ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2016 р.м. ХерсонСправа № 821/1156/16 13 год 50 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Кисильової О.Й.,
при секретарі: Дудар Е.І.,
за участю:
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
представника відповідача - Чумаченка М.А.,
представника третьої особи - Тітаренка К.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Смайл" до Херсонської митниці Державної фіскальної служби, за участю третьої особи - фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 про визнання протиправними та скасування рішень,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Смайл" (далі - позивач, Товариство) звернулося до суду із адміністративним позовом до Херсонської митниці Державної фіскальної служби (далі - відповідач, Херсонська митниця ДФС), за участю третьої особи - фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 (далі - третя особа), в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення Херсонської митниці ДФС про визначення коду товару від 11.08.2016 року № КТ-508000010-0001-2016 та № КТ-508000010-0002-2016.
У судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги у повному обсязі. Суду пояснили, що ТОВ Фірма "Смайл" на регулярній основі здійснює імпорт стаціонарних акумуляторних батарей типу 12 МVR 180 для облаштування безперебійного живлення телекомунікаційних систем мобільного зв'язку. 11.07.2016 року, з метою митного оформлення імпорту товарів, позивач подав до Херсонської митниці ДФС митні декларації "ІМ 40 ДЕ" №№ 508050001/2016/02890, 508050001/2016/02891 на акумуляторні батареї типу VRLA торгівельної марки АТ "MONBAT" (Болгарія), герметизовані, із свинцевими пластинами, заправлені рідким кислотним електролітом (сірчана кислота 27-29 %). Кількість акумуляторів по кожній декларації 371 шт., всього 742 шт. Коди УКТЗЕД у вищенаведених МД Товариством зазначено 8507 2020 90 (інші акумулятори свинцеві, що працюють на рідкому електроліті, інші), що відповідає кодам УКТЗЕД, вказаним у експортних митних деклараціях, оформлених митною службою Болгарії (країна виробника товару). Незважаючи на відповідність поданих позивачем документів для митного оформлення акумуляторних батарей (12MRV180) вимогам митного законодавства, а також неодноразове розмитнення ідентичного товару за кодом УКТ ЗЕД 8507 2020 90 впродовж 2015-2016 років, відповідач безпідставно зупинив оформлення МД №№ 508050001/2016/02890, 508050001/2016/02891, вилучив товар та 11.08.2016 року прийняв рішення, якими незаконно, без належних на те підстав, класифікував зазначений товар за кодом УКТ ЗЕД з 8507 20280 90. Просять задовольнити позовні вимоги та скасувати оскаржувані рішення.
Представник відповідача у судовому засіданні, заперечивши проти позову, зазначив, що при митному оформленні акумуляторних батарей типу VRLA, ввезених ТОВ Фірма "Смайл" на митну територію України, посадовими особами митного органу проаналізовано інформацію із мережі Інтернет щодо виготовлення вказаних батарей з використанням AGM технологій, у зв'язку з чим виникли сумніви щодо правильності класифікації згідно з УКТЗЕД вищезгаданого товару. Оскільки до митного оформлення представлено товар, який є складним за технологією виробництва, і для перевірки правильності класифікації коду товару необхідні спеціальні знання, посадовими особами управління по боротьбі з митними правопорушеннями Херсонської митниці було проведено митний огляд товарів, відібрано проби та направлено їх на дослідження до спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС України, висновки якої стали підставою для класифікації акумуляторних батарей типу VRLA в товарній категорії 8507 2080 згідно із УКТ ЗЕД. Також представник відповідача відмітив, що зміна коду товару здійснена відповідачем з урахуванням листа Міністерства доходів і зборів України від 26.03.2014 року про впровадження Методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, за змістом яких електричні свинцеві акумулятори, що виготовлені з використанням AGM технологій класифікуються у товарній категорії 8507 2080 згідно з УКТ ЗЕД. Посилаючись на вищевикладене, вважає спірні рішення законними та просить відмовити в задоволенні позову.
Представник третьої особи у судовому засіданні пояснив, що технологія виготовлення акумуляторних батарей типу VRLA не впливає на визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД. При проведенні митного оформлення товару ідентифікація товару здійснюється на підставі характеристик товару, які є визначальними для його класифікації згідно з вимогами УКТ ЗЕД. У даному випадку визначальними для класифікації акумуляторних батарей типу VRLA є те, що вони працюють на рідкому електроліті, а тому позивач правильно визначив код 8507 2020 90.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступне.
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Смайл" зареєстроване як юридична особа 10.11.2000 року, код ЄДРПОУ - 31047033.
На виконання договору № 14 від 13.07.2015 року, укладеного між ТОВ Фірма "Смайл" та АТ "MONBAT" (Болгарія), а також додаткових угод № 1 від 13.07.2015 року, № 2 від 25.04.2016 року, № 4 від 01.06.2016 року, АТ "MONBAT" постачає позивачу на регулярній основі акумуляторні батареї торгівельної марки "MONBAT".
11.07.2016 року з метою митного оформлення стаціонарних акумуляторних батарей герметизованих, із свинцевими пластинами, заправлених рідким кислотним електролітом (сірчана кислота 27-29 %), що використовується для забезпечення живлення засобів електрозв'язку в телекомунікаційних мережах ТОВ Фірма "Смайл" подано до Херсонської митниці ДФС митні декларації №№ 508050001/2016/02890, 508050001/2016/02891, в рядку 33 яких зазначено код ввезеного товару - 8507 2020 90 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД).
АТ "MONBAT" в експортних митних деклараціях від 08.07.2016 року МRN 16ВG004210АА018381 та МRN 16ВG004210АА018390 також зазначено код товару 8507 2020.
Посадовими особами Херсонської митниці ДФС проведено митний огляд товарів, задекларованих у МД №№ 508050001/2016/02890, 508050001/2016/02891 та з метою перевірки правильності класифікації позивачем коду товару згідно з вимогами УКТ ЗЕД відібрано проби, які направлено на дослідження до спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС України.
11.08.2016 року відділом митних платежів Херсонської митниці ДФС прийняті рішення про визначення коду товару № КТ-508000010-0001-2016 та № КТ-508000010-0002-2016, якими акумуляторні батареї герметизовані, із свинцевими пластинами, заправлені рідким кислотним електролітом (сірчана кислота 27-29 %), що використовується для забезпечення живлення засобів електрозв'язку в телекомунікаційних мережах, серія 12MVR180, ємність 180 А/год, 12V, нові, розмір батареї 555/125/324 мм класифіковано у товарній категорії 8507 2080 згідно з УКТ ЗЕД.
Рішення про визначення коду товару від 11.08.2016 року, як на підставу для їх прийняття, містять посилання на Українську класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), висновки спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС України від 08.08.2016 року № 142005902-0245, лист Міністерства доходів і зборів України від 26.03.2014 року № 6983/7/99-99-24-02-03-17 про впровадження Методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД.
Надаючи оцінку правомірності прийняття відповідачем оскаржуваних рішень, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Митного кодексу України одним із безпосередніх завдань митних органів щодо здійснення митної справи є ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, котра, як визначено у преамбулі Закону України "Про Митний тариф України", є товарною номенклатурою Митного тарифу України.
Як передбачено статтею 1 Закону України "Про Митний тариф України" від 19.09.2013 року № 584-VII, цим Законом встановлюється Митний тариф України (додається). Митний тариф України є невід'ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
За приписами статті 67 Митного кодексу України українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Структура десяти знакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч. 1 ст. 68 МК України).
Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД (ст. 69 МК України).
Відповідно до Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 650 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за № 1085/21397( далі - Порядок), контроль правильності класифікації товарів - це перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.
Згідно з цим Порядком декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 МК, а посадові особи митного поста здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів.
Контроль правильності класифікації товарів здійснюється, зокрема, шляхом перевірки відповідності відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу.
Відповідно пункту 7 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року № 428 рішення щодо можливості деталізації товарів в УКТ ЗЕД на національному рівні приймається з урахуванням загальноприйнятих правил класифікації товарів у Гармонізованій системі. Така деталізація проводиться на рівні дев'ятого і десятого знаків товарного коду з метою забезпечення захисту національного товаровиробника шляхом вжиття заходів з тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності та вдосконалення статистичного обліку.
За приписами пунктів 12-14 Порядку № 428, пояснення до УКТ ЗЕД розробляються та затверджуються Держмитслужбою з урахуванням змін, які вносяться Всесвітньою митною організацією до пояснень до Гармонізованої системи та Європейським Союзом до пояснень до Комбінованої номенклатури. У разі потреби Держмитслужба розробляє пояснення до кодів товарів, що деталізовані на національному рівні. Держмитслужба розробляє та затверджує перехідні таблиці до УКТ ЗЕД з урахуванням перехідних таблиць до Гармонізованої системи та Комбінованої номенклатури. Пояснення та перехідні таблиці до УКТ ЗЕД оприлюднюються на офіційному веб-сайті Держмитслужби.
У судовому засідання представник відповідача зазначив, що для класифікації задекларованого позивачем товару (акумуляторні батареї герметизовані, із свинцевими пластинами, заправлені рідким кислотним електролітом) та визначення коду 8507 2080 згідно з УКТ ЗЕД, митним органом взято до уваги відомості (характеристику) про вказаний товар, а також відомості про використання AGM-технологій при їх виготовленні, що зазначені у Методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД, впроваджених листом міністра доходів і зборів України від 26.03.2014 року та у висновках спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС України від 08.08.2016 року № 142005902-0245.
Як вбачається із пунктів 10 висновків спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС України від 08.08.2016 року № 142005902-0244, № 142005902-0245 "…Надані на дослідження акумуляторні батареї мають наступні характеристики: акумулятори електричні свинцево-кислотні, що працюють на рідкому електроліті (водний розчин сірчаної кислоти) напругою 12V, потужністю 180 А/год., моделі 12MVR180, VRLA типу, сепаратори виготовлені за технологією AGM, торгівельної марки АТ "MONBAT" Болгарія, призначені для стаціонарного використання в мережах електропостачання широкого спектру використання (телекомунікація, енергозбереження, безперебійне електропостачання)..». Згідно пункту 11 вказаних висновків надані на дослідження акумуляторні батареї за своїми властивостями відповідають характеристикам, заявленим у технічній документації, яка постачається з даними батареями.
Суд відмічає, що наведені вище висновки спеціальної лабораторії не містить посилань на віднесення акумуляторів електричних свинцево-кислотних VRLA типу до тієї чи іншої товарних категорій, а тільки містять відомості про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо).
З метою забезпечення виконання Закону України від 19.09.2013 року № 584-VIII "Про Митний тариф України" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року № 428 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" наказом ДФС України від 09.06.2015 року № 401 затверджено Пояснення до УКТ ЗЕД.
Відповідно до Указу Президента України "Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів" від 17.05.2002 року № 466/2002 (далі - Указ № 466) Україна приєдналась до вказаної системи.
Згідно з пунктом "а" статті 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14.06.83 року, що є частиною національного законодавства України, кожна Договірна Сторона Конвенції зобов'язується, за виключенням випадків застосування положень (а) даного параграфу, що її митно-статистичні номенклатури будуть знаходиться відповідно до Гармонізованої системи з моменту набуття чинності даної Конвенції по відношенню до цієї Сторони. Тим самим вона зобов'язується по відношенню до своєї номенклатури митних тарифів і статистичної номенклатури: використовувати всі товарні позиції і субпозиції Гармонізованої системи, а також цифрові коди, що відносяться до них, без будь-яких доповнень або змін; застосовувати основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, а також всі примітки до розділів, груп і субпозицій і не змінювати об'єм розділів, груп, товарних позицій і субпозицій Гармонізованої системи; дотримуватись порядку кодування, прийнятий в Гармонізованій системі.
Так, відповідно до групи 85 "Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя" Розділу XVI Митного тарифу України:
- до товарної позиції 8507 відносяться акумулятори електричнi, включаючи сепаратори для них, прямокутної (в тому числі квадратної) або будь-якої iншої форми;
- до товарної підпозиції 8507 20 відносяться інші акумулятори свинцеві;
- до товарної категорії 8507 20 20 відносяться акумулятори свинцеві, що працюють на рідкому електроліті;
- до товарної категорії 8507 20 80 - інші акумулятори свинцеві.
Вказані правила класифікації товарів кореспондуються також із додатковими поясненнями, які викладені в групі 85 розділу розділу XVI Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом ДФС України від 09.06.2015 року № 401. Відповідно додаткових пояснень до товарних категорій: 8507 20 20 - 8507 20 80 "За винятком акумуляторів виду, що використовується для запуску поршневих двигунів (дивись товарні категорії 8507 10 20 - 8507 10 80), ці категорії включають свинцево-кислотні електроакумулятори, зазначені в Поясненнях до позиції 8507, третій абзац, (1). Ці акумулятори використовуються, наприклад, для приведенн".
Отже, враховуючи наведені вище правила класифікації товарів, суд вважає, що до товарної категорії 8507 20 20 належать акумулятори свинцеві, що працюють на рідкому електроліті, а до товарної категорії 8507 20 80 - інші, тобто такі, що працюються не на рідкому електроліті.
Суд критично оцінює посилання відповідача на Методичні рекомендації щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, впроваджені листом міністра доходів і зборів України від 26.03.2014 р. № 6983/7/99-99-24-02-03-17, як на нормативний акт, що дає підставу віднести акумуляторні батареї із свинцевими пластинами, заправлені рідким кислотним електролітом до товарної категорії 8507 20 80, оскільки вказані рекомендації містять протилежне, а саме: у пункті 59 Додатку № 3 зазначено, що однією із особливостей класифікації свинцевих електричних (свинцево-кислотних) акумуляторів у товарній позиції 8507 є їх деталізація на: 1) акумулятори, що працюють на рідкому електроліті (товарні категорії 8507 10 20 та 8507 20 20); 2) інші акумулятори, що працюють на іншому, крім рідкого, електроліті (товарні категорії 8507 10 80 та 8507 20 80).
Також суд не погоджується із твердженням митного органу про те, що у разі виготовлення електричних свинцевих акумуляторів із використанням AGM-технологій, такі акумулятори класифікуються у товарних категоріях 8507 2080 згідно з УКТЗЕД, оскільки ідентифікація товару здійснюється на підставі характеристик товару, які є визначальними для його класифікації згідно з вимогами УКТЗЕД, у даному випадку - працюють батареї на рідкому чи не на рідкому електроліті, а не технологія їх виробництва.
Виходячи з наведеного, відсутні підстави для віднесення митним органом товару акумуляторів свинцевих, що працюють на рідкому електроліті до товарної категорії 8507 20 80.
Разом з цим слід відмітити, що лист заступника міністра доходів і зборів України від 26.03.2014 р. № 6983/7/99-99-24-02-03-17 відсутній на офіційному сайті ДФС України, а впроваджені ним Методичні рекомендації щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, ніким не підписані та не затверджені у спосіб, передбачений чинним законодавством України.
Згідно зі ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь - які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, та ці дані встановлюються судом на підставі, в тому числі, висновків експертів.
Класифікація свинцевих електричних (свинцево-кислотних) акумуляторів серії 12MVR180 у товарній категорії 8507 20 20 також підтверджується висновком експерта Херсонської Торгово-промислової палати № Вэ-318 від 20.07.2016 року та висновком товарознавчого експертного дослідження Херсонського НДЕКЦ МВС України від 25.07.2016 року № 1039-к, які надані позивачем, як докази обгрунтування своєї позиції та долучені до матеріалів справи.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем не доведено правомірності прийнятих ним рішень про визначення коду товару від товару від 11.08.2016 року № КТ-508000010-0001-2016 та № КТ-508000010-0002-2016.
Натомість позивач належними та допустимими доказами підтвердив обґрунтованість зазначення ним у рядку 33 митних декларацій №№ 508050001/2016/02890, 508050001/2016/02891 код ввезеного товару (акумуляторні батареї типу VRLА) - 8507 2020 90 згідно із вимогами УКТЗЕД.
За таких обставин суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень та їх скасування, а відтак - задовольняє позовні вимоги ТОВ Фірма "Смайл" у повному обсязі.
Згідно із частиною 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Херсонської митниці Державної фіскальної служби про визначення коду товару від 11.08.2016 року № КТ-508000010-0001-2016 та № КТ-508000010-0002-2016.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Смайл" (код ЄДРПОУ 31047033) судові витрати у сумі 2756 (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Херсонської митниці Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39624611) шляхом безспірного списання з рахунків органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 05 жовтня 2016 р.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 5.2.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2016 |
Оприлюднено | 11.10.2016 |
Номер документу | 61843826 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні