Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 вересня 2016 р. № 820/485/16
Харківський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Тітова О.М.,
суддів Панченко О.В., Зінченко А.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю В«ОГАСТА СЕРВІСВ» до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України про скасування рішень, визнання протиправним дій, зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, TOB В«ОГАСТА СЕРВІСВ» , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України, в якій уточнивши позовні вимоги просить суд:
Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 від 27.03.2015 року.
Скасувати Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Огаста Сервіс» від 14.07.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ «Огаста Сервіс» (індивідуальний податковий номер 396102226502).
Скасувати запис реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відсутність за місцезнаходженням TOB «Огаста Сервіс» (код ЄДРПОУ 39610221).
Зобов'язати Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради, відновити відомості про реєстрацію платника податку на додану вартість TOB «Огаста Сервіс» (код ЄДРПОУ 39610221) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи TOB «Огаста Сервіс» (код ЄДРПОУ 39610221) (індивідуальний податковий номер 396102226502) з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 20300234,47 грн., на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи TOB «Огаста Сервіс» (код ЄДРПОУ 39610221).
Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відновити показники в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи TOB «Огаста Сервіс» (код ЄДРПОУ 39610221) щодо суми податку на додану вартість у розмірі 20300234,47 грн., відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі вхідних податкових накладних а саме:
- № 31025 на суму 1 348 773,00 грн., в т. ч ПДВ 224 795,50
- № 31086 на суму 376 251,13 грн., в т. ч ПДВ 62 708,52
- № 31095 на суму 566 945,18 грн., в т. ч ПДВ 94 490,86
- № 31101 на суму 322 378,40 грн., в т. ч ПДВ 53 729,73
- № 31020 на суму 362 602,00 грн., в т. ч ПДВ 60 433,67
- № 1035 на суму 1 088 962,00 грн., в т. ч ПДВ 181 493,67
- № 3171030 на суму 477 364,00 грн., в т. ч ПДВ 79 560,67
- № 310024 на суму 2 339 922,00 грн., в т. ч ПДВ 389 987,00
- № 275 на суму 848 856,00 грн., в т. ч ПДВ 141 476,00
- № 31102 на суму 2 216 373,07 грн., в т. ч ПДВ 369 395,51
- № 1979 на суму 1 564 200,00 грн., в т. ч ПДВ 260 700,00
- № 31045 на суму 255 616,72 грн., в т. ч ПДВ 42 602,79
- № 17 на суму 311 016,94 грн., в т. ч ПДВ 51 836,16
- № 332 на суму 1 012 328,00 грн., в т. ч ПДВ 168 721,33
- № 31056 на суму 796 709,92 грн., в т. ч ПДВ 132 784,99
- № 1246 на суму 601 191,52 грн., в т. ч ПДВ 100 198,58
- № 1247 на суму 401 483,50 грн., в т. ч ПДВ 66 913,91
- № 1248 на суму 78 963,82 грн., в т. ч ПДВ 13 160,64
- № 1503064 на суму 1 062 159,00 грн., в т. ч ПДВ 177 026,50
- № 569 на суму 525 655,00 грн., в т. ч ПДВ 87 609,17
- № 4527 на суму 588 740,90 грн., в т. ч ПДВ 98 123,48
- № 31036 на суму 639 170,77 грн., в т. ч ПДВ 106 528,46
- № 118 на суму 847 063,00 грн., в т. ч ПДВ 141 177,17
- № 31128 на суму 1 154 020,00 грн., в т. ч ПДВ 192 336,67
- № 11 на суму 1 693 706,25 грн., в т. ч ПДВ 282 284,38
- № 31060 на суму 1 677 814,01 грн., в т. ч ПДВ 279 635,67
- № 31121 на суму 2 502 614,00 грн., в т. ч ПДВ 417 102,33
- № 31023 на суму 895 885,00 грн., в т. ч ПДВ 149 314,17
- № 31021 на суму 898 964,00 грн., в т. ч ПДВ 149 827,33
- № 31029 на суму 428 551,00 грн., в т. ч ПДВ 71 425,17
- № 1 на суму 0,00 грн., в т. ч ПДВ 0,00
- № 31026 на суму 233 820,05 грн., в т. ч ПДВ 38 970,01
- № 926 на суму 548 912,00 грн., в т. ч ПДВ 91 485,33
- № 31082 на суму 698 030,98 грн., в т. ч ПДВ 116 338,50
- № 1014 на суму 1 296 542,00 грн., в т. ч ПДВ 216 090,33
- № 537 на суму 311 016,00 грн., в т. ч ПДВ 51 836,00
- № 31091 на суму 687 098,24 грн., в т. ч ПДВ 114 516,37
- № 334 на суму 373 451,00 грн., в т. ч ПДВ 62 241,83
- № 860 на суму 2 055 051,00 грн., в т. ч ПДВ 342 508,50
- № 31029 на суму 561 081,98 грн., в т. ч ПДВ 93 513,66
- № 444 на суму 515 056,52 грн., в т. ч ПДВ 85 842,75
- № 31101 на суму 689 000,47 грн., в т. ч ПДВ 114 833,41
- № 31100 на суму 795 224,67 грн., в т. ч ПДВ 132 537,45
- № 31104 на суму 609 795,00 грн., в т. ч ПДВ 101 632,51
- № 31102 на суму 748 202,01 грн., в т. ч ПДВ 124 700,34
- № 31103 на суму 497 979,99 грн., в т. ч ПДВ 82 996,67
- № 31035 на суму 252 261,49 грн., в т. ч ПДВ 42 043,58
- № 977 на суму 371 794,00 грн., в т. ч ПДВ 61 965,67
- № 15 на суму 1 184 477,02 грн., в т. ч ПДВ 197 412,84
- № 1220 на суму 91 254,81 грн., в т. ч ПДВ 15 209,13
- № 1221 на суму 100 165,15 грн., в т. ч ПДВ 16 694,19
- № 1222 на суму 13 734,68 грн., в т. ч ПДВ 2 289,11
- № 1223 на суму 154 892,65 грн., в т. ч ПДВ 25 815,44
- № 1219 на суму 147 980,00 грн., в т. ч ПДВ 24 663,32
- № 1218 на суму 140 893,06 грн., в т. ч ПДВ 23 482,17
- № 31046 на суму 1 453 855,12 грн., в т. ч ПДВ 242 309,19
- № 31049 на суму 1 516 187,00 грн., в т. ч ПДВ 252 697,83
- № 31023 на суму 1 287 477,00 грн., в т. ч ПДВ 214 579,50
- № 31082 на суму 398 761,16 грн., в т. ч ПДВ 66 460,19
- № 31061 на суму 944 377,63 грн., в т. ч ПДВ 157 396,27
- № 31013 на суму 346 859,76 грн., в т. ч ПДВ 57 809,96
- № 1096 на суму 1 418 221,00 грн., в т. ч ПДВ 236 370,17
- № 3171105 на суму 588 700,04 грн., в т. ч ПДВ 98 116,67
- № 310026 на суму 2 736 647,00 грн., в т. ч ПДВ 456 107,83
- № 356 на суму 803 419,00 грн., в т. ч ПДВ 133 903,17
- № 31078 на суму 2 385 131,94 грн., в т. ч ПДВ 397 521,99
- № 1772 на суму 1 664 925,00 грн., в т. ч ПДВ 277 487,50
- № 31040 на суму 301 344,83 грн., в т. ч ПДВ 50 224,14
- № 13 на суму 439 113,43 грн., в т. ч ПДВ 73 185,57
- № 614 на суму 1 067 200,97 грн., в т. ч ПДВ 177 866,83
- № 31043 на суму 752 136,95 грн., в т. ч ПДВ 125 356,16
- № 1267 на суму 1 039 319,21 грн., в т. ч ПДВ 173 219,87
- № 153107 на суму 1 427 548,00 грн., в т. ч ПДВ 237 924,67
- № 715 на суму 470 632,00 грн., в т. ч ПДВ 78 438,67
- № 3624 на суму 109 365,31 грн., в т. ч ПДВ 18 227,55
- № 3623 на суму 1 497 679,27 грн., в т. ч ПДВ 249 613,21
- № 3622 на суму 3 421,40 грн., в т. ч ПДВ 570,23
- № 31037 на суму 627 262,54 грн., в т. ч ПДВ 104 543,76
- № 213 на суму 366 738,00 грн., в т. ч ПДВ 61 123,00
- № 31073 на суму 1 167 408,00 грн., в т. ч ПДВ 194 568,00
- № 15 на суму 2 007 795,18 грн., в т. ч ПДВ 334 632,53
- № 9 на суму 0,00 грн., в т. ч ПДВ 0,00
- № 31032 на суму 790 790,70 грн., в т. ч ПДВ 131 798,45
- № 31033 на суму 214 586,15 грн., в т. ч ПДВ 35 764,36
- № 31031 на суму 704 972,22 грн., в т. ч ПДВ 117 495,37
- № 31062 на суму 1 047 394,72 грн., в т. ч ПДВ 174 565,79
- № 31061 на суму 1 468 358,46 грн., в т. ч ПДВ 244 726,41
- № 31019 на суму 959 932,00 грн., в т. ч ПДВ 159 988,67
- № 31021 на суму 835 494,00 грн., в т. ч ПДВ 139 249,00
- № 31035 на суму 200 227,12 грн., в т. ч ПДВ 33 371,19
- № 31029 на суму 431 910,92 грн., в т. ч ПДВ 71 985,15
- № 31019 на суму 239 129,40 грн., в т. ч ПДВ 39 854,90
- № 948 на суму 626 286,22 грн., в т. ч ПДВ 104 381,04
- № 31071 на суму 523 294,88 грн., в т. ч ПДВ 87 215,81
- № 1343 на суму 1 288 816,96 грн., в т. ч ПДВ 214 802,83
- № 569 на суму 133 419,04 грн., в т. ч ПДВ 22 236,50
- № 31070 на суму 364 910,75 грн., в т. ч ПДВ 60 818,46
- № 265 на суму 331 453,99 грн., в т. ч ПДВ 55 242,33
- № 989 на суму 1 738 049,00 грн., в т. ч ПДВ 289 674,83
- № 31017 на суму 606 089,46 грн., в т. ч ПДВ 101 014,91
- № 243 на суму 449 786,59 грн., в т. ч ПДВ 74 964,43
- № 31041 на суму 754 942,79 грн., в т. ч ПДВ 125 823,80
- № 31067 на суму 335 088,37 грн., в т. ч ПДВ 55 848,06
- № 31073 на суму 421 035,26 грн., в т. ч ПДВ 70 172,54
- № 31069 на суму 1 877 404,58 грн., в т. ч ПДВ 312 900,76
- № 31027 на суму 302 061,82 грн., в т. ч ПДВ 50 343,64
- № 807 на суму 405 841,00 грн., в т. ч ПДВ 67 640,17
- № 15 на суму 1 019 773,02 грн., в т. ч ПДВ 169 962,17
- № 1736 на суму 98 333,02 грн., в т. ч ПДВ 16 388,84
- № 1749 на суму 168 834,72 грн., в т. ч ПДВ 28 139,12
- № 1737 на суму 512 583,92 грн., в т. ч ПДВ 85 430,65
- № 31020 на суму 1 394 535,59 грн., в т. ч ПДВ 232 422,60
- № 31031 на суму 1 448 635,00 грн., в т. ч ПДВ 241 439,17
- № 30010 на суму 1 135 739,00 грн., в т. ч ПДВ 189 289,83
- № 30006 на суму 297 243,65 грн., в т. ч ПДВ 49 540,61
- № 30007 на суму 887 368,87 грн., в т. ч ПДВ 147 894,81
- № 30015 на суму 305 979,80 грн., в т. ч ПДВ 50 996,63
- № 964 на суму 1 251 073,00 грн., в т. ч ПДВ 208 512,17
- № 3071011 на суму 519 315,85 грн., в т. ч ПДВ 86 552,64
- № 300009 на суму 2 414 113,00 грн., в т. ч ПДВ 402 352,17
- № 30070 на суму 2 103 970,60 грн., в т. ч ПДВ 350 661,77
- № 1597 на суму 1 468 702,00 грн., в т. ч ПДВ 244 783,67
- № 30010 на суму 265 828,88 грн., в т. ч ПДВ 44 304,81
- № 338 на суму 941 423,90 грн., в т. ч ПДВ 156 903,98
- № 30008 на суму 663 492,00 грн., в т. ч ПДВ 110 582,00
- № 1063 на суму 916 829,64 грн., в т. ч ПДВ 152 804,94
- № 153107 на суму 1 259 302,00 грн., в т. ч ПДВ 209 883,67
- № 536 на суму 415 165,00 грн., в т. ч ПДВ 69 194,17
- № 2477 на суму 1 420 661,02 грн., в т. ч ПДВ 236 776,84
- № 182 на суму 323 515,00 грн., в т. ч ПДВ 53 919,17
- № 30011 на суму 1 029 820,00 грн., в т. ч ПДВ 171 636,67
- № 8 на суму 1 771 162,06 грн., в т. ч ПДВ 295 193,67
- № 30021 на суму 513 167,20 грн., в т. ч ПДВ 85 527,87
- № 30008 на суму 846 797,00 грн., в т. ч ПДВ 141 132,83
- № 30005 на суму 737 025,00 грн., в т. ч ПДВ 122 837,50
- № 30011 на суму 557 636,00 грн., в т. ч ПДВ 92 939,33
- № 30011 на суму 210 946,00 грн., в т. ч ПДВ 35 157,67
- № 777 на суму 552 473,92 грн., в т. ч ПДВ 92 078,98
- № 30023 на суму 461 620,32 грн., в т. ч ПДВ 76 936,72
- № 970 на суму 1 136 920,09 грн., в т. ч ПДВ 189 486,68
- № 453 на суму 117 694,66 грн., в т. ч ПДВ 19 615,78
- № 30028 на суму 321 903,72 грн., в т. ч ПДВ 53 650,62
- № 151 на суму 292 390,10 грн., в т. ч ПДВ 48 731,68
- № 657 на суму 1 533 208,00 грн., в т. ч ПДВ 255 534,67
- № 30008 на суму 534 657,49 грн., в т. ч ПДВ 89 109,58
- № 40 на суму 396 775,94 грн., в т. ч ПДВ 66 129,32
- № 30012 на суму 266 461,70 грн., в т. ч ПДВ 44 410,28
- № 899 на суму 358 010,00 грн., в т. ч ПДВ 59 668,33
- № 8 на суму 899 586,08 грн., в т. ч ПДВ 149 931,01
- № 1062 на суму 687 852,25 грн., в т. ч ПДВ 114 642,04
- № 30009 на суму 1 230 179,70 грн., в т. ч ПДВ 205 029,95
- № 30017 на суму 1 277 903,05 грн., в т. ч ПДВ 212 983,84
Всього на суму 121801406,80 грн., в т. ч ПДВ 20300234,47 грн.
Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області надати Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПКУ, висновки та документи, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків TOB «Огаста Сервіс» (код ЄДРПОУ 39610221) в системі електронного адміністрування ПДВ (або на розрахунковий рахунок № 26007050274763), помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 20300234,47 грн.
Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийняти та укласти наданий товариством з обмеженою відповідальністю TOB «Огаста Сервіс» (код ЄДРПОУ 39610221) договір про визнання електронних документів № 180520161 від 18.05.2016 року.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що 30.01.2015 року було внесено запис про те, що ТОВ «ОГАСТА СЕРВІС» зареєструвалися у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за номером запису 1 068 102 0000 038646. Ідентифікаційний код юридичної особи присвоєно: 39610221, що підтверджується Випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10.03.2015. Згідно з Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10.03.2015 року. 31.01.2015 року зареєстровані дані про взяття на облік, як платника податків у ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві та зареєстровані дані про взяття на облік як платника єдиного внеску ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві. 01.03.2015 року позивача зареєстровано як платника ПДВ. 24.12.2015 року Позивач дізнався з офіційного сайту Державної фіскальної служби України, що його анульовано як платника з податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу від 14.07.2015 року. Причиною анулювання було зазначено: до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, підставою анулювання - анульовано за самостійним рішенням контролюючого органу. Даний факт підтверджується копією скриншота з офіційного сайта ДФС України від 24.12.2015 рок. Однак позивач вважає, що вказаний факт не відповідає дійсності у зв'язку з тим, що позивач постійно знаходився за місцезнаходженням - м. Київ, ОСОБА_1 буд. 10. Позивач вважає, що рішення від 14.07.2015 Відповідача 1 , щодо анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість ТОВ «ОГАСТА СЕРВІС» є протиправним на незаконним, що в свою чергу є підставою для його скасування.
Представник позивача у судове засідання не прибув, надав суду клопотання в якому просив проводи розгляд справи буз своєї участі.
Представник ДФС України також надав клопотання в якому просив розглянути справу у письмовому провадженні.
Представники Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, Державної казначейської служби України про час, дату та місце судового засідання були повідомлені належним чином, про що свідчать матеріали справи, причини неявки суду не повідомили клопотань про відкладення або слухання справи за своєю відсутності суду не надавали.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.
ТОВ «ОГАСТА СЕРВІС» 30.01.2015 року зареєстровано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за номером запису 1 068 102 0000 038646. Ідентифікаційний код юридичної особи присвоєно: 39610221, що підтверджується Випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10.03.2015.
Позивача, 31.01.2015 року зареєстровано як платника податків у ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві та зареєстровані дані про взяття на облік як платника єдиного внеску ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві, 24.12.2015 року, 01.03.2015 року позивача зареєстровано як платника ПДВ.
Між Позивачем та Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві 27.03.2015 року був підписаний договір про визнання електронної звітності №270320151. Предметом даного Договору було визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях як оригіналу, відповідно до п. 1 р.1 зазначеного Договору. Зазначений Договір прийнято ДФС України, що підтверджується квитанцією №2. Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами, тобто з 27.03.2015 року.
Державною фіскальною службою України 13.07.2015 року не була прийнята податкова накладна №1 від 29.06.2015 року з посиланням на порушення вимог Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку затвердженої наказом ДФС України від 10.04.2008 № 233, а саме: - для платника ЄДРПОУ: 39610221, не укладено Договір про визнання електронної звітності.
Договором №270320151 від 27.03.2015 передбачено обов'язок органу ДФС забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді та їх комп'ютерну обробку забезпечити відправлення квитанції на електронну адресу платника податків (п.3 р.3. Договору).
Позивачем, 27.07.2015 року, був направлений Договір №270720151 про визнання електронних документів до Відповідача 1, який не був прийнятий з посиланням що позивач відсутній за місцезнаходженням.
З офіційного сайту Державної фіскальної служби України 24.12.2015 року позивач дізнався, що його анульовано як платника з податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу від 14.07.2015 року. Причиною анулювання було зазначено: до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, підставою анулювання - анульовано за самостійним рішенням контролюючого органу. Даний факт підтверджується копією скриншота з офіційного сайта ДФС України від 24.12.2015 року.
Так, відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Відмовити у прийнятті для реєстрації наданих платником податку податкових накладних центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, може лише в разі, якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України. У такому разі протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин такого неприйняття.
Як свідчать докази у справі, позивач не змінював своє місцезнаходження, як на дату укладення Договору, так і на дату подання податкових накладних - місцезнаходженням позивача було м. Київ, вул.. Велика Китаївська буд. 10 що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 02.02.2015 року.
Крім того, податкові накладні були сформовані у відповідності до вимог ст. 201 Податкового кодексу України.
Пунктом 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р., встановлено виключний перелік підстав для відмови в прийнятті реєстрації податкових накладних та розрахунку, а саме: причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1)наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/ або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.
Також суд зазначає, що договором №270320151 від 27.03.2015 р. передбачено обов'язок органу ДФС забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді та їх комп'ютерну обробку; забезпечити відправлення квитанції на електронну адресу платника податків (п.3 р.3. Договору).
Відповідно до п. 4 розділу 6 вище зазначеного Договору на прийняття електронної документації підставами для розірвання договору є ненадання платником податків нового посиленого сертифіката відкритого ключа замість скасованих або у разі зміни місця реєстрації.
Крім того, у відповідності до договору №270320151 від 27.03.2015, з моменту його укладення Позивач здійснював подачу до органу ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві податкових декларацій у електронному вигляді, підтвердженням чого ТОВ «ОГАСТА СЕРВІС» отримувало квитанції про прийняття декларацій за період з березня по травень включно. Податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015 року - прийнята не була з зазначенням про порушення вимог Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку затвердженої наказом ДФС України від 10.04.2008 року, а саме - не укладено договір про визнання електронної звітності. Також не була прийнята декларація з податку на додану вартість за липень 2015 року з зазначення, що позивач не був платником ПДВ.
Також слід зазначити, що ТОВ «ОГАСТА СЕРВІС» подавало податкові декларації за основним місцем обліку до ДПІ у Голосіївському районі у м. Києві ГУ ДФС у Харківській області з березня по липень 2015 року включно. За зазначений період обсяг постачання (без податку на додану вартість) склав 101 501 172 грн. та сума податку на додану вартість склала 20 300 234 грн., сума разом з ПДВ склала - 121 801 406 грн., що підтверджується податковими деклараціями.
ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві 14.07.2015 р., прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ОГАСТА СЕРВІС».Причиною анулювання було зазначено: до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, підставою анулювання - анульовано за самостійним рішенням контролюючого органу. Даний факт підтверджується копією скриншота з офіційного сайта ДФС України від 24.12.2015 року з чим суд не погоджується, враховуючи наступне.
Суд звертає увагу, що вичерпний перелік підстав та порядок анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено в ст. 184 Податкового кодексу України.
Відповідно до підпункту «ж» пункту 184.1 ст.184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено Законом України « Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. №755-VI .
Згідно п.3 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Згідно розділу 3 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації від 17.05.2010 року № 336 (далі по тексту - Положення № 336) щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (додаток 1) (п.3.2. Положення).
Пунктом 4.3. Положення № 336 передбачено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).
За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п. 4.4.Положення).
У п. 4.5. цього Положення вбачається, що за встановленими адресами здійснюються виїзди та обпитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом).
Пунктом 12.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588 (далі по тексту - Порядок № 1588) визначено, що підрозділи контролюючого органу: стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи, а також стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватися перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Згідно п. 12.3. Порядку № 1588 у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акту довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акту.
Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками органів державної податкової служби, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту ( п. 12.4. Порядку).
Також п. 12.5. цього Порядку передбачено, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.
Згідно ч.13 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.
Згідно ч.14 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" - у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Тобто, процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення певних заходів співробітниками органів ДПС за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників, які проведені - не були.
При судовому розгляді встановлено, що ТОВ "ОГАСТА СЕРВІС" не отримувало від державного реєстратора повідомлення, щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Дана обставина відповідною стороною не спростована.
Порядок та випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість закріплений в статті 184 Податкового Кодексу України, а безпосередньо процедура реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 р. № 1130 (далі - Положення).
Відповідно до Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора. Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру.
Відповідно до п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 цієї статті може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Згідно із п. 5.5 розд. 5 Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтверджених документів (відомостей). Одним з таких відомостей , зокрема, є повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу)
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ.
Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ вважається днем прийняття такого рішення.
У п.184.10 ст.184 Податкового кодексу України зазначається, що після прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, контролюючий орган зобов'язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації. Однак, такого рішення на адресу ТОВ "ОГАСТА СЕРВІС" податковий орган не надсилав та доказів цього суду не надав.
Відповідно до п. 184.5 ст. 184 ПКУ з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, виписку податкових накладних.
Таким чином, враховуючи, що при прийнятті спірного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість стосовно позивача не була дотримана процедура встановлення його місцезнаходження, то слід вважати таке рішення необґрунтованим та вчиненим з порушенням підстав та способу, передбачених законодавством.
Виходячи з приписів ст. 19 ч. 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 статті 9 КАСУ суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 ч. 1 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Таким чином, в даному випадку відповідачі - 1, 4, 5 не дотримала вимоги закону про захист охороняємих прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому їх оскаржувані рішення та дії, як суб'єктів владних повноважень, є неправомірними, що дає суду підстави для задоволення адміністративного позову в частині скасування рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 від 27.03.2015 року, скасування Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Огаста Сервіс» від 14.07.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ «Огаста Сервіс» (індивідуальний податковий номер 396102226502), скасування запису реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відсутність за місцезнаходженням TOB «Огаста Сервіс» (код ЄДРПОУ 39610221).
Щодо решти позовних вимог, то вони є необгрунтованими та недоведеним щодо порушення прав та інтересів позивача, що потребує судового захисту в розумінні ст. 2 КАСУ, а тому задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 94, 128, 159, 160, 162 КАСУ, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю В«ОГАСТА СЕРВІСВ» до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України про скасування рішень, визнання протиправним дій, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 від 27.03.2015 року.
Скасувати Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ В«ОГАСТА СЕРВІСВ» від 14.07.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ В«ОГАСТА СЕРВІСВ» (індивідуальний податковий номер 396102226502).
Скасувати запис реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відсутність за місцезнаходженням TOB В«ОГАСТА СЕРВІСВ» (код ЄДРПОУ 39610221).
В іншій частині позов залишити без задоволення.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Головуючий суддя Тітов О.М.
суддя Панченко О.В.
суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2016 |
Оприлюднено | 10.10.2016 |
Номер документу | 61782933 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні