Ухвала
від 29.09.2016 по справі 903/491/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

про зупинення провадження у справі

"29" вересня 2016 р. Справа № 903/491/16

за позовом: Липинської сільської ради Луцького району Волинської області, с. Липини

до відповідача 1): Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Надія-1", с. Липини

до відповідача 2): Товариства з обмеженою відповідальністю "Технічне бюро кадастру", м. Луцьк

про визнання недійсним та скасування державного акту на право власності на земельну ділянку

Суддя Дем'як В. М.

Представники:

від позивача: Груб'як М.М. - довіреність від 08.08.2016р.

від відповідача-1: Чуріна Я.В. - договір про надання правової допомоги №04-08/1 від 04.08.2016р.

від відповідача-2: не прибув

Суть спору: позивач - Липинська сільська рада Луцького району Волинської області звернувся до суду з позовом до відповідачів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Надія-1", Товариства з обмеженою відповідальністю "Технічне бюро кадастру" про визнання недійсним та скасування державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯК №366177, який виданий ОСББ "Надія-1" на підставі рішення Липинської сільської ради від 21.12.2010р. №2/14 та зареєстрований в книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №072280002000055 та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки, кадастровий номер 0722883400:01:001:4020.

В обґрунтування посилається, що рішенням сесії Липинської сільської ради Луцького району Волинської області № 2/14 від 21 грудня 2010 року було виділено Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Надія-1" земельну ділянку площею 0,2748 га за адресою: вул. Вереснева 5-В, с. Липини, Луцький район, Волинська область для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

24 листопада 2011 року Відповідач оформив на свою земельну ділянку Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯК №366177. Однак даний Акт був складений з помилками, зокрема межі його земельної ділянки частково накладаються на межі, земель загального користування, дороги по вулиці Прилуцькій в с. Липини Луцького району, що належить Липинській сільській раді. Це підтверджується при порівняні викопіровки забудови кварталу генплану с. Липини та Технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку виготовленою ТзОВ "Технічне бюро кадастру".

Факт такої помилки ОССБ " Надія -1" не визнає. На пропозицію привести у відповідність межі земельної ділянки до генплану, останні відмовляються. Крім цього земельна ділянка ОССБ використовується не за цільовим призначенням. На земельній ділянці розбиті грядки між жителями даного будинку.

В підтвердження позовних вимог подав лист №187/01.12 від 25.04.2016р., державний акт на право власності на земельну ділянку №366177, технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, висновок про наявні обмеження на використання земельних ділянок для обслуговування багатоповерхового житлового будинку ОСББ "Надія-1"№79/20 від 22.02.2011р., акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання від 21.01.2011р., експлікацію.

Представник Липинської сільської ради Луцького району Волинської області в судовому засіданні позов підтримав в повному об'ємі.

Представник ОСББ «Надія-1» подала заяву за вх. №01-54/8814/16 від 29.09.2016р., якою долучила до матеріалів справи технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку ОСББ «Надія-1» та проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ «Надія-1».

В судовому засіданні постало питання про призначення експертизи із дослідження питання землеустрою.

Представник ОСББ «Надія-1» подала клопотання про затвердження переліку питань, що мають бути поставлені на вирішення судового експерта:

1.Чи відповідають координати поворотних точок меж земельних ділянок сторін у справі в натурі (на місцевості) координатам цих поворотних точок, які зазначені в документації із землеустрою, на підставі яких здійснювалась формування та державна реєстрація земельних ділянок?

2. Чи відповідають координати поворотних точок меж земельних ділянок сторін у справі в натурі (на місцевості) інформації про ці земельні ділянки, яка міститься в Державному земельному кадастрі?

3. Чи відповідають площа та межі земельних ділянок сторін у справі за фактичним використанням площі та межам цих ділянок відповідно до документації із землеустрою, на підставі яких здійснювалась формування та державна реєстрація земельних ділянок?

4. Чи можливо надати схему взаємного розташування земельних ділянок сторін у справі в натурі (на місцевості) та згідно координат цих земельних ділянок відповідно до документації із землеустрою, із зазначенням площі земельної ділянки за її фактичним розташуванням та площі земельної ділянки за даними правовстановлюючих документів та документації із землеустрою?

5. Чи існує накладання земельних ділянок і яка площа такого накладання?

6. Чи встановлено паркан між земельними ділянками сторін у справі? Якщо встановлено, то чи розташовано вказаний паркан на земельній ділянці Позивача? Якщо так, то визначити, на яку відстань його потрібно перенести, щоб його розташування відповідало межі земельних ділянок сторін у справі?

7. Якщо існує накладення меж земельних ділянок, хто відповідальний за виникнення помилки, внаслідок чого таке накладення відбулось?

8. Чи можливо було уникнути (запобігти) помилки та забезпечити правомірність формування земельної ділянки із збереженням площі, при затвердженні технічної документації, внаслідок якої відбулось накладення меж земельної ділянки, що перебуває у власності ОСББ «Надія-1» та земель загального користування Липинської сільської ради?

9. Чи можливо вирішити даний спір шляхом зміни конфігурації земельної ділянки із збереженням площі земельної ділянки, що перебуває у власності ОСББ «Надія-1» із подальшим переоформленням права власності на таку ділянку?

Згідно ст. 41 ГПК України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу.

Учасники судового процесу мають право пропонувати господарському суду питання, які мають бути роз'яснені судовим експертом. Остаточне коло цих питань встановлюється господарським судом в ухвалі.

Відповідно до ст. 79 ГПК України суд зупиняє провадження у справі в разі призначення господарським судом судової експертизи.

Порядок призначення та проведення судових експертиз у господарських справах здійснюється відповідно до Закону України "Про судову експертизу", Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.10.98 N 53/5 (у редакції від 27.07.2015р.), та з урахуванням науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, також затверджених згаданим наказом Міністерства юстиції України, Постанови Пленуму Вищого господарського суду України, від 23.03.2012, № 4 "Про деякі питання практики призначення судової експертизи".

Відповідно до п.7.1 науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, визначення відповідності розробленої документації із землеустрою та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування є завданням експертизи з питань землеустрою.

У зв'язку з необхідністю проведення земельної експертизи у даній справі провадження підлягає зупиненню згідно приписів ст. 79 ГПК України.

Беручи до уваги вимоги ст.41, ст.79 Господарського процесуального кодексу України, Інструкції про порядок призначення судових експертиз та Науково - методологічних рекомендацій з питань підготовки матеріалів та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України №53/5 від 08.10.1998р. у редакції від 27.07.2015р , суд, -

УХВАЛИВ:

1. Провадження по справі № 903/491/16 зупинити для проведення експертизи із дослідження питання землеустрою.

2. Призначити по справі експертизу із дослідження питання землеустрою, проведення якої доручити Волинському відділенню Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз (м. Луцьк, вул. Червоного Хреста, 16).

3. На вирішення експерта поставити питання:

1. Чи включає в себе земельна ділянка, ОСББ "Надія - 1" згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯК №366177, земелі загального користування Липинської сільської ради, а саме землю, що становить вулицю Прилуцьку.

2. Чи відповідають координати поворотних точок меж земельних ділянок сторін у справі в натурі (на місцевості) координатам цих поворотних точок, які зазначені в документації із землеустрою, на підставі яких здійснювалась формування та державна реєстрація земельних ділянок?

3. Чи відповідають площа та межі земельних ділянок сторін у справі за фактичним використанням площі та межам цих ділянок відповідно до документації із землеустрою, на підставі яких здійснювалась формування та державна реєстрація земельних ділянок?

4. Чи існує накладання земельних ділянок і яка площа такого накладання?

5. Чи встановлено паркан між земельними ділянками сторін у справі? Якщо встановлено, то чи розташовано вказаний паркан на земельній ділянці Позивача? Якщо так, то визначити, на яку відстань його потрібно перенести, щоб його розташування відповідало межі земельних ділянок сторін у справі?

4. Витрати за проведення експертизи порівну покласти на позивача та відповідача по справі - Липинську сільську раду Луцького району Волинської області та Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Надія-1".

5. Зобов'язати експертну установу повідомити про час та дату проведення експертизи.

6. Суд попереджає експерта, який безпосередньо проводитиме експертизу, про відповідальність передбачену ст. 384 Кримінального кодексу України за дачу завідомо неправдивого висновку.

Згідно п. 5 ст. 83 ГПК України, за ухилення від вчинення дій, покладених господарським судом на сторону, господарський суд має право стягувати в доход державного бюджету України з винної сторони штраф у розмірі до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Суддя В. М. Дем`як

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення29.09.2016
Оприлюднено05.10.2016
Номер документу61700239
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/491/16

Ухвала від 20.04.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 10.04.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 30.03.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 15.03.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 15.03.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 15.03.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 29.09.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 26.09.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 30.08.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 09.08.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні