Ухвала
від 28.09.2016 по справі 810/3070/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

28 вересня 2016 року           810/3070/16

Суддя Київського окружного адміністративного суду Балаклицький А.І., перевіривши виконання вимог ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України

позовної заявиГоловного управління ДФС у Волинській області

доТовариства з обмеженою відповідальністю "ВВ-Спецтранс"

простягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

Головне управління ДФС у Волинській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВВ-Спецтранс" про стягнення податкового боргу в сумі 611298,84 грн.

Відповідно до статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.

Відповідно до приписів пункту 6 частини першої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України, у позовній заяві зазначається перелік документів та інших матеріалів, що додаються.

Частиною третьою цієї статті передбачено, що до позовної заяви додається, зокрема, документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

З 1 вересня 2015 року набув чинності Закон України від 22.05.2015 № 484-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", згідно з яким внесено зміни до Закону України "Про судовий збір". Вказаними змінами запроваджено порядок, відповідно до якого усі суб'єкти владних повноважень при зверненні до адміністративного суду зобов'язані сплачувати судовий збір.

Перелік осіб, які звільняються від сплати судового збору та випадки звільнення від сплати цього платежу, передбачені у статті 5 Закону України "Про судовий збір". Однак, позивач до кола осіб, на яких поширюються пільги щодо сплати судового збору, не відноситься.

Як вбачається з позовної заяви, позивач просить стягнути з відповідача податковий борг у сумі 611298,84 грн., а отже, вказані вимоги мають майновий характер.

Так, статтею 4 Закону України від 08.07.2011 "Про судовий збір" визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати, що встановлена законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява подана до суду (станом на 1 січня 2016 року розмір мінімальної заробітної плати становить 1378,00 грн. згідно із Законом України "Про Державний бюджет України на 2016 рік").

Таким чином, при зверненні до суду позивачу слід було сплатити судовий збір за подання позовної заяви у розмірі 9169,48 грн. (611298,84 грн. х 1,5 % = 9169,48 грн.).

З матеріалів позовної заяви вбачається, що позивачем до позовної заяви приєднано копію платіжного доручення від 15.08.2016 №646 про сплату судового збору у сумі 9169,48 грн., на якому відсутні будь-які докази отримання такого платіжного доручення банком та його проведення.

Крім того, з доданої до позовної заяви копії платіжного доручення від 15.08.2016 №646 вбачається, що судовий збір у сумі 9169,48 грн. сплачено за реквізитами для сплати судового збору за звернення до Волинського окружного адміністративного суду, у зв'язку з чим суд не приймає вказану копію платіжного доручення як належний доказ сплати судового збору за звернення до Київського окружного адміністративного суду.

Отже, позивач не додав до позовної заяви доказів сплати судового збору за звернення до суду з даним адміністративним позовом.

Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, крім випадків подання адміністративного позову суб'єктом владних повноважень. Суб'єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов'язаний додати до позовної заяви докази надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу і третім особам копії позовної заяви та доданих до неї документів.

Абзацом 27 пункту 2 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270, визначено, що документом, який підтверджує надання послуг поштового зв'язку, є розрахунковий документ встановленої відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" форми та змісту (касовий чек, розрахункова квитанція тощо).

Вміст поштового відправлення містить бланк опису вкладення, який згідно з пунктом 61 Правил надання послуг поштового зв'язку заповнюється відправником у двох примірниках. Працівник поштового зв'язку повинен перевірити відповідність вкладення опису, розписатися на обох його примірниках і проставити відбиток календарного штемпеля. Один примірник опису вкладається до поштового відправлення, другий видається відправникові.

Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї документів, позивач - суб'єкт владних повноважень не додав до позовної заяви належні докази надсилання відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів, як того вимагає ч. 3 ст. 106 Кодекс адміністративного судочинства України.

При цьому, належним доказом надсилання копії позовної заяви та доданих до неї документів є оригінал фіскального чеку з доданими до нього повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення та бланком опису вкладення, оформлених відповідно до Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 березня 2009 року № 270 "Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку".

Отже, з урахуванням принципів та завдань адміністративного судочинства, належним доказом направлення відповідачу копії позовної заяви та доданих матеріалів є документ, який містить інформацію щодо переліку направлених відповідачу документів, а також щодо адреси, за якою направлені документи.

З матеріалів позовної заяви вбачається, що позивачем на підтвердження відправлення відповідачу копії позовної заяви з додатками долучено до позовної заяви копію фіскального чеку від 22.09.2016 та копію реєстру згрупованих рекомендованих поштових відправлень, які не можуть бути розцінені як належний доказ направлення відповідачу позовної заяви та доданих до неї документів, оскільки неможливо встановити чи позивач направив відповідачу саме ті документи, які було подано ним до суду.

За змістом частини другої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання цих доказів.

У позовній заяві позивач стверджує, що відповідач має податковий борг перед бюджетом у сумі 611298,84 грн., який виник в результаті донарахування грошового зобов'язання за податковими повідомленнями-рішеннями та нарахованою пенею.

Проте, в додатках до позовної заяви позивачем не додано докази, на підставі чого відповідачу були донараховані вказані грошові зобов'язання, а саме акти перевірок, за результатами розгляду яких були прийняті податкові повідомлення-рішення.

Зазначені вище обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України.

За приписами статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

Вказані недоліки повинні бути усунуті у семиденний строк з дня отримання позивачем копії даної ухвали шляхом подання до суду: оригіналу документу про сплату судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру у розмірі, що визначений статтею 4 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI "Про судовий збір" та за належними реквізитами; належних доказів надіслання відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів; копій актів перевірок, на підставі яких відповідачу були донараховані грошові зобов'язання.

Керуючись ст.ст. 106, 107, 108 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

у х в а л и в:

Позовну заяву Головного управління ДФС у Волинській області - залишити без руху.

Встановити позивачу семиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.

Роз'яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у встановлений строк, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.

Копію ухвали надіслати позивачу.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                 Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2016
Оприлюднено05.10.2016
Номер документу61679105
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3070/16

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 28.09.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні