Ухвала
від 25.10.2016 по справі 696/638/16-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 696/638/16-а Головуючий у 1-й інстанції: Чебан М.М. Суддя-доповідач: Аліменко В.О.

У Х В А Л А

Іменем України

25 жовтня 2016 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Аліменка В.О.,

суддів Безименної Н.В., Кучми А.Ю.,

за участю секретаря Лебедєвої Ю.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області на постанову Кам'янського районного суду Черкаської області від 13 вересня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У травні 2016 року ОСОБА_2 звернулася до Кам'янського районного суду Черкаської області з адміністративним позовом до Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області, в якому просила:

Визнати відмову Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області від 18.05.2016 року №956/07 в донарахуванні їй раніше призначеної пенсії у відповідності до Закону України «Про державну службу», включивши в розрахунок суми матеріальної допомоги, індексацію заробітної плати, грошову винагороду за сумлінну безперервну працю, на які було нараховано, утримано та перераховано внески загальнообов'язкове державне соціальне страхування, неправомірною.

Зобов'язати Чигиринське об'єднане управління Пенсійного Фонду Україні Черкаської області, на підставі довідки про складові заробітної плати, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 14.02.2011 року №5-1, провести 17.05.2016 року донарахування їй пенсії в розмірі 90 відсотків від складових заробітної плати, з яких сплачено внески на загальнообов'язкове пенсійне страхування, включивши до складу заробітної плати індексацію в розмірі 352,81грн.; матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі 3232,68 грн.; грошову винагороду за сумлінну безперервну працю в розмірі 4087,66 грн., а всього 7 673,15 грн.

Постановою Кам'янського районного суду Черкаської області від 13 вересня 2016 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Відповідачем, Чигиринським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Черкаської області, подано апеляційну скаргу, в якій пенсійний орган просить Постанову суду першої інстанції скасувати та постановити по справі нове рішення, яким відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Свої вимоги апелянт аргументує тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права та надано невірну правову оцінку діям відповідача щодо неправомірності відмови у перерахунку пенсії, призначеної ОСОБА_2 у розмірі 90% заробітної плати на попередній посаді, у зв'язку з неврахуванням у суму пенсії індексації, матеріальної допомоги на оздоровлення, грошової винагороди за сумлінну працю.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними у справі доказами, колегія суддів приходить до наступного.

Відповідно до ч. 1 статі 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Суд першої інстанції, задовольняючи адміністративний позов, виходив з того, що отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати

З таким висновком суду першої інстанції погоджується і колегія суддів апеляційної інстанції, з огляду на наступне.

З 05 квітня 2007 року ОСОБА_2 перебуває на обліку в управлінні ПФУ в Кам'янському районі Черкаської області та одержує пенсію державного службовця на підставі Закону України «Про державну службу», що підтверджується довідкою Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області №21 від 18.05.2016 року та пенсійним посвідченням від 08.08.2013 року №125196 серія АГ №143669. Пенсія призначена у розмірі 90 відсотків заробітної плати згідно її посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі в органах державної влади, що становить 3768,49 грн.

Проте, як вбачається з матеріалів справи, в розрахунок для обчислення пенсії не було включено до складу заробітної плати отримувані суми індексації, матеріальної допомоги на оздоровлення, грошової винагороди за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов'язків згідно постанови КМ України від 24.02.2003 року, з яких нараховані та сплачені страхові внески та збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

17 травня 2016 року ОСОБА_2 звернулася з відповідною заявою до відповідача з проханням перерахунку пенсії та її донарахування, включивши до складу заробітної плати:

індексацію в розмірі - 352,81 грн.; матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі 3232,68 грн.; грошову винагороду за сумлінну безперервну працю в розмірі 4087,66 грн. До заяви Позивачем було надано довідку про складові заробітної плати від 17.05.2016 року №74/05-25.

Листом від 18 травня 2016 року Чигиринське об'єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області надало відповідь з роз'ясненням про те, що відсутні підстави для донарахування пенсії, так як матеріальна допомога на оздоровлення, грошова винагорода за сумлінну безперервну працю, індексація заробітної плати не включаються до заробітку, який враховується при призначенні пенсій державним службовцям, оскільки такі виплати нібито не зазначені в переліку складових заробітної плати, передбачених ч.2 ст,33 Закону України «Про державну службу».

Встановивши обставини справи, колегія суддів апеляційної інстанції переходить до визначення правового регулювання спірних правовідносин та оцінки доказів.

За змістом статті 37 Закону України"Про державну службу"( у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 90% від суми їх заробітної плати, на які нараховується збір на обовязкове державне пенсійне страхування.

Частиною 1 статті 1 Закону України № 108/95 ВР від 24.09.1995 «Про оплату праці» визначено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 вказаного Закону визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну службу» заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Посадові оклади державних службовців установлюються залежно від складності та рівня відповідальності виконуваних службових обов'язків. Доплата за ранг провадиться відповідно до рангу, присвоєного державному службовцю. Державним службовцям можуть установлюватися надбавки за високі досягнення у праці і виконання особливо важливої роботи, доплати за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників та інші надбавки і доплати, а також надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. Умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України. Згідно ст. 2 Закону України «Про оплату праці» структура заробітної плати складається з основної, додаткової та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства, або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не містить визначення заробітної плати, на підставі якої здійснюється розрахунок пенсій. Із змісту ст. 40 вказаного Закону вбачається, що з середньої заробітної плати (доходу) повинні бути сплачені страхові внески.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» від 31 травня 2000 року № 865 встановлено, що розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг або кваліфікаційні класи, класний чин або спеціальні звання, вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за останні 24 календарні місяці роботи, яка дає право на даний вид пенсії, підряд перед зверненням за пенсією або за будь-які 60 календарних місяців такої роботи підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв протягом цього періоду на даній роботі. Аналіз наведених норм чинного законодавства дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань, матеріальна допомога на оздоровлення, індексація заробітної плати, грошова винагорода державним службовцям за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов'язків, компенсація за невикористану відпустку входили до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення» врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до частини 1 статті 66 вказаного Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань та індексація заробітної плати, на які нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, однак, які не включаються до складу заробітної плати державного службовця, повинні враховуватися при обчисленні розміру пенсії.

Аналогічна правова позиція висловлена в постановах Верховного суду України від 20.02.2012 року у справі № 21-430а11, від 14.05.2013 року у справі № 21-125а13, від 28.05.2013 року у справі № 21-97а13, від 06.11.2013 року у справі № 21-350а13.

Відповідно до ч. 1ст. 244-2 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обовязковими для всіх субєктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобовязані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного суду України.

Твердження Відповідача на необхідність застосування до спірних правовідносин п.5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» яким передбачено, що в разі неприйняття до 01 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 01 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються, зокрема відповідно до Закону України «Про державну службу», є необґрунтованими і безпідставними, оскільки положення зазначеної правової норми поширюються виключно на правовідносини щодо призначення пенсії та в разі зміни посадових окладів, а не у випадку, коли здійснюється перерахунок у зв'язку з неправильним визначенням розміру пенсії при первинному її призначенні.

Відповідно до ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 04 жовтня 2016 року відповідачеві було відстрочено сплату судового збору за подання апеляційної скарги на постанову Смілянського міськрайонного суду Черкаської області від 05 вересня 2016 року.

Положеннями ч. 6 ст. 187 КАС України передбачено, що до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені положеннями Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року №3674-VІ, який набрав чинності з 01.11.2011 року.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами - 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги

Відповідно до першої частини статті 9 Закону України «Про судовий збір» судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.

Відповідно до абз. 2 п.п. 2 п.1 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» ставки судового збору встановлювалися у таких розмірах:

за подання адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою - 0,4 розміру мінімальної заробітної плати;

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» ставки судового збору встановлюються у таких розмірах:

за подання апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами - 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги;

Крім того, відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

В даному випадку, із позовної заяви вбачається, що Позивачем було заявлено дві вимоги немайнового характеру.

Отже, сума судового збору, що підлягає сплаті за подання апеляційної скарги на постанову Кам'янського районного суду Черкаської області від 13 вересня 2016 року становить 1212, 64 грн.

(Розрахунок: 1378*0,4=551,2 грн.*2 (кількість вимог немайнового характеру)=1102,4 - сума судового збору за подання адміністративного позову до суду першої інстанції, 110 відсотків від цієї суми становить розмір судового збору, що підлягає сплаті за подання апеляційної скарги 1102,4*110%=1212,64 грн.)

Підсумовуючи наведене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що доводи викладені в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята відповідно до норм матеріального та процесуального права, враховано всі обставини справи, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції немає.

Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області на Постанову Кам'янського районного суду Черкаської області від 13 вересня 2016 року - залишити без задоволення.

Постанову Кам'янського районного суду Черкаської області від 13 вересня 2016 року - залишити без змін .

Стягнути з Чигиринського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області (адреса: 20900, м. Чигирин, вул. П. Дорошенка, 18, код ЄДРПОУ 21366805) до Державного бюджету України (отримувач коштів: УДКСУ у Печерському р-ні; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897; банк отримувача: ГУДКCУ у м. Києві; код банку отримувача (МФО): 820019; рахунок отримувача: 31211206781007; код класифікації доходів до бюджету: 22030001) судовий збір за подання апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду у розмірі 1212 (одна двісті дванадцять) гривень 64 (шістдесят чотири) копійки.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя В.О. Аліменко

Судді Н.В. Безименна

А.Ю. Кучма

Головуючий суддя Аліменко В.О.

Судді: Безименна Н.В.

Кучма А.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2016
Оприлюднено01.11.2016
Номер документу62276727
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —696/638/16-а

Ухвала від 05.04.2017

Адміністративне

Кам'янський районний суд Черкаської області

Чебану М. М.

Ухвала від 31.01.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 25.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 04.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 04.10.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 16.09.2016

Адміністративне

Кам'янський районний суд Черкаської області

Чебану М. М.

Постанова від 13.09.2016

Адміністративне

Кам'янський районний суд Черкаської області

Чебану М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні