16.09.2016 Справа № 696/638/16-а 2-а/696/14/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2016 року м. Кам'янка
Кам'янський районний суд Черкаської області
у складі: головуючої - судді Чебану М.М.
секретар Зачепа Л.О.
за учасю: позивача ОСОБА_1
представника відповідача Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області Дяченко Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кам'янка Черкаської області справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (2-й. пров. Ватутіна, 4, м. Кам'янка, Черкаська обл., 20800),
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
встановив:
ОСОБА_1 (далі - Позивач) звернулась до суду з позовом, в якому просила визнати протиправною відмову Управління Пенсійного фонду України в Камянському районі Черкаської області (далі - Відповідач) від 18.05.2016 року № 956/07 про донарахування їй раніше призначеної пенсії у відповідності до Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ, включивши у розрахунок суму матеріальної допомоги на оздоровлення, грошової винагороди за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов'язків та індексацію заробітної плати, на які було нараховано, утримано та перераховано внески на загальнообовязкове державне соціальне страхування. Просили зобовязати Чигиринське обєднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області на підставі довідки про складові заробітної плати, яка подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу"від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 14.02.2011 року №5-1, провести з 25.01.2016 року донарахування сум, отриманих нею за місцем роботи за період з 01 квітня 2005 року по 01 квітня 2007 року до призначення їй пенсії у розмірі 90% заробітної плати у відповідності до ст. ст.33,37,37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ, а саме:
-індексацію заробітної плати в розмірі 352,81 грн.;
-матеріальної допомоги на оздоровлення в розмірі 3232,68 грн.;
-грошову винагороду за сумлінну безперервну працю в сумі 4087,66 грн.;
Обґрунтовуючи свої вимоги, вона послалась на положення статей 33,37,37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ, статті 66 Закону України від 5 листопада 1991 року №3723-12 "Про пенсійне забезпечення",загальнообовязкове державне пенсійне страхування" (діючі на час виникнення спірних правовідносин).
Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні свої позовні вимоги підтримала повністю, просили задовольнити позов.
Представник Відповідача Голованенко Т.В. просилау задоволенні позовних вимог відмовити.
Суд, заслухавши Позивача, представника Відповідача, дослідивши матеріали справи, прийшов до наступного.
17 травня 2017 року ОСОБА_1 звернулась із заявою до Чигиринського об'єднаного УправлінняПенсійного фонду України Черкаської області про перерахунок раніше призначеної пенсії відповідно доЗакону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ.
2
При обрахуванні розміру пенсії, їй стало відомо, що не були враховані складові заробітної плати, які були нею отримані за період з 01 квітня 2005 року по 01 квітня 2007 року інші виплати, в тому числі матеріальна допомога на оздоровлення, грошова винагорода за сумлінну безперервну працю та індексація заробітної плати.
В заяві до Чигиринського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України Черкаської області ОСОБА_1 просила про перерахунок раніше призначеної пенсії, однак 18 травня 2016 року у задоволенні її заяви було відмовлено.
За змістом статті 37 Закону України"Про державну службу"( у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 90% від суми їх заробітної плати, на які нараховується збір на обовязкове державне пенсійне страхування.
У частині першій статті 1Закону України "Про оплату праці"встановлено, що заробітна плата це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Статтею 2 цього Законувизначено структуру заробітної плати, до якої входить: основната додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.
Частиною другоюстатті 33 Закону України "Про державну службу"від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ (що діяв на час виникнення спірних правовідносин) було передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.
Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, грошова винагорода за сумлінну безперервну працю та індексація заробітної плати входила до системи оплати праці державного службовця.
Крім того,статтею 66 Закону України "Про пенсійне забезпечення"(в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) було врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.
Відповідно до частини першої зазначеної статті до заробітку для обчислення пенсії включається всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно доЗакону України від 26 червня 1997 року "Про збір на обовязкове державнепенсійне страхування" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) нараховується збір на обовязкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляється страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).
Згідно зі статтею 41 Закону України "Про загальнообоязкове державне пенсійне страхування"(в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин)до виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належить, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим самим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим законом, умежах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обовязкове державне пенсійне страхування.
За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обовязкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.
Відповідно до ч. 1ст. 244-2 КАС Українирішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обовязковими для всіх субєктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобовязані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного суду України.
Відповідно до рішень Верховного Суду України від 20 лютого 2012 року, 14 травня 2013 року та 28 травня 2013 року тримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були
3
фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обовязкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи дляобчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.
Твердження Відповідача на необхідність застосування до спірних правовідносин п.5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» яким передбачено, що в разі неприйняття до 01 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 01 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються, зокрема відповідно до Закону України «Про державну службу», є необґрунтованими і безпідставними, оскільки положення зазначеної правової норми поширюються виключно на правовідносини щодо призначення пенсії та в разі зміни посадових окладів, а не у випадку, коли здійснюється перерахунок у зв'язку з неправильним визначенням розміру пенсії при первинному її призначенні.
Ураховуючи наведене, суд вважає, що позов підлягає до задоволення повністю.
Керуючисьстаттями2,4,7,17,94,158-163,256 КАС України, суд,-
постановив:
Позов ОСОБА_1 до Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області (2-й пров. Ватутіна, 4, м. Кам'янка, Черкаська обл., 20800) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - задовольнити повністю.
Визнати неправомірною відмову Чигиринського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України Черкаської області від 18.05.2016 року № 956/07 про донарахування ОСОБА_1 раніше призначеної пенсії у відповідності до Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ.
Зобовязати Чигиринське об'єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області на підставі довідки про складові заробітної плати, яка подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 14.02.2011 року №5-1, провести ОСОБА_1 з 17.05.2016 року донарахування сум, отриманих нею за місцем роботи за період з 01 квітня 2005 року по 01 квітня 2007 року, до призначеної їй пенсії у розмірі 90% заробітної плати у відповідності до ст. ст.33,37,37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ, а саме:
-індексацію заробітної плати в розмірі 352,81 грн.;
-матеріальної допомоги на оздоровлення в розмірі 3232,68 грн.;
-грошову винагороду за сумлінну безперервну працю в розмірі 4087,66 грн.
Зобовязати Чигиринське обєднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області виконати постанову негайно, в порядку, встановленому для виконання судових рішень.
Стягнути з Чигиринського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України Черкаської області на користь ОСОБА_1 витрати по сплаті судового збору в сумі 551 (п'ятсот п'ятдесят одна) грн. 20 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського адміністративного апеляційного суду через Кам'янський райсуд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя:
Суд | Кам'янський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2016 |
Оприлюднено | 04.10.2016 |
Номер документу | 61671299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кам'янський районний суд Черкаської області
Чебану М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні