяви співвласника про вихід із складу цього підприємства.

Рішення виконавчого органу управління підприємства є підставою для виконання робіт щодо передачі земельної частки (паю) в натурі.

Відповідно до п. 3.9 вищевказаних методичних рекомендацій технічна документація є підставою для прийняття рішення місцевою радою про видачу державного акта на право приватної власності на землю, з визначенням цільового призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Відповідно до ст. 3 ЗК України (чинній на момент прийняття сільською радою рішення), розпоряджаються землею ради народних депутатів, які в межах своєї компетенції передають землі у власність або надають у користування та вилучають їх.

Повноваження щодо передачі, надання та вилучення земельних ділянок місцеві ОСОБА_2 народних депутатів можуть передавати відповідно органам державної виконавчої влади або виконавчим органам місцевого самоврядування.

Згідно з ч. 1 ст. 10 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

В подальшому ОСОБА_20 було видано Державний акт на право приватної власності на землю серії І - ОД № 080876, виданий Петрівською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області 20.02.2001 року і зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 5.

ОСОБА_6 було видано Державний акт на право приватної власності на землю серії І - ОД № 080877, виданий Петрівською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області 28.02.2001 року і зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 8.

ОСОБА_7 було видано Державний акт на право приватної власності на землю серії І - ОД № 080879, виданий Петрівською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області 28.02.2001 року і зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 10.

ОСОБА_5 було видано Державний акт на право приватної власності на землю серії І - ОД № 080878, виданий Петрівською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області 28.02.2001 року і зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 9.

ОСОБА_19 було видано Державний акт на право приватної власності на землю серії І - ОД № 080880, виданий Петрівською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області 28.02.2001 року і зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 11.

Після смерті ОСОБА_19 належну йому на праві приватної власності земельну ділянку загальною площею 5,96 га успадкувала його дружина ОСОБА_4, якій 04.08.2003 року державним нотаріусом Великомихайлівської районної нотаріальної контори Одеської області видано свідоцтво про право на спадщину за законом за реєстровим № 2629.

Згідно ст. 126 ЗК України (в редакції чинній на день виникнення правовідносин) право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчувалося державними актами. Проте ОСОБА_4 не отримала державний акт на право власності на земельну ділянку. В судовому засіданні представник позивачів за первинним позовом пояснив, що ОСОБА_4 не має можливості належним чином реалізувати свої права спадкоємця, оскільки земельній ділянці, на яку вона претендує, не присвоєний кадастровий номер. Реалізація її прав залежить від прийняття судом рішення у даній справі.

Відповідно до п. 2 постанови КМУ від 02.04.2002 року № 449 (чинній до 23.07.2013 року) раніше видані державні акти на право приватної власності на землю, державні акти на право власності на землю, державні акти на право власності на земельну ділянку та державні акти на право постійного користування землею залишаються чинними і підлягають заміні у разі добровільного звернення громадян або юридичних осіб. Аналізуючи зазначену норму, суд приходить до висновку, що позивачі могли замінити державні акти на державні акти з кадастровими номерами добровільно.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про Державний земельний кадастр» земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.

Відповідно до ст.78 ЗК України (чинній на момент набуття права власності) право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками, ст. 86 ЦК Української РСР право власності - це врегульовані законом суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження майном. Право власності в Україні охороняється законом.

Крім того, відповідно до ст.14 Конституції України, право власності на землю гарантується державою. Відповідно до ст. 41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Позивачі звертались до відділу Держземагенства ( в теперішній час - Держгеокадастру) у Великомихайлівському районі за присвоєнням кадастрових номерів належних їм земельних ділянок і отримали відповідь віл 31 жовтня 2012 року за № М-5/04-03, згідно з якою при визначені кадастрового номера земельним ділянкам позивачів було виявлено, що земельні ділянки, які розташовані на масиві № 20 (загальною площею 81,7 га) перебувають у приватній власності інших осіб, а саме ОСОБА_15 1,4913 га, ОСОБА_13 1,4909 га, ОСОБА_21 2,9823 га, ОСОБА_11 5,9646 га, ОСОБА_22 6,0456 га, ОСОБА_9 3,0886 га, ОСОБА_10 3,0886 га, ОСОБА_14 6,1774 га, ОСОБА_23 6,2462 га, ОСОБА_24 6,4925 га, ОСОБА_25 7,9195 га, ОСОБА_26 6,5177 га, ОСОБА_27 6,0002 га, ОСОБА_18 5,9648 га, ОСОБА_17 5,9644 га.

Вказаний відділ зазначив у листі, що право власності зазначених громадян на земельні ділянки підтверджується державними актами на право власності на земельну ділянку (том 1 а.с. 22-23).

Відповідачі за первинним позовом були членами КСП «Дружба народів» (т. 1 а.с. 117-122) та отримали сертифікати на право на земельні частки (паї), а саме:

ОСОБА_17 було видано сертифікат на право на земельну частку (пай) серії ОД № 0246087 на загальну площу 9,2 умовних кадастрових гектари (т. 2 а.с. 182).

ОСОБА_28 Фомінічні було видано сертифікат на право на земельну частку (пай) серії ОД № 0246267 на загальну площу 9,2 умовних кадастрових гектари. Після смерті ОСОБА_28 право на земельну частку (пай) успадкував її син ОСОБА_14 на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом від, виданого державним нотаріусом Великомихайлівської районної державної нотаріальної контори Одеської області (т. 2 а.с. 172).

ОСОБА_18 було видано сертифікат на право на земельну частку (пай) серії ОД № 0246120 на загальну площу 9,2 умовних кадастрових гектари (т. 2 а.с. 148).

ОСОБА_29 було видано сертифікат на право на земельну частку (пай) серії ОД № 0246256 на загальну площу 9,2 умовних кадастрових гектари (т. 2 а.с. 170). Після його смерті право на земельну частку (пай) успадкували ОСОБА_30 - в ? частці, свідоцтво про право на спадщину видане державним нотаріусом Великомихайлівської районної державної нотаріальної контори Одеської області 25.10.2006 року за реєстровим № 2-2385, ОСОБА_15 - в ? частці, свідоцтво про право на спадщину видане державним нотаріусом Великомихайлівської районної державної нотаріальної контори Одеської області 26.11.2006 року за реєстровим № 2-2754 та ОСОБА_8 - в 2/4 частках, свідоцтво про право на спадщину видане державним нотаріусом Великомихайлівської районної державної нотаріальної контори Одеської області 24.10.2006 року за реєстровим № 2-2370.

ОСОБА_11 було видано сертифікат на право на земельну частку (пай) серії ОД № 0246003 на загальну площу 9,2 умовних кадастрових гектари (т. 2 а.с. 136).

ОСОБА_22 було видано сертифікат на право на земельну частку (пай) серії ОД № 0246080 на загальну площу 9,2 умовних кадастрових гектари (т. 2 а.с. 180).

В подальшому 11.05.2004 року Великомихайлівська районна державна адміністрація Одеської області звернулася з листом-замовленням (вих. № 579) до державного підприємства «Одеський регіональний центр державного земельного кадастру» про виготовлення технічної документації по передачі в натурі земельних часток (паїв) із земель сільськогосподарського призначення колишнього КПС «Дружба народів» громадянам (список додавався - всього 216 чоловік) власникам сертифікатів на території Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області (т. 1 а.с. 123). Серед цього списку були: ОСОБА_31 (№ 108), ОСОБА_18 (№ 135), ОСОБА_17 (№ 136) ОСОБА_11 (№ 137), ОСОБА_9 (№ 138), ОСОБА_10 (№ 139), ОСОБА_11 (№ 142) (т. 1 а.с. 124-128).

Розпорядженням Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області від 20.09.2004 року № 372/А-2004 «Про передачу в натурі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право власності на земельну ділянку» (т. 1 а.с. 146-152) було затверджено технічну документацію по передачі в натурі земельних часток (паїв) із земель сільськогосподарського призначення колишнього КСП «Дружба народів» на території Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області та передано громадянам (список додавався до розпорядження - всього 221 чол.) в натурі земельні ділянки у власність для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та видано державні акти на право власності на земельні ділянки. Згідно цього ж розпорядження громадянам ОСОБА_18, ОСОБА_17, ОСОБА_11, ОСОБА_22, ОСОБА_9, ОСОБА_10 було виділено земельні ділянки на масиві № 20, а ОСОБА_32 було виділено земельну ділянку на масиві № 23.

Суд звертає увагу на те, що зазначеним розпорядженням райдержадміністрації земельна ділянка виділялась ОСОБА_32, а не ОСОБА_31. Крім того вказане розпорядження райдержадміністрації прийняте після смерті ОСОБА_33, який помер 10.01.2004 року.

Таким чином відповідачам за первинним позовом було видано Великомихайлівською районною державною адміністрацією державні акти на право власності на земельні ділянки:

Після смерті 10.01.2004 року ОСОБА_31 спадщину оформили ОСОБА_8, ОСОБА_13 та ОСОБА_15.

ОСОБА_8 було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0496, загальною площею 2,98 га серії ЯЖ № 317762, виданий 25.03.2009 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010951900001 (т. 1 а.с. 65).

ОСОБА_13 було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0495, загальною площею 1,49 га серії ЯЖ № 317763, виданий 05.05.2009 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010951900005 (т. 1 а.с. 66).

ОСОБА_15 було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0494, загальною площею 1,49 га серії ЯЖ № 317764, виданий 05.05.2009 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010951900006 (т. 1 а.с. 67).

ОСОБА_14(який оформив спадщину після смерті ОСОБА_28 Фомінічни) було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0487, загальною площею 6,18 га серії ЯЕ № 661024, виданий 17.12.2007 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010751900267 (т. 1 а.с. 53).

ОСОБА_17 було видано державний акт на право власності на земельну земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0083, загальною площею 5,96 га серії ЯА № 292594, виданий 14.03.2005 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 224 (т. 1 а.с. 54).

ОСОБА_18 було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0082, загальною площею 5,96 га серії ЯА № 292593, виданий 14.03.2005 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 223 (т. 1 а.с. 55).

Із пояснень представника відповідачів за первинним позовом вбачається, що після смерті ОСОБА_18 належну йому на праві приватної власності земельну ділянку загальною площею 5,96 га успадкував його син ОСОБА_16, якому 02.09.2010 року державним нотаріусом Великомихайлівської районної нотаріальної контори Одеської області видано свідоцтво про право на спадщину за законом за реєстровим № 2-1906, але будь яких документів на підтвердження переходу прав на земельну ділянку представником не надано.

ОСОБА_10 було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0093, загальною площею 3,09 га серії ЯА № 292603, виданий 14.03.2005 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 186 (т. 1 а.с. 61).

ОСОБА_9 було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0092, загальною площею 3,09 га серії ЯА № 292602, виданий 14.03.2005 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 185 (т. 1 а.с. 62).

ОСОБА_22 було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0091, загальною площею 6,05 га серії ЯА № 292601, виданий 14.03.2005 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 187 (т. 1 а.с. 63).

Із пояснень представника особи вбачається, що після смерті ОСОБА_22 належну їй на праві приватної власності земельну ділянку загальною площею 6,05 га успадкувала її дочка ОСОБА_12, якій 02.09.2010 року державним нотаріусом Великомихайлівської районної нотаріальної контори Одеської області видано свідоцтво про право на спадщину за законом за реєстровим № 2-1906, але будь яких документів на підтвердження переходу прав на земельну ділянку представником суду не надано.

ОСОБА_11 було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0081 (площа 5,96 га) та 5121683900:01:001:0089 (площа 6,31 га), загальною площею 12,25 га серії ЯА № 292592, виданий 14.03.2005 року та зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 222 (т. 1 а.с. 64).

Згідно судової земельно-технічної експертизи, проведеною товариством з обмеженою відповідальністю «Будексперт-Т»:

Земельна ділянка ОСОБА_3 перетинається з земельною ділянкою ОСОБА_11, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0081, площа накладки складає 6592 м?;

Земельна ділянка ОСОБА_6 перетинається з земельними ділянками:

ОСОБА_8, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0496, площа накладки складає 29823 м?,

ОСОБА_30, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0495, площа накладки складає 4511 м?,

ОСОБА_11, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0081, площа накладки складає 6433 м?,

ОСОБА_22, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0091, площа накладки складає 2709 м?;

Земельна ділянка ОСОБА_5 перетинається з земельними ділянками:

ОСОБА_30, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0495, площа накладки складає 10398 м?,

ОСОБА_15, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0494, площа накладки складає 14913 м?,

ОСОБА_17, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0083, площа накладки складає 23715 м?,

ОСОБА_22, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0091, площа накладки складає 9508 м?;

ОСОБА_9, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0092, площа накладки складає 699 м?;

Земельна ділянка ОСОБА_7 перетинається з земельними ділянками:

ОСОБА_17, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0083, площа накладки складає 35929 м?,

ОСОБА_18, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0082, площа накладки складає 12084 м?,

ОСОБА_9, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0092, площа накладки складає 6196 м?;

ОСОБА_10, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0093, площа накладки складає 5090 м?;

Земельна ділянка ОСОБА_19 перетинається з земельними ділянками:

ОСОБА_18, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0082, площа накладки складає 47145 м?,

ОСОБА_14, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0487, площа накладки складає 10150 м?,

ОСОБА_10, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0093, площа накладки складає 2218 м?.

Із даного експертного висновку можна побачити, що відповідачам за первинним позовом були надані земельні ділянки, які у 2000-2001 роках були надані у власність позивачам з відповідною державною реєстрацією цього права.

Оскільки право на спірні земельні ділянки вже було зареєстроване за позивачами, то за приписами пункту 6 частини 1 статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (у редакції, чинній на день реєстрації права відповідачів на земельні ділянки) компетентні державні органи повинні були відмовити відповідачам у державній реєстрації права власності на земельні ділянки позивачів, оскільки ними подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

У відповідності до ст. 152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою і відшкодування збитків

Згідно ч. 2 ст. 393 ЦК України власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади АРК або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта.

Згідно ст. 78 ЗК України, право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Відповідно до ч. 1 ст. 79 ЗК України Земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до ст 373 ЦК України, право власності на землю гарантується та набувається відповідно до закону.

Однією з підстав набуття права власності на земельну ділянку є безоплатна передача земель із державної і комунальної власності та виділення в натурі на місцевості належної частки (паю) (ст 81 ЗК).

При досліджені матеріалів справи судом встановлено, що прийняття розпорядження про передачу земельних ділянок у приватну власність відповідачам за первинним позовом проведено незаконно, а саме: на порушення вимог ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», ст. 50 Закону України «Про землеустрій», п. п. 10, 11 Порядку розроблення проектів землеустрою, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 677 від 26 травня 2004 року, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_17, ОСОБА_14 ОСОБА_11 (спадщину після смерті якої оформила ОСОБА_12Г.), ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_11, ОСОБА_18 не пройшов обов'язкової державної землевпорядної експертизи, без позитивного висновку якої передача земельної ділянки у приватну власність є незаконною.

Статтею 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», в діючій на час прийняття розпорядження редакції зазначено, що обов'язковій експертизі підлягають всі без виключення проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Відповідно до вимог ст.35 цього ж таки Закону позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією.

Таким чином виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку, що розпорядження «Про передачу в натурі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право власності на земельну ділянку від 20 вересня 2004 року № 372/А-2004 в частині передачі земельних ділянок громадянам ОСОБА_18, ОСОБА_17, ОСОБА_11, ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_10І, ОСОБА_31 та розпорядження «Про передачу в натурі земельної частки (паю) та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку» від 17 квітня 2007 року № 198/А-2007 щодо передачі ОСОБА_14 в натурі земельну ділянку № 167 масив № 20 загальною площею 6,18 га підлягають скасуванню, так як прийняті з порушенням норм чинного на той час законодавства. Крім цього згідно розпорядження № 372/А-2004 року земельна ділянка № 167 на масиві 20 була передана ОСОБА_10 та ОСОБА_9. Також суд бере до уваги той факт, що ОСОБА_31 помер 10.01.2004 року, а згідно розпорядження № 372/А-2004 від 20.09.2004 року йому було передано у власність земельну ділянку.

Розпорядження «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку» від 04.02.2008 року № 75/А-2008 також підлягає скасуванню, в зв'язку з відсутністю державної експертизи.

Крім цього, у технічній документації з видачі державних актів відповідачам відсутні документи щодо підстав визначення місця розташування належних їм земельних часток (паїв) на масиві № 20.

Такими документами відповідно до вимог статті 9 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», який набрав чинності з 08 липня 2003 року, були визначені протокол про розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) затверджений районною державною адміністрацією, до якого додаються проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) та список осіб, які взяли участь у їх розподілі, які є підставою для прийняття рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та видачі державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв).

Посилання на такі протоколи, як на єдину передбачену вказаним Законом підставу визначення місця розташування земельної ділянки, відсутні у листах-замовленнях райдержадміністрації на виготовлення технічної документації по передачі в натурі земельних часток (паїв) із земель сільськогосподарського призначення колишнього КСП «Дружба народів» та розпорядженнях про затвердження цієї документації і надання у власність земельних ділянок з видачею державних актів, пояснювальних записках та технічному завданні до вказаної технічної документації.

За інформацією районного архіву і відділу Держгеокадастру, такі протоколи відсутні як і акти їх прийому-передачі і на державне зберігання вони не надходили (том 3 а.с. 213-215, 235).

Зазначені обставини на думку суду свідчать про те, що надання у власність земельних ділянок відповідачам-фізичним особам на масиві № 20 було здійснено без належних для цього правових підстав - проведення зборів власників земельних часток (паїв), розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) шляхом голосування або жеребкування, складання про це відповідного протоколу та його передачі до районного відділу земельних ресурсів, правонаступником якого є відділ Держгеокадастру у Великомихайлівському районі Одеської області.

Таким чином відповідачі за первинним позовом набули право власності на земельні ділянки з порушенням вимог законодавства.

Виходячи з вищевикладеного розпорядження «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку» від 04.02.2008 року № 75/А-2008, розпорядження «Про передачу в натурі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право власності на земельну ділянку від 20 вересня 2004 року № 372/А-2004 в частині передачі земельних ділянок громадянам ОСОБА_18, ОСОБА_17, ОСОБА_11, ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_10І, ОСОБА_31 та розпорядження «Про передачу в натурі земельної частки (паю) та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку» від 17 квітня 2007 року № 198/А-2007 не відповідають вимогам закону та підлягають скасуванню, а державні акти відповідачів за первинним позовом на право власності на земельні ділянки, видані на підставі вказаних розпоряджень, мають бути визнані недійсними.

Суд приймає до уваги, що представником відповідачів за первинним позовом ОСОБА_2 не оспорюється правомірність набуття позивачами права на земельну частку (пай) на підставі договір дарування.

Відповідно до ч. 1 ст. 61 ЦПК України обставини, визнані сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі, не підлягають доказуванню.

Відповідно до ст.16 ЦК України, ст.152 ЗК України, держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян на земельні ділянки здійснюється шляхом, у тому числі, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;

Відповідно до ст.155 ЗК України, у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи, щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним;

Відповідно до ч.2 ст. 158 ЗК України, виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб.

Враховуючи викладене, з метою усунення порушень прав позивачів, суд вважає необхідним розпорядження «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку» від 04.02.2008 року № 75/А-2008, розпорядження «Про передачу в натурі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право власності на земельну ділянку від 20 вересня 2004 року № 372/А-2004 в частині передачі земельних ділянок громадянам ОСОБА_18, ОСОБА_17, ОСОБА_11, ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_10І, ОСОБА_31 та розпорядження «Про передачу в натурі земельної частки (паю) та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку» від 17 квітня 2007 року № 198/А-2007- визнати незаконним та скасувати їх. Відповідно визнати недісними державні акти, видані на підставі вищевказаних розпоряджень.

Відповідно до ч. 1 ст. 88 стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 79 ЦПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи; розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до ч. 6 ст. 15 ЗУ «Про державні судові експертизи» проведення експертних досліджень і обстежень державними спеціалізованими установами здійснюється за рахунок замовника.

При зверненні до суду з первинним позовом позивачі ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_34 сплатили судовий збір у сумі 114,70 гривень, що підтверджено квитанціями № 118, № 112, № 120, № 114, № 116 від 16.04.2014 року та на суму 129,00 гривень, що підтверджено квитанціями № 144, № 143, № 142, № 141 від 15.10.2014 року та 128,90 гривень за квитанцією 6086.385.1 від 15.10.2015 року.

Компенсація витрат позивачів за первинним позовом становить 10 000,00 гривень, що підтверджено довідкою з вих. № 87 від 03.02.2016 року, виданою адвокатом ОСОБА_1

Витрати позивачів за первинним позовом на земельно-технічну експертизу склали 11 000,00 гривень, що підтверджено квитанцією № 763/2015 від 02.11.2015 року.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги, що частиною 4 ст. 122 ЗК України передбачено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або користування для всіх потреб.

Відповідно до Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» земельні частки (паї) не є землями державної чи комунальної власності, їх надання здійснюється за рішенням відповідних сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації, з урахуванням їх місця розташування.

Отже Відділ Держгеокадастру у Великомихайлівському районі Одеської області не наділений повноваженнями щодо розпорядження земельними ділянками колишніх колективних сільськогосподарських підприємств, оскільки це суперечить вимогам ч. 4 ст. 122 ЗК України.

Аналізуючи обставини по справі, суд вважає за доцільне стягнути судові витрати, понесені позивачами за первинним позовом, з Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області, у зв'язку з тим, що приймаючи рішення райдержадміністрація порушила норми діючого на той час законодавства, що призвело до порушення законних прав позивачів та відповідачів за первинним позовом, в подальшому стало предметом позову, та позивачі за первинним позовом змушені були звернутися за захистом своїх прав до суду.

Враховуючи вищевикладене з Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області слід стягнути на користь позивачів за первинним позовом судові витрати у сумі 22 218 (двадцять дві тисячі двісті вісімнадцять) гривень 40 копійок.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 10, 11, 60, 61, 88, 130,174, 208-209, 212-215, 218 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ :

Позовні вимоги ОСОБА_3, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_35, ОСОБА_4 - задовольнити в повному обсязі.

Визнати незаконним та скасувати розпорядження Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області «Про передачу в натурі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право власності на земельну ділянку від 20 вересня 2004 року № 372/А-2004 в частині передачі земельних ділянок громадянам ОСОБА_18, ОСОБА_17, ОСОБА_11, ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_10І, ОСОБА_31

Визнати незаконним та скасувати розпорядження Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку» від 04.02.2008 року № 75/А-2008 .

Визнати незаконним та скасувати розпорядження Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області «Про передачу в натурі земельної частки (паю) та видачу державного акту на право власності на земельну ділянку» від 17 квітня 2007 року № 198/А-2007..

Визнати недійсними:

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0496, загальною площею 2,98 га серії ЯЖ № 317762, виданий 25.03.2009 року на ім'я ОСОБА_8 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010951900001

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0487, загальною площею 6,18 га серії ЯЕ № 661024, виданий 17.12.2007 року на ім'я ОСОБА_14 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010751900267

державний акт на право власності на земельну земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0083, загальною площею 5,96 га серії ЯА № 292594, виданий на ім'я ОСОБА_1714.03.2005 року та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 224;

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0082, загальною площею 5,96 га серії ЯА № 292593, виданий 14.03.2005 року на ім'я ОСОБА_18 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 223 ;

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0093, загальною площею 3,09 га серії ЯА № 292603, виданий 14.03.2005 року на імя ОСОБА_10 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 185 ;

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0092, загальною площею 3,09 га серії ЯА № 292602, виданий 14.03.2005 року на ім'я ОСОБА_9 було видано та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 186;

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0091, загальною площею 6,05 га серії ЯА № 292601, виданий 14.03.2005 року на ім'я ОСОБА_22 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 187, в якому наявна відмітка про перехід права власності після смерті ОСОБА_22 до її дочки ОСОБА_12;

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0081 (площа 5,96 га) та 5121683900:01:001:0089 (площа 6,31 га), загальною площею 12,27 га серії ЯА № 292592, виданий 14.03.2005 року на ім'я ОСОБА_11 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 222;

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0495, загальною площею 1,49 га серії ЯЖ № 317763, виданий 05.05.2009 року на ім'я ОСОБА_13 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010951900005;

державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 5121683900:01:001:0494, загальною площею 1,49 га серії ЯЖ № 317764, виданий 05.05.2009 року виданий на ім'я ОСОБА_15 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010951900006.

Стягнути з Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області (адреса: 67100, Україна, Одеська область, Великомихайлівський район. смт Велика Михайлівка, вул. Леніна,123) на користь ОСОБА_3, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, ОСОБА_5, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, ОСОБА_6, ідентифікаційний номер НОМЕР_3, ОСОБА_7, ідентифікаційний номер НОМЕР_4, ОСОБА_4, ідентифікаційний номер НОМЕР_5, в рахунок компенсації понесених судових витрат по 4443,68 грн. (чотири тисячі чотириста сорок три гривні 68 копійок) кожному.

В зустрічному позові ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_16, ОСОБА_17 до Петрівської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, з участю третіх осіб відділу Держгеокадастру у Великомихайлівському районі Одеської області, Великомихайлівської районної державної адміністрації, про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування про надання у власність земельних ділянок, визнання недійсним та скасування державних актів на право власності на земельні ділянки, скасування державної реєстрації права власності - відмовити.

Повний текст рішення складений 12 вересня 2016 року.

На рішення може бути подана апеляція до Апеляційного суду Одеської області про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення рішення, через Великомихайлівський районний суд Одеської області.

Суддя О.В. Рімашевська

СудВеликомихайлівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення12.09.2016
Оприлюднено05.10.2016
Номер документу61639177
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —498/1635/14-ц

Ухвала від 13.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Дрішлюк А. І.

Ухвала від 13.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Дрішлюк А. І.

Ухвала від 22.03.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Дрішлюк А. І.

Ухвала від 23.01.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Артеменко І. А.

Ухвала від 23.01.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Артеменко І. А.

Ухвала від 26.10.2016

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Коротков В. Д.

Рішення від 12.09.2016

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Рімашевська О. В.

Рішення від 08.09.2016

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Рімашевська О. В.

Ухвала від 30.06.2016

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Рімашевська О. В.

Ухвала від 03.02.2016

Цивільне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Рімашевська О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні